globalmoto_kveten





Téma: Nehoda Lamborghini na Masecu
 
23.5.2010 v 21:10
Co říkáte na tu nehodu v rámci GT v Brně a hlavně pak na následný zásah? Já to bohužel vše viděl z druhé strany, kde to bylo celý v plamenech, takže jsem si myslel, že to bude mít jezdec za sebou, nemohl jsem pochopit jak ho z toho mohli vytáhnout. Teď ale když jsem viděl i video z této strany, možná by to chtělo větší profesionály na okruh. Toho chlápka nakonec vytáhli nějací mechanici. Zdá se mi, že brněnský okruh šetří na nesprávných místech. Přikládám video

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 11:51 | Nahoru | #91

kuchy>Jo, od PC se dobře radí.
Ještě štěstí, že se to fakt stalo na cílovce, jinak by se fakt upekl.
A že nemají hasiči vybavení? Za to přece může vedení dromu, že neumí sehnat finance.
K tomu mechošovi - asi u něho hráli roli emoce, adrenali a starch o kamaráda, že do toho šel. Třeba bych to udělal taky, kdyby v hořicím autě byl někdo blízký.

K hasičům. U nás ( kolem Karviné a Bohumína) byly povodně. HAsiči(dobrovolní) pořád chodili, nabízeli pomoc, čistící prostředky, potraviny, předem varovali, že přijde voda atd.. A někteří lidi na ně nadávali a byli nepířjemní. Chudák kluci.

Já zažil bouračku v autobuse. čelně do stromu asi v 60. Seděl jsem v předu a byl jediný svědek. Měli jste vidět tu paniků lidí, Bylo to zážitek na celý život.


Dobre napsano ale jen maly detail - Autodrom nema s vybavenim hasicu co do cineni. To je zalezitost zrizovatele JSDH cili Mesta Brna.

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 11:57 | Nahoru | #92
.

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 11:59 | Nahoru | #93
assassin> já jen píšu vše co znám jako dobrovolník

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 12:19 | Nahoru | #94

lumberjack1>no amatersky to asi neni ale jep ravda ze profesionalni taky ne.jinak ten s tou hubici na hasicaku nemohl hasit driva a ne to auto dokud tam byl jezdec.je to totiz snehovej a tim by udusil nejen ohen ale i pilota.jinak na auto a pohony hmoty je to nejucinejsi hasidlo jaky je,jeste ucinejsi nez pena



Proč by udusil pilota??

Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 13:30 | Nahoru | #95
Odkaz



Naposledy editováno 24.05.2010 14:56:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 13:55 | Nahoru | #96

M6>Proč by udusil pilota??



sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 14:20 | Nahoru | #97

ýbrc>sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech



No v týhle situaci bych se radši dusil než měl popáleniny třetího stupně na xx procentech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 14:26 | Nahoru | #98

ýbrc>sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech



omyl pane kolego,CO2 ano ale ne stlaceny ale kapalny ktery ma v pevnem skupenstvi coz je led nebo "snih" - 45 az -75 stupnu coz pri kontaktu s prehratym prostredim pri pozaru je desva kombinace pro zive organismy,nejde jen o dusive ucinky ale hlavne o sokovou reakci organismu a materialu v blizkosti ziveho organismu ...

2 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 14:56 | Nahoru | #99
CO2 je problem s tim že, sníži (vytlačí) procento kyslíku v okolí takže se začneš dusit.
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se kapalným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem
Jediny co bych resil ja jako hasič jinak cneroval bych celý zasah na kabinu a jazdce jako takového, ale myslím si že kdo jim velel tak delal vse podle sveho nejlepšího svedomí a po bitve je každy general

Naposledy editováno 24.05.2010 14:59:53

Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 14:56 | Nahoru | #100
nejsem ani hasič, ani záchranář, v žádném případě bych nechtěl sedět v tom autě, ale já to vidím takto: Zasahovali správně a s chladnou hlavou.
Pilot čučel na půl z auta, a nikdo nemohl vědět co má polámaného, žebra, páteř, obratle. Podle mne riziko výbuchu bylo enormní, obecně nebezpečí veliké. Ty hadry by měli podržet teplo okolo 1.45 minuty a i v těch nejprimitivnějších kurzech první pomoci se vyučuje že předně se má zabránit vzniku dalších nebezpečí poranění. Tzn že tahat borca ven z auta za každou cenu, kdy hrozí že jej tim třeba zabiješ je blbost. DyŤ mu mohli probodnout srdce žebrem nebo co já vím co. Jak tu někdo psal, Klidně to mohlo skončit hůř pro všechny..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 14:59 | Nahoru | #101
lumberjack1> k tomu omylu vím že teplota CO2 je cca -75°C ale ochlazovací účinek je minimální, hasivo funguje jen tak že izoluje od přístupu kyslíku ,ochlazení je minimální
když to budeš foukat do louže s vodou ani ti nezamrzne

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:00 | Nahoru | #102

Dogan>CO2 je problem s tim že, sníži (vytlačí) procento kyslíku v okolí takže se začneš dusit.
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se klaplným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem



dnes i prášky jsou pod stalým tlakem ,proto se doporučuje před hasením RHP otočit vzhuru nohama aby se prášek rozmíchal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:01 | Nahoru | #103
ýbrc> jenže prášek ma v sobe tlakovou patronu, kterou proraziš a prášek se obraci proto aby se skarboval a lepe ho patrona vytlačila

Naposledy editováno 24.05.2010 15:07:06

Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:04 | Nahoru | #104
pane šneček vy musite byt velkej BLB

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:08 | Nahoru | #105

Dogan>CO2 je problem s tim že, sníži (vytlačí) procento kyslíku v okolí takže se začneš dusit.
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se kapalným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem
Jediny co bych resil ja jako hasič jinak cneroval bych celý zasah na kabinu a jazdce jako takového, ale myslím si že kdo jim velel tak delal vse podle sveho nejlepšího svedomí a po bitve je každy general



no já myslím že jim hlavně nikdo nevelel, proto došlo k hašení několika hasivy což je špatně
ale v zásadě postupovali správně část pokrývala pěnou hladinu hořícího benzínu část hasila kabinu.

mimochodem auta explodují jen ve velmi vyjimečných případech, a ten benzín když už hoří a vytéká tak už neexploduje
samotný benzín jako kapalina nehoří hoří jen výpary smíchané s okolním vzduchem ve správné koncentraci
říká se tomu mez výbušnosti u benzínu je dolní mez výbušnosti 0,6% objemu a horní mez je 8% objemu.
tzn. dolní mez 99,4% benzínu a 0,4 % kyslíku ještě nijak explozivně nereaguje , horní mez 8% benzínu a 92% kyslíku reaguje velmi prudce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:10 | Nahoru | #106

Dogan> ýbrc> jenže prášek ma v sobe tlakovou patronu, kterou proraziš a prášek se obraci proto aby se skarboval a lepe ho patrona vytlačila



opět záleží na konstrukci RHP
na souteže si RHP plníme sami a normálně si to tlakujeme bez patron, přímo do nádoby RHP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:19 | Nahoru | #107
ýbrc> ja jsem psal že auta neexplodují že lidi jsou zblblí z filmů.
no to že si je na soutěže plníte sami je věc jiná ja na soutěže nejezdím, takže tuhle věc nevím ale učitě vim, že když si pujdeš koupit práškáč tak v nem bude vždy patrona.
No a nevim kde sloužíš ale určite víš že každá jednotka ma sveho velitele a ten je za zasah plně odpovedý, to že těmhle chlapkm tam hoří jednou za uherak tak jsou z toho malilinko nesví, každopadne i tak odvedli dobrou praci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:23 | Nahoru | #108
ýbrc> ano souhlasim s tim co je hasebnim ucinkem snehoveho pristroje to je bez debaty a nejsem hasic abych znal tak jako ty ucinky jednotlivych latek a postup jejich pouziti,jen jsem pres pet let delal s COckem v chemopetrolu a pri preprave ve velkym a vim co umi a neumi a v pripade ze v te louzi vytvoris "snih" tak ti zamrne.ano v plynem stavu to moc neochlazuje ale v pripade ze se ti dostane do plic tak vytesnuje kyslik a clovek v dobre kondici ztraci behem nekolika okamziku orientaci a ma tendenci "usinat" neumim si predstavit reakci zraneneho cloveka s horkymi zplodinami v plicich kdyz do toho smrncne jeste koncentrovany CO2 ...asi si to s tou parou z vodniho moc nezada ...

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:23 | Nahoru | #109

Dogan> ýbrc> jenže prášek ma v sobe tlakovou patronu, kterou proraziš a prášek se obraci proto aby se skarboval a lepe ho patrona vytlačila



Pár let zpátky jsem vyráběhl hasičáky v Haspru a jejich vodní i práškové jsou pod neustálým tlakem. Náplň (vodní - potaš a inhibitor aby nerejzla flaška, práškový je nějaká rozemletá sračka co se chová jako sůl, když se ti dostane do rány) se nacpe do hasičáků a dotlakuje se to obyčejným vzduchem. Každý hasičák má na sobě manometr pro kontrolu správného tlaku.

Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:25 | Nahoru | #110
dogan > tak spíš si myslím že velitel byl někde poblíž toho trambusu ,alespon by mi to přišlo logické,takže kluci s RHP tam naběhli a hasili jak nejlíp uměli

no a že to má někdo nutnost kritizovat to je věc každého jednoho kritika
pravděpodobně nebyl nikdy u ničeho takového , protože salající teplo tě bez hader odežene pěkně daleko , a jak sem se díval nikdo neměl kompletního firemana takže si užili horka
a víc už psát nebudu bo mám jinou prácu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:26 | Nahoru | #111
Dogan> nemuzu za sebe hodnotit praci tanich hasicu pac tomu nerozumim jake jsou postupy ale jedno vim jiste.je to problem autodromu...poradatel je zodpovednej za to koho najme jak na zdravotni tak na pozarni podporu navic si myslim,ze pri dnesnim provozu masarykace a jeho cenach by si mohl dovolit vlastni jednotku skolenou na tento specificky druh pozaru nebo alespon zaplatit profiky ...

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:26 | Nahoru | #112
lumberjack1> no myslím že pára je furt horší než ofouknutí cočkem ,ale to je fuk hlavně aby se chlapik uzdravil, teda doufám že neumřel jak sem někde zaslechl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:27 | Nahoru | #113

lumberjack1>Dogan> nemuzu za sebe hodnotit praci tanich hasicu pac tomu nerozumim jake jsou postupy ale jedno vim jiste.je to problem autodromu...poradatel je zodpovednej za to koho najme jak na zdravotni tak na pozarni podporu navic si myslim,ze pri dnesnim provozu masarykace a jeho cenach by si mohl dovolit vlastni jednotku skolenou na tento specificky druh pozaru nebo alespon zaplatit profiky ...



tak tohle podepisuju(sloužím v Brně)
za ty prachy co platěj týmy by si zasloužili jistě i vrtulník z rychlou na místě
ale kšeft je kšeft takže tak

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:28 | Nahoru | #114
para každopadne nehorší když chceš zabít hořiciho človeka polej ho vodou fakt,

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:31 | Nahoru | #115
stačilo by jedno RZA na Autodromu s vysokotlakem a s pyrocoolem viz video,
sice to není nejlepší ukázka, bo klukům šla dlouho voda protože se jim sralo startování agregátu, ale pro představu
hořící Ferari



Naposledy editováno 24.05.2010 15:32:04

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:32 | Nahoru | #116
Dogan> hele každopadne jsi nekdy už hasil auto a ne určitě jedno a moc dobře víš jak blízko se k nemu dostaneš kord když si na Galete sundaš štít myslim si že mohl bejt venku dřív problem bych videl v těch čtyřbodovej pásech ale i tak by to asi šlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:35 | Nahoru | #117
ýbrc> tak to je fakt a hlavne zaleží kolik da do výcviku a v brne mate pekne OUPO i s kontejnerama i ropnou havarkou jen pustit korunky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:37 | Nahoru | #118
Dogan> jj na OUPO jsem minulý tyden poprvé učil

Naposledy editováno 24.05.2010 15:37:47

(reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:37 | Nahoru | #119
ýbrc> my takove pekne RZA nemame jela by na to caska a nužky,
a mimochodem ifex by na to taky nebyl spatnej kort s nejakym smačedlem

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu

24.5.2010 v 15:38 | Nahoru | #120
my měli IFEX na cisterně ,ale nevím kde to skončilo myslím u nějakého SDH moc se to neosvědčilo , ten ruční je myslím lepší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist