kuchy>Jo, od PC se dobře radí.
Ještě štěstí, že se to fakt stalo na cílovce, jinak by se fakt upekl.
A že nemají hasiči vybavení? Za to přece může vedení dromu, že neumí sehnat finance.
K tomu mechošovi - asi u něho hráli roli emoce, adrenali a starch o kamaráda, že do toho šel. Třeba bych to udělal taky, kdyby v hořicím autě byl někdo blízký.
K hasičům. U nás ( kolem Karviné a Bohumína) byly povodně. HAsiči(dobrovolní) pořád chodili, nabízeli pomoc, čistící prostředky, potraviny, předem varovali, že přijde voda atd.. A někteří lidi na ně nadávali a byli nepířjemní. Chudák kluci.
Já zažil bouračku v autobuse. čelně do stromu asi v 60. Seděl jsem v předu a byl jediný svědek. Měli jste vidět tu paniků lidí, Bylo to zážitek na celý život.
Dobre napsano ale jen maly detail - Autodrom nema s vybavenim hasicu co do cineni. To je zalezitost zrizovatele JSDH cili Mesta Brna.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
lumberjack1>no amatersky to asi neni ale jep ravda ze profesionalni taky ne.jinak ten s tou hubici na hasicaku nemohl hasit driva a ne to auto dokud tam byl jezdec.je to totiz snehovej a tim by udusil nejen ohen ale i pilota.jinak na auto a pohony hmoty je to nejucinejsi hasidlo jaky je,jeste ucinejsi nez pena
Proč by udusil pilota??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
M6>Proč by udusil pilota??
sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech
ýbrc>sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech
No v týhle situaci bych se radši dusil než měl popáleniny třetího stupně na xx procentech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
ýbrc>sněhový hasicí přístroj používá jako hasivo stlačený CO2 tudíž je tu riziko že by pilota odříznul od kyslíku ve vzduchu zafoukáním kabiny CO2,který se moc dýchat neda, ale myslím že tak moc to nehrozilo, tohle hrozí hlavně v uzavřených prostorech
omyl pane kolego,CO2 ano ale ne stlaceny ale kapalny ktery ma v pevnem skupenstvi coz je led nebo "snih" - 45 az -75 stupnu coz pri kontaktu s prehratym prostredim pri pozaru je desva kombinace pro zive organismy,nejde jen o dusive ucinky ale hlavne o sokovou reakci organismu a materialu v blizkosti ziveho organismu ...
2 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se kapalným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem
Jediny co bych resil ja jako hasič jinak cneroval bych celý zasah na kabinu a jazdce jako takového, ale myslím si že kdo jim velel tak delal vse podle sveho nejlepšího svedomí a po bitve je každy general
Naposledy editováno 24.05.2010 14:59:53
Pilot čučel na půl z auta, a nikdo nemohl vědět co má polámaného, žebra, páteř, obratle. Podle mne riziko výbuchu bylo enormní, obecně nebezpečí veliké. Ty hadry by měli podržet teplo okolo 1.45 minuty a i v těch nejprimitivnějších kurzech první pomoci se vyučuje že předně se má zabránit vzniku dalších nebezpečí poranění. Tzn že tahat borca ven z auta za každou cenu, kdy hrozí že jej tim třeba zabiješ je blbost. DyŤ mu mohli probodnout srdce žebrem nebo co já vím co. Jak tu někdo psal, Klidně to mohlo skončit hůř pro všechny..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
když to budeš foukat do louže s vodou ani ti nezamrzne
Dogan>CO2 je problem s tim že, sníži (vytlačí) procento kyslíku v okolí takže se začneš dusit.
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se klaplným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem
dnes i prášky jsou pod stalým tlakem ,proto se doporučuje před hasením RHP otočit vzhuru nohama aby se prášek rozmíchal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
Naposledy editováno 24.05.2010 15:07:06
Dogan>CO2 je problem s tim že, sníži (vytlačí) procento kyslíku v okolí takže se začneš dusit.
4 lumberjack1: jakmile se co2 stlači stáva se kapalným je to vlastne jedina hasící tlaková láhev, která je stále pod stálým tlakem
Jediny co bych resil ja jako hasič jinak cneroval bych celý zasah na kabinu a jazdce jako takového, ale myslím si že kdo jim velel tak delal vse podle sveho nejlepšího svedomí a po bitve je každy general
no já myslím že jim hlavně nikdo nevelel, proto došlo k hašení několika hasivy což je špatně
ale v zásadě postupovali správně část pokrývala pěnou hladinu hořícího benzínu část hasila kabinu.
mimochodem auta explodují jen ve velmi vyjimečných případech, a ten benzín když už hoří a vytéká tak už neexploduje
samotný benzín jako kapalina nehoří hoří jen výpary smíchané s okolním vzduchem ve správné koncentraci
říká se tomu mez výbušnosti u benzínu je dolní mez výbušnosti 0,6% objemu a horní mez je 8% objemu.
tzn. dolní mez 99,4% benzínu a 0,4 % kyslíku ještě nijak explozivně nereaguje , horní mez 8% benzínu a 92% kyslíku reaguje velmi prudce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
Dogan> ýbrc> jenže prášek ma v sobe tlakovou patronu, kterou proraziš a prášek se obraci proto aby se skarboval a lepe ho patrona vytlačila
opět záleží na konstrukci RHP
na souteže si RHP plníme sami a normálně si to tlakujeme bez patron, přímo do nádoby RHP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
no to že si je na soutěže plníte sami je věc jiná ja na soutěže nejezdím, takže tuhle věc nevím ale učitě vim, že když si pujdeš koupit práškáč tak v nem bude vždy patrona.
No a nevim kde sloužíš ale určite víš že každá jednotka ma sveho velitele a ten je za zasah plně odpovedý, to že těmhle chlapkm tam hoří jednou za uherak tak jsou z toho malilinko nesví, každopadne i tak odvedli dobrou praci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
Dogan> ýbrc> jenže prášek ma v sobe tlakovou patronu, kterou proraziš a prášek se obraci proto aby se skarboval a lepe ho patrona vytlačila
Pár let zpátky jsem vyráběhl hasičáky v Haspru a jejich vodní i práškové jsou pod neustálým tlakem. Náplň (vodní - potaš a inhibitor aby nerejzla flaška, práškový je nějaká rozemletá sračka co se chová jako sůl, když se ti dostane do rány) se nacpe do hasičáků a dotlakuje se to obyčejným vzduchem. Každý hasičák má na sobě manometr pro kontrolu správného tlaku.
no a že to má někdo nutnost kritizovat to je věc každého jednoho kritika
pravděpodobně nebyl nikdy u ničeho takového , protože salající teplo tě bez hader odežene pěkně daleko , a jak sem se díval nikdo neměl kompletního firemana takže si užili horka
a víc už psát nebudu bo mám jinou prácu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
lumberjack1>Dogan> nemuzu za sebe hodnotit praci tanich hasicu pac tomu nerozumim jake jsou postupy ale jedno vim jiste.je to problem autodromu...poradatel je zodpovednej za to koho najme jak na zdravotni tak na pozarni podporu navic si myslim,ze pri dnesnim provozu masarykace a jeho cenach by si mohl dovolit vlastni jednotku skolenou na tento specificky druh pozaru nebo alespon zaplatit profiky ...
tak tohle podepisuju(sloužím v Brně)
za ty prachy co platěj týmy by si zasloužili jistě i vrtulník z rychlou na místě
ale kšeft je kšeft takže tak
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu
1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Lamborghini na Masecu
sice to není nejlepší ukázka, bo klukům šla dlouho voda protože se jim sralo startování agregátu, ale pro představu
hořící Ferari
Naposledy editováno 24.05.2010 15:32:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Lamborghini na Masecu
Naposledy editováno 24.05.2010 15:37:47