globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dobijeni
23.1.2010 v 19:31
zdar hosi mam dotaz:jak vedou3draty z altiku do kostky k regulatoru,tak je blbost aby hraly co?aby mekla izolace kolem,.?jestli to je blbost coz asi je tak je probity altik nebo ve zkratu co?

Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 17:55 | Nahoru | #91

Skalda>Regent> http://www.motelek.net (kdyz uz)

Dingo> hehe... zda se, ze tenhle sajt prida radek do meho souboru "linky.txt" Zejm. pak slozka "Datenarchive" vypada luxusne. Jen je trochu skoda, ze jsem se kdysi nanaucil lepe nemecky (tak aspon schemata a tabulky)...



No vidíš, já německy neumim vůbec a největší cenu pro mě mají schemata a pokud bych potřeboval rozumět textu, tak buďto použiju translátor nebo nějakého člověka co umí dojčácky.

(reakce na) dobijeni

26.1.2010 v 18:32 | Nahoru | #92
Skalda> tak odpor tomelo jiny,ampery to neukazovalo,napeti se lisilo

(reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 10:07 | Nahoru | #93
edit

Naposledy editováno 27.01.2010 12:48:41

(reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 16:43 | Nahoru | #94
Dingo> tady je dotaz na alternátor tak odpovídám na alternátor debile a jestli víš co to je znamená to že na rotoru je budící vinutí a na statoru je silový 3 fázový většinou do hvězdy mě to učit nemusíš

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

27.1.2010 v 16:45 | Nahoru | #95
a tohle nezatížený klidně ukáže i 50V ale měřit to digitálnim měřákem je blbost!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 16:58 | Nahoru | #96
350.634> pane, je tu dotaz na alternator motocyklu Suzuki GSX-R 750 a vy odpovidate odpovedi pro alternator uplne jiny , tak proto ta Dingova reakce... tazatel je uz tak dost zmateny a netreba ho mast jeste uhliky, ktere tam nejsou, apod. (navic ma vinuti zapojena do trojuhelniku, nikoliv do hvezdy, takze na nich napr. nenameri odpor pres vinuti na kostru)

... a to ze merit digitalnim merakem je blbost, je blbost

EDIT: pismenka

Naposledy editováno 27.01.2010 17:01:03

(reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 17:09 | Nahoru | #97
jecma89> tak jestli ti odpor jde přez 10 mohm tatak máš stoprocentně přeražený vinutí záleží taky jak to měříš ten alternátor bejvá 3 fázovej už jsem to psal, je vhodný to rozpojit a každý vinutí změřit zvlášť, jinak jestli ti cívka ukazuje 10 Mohm tak je 100proc vadná - přerušená je to vhodný ješte přezkoušet mezi kostrou a všema vinutíma megmetem - vysokým napětím a zkusit izolační odpor - dává se tak 1500V proud by měl bejt kolem 1mA mezi kostrou a vinutím jako kostou - pólovými nástavci a vinutím tzn odpot té izolace odpor té cívky odhaduju do max 2ohm

dobijeni

27.1.2010 v 17:33 | Nahoru | #98
ani neni treba nic odhadovat, protoze na prvni strance je navod k mereni konkretne tohoto alternatoru, vcetne ocekavanych hodnot... udaj 10 MOhm nejde v principu dohromady s projevy tazatele - ohrev vodicu kdesi po ceste mezi alternatorem a regulatorem, takze je jasne, ze meril neco jineho...

dobijeni

27.1.2010 v 17:44 | Nahoru | #99
mě se to taky nezdáže se to hřeje proto bych to spíš tipoval na regulátor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 18:04 | Nahoru | #100
Skalda> omlouvám se za ty uhlíky zjistil jsem to až potom jelikož jsem obrázky neprocházel takže když na to koukám je to klasické magneto jako u fichtla a jediné co může působit svlékání vodičů je zkrat za dímto magnetem - "alternátorem" pokud chcete elektrikáře učit elektrikařině a měření vůbec a pokud měříte proud ampérmětrem nechtwe se vyšetřit

(reakce na) dobijeni

27.1.2010 v 18:13 | Nahoru | #101
350.634> no jestli si cetl celou diskuzi, tak asi i to co jsem psal v jednom z prispevku:

... V alternatoru bych chybu (minimalne zatim) nehledal... neni jeho problemem, ze se nekde pali draty, to zalezi na chovani obvodu za nim (zjednodusene receno...

, nicmene tazatel tvrdi, ze se mu to chova stejne s 2 ruznymi regulatory a naopak pomohla vymena alternatoru... takze se obavam, ze pravou pricinu zavady se uz asi nikdy nedozvime

... jinak u nas (na elektrofakulte CVUT) to bylo zvykem, merit proud ampermetrem (a kupodivu jsem to tak delal i predtim), takze na tom nevidim nic zvlastniho

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

28.1.2010 v 16:16 | Nahoru | #102
inženýři to většinou tak dělaji lidi s praxí s tim maji zase jiný zkušenosti

(reakce na) dobijeni

28.1.2010 v 16:39 | Nahoru | #103
350.634: Tak tohle mě zajímá. Čím měří proud lidi s praxí?

dobijeni

28.1.2010 v 16:52 | Nahoru | #104
to me taky ale lidi kazdy ma na to asi jiny spusob jak to vidim

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

28.1.2010 v 22:19 | Nahoru | #105
abych se zbavil přechoďáků dám tam zařadim odpor 0,5ohm/cca50W a měřim úbytek napětí na něm pochopitelně ho tam jen nepřiložim

(reakce na) dobijeni

28.1.2010 v 22:22 | Nahoru | #106

350.634>abych se zbavil přechoďáků dám tam zařadim odpor 0,5ohm/cca50W a měřim úbytek napětí na něm pochopitelně ho tam jen nepřiložim



No samozřejmě a tímto co jsi udělal sice měříš voltmetrem, ale ve skutečnosti už jsi zkonstruoval AMPÉRMETR protože "měříš" ampéry

Naposledy editováno 28.01.2010 22:22:36

dobijeni

29.1.2010 v 20:41 | Nahoru | #107
... a to jeste ampermetr dost "mekkej", protoze je v nem rezistor na 50W (to uz bude celkem krava) - s jeho odporem na 10A, jenze na jeho 0.5 Ohmu pritom vznikne uz ponekud neprakticky ubytek 5V . Lepsi by byl jen kus dratu a nejakej operac (ostatne takhle to bude v multimetrech)... nedavno jsem meril jeden kmitavej proud, u kteryho jsem potreboval monitorovat prubeh, osciloskopem na nejmensim napetovym rozsahu jen na obou koncich kabliku (30 cm licna s krokodylkama na koncich - mel asi 100 mOhm)...

EDIT: vypadlo mi slovo

Naposledy editováno 29.01.2010 20:42:07

dobijeni

29.1.2010 v 22:09 | Nahoru | #108
to nemá cenu

dobijeni

23.7.2010 v 00:08 | Nahoru | #109
Chlapy mám podobnej problém...
Moto přestalo dobíjet,nejdřív jsem vynil aberku,lup ta novou...
Za pár dní kukla tak začlo měření a nedávala skoro nic navíc Voltů ,
jen pár šušnů....
Tak sme do toho dneska vlítli, jedna z těch 18ti cívek je celkem upečená
a dokonce je tam i přerušené vinutí na ní,jeden drátek je cvaklej...
Naměřené hodnoty mezi fázemi byli 0.9 0.9 a 1.4
Což je kapánek větší odpor,přikládám to té jedné cívce,asi...
Pročistil jsem všechyn kontakty po cestě až do regulátoru,Kostka před ním je kapánek zapečená,ale kontakty stříknuty a vypadá že OK..
Po natočení začala dávat přes 13.4 Voltů,což by snad na dobíjení mohlo stačit...
Tak sem se chtěl zeptat jestli nevíte jestli tam ta jedna KO cívka může nadělat peklo?
Nový to bude asi batoh....
Takže přinejhorším z nějaké kulmy,ale uvidím...
Majitelé přede mnou to nějak neřešili
Až budu kupovat další stroj dám si tu práci s odstrojením.....

dobijeni

23.7.2010 v 06:50 | Nahoru | #110
Jestli má smysl reagovat po 4 stránkách nevím.
Kažopádně mě vytekly oba dva konektory ale tak že ten bílej byl černej a černej nebyl vůbec, dráty shořelý asi 3 cm od konektoru.
Jediný co to chtělo bylo očistit a napájet nový konektor

dobijeni

23.7.2010 v 16:19 | Nahoru | #111
Určitě má,Emilio jen hledá případnou radu,či pomoc jak odstranit problém
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist