globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejlepsi jawa
 
24.9.2009 v 14:56
zajimal by me vas nazor na to ktera JAWKA je ta nejjjjj.za me je to perak 250,je proste nesmrtelnej, krasnej, spolehlivej a proste ten nej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 16:14 | Nahoru | #91
dančic> Já jsem psal o 350 OHV rok 36 protože mi stojí v garáži. Jinak tam stojí i Villiers a Robot. Všechny jsou to super Jawy.

(reakce na) Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 16:42 | Nahoru | #92

Sojky>dančic> Já jsem psal o 350 OHV rok 36 protože mi stojí v garáži. Jinak tam stojí i Villiers a Robot. Všechny jsou to super Jawy.



pěkná sbírka, gratuluji ať to jezdí

Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 17:16 | Nahoru | #93
Pérák je pěkná motorečka, sice jsem na něm nikdy nejel, ale můj otec si ho nemohl
vynachválit. Dobře si pamatuju, jak na volnoběh dělal jen takové to Blm- pak dlouho nic
a zase blm ----blm, teda když byl dobře seřízený.

Devadesátka byla jako moje první motorka docela dostačující a po vychytání pár much
i docela spolehlivá, na svoji dobu stačila i objemově větším strojům, jen to pérování
bylo takové kozoidní.

Rád vzpomínám i na třipade panelku, kterou jsem si doupravil podle svého. Po vojně jsem
na ní za sezónu nalítal 11 tis. prakticky jen po Brně.

Ale nejlepší zážitky mi připravila stejně 500 OHC/02, protože čtyřtakt je čtyřtakt
Dá se jezdit bublačka 60-70, vytáhne i 150, ale to už se zvuk motoru změní na tvrdé
bzučení. A při jízdě v zatáčkách jde krásně na stupačku. Takže za mně je to tenhle typ

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 19:51 | Nahoru | #94
[URL=

Naposledy editováno 29.09.2009 19:55:37

Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 19:56 | Nahoru | #95
Jednoznačně je to JAWA 350/639.. neni v tom nic osobního (2 roky byla v garáži)

(reakce na) Nejlepsi jawa

30.9.2009 v 17:26 | Nahoru | #96
[quote]Che>[URL= nejlepší jawa to nebyla, ale určitě to byl zajímavej a na tehdejší dobu dost pokrokovej kozlik .., nejvíc vydržela ta první croska (krátký přední vidle, ještě neměla ani vějířovku hlavu..vydržela skoro 20 tisíc km bez velkejch oprav...ty novější už se mi sraly víc (klika atd.)....no hezký vzpomínky zůstávají i na tu cenu..jedna brigádička vo prázdninách a bylo na ní...stála 4600kč..když to přestali v Považskej Bystrici bastlit, pamatuju že byly nový Roadstry na stojáka v dřevěným rámu v bazáru po dvou tisících ...

Nejlepsi jawa

1.10.2009 v 18:48 | Nahoru | #97
joooooo stary dobry stroje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

1.10.2009 v 18:59 | Nahoru | #98
Cobra357>
Vím akorát o někoho, kdo na nich závodil za Svazarm. Tehdy to bylo asi o dost jednodušší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

1.10.2009 v 19:05 | Nahoru | #99
Cobra357>
Dneska si všechno musíš zatáhnout sám a to třeba každej nezvládne. Ale to je jedno.

(reakce na) Nejlepsi jawa

1.10.2009 v 19:34 | Nahoru | #100
Cobra357>
Nojo, kde jsou ty doby co na našich motorkách vítězili naši jezdci.

Nejlepsi jawa

1.10.2009 v 22:59 | Nahoru | #101
Jasně že ta nej mašina je Pérák

Nejlepsi jawa

4.10.2009 v 18:42 | Nahoru | #102
No,bavime sa tu asi len čisto o jawach.Mal som tiež niekolko kuskov,cez kyvačky,panelky a peraka.Samozrejme Perak bol super,bola to 350-tka ale tie posledne kusy ktore sa vyrabali.No čo som miloval ešte viac než peraka a všetky jawy bol prekrasny,bezporuchovi a neprehrievany hlavne v kopcoch Tatran S 125.Ta motorka bola extremne pohodlna a aj na tu dobu moderna.No nemôžem moc hovoriť na tu dobu ale mal som na mysli roky od 92-97.Vtedy som sa vyblaznil.Takže tod vsjo

Naposledy editováno 04.10.2009 18:45:20

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 19:16 | Nahoru | #103
co řikáte na tento prototyp? hodně pěkný na pohled,mělo to nejakou zvlaštnost?ví nekdo o tom neco?[url=

Naposledy editováno 10.10.2009 19:20:19

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 19:27 | Nahoru | #104
Historie Jawy Boxer

Myslím že dva kusy měla Hradní stráž, celkem jich bylo vyrobeno 10. Šlo jen o prestiž, vyrba by byla moc drahá.

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 21:07 | Nahoru | #105
Tak o boxeroch som nemal ani ponatia .Inač je prekrasna,škoda že su neni nejake testy ako to šlapalo

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 21:47 | Nahoru | #106
Boxera jsem viděl prvně před cca 10ti lety na jednom jawáckém srazu, co jsem se byl jako mladý ucho se 175 ČZ a pocitem "born to be wild" podivat
Když jsem u něj stál tak jsem říkal kamarádovi "....no který hovado nacpalo motor z bavora do jawky...." a za mnou stál pán-májitel a povídá "....kdepak bavor chlapče, to je origo jawa jedna z mála prototypů......" a pak jsme u klobásky a pivka dali pokec a já mu ji tenkrát strááášně záviděl páč to byla pětikule, 4takt a ještě měla kardan......tenkrát jsem slyšel něco že to bylo děláno ve spolupráci s Uralem a že po revoluci šmytec ale co je natom pravdy nevím, z mého pohledu velká škoda, kdyby se tenkrát tohle prodávalo a rozjelo ve vývoji a samo to pak nedopadlo po privatizaci jak dopadlo tak by jawa možná dnes byla hrdá produkující továrna, těžko říct

(reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 22:11 | Nahoru | #107

Landar>..kdyby se tenkrát tohle prodávalo ..



No to nemohlo, myslíš, že by nám povolili vyrábět něco, co by mohlo konkurovat ruskému Uralu? Ne, boxery se dělaly v CCCP a my dělali jawy.. Byly to prototypy, tedy nic nebylo nachystáno pro sériovou výrobu a tudíž ani po převratu to nešlo vyrábět a vzhledem k nákladům nutným pro uvedení do provozu nereálné..

2 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 22:34 | Nahoru | #108
navíc by to i tak v 90.letech bylo zaostalý za celým světem

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:02 | Nahoru | #109
Mam ale pocit že model CALIFORNIAN sa vyraba,ved je ponukany aj na Ruskych strankach,tak ako to je.Inač je to pekna motka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:02 | Nahoru | #110
SiSpo> no já myslím, že by si to svůj odbyt našlo a kdyby se pak dál dělalo na vývoji tak by to určitě bylo ještě někde pak jinde

jinak z nové produkce se mě líbil až na ten lauf Dakar 650 (www.jawa.eu/motocykly/jawa-650/galerie/jawa-650-dakar-1.htm ) a tohle myslím dokázalo, že to není úplně špatná moto www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/afrika/africke-dobrodruzstvi-posledni-reportaz-3983.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:12 | Nahoru | #111

Landar>

jinak z nové produkce se mě líbil až na ten lauf Dakar 650



Tak to můžeš být klidný, protože nový Dakar 660 (v prodeji by měl být od 2010) má dvá krásné výfuky svedené pod sedlo
Jawě 650 zkončila homologace, takže bude nahrazena 660kou, podstatně zmodernizovanu, s motorem Minarelli se vstřikováním (motor v licenci Yamahy)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:33 | Nahoru | #112
C.J.> přelouskal jsem celý článek (www.automotorevue.cz/moto/testy/jawa-660-nova-jawa.html ) a nooo tak to už vypadá o dost lépe otázkou jen teda pak ještě bude cena aby to nebylo moc ale ani málo aby neprodělali ale zase to nenašroubovali zbytečně vysoko. V tomhle to asi bude těžký, konkurence je nemalá a ceny za poslední roky dost padly. Ale mě osobně se teda líbí a držim palec ať to rozjedou

(reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:39 | Nahoru | #113
C.J.> no ono ty výfuky by taky neměli být jawácké , přece jen podobu XT 660 nezapřou

no uvidíme zda se pochlapí a nebo to stále bude hnízdečko pana Charouze

zatím ta nová 660 na obrázcích je směsicí využití komponentů z 4T 125 Dandy (např. stupačkový odlitek) 2T 350 Travel (např. zadní ucho spolujezdce) a samozřejmě inovace "staré" 650 - což by osobně nevadilo, musí to být funkční, zaujmout uživatele a nesmí to nosit jak na výstavišti plechovou palubku

Landar> našlo, nenašlo zrujnovat jednu "malou" fabriku nedá japoncům moc práci a co neudělá japonec udělá čech

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:46 | Nahoru | #114
No o nové 660ce je nejvíce napsáno zde.. http://jawamania.info/

Podoba je stejná, ale tím to končí. (prý)
Sedlo má základ ze Stylky, ale potah (a možná i výplň) bude jiný, plast nad zadním světlem a madlo je ze stylky beze změn, taky plechová nádrž, ukrytá pod plastovým krytem, je ze 640ky, přední maska je z dakaru 650, ale tím to končí (ty stupačky nevím). Rám je zcela přepracovaný, zadní kyvka taky, dva kotouče vepředu (ty už měla dakar 650), no mohlo by to být zajímavé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:46 | Nahoru | #115
Landar> pokud se Ti to líbí, měl by jsis to pořídit, mám za to, že zase půjde o exempláře a za 50let na tom vyděláš

lidí co básní "držím palce" jsou houfy, kupovat se jim nechce a cenu držet při zemi zas tak nejde...

Rád bych to pak viděl v testu naživo oproti konkurenci a to např. s "totožným" motorem v XT, mohla by mít Jawa lepší chování za jízdy než Yamaha? Ale je to spekulace, pokud ano BOD a potlesk... a poklona

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:51 | Nahoru | #116
Ta 660-tka nevyzera skutočne zle.Ma zaujmavy dizajn ale rad by som vedel cenu.Ak predchadzajuci model stal myslim okolo 165000kč,tak toto bude stať minimalne cez 170litrov.No vyzera pekne

Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:55 | Nahoru | #117
No má být levnější než XT, jiank by se těžko prodala.. Bude se prodávat blbě i tak, ale už by měla být aspoň konkurence schopnější

(reakce na) Nejlepsi jawa

10.10.2009 v 23:59 | Nahoru | #118
SiSpo> Jak říkáš, rád by jsem pak viděl nějaký test - srovnání. Jinak pořídit proč ne ale u mě to není jen o tom chtění ale jednak otázkou financí, bydlení atd. ale pokud se rozjede výroba a těma testama projde dobře pak bych do toho i klidně šel. Ikdyž teda já jsem spíše na klasiku ve stylu roadstru a velkobubladel (proto i BTčko ) než na endruko, jen mě ta moto zaujala víc než ty jiné typy. Ale mít svůj dům, garage na moto tak klidně bych si ji jako druhou pak i pořídil

Nejlepsi jawa

11.10.2009 v 00:02 | Nahoru | #119
Ty stupačky jsou jasný - od odlitku po stupačky je to hotová má 125ccm co jsem sedlal a jasný sedlo, nádrž apod. zlatá stará třiapůle a to když řekneš někomu kdo si to má koupit nevěřícně zírá a po chvíly "no jóóó"

kyvka nevím, nevím zda přímo Jawa, na výstavě vypadala jako kdyby jí někdo předělával z úplně jinýho modelu...

proti rámu v podobě trubek nic nemám, tak ať nešetří a staví něco i za cenu nové formy apod. , vždyť je to ostuda dělat pořád dokola se stejnou nádrží, sedlem apod.

edit. úprava a odstranění textu o dnešní kvalitě

Naposledy editováno 11.10.2009 23:19:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

11.10.2009 v 00:48 | Nahoru | #120
Cobra357> Tebe ...

Tak jako asi to šlo od 9-ti k 5-ti dřív ...

Mě šlo o to, když kouknu na výrobní program konkurence v roce 1990 a na český trh v témž roce, tak se osobně nedivím, že nebyl odbyt. To zda jsme si znepřátelily Rusko pro export, či pro nové trhy Evropy jsme byli neperspektivní sem nenosím, ale 2T moc ve třídě 400ccm nebylo, spínací klíček v podobě klíčů od bytu taky ne...

zbytek_světa> tady nevypadá k zahození...


Naposledy editováno 11.10.2009 01:07:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist