Téma: Konstrukce výfukového plamenometu:))))
 
28.5.2008 v 15:47
Znovu otevírám toto téma. Na CBR jsem to před prodejem už neřešil, ale na Daytoně to chci mít.

je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?

Specifikace:

1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)

jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.

viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.


Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 02:01 | Nahoru | #91
davkovani paliva bych se nebal, vetsina vstriku jak v autech tak na moto jede z pravidla na 60-70% svyho maximalniho vykonu..
napriklad zvednutim tlaku na liste (slozitejsi varianta je prodlouzeni delky vstriku) dostanes do motoru vic paliva za stejnou ms..
ovsem taky zvedas namahanost vstriku a tak muzou rychlejc odejit.
Predtim nez do tohohle pujdes nech vstriky ultrazvukove vycistit. Udelaj ti to za nejakou uplatu v zlatnictvi, ale doporucuju se snima domluvit pred zavirackou protoze jim tam pak bude dost smrdet benzin

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 03:41 | Nahoru | #92
ja bych pro tebe neco mela, ale obavam se, ze by to udelalo jen jedno velke boooom a po motorce a Rutanovi zustane jen dira v zemi....
ale zas bys to jako kaskader mohl vyuzit.... treba na nahlej vzlet do uzasne vysky bez rampy i se zvukovym a obrazovym efektem...

eeeee.... budes to pak delat i na auta?

Naposledy editováno 12.03.2009 03:42:22

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 08:49 | Nahoru | #93
nikita..copak? našla jsi dvotunovou německou pumu z druhé světové na zahradě a nevíš co s ní?:))))
žádná sériová výroba nebude!:)))

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 09:01 | Nahoru | #94
Ruťo mam doma zaplovač na sporat co je na jednu tužkovou baterky. a jiskry to dava , až moc porřádne, už jsem s tím pokopak pár kámošu

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 09:10 | Nahoru | #95

CharlieV>Zapálení - jednoduchý jak facka - indukční cívka přímo na baterce, k ní jednu nebo 2 svíce, spínaný relátkem. Ovládání relátka přes jednoduchej astabilní klopnej obvod, naladěnej třebas na 2kHz (kmitne 2000x za minutu). Reálná hodnota (šestikilo když točí 10 tisíc tak jeden válec pálí 2500x za minutu), fachat to bude.

Vstřikování - to máš pořešený, ale spíš než jednu trysku bych zkusil soustavu do kruhu.

Dostatek vzduchu - udělej "falešnej" konec výfuku, kterej bude ukrývat tohle zařízení, a ten bude mít u napojení na původní přícucy vzduchu. Nebo do toho stávajícího navrtej u konce pár děr

Edit: překlepy



6e je to v té závorce jen vtípek? "(šestikilo když točí 10 tisíc tak jeden válec pálí 2500x za minutu)" to si jako myslíš že otáčky motoru se sčítají podle válců jako že každý točí 2500tak je to dohromady 10000 nebo si myslíš že když je to 4T tak se otáčky dělí 4 a podle toho to háže jiskru?

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 11:34 | Nahoru | #96
RUTAN> Tohle je super myšlenka Já se tím před lety zaobíral ještě co by zarputilel plechovkář. Nikdy jsem to ale nedotáhl do konce. Měl jsem to ale vymyšlený tak, že bych to napojil na senzor otáček a při nějakých 5 tisících by to do svodu vstřikovalo eter. Ten by měl chytit sám.
P.S. Mám tady hroznej fofr tak jsem četl jen ten Tvůj úvod.
Až budu mít chvilku čas prečtu si to celé a rozhodně se téhle 3.14čoviny rád zůčastním

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 11:57 | Nahoru | #97
Dandule..no tak já musím brát v úvahu i problém s místem na motorce..řešil jsem různé hovadiny jako spray na plnění zapalovačů upevněný v držáku, spouštění přes elektrický pístek atd atd...kdyby to ten vstřik utáhl, tak by část problému byla vyřešená..pak je druhý problém jiskra, ale to by se asi taky nějak zvládl..jestli by tomu stačila jiskra zapalovací svíčky, to si nejsem jistý..to se ale taky dá zkusit. No a pak další problém - mám vstřikovací modul z nějakého auta a na ten to musím napojit. není tam žádný hadičník, jenom takové debilní zakončení na které musím nějak utěsnit hadici s přívodem paliva. Pájet na to nemůžu, je to částečně plastové a zničil bych to. takže jedině gumovou hadici, hadicovou sponu a zkusit jestli to vydrží. Chápej - když ta hadice rupne, nebo prostě dojde k úniku paliva, tak mi ta mašina shoří a to bych teda fakt nechtěl:))
pak už jenom vyřešit problém s místem a je to. Ideální by to bylo asi pustit přímo do svodu před výfuk a za to někam dát zapalovací svíčku, ale to je taky problém, protože se bude zanášet...prostě past vedle pasti...

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 12:13 | Nahoru | #98
Rutan: no právě kvůli průseru bys měl uvažovat spíš o plynové verzi!!! to ti nikam nevyteče.

Elmag. ventil na vzduchotechniku není problém - čímpak je asi zapínané LPG v autě? Taky elmag. ventilem. No a na zapálení ti stačí zapalovací svíčka a k ní jednoduchý obvod s indučkou nebo s tím co tady bylo uvedeno. Ovšem aby plyn chytl, potřebuje vzduch a ten jaksi ve výfuku není, takže potřebuješ ještě nějak vyřešit přisávání vzduchu.

Naposledy editováno 12.03.2009 12:16:32

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 12:14 | Nahoru | #99
RUTAN> Každopádně až to vymyslíš, dej vědět. Chci to namontovat i na krabicobus. Hodlám dát na tohodle mazlíka ladáky a plamenomet co by turistická atrakce také nebude k zahození
Navíc s tím beztak po nocích rozvážím motorkáře
[img] neříkej, že by tomu v zadu neslušely pořádný roury s plamenometem ve 3 a půl tisících otáčkách

Naposledy editováno 12.03.2009 12:20:18

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 13:54 | Nahoru | #100

RUTAN>nikita..copak? našla jsi dvotunovou německou pumu z druhé světové na zahradě a nevíš co s ní?:))))
žádná sériová výroba nebude!:)))



mnoooo, nemecka puma to neni, ale vyuzit se to daaaa... tak kasli na seriovou vyrobu, ja si to dam na calibru...

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 15:35 | Nahoru | #101
RUTAN> Proč to chceš furt řešit složitě přes CDI, není to zbytečný? Na tom obvodu co jsem ti poslal je nejdražší ten tranzistor, stojí kolem 30Kč, aby to k něčemu vypadalo tak za hodku to máš ubastleno, bude to zapalovat horkou plazmou o teplotě asi 6000˚C, laicky řečeno je to trošku teplejší plamen a zapálení směsi je jistý

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 15:50 | Nahoru | #102
Tescoma teď dělá rozumnej zapalovač, 1,5 V tužkovka a hází to jednu jiskru za druhou.

E: A řešil bych to jako samostatný obvod, ze stávající soustavy bych si bral tak max těch 12V. Ale CDI bych nepokoušel. Max vim, že ignijet má v lepší jednotce přípravu na NO2, tak by šlo možná použít tohle, ale ta jednotka stojí 20k. I kdyby jsi si měl naprogramovat nějakej mikráák, jako že to je hodně zbytečný.

Až uvidim atomovej hřib nad Lbc, tak vim, že se Rutanovi nepovedlo :D

Naposledy editováno 12.03.2009 15:52:47

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 16:30 | Nahoru | #103
rutan> zapalovaci svicka to utahne bez problemu a zeby se to zakarbonizovalo to se neboj, maximalne jednou za pul roku svicku vytahnes a prejedes dratenym kartacem...
co myslis tim vstrikovacim modulem? klasickej vstrik?

nikita> mam planek na vyrobu na auta, vyjde to asi na 3 stovky, tak jestli chces muzu ti to poslat a muzes si to slozit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 21:45 | Nahoru | #104
Lobo> Se svíčkou to fungovat nebude, ta mezera je příliš malá, za atmosférického tlaku zapálí hodně mizerně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 22:29 | Nahoru | #105
Dingo> jenom indučka napojená na okruh mašiny může zlikvidovat řídící jednotku. to jsem konzultoval s ignitechem a doporučili mi zvláštní cdi...ale i tu čtverku bych za to dal...chce to prostě jen zkusit..

nikita..ne a ne a ne..to bude mít jenom rutan a tůdle!

sonic...dokázal by jsi to postavit? na 12V, spouštění přes relé světelné houkačky na mašině? zaplatím..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 22:30 | Nahoru | #106
rasch...jestli se mi to nepovede, tak to bude asi k vidění na nějaké veřejné akci:D:D:D není nad to spálit po vystoupení kompletně mašinu na šlupky:D:D konečně bych měl tu daytonu:D

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 22:31 | Nahoru | #107
lobo...jojo klasický vstřik z nějaké plechovky...ale v tom "commonrailu" co jde k mým vstřikům je tuším 50Bar provozní tlak a se obávám, že toto hadicová spona fakt neudrží:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 23:22 | Nahoru | #108

SonicX>Lobo> Se svíčkou to fungovat nebude, ta mezera je příliš malá, za atmosférického tlaku zapálí hodně mizerně...



vyzkousej to a az pak referuj at nesiris takovyhle bludy...
vsechny "plamenomety" maji zapalovaci svicku v baleni, od kitu za 1tkc az po 8tkc, to ze to funguje je overeny nekolika lety praxe co se to prodava a montuje... bohate to staci a je to nejjednodusi reseni.

rutan> 50bar je nejak moc, to je nafta? kup z nejakyho staryho benzinovyho vraku, stacit ti bude z nejaky 1.6tky aby to melo alespon 160cc a na to ti stacej bohate 2,5-4bary..
ovladani bys moh udelat pres hks rebic, ale to uz lezem do jinejch penez..
ja bych to udelal pres elektromagnetickou spojku, otevres listu(kup i tu) a svicka na konci zapali..

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 23:50 | Nahoru | #109
Lobo> jeeeee...posliiiiiii...

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.3.2009 v 23:51 | Nahoru | #110

RUTAN>
nikita..ne a ne a ne..to bude mít jenom rutan a tůdle!



zleeeeeeeeej Rutan.... nema Nikiska raaaaaaad...

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

13.3.2009 v 08:04 | Nahoru | #111
Rutan, tys nepochopil, že jsem NEPSAL o připojení indučky na stávající CDI nebo TCI, ale psal jsem o jednoduchým obvodu k indučce (nějaký klopný obvod)ale vpodstatě jednodušší máš to schema tý "plazmy" i když je to skoro jedno a totéž co dělá zapalovací soustava

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

13.3.2009 v 08:05 | Nahoru | #112
RUTAN> čoveče viděl jsem to někde na youtube uplně banalně řešený, klasika sprej Libar a k tomu jiskra. Ale nemůžu to najít.

Ale plamen to byl řádnej , pak zajdeš do drogerky koupíš novej a je to

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

13.3.2009 v 10:03 | Nahoru | #113
Lobo> Ahoj připouštím že zde ještě možná bude figurovat teplota výfuku. Ale zkoušel jsem zapalovat páry benzínu, propan, butan i směs a chytlo to jednou z deseti, spolehlivě to chytalo až od 2baru výše.. Je možný že to mají nějakým způsobem fikaný, pač určitej systém spalování dělá divy.. Zkoušel jsem vhánět zmíněná paliva prstencem do trubky kde jsem to krmil dmychadlem a svíčkou se to nezdařilo až 1cm výbojem, kdysi dávno jsem se snažil postavit jednoduchej proudovej motor .. Myslím si že v amatérských podmínkách to pujde svíčkou blbě, tenzní hustota par benzínu za atmosférického tlaku je malá, tudíž v dosahu výboje je jen málo hořlavé směsi..

Naposledy editováno 13.03.2009 10:08:35

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

13.3.2009 v 10:14 | Nahoru | #114
SonicX: podle toho co píšeš by se teda ani kotel nebo plynová kamna nedaly za atmosferického tlaku zapálit
Chytaj na první jiskru a to protože je tam správný poměr plynu a vzduchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

13.3.2009 v 19:43 | Nahoru | #115
Dingo> Hej viděl jsi ty někdy čím se zapalovali třeba starý WAWky? Bylo tam sakra velký piezo a jiskřiště se skoro 1cm velkou mezereou. Dnešní moderní kotle používají podobný princip jen s tím rozdílem že je zde použit GBIT Gas Burn Ignition Transformer nebo OBIT Oil Burn Ignition Transformer, to je zas u kotlů na topný olej. Neříkám že nejde zapálit jiskrou, jen se snažím vysvětlit že není jiskra jako jiskra..

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

14.3.2009 v 15:36 | Nahoru | #116
Ten tranzit by byl dobrý pojízdný krematorium s touhle úpravičkou nemyslíš?

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

14.3.2009 v 19:32 | Nahoru | #117
Dingo> a jo ták....no já nevim, elektrice moc nerozumím..

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 01:53 | Nahoru | #118

MíraGSX>Ten tranzit by byl dobrý pojízdný krematorium s touhle úpravičkou nemyslíš?


Myslíš jako, že bych to protůroval za zadkem bandě cigánů a pak je rovnou naložil, jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 11:20 | Nahoru | #119

SonicX>Dingo> Hej viděl jsi ty někdy čím se zapalovali třeba starý WAWky? Bylo tam sakra velký piezo a jiskřiště se skoro 1cm velkou mezereou. Dnešní moderní kotle používají podobný princip jen s tím rozdílem že je zde použit GBIT Gas Burn Ignition Transformer nebo OBIT Oil Burn Ignition Transformer, to je zas u kotlů na topný olej. Neříkám že nejde zapálit jiskrou, jen se snažím vysvětlit že není jiskra jako jiskra..



Jak se zapalovaly wafky nevím, ale zato vím co máme v našem plynovým kotli - přesný popis toho co tam máme by ti dal název používaný v motosvětě - CDI !!! (jiskřiště má cca 1cm a to dokáže prakticky každý zapalování z aut a motorek házet v atmosféře jiskru 1-2cm )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

15.3.2009 v 19:31 | Nahoru | #120
Dingo> Originální CDI jsem nikdy netestoval, vím jen to že dokáže přesnou délkou impulsu nasytit cívku "naplno" a pak ji vybít, dostaneme výboj s vysokou energií. Osobně nemyslel jsem si že to dokáže házet takovéhle jiskry i když díky použité technologii tomu celkem věřím, takovouhle jiskru dá i to piezo z WAWek, ale to sem moc neptatří. Pokud se pokusíme vytvořit jiskru pomocí rozpínání trandu či relé do indukční cívky, tak jiskru dostanem, ale z daleka ne tak velkou, známe z fichtla.. Tímhle to nepujde. Tak že cesta bude jedině přes to CDI, což není laciná záležitost a nebo nějakej zdroj VN, třeba ten na který jsem dával odkaz..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist