Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
A nedávno o tom byl i článek v ČMN a tam proti tomu také nic neměli. Vždyť vlastně rychlořazení funguje na stejném principu, jen rychleji a s menší prodlevou ubírá plyn.
A musím se přiznat, že pokud jedu opravdu ostře a např. v zatáčce, na řazení se spojkou snad ani není čas...
půlka lidí nemá sílu mačkat spojku a druhá na to nemá čas
nedokážu si představit to zápasení s plynem v zatáčce na hranici přilnavosti gumy , pak sem dejte zkušenosti z vejletů do pole
možná by bylo zajímavé napřed se naučit spojku ovládat
No jo no tak si radte jak chcete, nebo treba aby Vam to na jednicku nebouchalo tak chcipnete motorku dejte tam kvalt rozjedte se na starter pak omezovac na jednicku a chvilku to v nem podrzte a nezapomente se u toho podivat kolik mate na tachaku a dejte vedet, kdyz u toho nebudete mit na masine laufy tak mate respekt +5
edit:
Bubrak>jase pohnuti strojem pri razeni jednicky povazuju za samozrejmost, poprvy sem se o tom docetl v navodu na Jawu 05 v 8mi letech a od ty doby to delam
orgovany> podrazovat na jednobuchu bez spojky, pane, Vy jste prase
Naposledy editováno 13.05.2008 13:51:05
powl>No porovnavat to s autem mne prijde jak jabka a hrusky. Motorka jaksi nema synchronizovanou prevodovku, ze Jo a meziplyn kdo to sem psal to sem se teda nasmal. Chci hodit ze 4 na 3 tak pekne odkopu na neutral pustim spojku, omezovac spojka zpatky na trojku lol lol lol
No jo no tak si radte jak chcete, nebo treba aby Vam to na jednicku nebouchalo tak chcipnete motorku dejte tam kvalt rozjedte se na starter pak omezovac na jednicku a chvilku to v nem podrzte a nezapomente se u toho podivat kolik mate na tachaku a dejte vedet, kdyz u toho nebudete mit na masine laufy tak mate respekt +5
edit:
Bubrak>spravne, pohnuti strojem pri razeni jednicky povazuju za samozrejmost, poprvy sem se o tom docetl v navodu na Jawu 05 v 8mi letech a od ty doby to delam
orgovany> podrazovat na jednobuchu bez spojky, pane, Vy jste prase
Asi nevis co je meziplyn,vid? lol Nez podradim vrknu plynem aby se srovnaly otacky,ale jen kdyz jedu pilu a chci prudce akcelerovat.To co tady popisujes ty se jmenuje razeni pres neutral a to se dela myslim na stary Tatre. lol
Naposledy editováno 13.05.2008 13:51:25
powl>DaliboRR> mas pravdu, na nakladu na traktoru atd...vrknuti plynem pri podrazovani aby neslo zadni kolo do smyku nepovazuju za meziplyn
Muzes si tomu rikat jak chces,ale je to meziplyn.V ČMN o tom letos psali a dost podrobne to tam popisovali s tim,ze tim vyrazne prospivas prevodovce.Doslova: nahoru co nejrychleji,dolu z meziplynem.Tak to je ale ono si stejne kazdy radi po svem Nejde o smyk zadniho kola,ale o to ze tim "vrknutim srovnas prevody a neni to pak takova šupa.
Naposledy editováno 13.05.2008 13:59:34
Bornys>To Kaspery
Neboj,ze jsem to nezkousel.....takze ty ten zlomek vteriny naprosto PRESNE trefis...? To se mam jeste hodne co ucit....
Proc tedy delaji produkty pro razeni bez spojky??? To to asi delaji zbytecne,kdyz se to muze delat normalne....
Jaký produkty? Myslíš přerušení zapalování na x desetin vteřiny? To je totéž jako to ubrání plynu. Pak prostě jen držíš plnej a kopeš na řadičku.
A pro ty joudy, co se ptají na smysl spojky-spojka slouží pro plynulé sepnutí 2 hřídelů - rozjezd, podřazení...
Bubrak ZX10R>Bornys>To Bubrak
To kecas pekny picoviny....a to brzdeni motorem, co po ubrani plynu vznika,to nahradi co...???? lol
Takze mas kamo prevodovku porad v zaberu.....at plynem nebo ubranim,ale porad v zaberu.....
ale ty zas vymejslis nejaky brzdeni motorem, o kterym ja vubec nemluvim, ubrat musis lehce a radis v okamziku ubirani, ne az kdyz mas ubrano a brzdis motorem
jak uz sem psal, kdyz pro to clovek ziska cit, tak je to hladsi a tissi nez se spojkou, to je proste fakt a prevodovce to nijak neublizuje, dle zvuku spis naopak
pod to bych se podepsal, mam podobny zkusenosti
Kéž by tu někdo napsal, kdo se motorkama doopravdy zabývá. Třeba kdo dělá mechanika závdodních mašin. Ten si myslím bude vědět jak je to s tím opotřebováváním, při řazení nahoru bez spojky.
Jinak,většinou tu spojku používám.Na druhou stranu jsem se nedávno přistihl,že ji jen tak "lechtám".A stačí to.I na Italským motoru.
Ale tak jak tu bylo řečeno-mnohem šetrnější je správné zařazení bez spojky než špatné zařazení se spojkou....
hoši chudák ten, kdo si po vás tu motorku koupí, doufám že do inzerátu pak uvedete jak jste se k ní chovali