Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
_Hans_ píše: Prvne se nad tim zamyslete. Pred sto lety nebyly desitky tisic lidi zavislych na tom, ze se budou prodavat auta. Pisu tam dost jasne, ze kdyz automobilky krachnou, tak je velky problem. A uz driv to tady psal i assassin. Dotace maji vest k tomu tu krehkou ekonomiku nepotopit.
A odkud píšeš. Z Bruselu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
eMnatřetí píše: A odkud píšeš. Z Bruselu?
Proc bych mel psat z Bruselu? Me se to taky nelibi, ale zavislost vsech na tom, jak se dari/nedari automobilkam je dost jasna. Viz krize pred deseti lety. Na svete jsou bohuzel firmy, ktery se proste nemuzou nechat krachnout, protoze by se jak domecek z karet slozilo vsechno..
No a nebo se muzou nechat krachnout... Jenze pak se budou muset lidi uskromnit z duvodu nastale krize. Tak si vyber, co je lepsi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
eMnatřetí píše: A odkud píšeš. Z Bruselu?
Ach jo, já tu věčně nebudu abych vás to pořád učil...zásadně "z Brusele", Brusel podle vzoru prdel.
Čau, Tom
vilemx píše: Jen pro odlehčení či naopak přitížení tématu. Podobná ambiciózní zvěrstva jsou i ve stavebnictví. Nedávno jsem si pročetl nově přijaté cíle EU ke snižování energetické náročnosti budov. Připadal jsem si jako za komančů, když jsem slyšel projev ÚV KSČ při přijímání dalších úkolů pětiletky. Fakt skoro stejné prázdné fráze, furiantství, ideologie mimo zdravý rozum, opravdu hrůza....
a to komousi planovali na petiletky , EU to zvlada na 10 let dopredu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
vilemx píše: Jen pro odlehčení či naopak přitížení tématu. Podobná ambiciózní zvěrstva jsou i ve stavebnictví. Nedávno jsem si pročetl nově přijaté cíle EU ke snižování energetické náročnosti budov. Připadal jsem si jako za komančů, když jsem slyšel projev ÚV KSČ při přijímání dalších úkolů pětiletky. Fakt skoro stejné prázdné fráze, furiantství, ideologie mimo zdravý rozum, opravdu hrůza....
Víš podrobnosti? Kámoš říkal, že mám radši dokončit projekt do konce příštího roku, protože nějaký zpřísnění norem (zřejmě na vnější konstrukce?) nastane prej už od 2020?
E: klidně pm, ať to tu nezasíráme...
Naposledy editováno 17.10.2018 20:51:56
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Johnny83 píše: Víš podrobnosti? Kámoš říkal, že mám radši dokončit projekt do konce příštího roku, protože nějaký zpřísnění norem (zřejmě na vnější konstrukce?) nastane prej už od 2020?
E: klidně pm, ať to tu nezasíráme...
Tohle byly nějaké nově přijaté vize a cíle na další desetiletí, nikoliv tvrdá data norem ohledně lambdy, kWh apod. Tato tvrdá normová data sleduji jen povrchně, takže pro přesnou odpověď bych to musel nastudovat. Což se mi vůbec nechce. Ale určitě tady na m.cz jsou lidé, pro které je tepelná technika denní cheba a vysypou ti údaje z rukávu.
kerut píše: _Hans_> neber to jako relevantni nazor, ale kdyby konzumni spolecnost vyhynula, vubec bych se nezlobil a planete by to taky prospelo
Hele tohle je relevantni nazor, byt trochu militantni Ono by neuskodilo, kdyby se zapadni spolecnost trosku uskromnila
edit: coz ale nikdo nikdy nechce rict na plny koule... Takze se utahuji kohouty postupne po malych kruccich v ruznych oblastech, protoze to bezny Pepa snaz skousne, nez kdyz se rekne, ze "odted se bude svitit kazdy vecer jen 2 hodiny, a benzinu bude mit kazdy 3 litry na mesic"
Naposledy editováno 17.10.2018 21:45:58
Creck píše: _Hans_> neni mi jasne jedno, jak to vyresi problem kdyz v autech se spalovacim motorem prestane jezdit 500 mil. lidi v Evrope a zbytek sveta necelych sedm miliard lidi bude dal tyto auta pouzivat.
Tak dojde ropa... Nebo bude stacit kdyz na vychode zavrou kohouty. Ten problem tady porad je. Evropa zavisi na tom, aby automobilky vyrabely auta. Kdyz bude aspon polovina produkce elektricka, tak je riziko aspon castecne rozlozeny
eMnatřetí píše: Treba lesy ČR postrádají 4000 lidí na práci v lese. Nabizeji čisté pracovní prostředí s absencí vsech nebezpečnostních inženýrů. Bez celodenní buzerace co se týče pracovniho tempa, prestavek a pod. Dle zprávy MPSV chybí 400000 lidí k obsazeni volných pracovních míst. Ja bych se toho nebál
tak 4tis lidi je nic. a z tech "chybejicih" 400000 ... z tech bude urcite vysoke procento prave do automotive a s nim souvisejicima provozama....
gugo píše: Jirka749> opravdu duchaplny prispevekl
tak v Praze můžete s elektroautem parkovat zdarma alespoň nějaká výhodajinak k těm dotacím, nechápu je protože pokud si na něco nevydělám tak proč bych měl mít nějakou úlevu od státu?
Až jednou skončí dotace tak půjdou mnozí opět do práce
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
A co se tyka dotaci tak proc ne. Uz ted maji dotace firmy tak proc ne i ostatni.
Dneska je vlastne clovek rad ze je otrok a jako spravny otrok cizi pole obdelava zadarmo a rad
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Pohon kol elektromotorem je ovšem velmi výhodný. Jediná cesta, jak auta elektrifikovat, je vyrábět elektřinu přímo ve vozidle, a to pomocí vodíkových palivových článků. Vodík se dá vyrábět elektrolýzou vody, takže stačí postavit na březích mořských a u velkých vodních toků dostatek jaderných elektráren. Zbývá tedy dořešit dva drobné detaily - účinnější jaderné elektrárny, aby mohly být menší a využívaly lépe vstupní materiál, a výrobu levných palivových článků.
V roce 2050 to snad bude i fungovat.
Naposledy editováno 17.10.2018 23:48:33
Ještě by mě zajímalo jestli ti co to tu nejvíc kritizují mají nějaké zkušenosti s elektroautem a vědí na jaké úrovni jsou už dnes tyto auta. Mám kamaráda který jezdí na elektřinu už nějakých 15let a díky němu o tom něco vim. Je pravda, že doposud to bylo díky pořicovací ceně věcí spíše pro nadšence. Sám řikám, že hned jak se to vyplartí finančně, tak do toho okamžitě jdu, kvuli nějaké rádoby ekologii utrácet nehodlám. A ty ceny klesají, takže se to už docela blíží. Navíc sám Volkswagen tvrdí, že tak do dvou let chce přijít s elektroauty za cenu dieslů, prostě o něco dražší než benzin.
Jinak pokud vim tak Tesla už má i tahač, ta technologie se stále vyvíjí.
Nejhorší na tom je, že i kdyby se to hodně rozjelo, tak na začátku se to bude podporovat a až bude hodně elektroaut tak vymyslej nějakou silniční dan nebo něco, protože budou potřebovat z lidí vytahat ty prachy které mají dnes z daní paliv
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Tuším, že v Top Gearu říkali, že výroba Priusu byla rozložená po celém světě, protože těžba na baterie byla jinde než výroba baterií a ty se pak montovali do auta zase na jiném konci světa.
Ne poslední kapkou, ale kýblem pro pořad Autosalon bylo jejich věčné brečení, že ČR nedává žádné dotace na elektromobily a hybridy a jak je ten nový Lexus za 2mega skvělý a díky baterkám nemá výkon jen 400 ale 600 koní a nežere 14 ale jen 12 litrů. Tzn. posbíráme prachy na daních od toho plebsu dole a dáme je tomu dobrákovi, který koupí takového auta zachrání planetu.
Bohužel už pociťuju sám, jak se to začíná odrážet. Divám se po rozumném benzínu, skoro nic není, protože velké atmosféry kromě Mazdy snad už nikdo nevyrabí x let, všichni donedávna milovali naftu a i v ojetých autech skoro přestává být výběr. Za 5 let to bude ještě horší.
Nevím, proč se nerazí víc proud hybridů, moc se v tom nevyznám, ale rekuperovat energiii při brždění a pak ji využít třeba při popojíždění v koloně si myslím není špatný nápad.
Nedovedu si představit přechod na elektromobily celkově. Evropa je asi v pohodě, ale v Americe nebo Austrálii se skoro každé léto mluví o blackoutu, protože síť nestíhá klimatizace a teď do ní připojíme ještě x milionů aut?
Naposledy editováno 18.10.2018 07:46:04
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Beranidlo píše: To, co se dnes považuje za elektromobil, nemá budoucnost. Baterie jsou těžké, objemné, mají mizernou kapacitu a současné technologie s tím nic neudělají. Výroba a přenos elektřiny mají o řád menší výkon, než by bylo pro plnou elektrifikaci potřeba. Všichni se zatím zabývají pouze přepravou osobní, tedy většinou dvou osob, navíc na krátkou vzdálenost. Nikdo není schopen řešit dodávkovou a nákladní přepravu, takže tímto se moc fosilních paliv neušetří.
Pohon kol elektromotorem je ovšem velmi výhodný. Jediná cesta, jak auta elektrifikovat, je vyrábět elektřinu přímo ve vozidle, a to pomocí vodíkových palivových článků. Vodík se dá vyrábět elektrolýzou vody, takže stačí postavit na březích mořských a u velkých vodních toků dostatek jaderných elektráren. Zbývá tedy dořešit dva drobné detaily - účinnější jaderné elektrárny, aby mohly být menší a využívaly lépe vstupní materiál, a výrobu levných palivových článků.
V roce 2050 to snad bude i fungovat.