Téma: První vlastní auto - zimní téma
 
8.1.2017 v 17:46
Ahoj všichni,

pokud hledáte příležitost jak zabít trochu času a máte zkušenosti s autem splňující níže uvedené, rád si přečtu příspěvky k věci i ty méně užitečné

Potřebuji sehnat do podzimu tohoto roku auto, protože stávající bude muset jít z domu. Doteď jsem jezdil hlavně Opelem Omegou combi (2.0, benzín). Takže jsem zvyklý na větší auto včetně všech jeho kladů i záporů.

Hledám za něj nějakou náhradu, která by měla splňovat:
- karoserie kombi
- klima
- spolehlivost (nemůžu si dovolit zásadní poruchu hned po koupi, je to loterie ale ať je šance na "výhru" co nejnižší)
- cena do cca 120 000,- (chci se vejít i se servisem po koupi do 150 000,- víc není reálné)
- ideálně 4x4
- spotřeba do 10 l / 100 km

Pro 4x4 jsem se rozhodnul především proto, že bydlím ve vesnici, která už je malinko výš, letos už jsem několikrát zůstal stát... Často se dostanu do hor a radši bych měl jistotu. Občas nějaká polňačka, ale SUV není třeba.

Jako druhé auto zůstane benzínové Punto, takže malou nákupní tašku už nepotřebuju

Zdá se mi to nebo je už jediná varianta něco od Subaru? Nabídka bazarů je celkem chudá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 22:22 | Nahoru | #91

Piwell píše: V70, že? S automatem? 120 nebo 136 kW?



Gen3, manual, 120kW (takze to nema na kufru D5 ale 2.4d)

1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 22:33 | Nahoru | #92
S OI 2,0 i, stejně jako s 1,8 a 1,8 t, jsem svého času dost jezdil...ten motor mi nepřišel vůbec špatnej. Mojí jízdou jsem se venku dostal na 8 - 8,5 l/100 km...

..pokud bych vybíral, tak buď tohle nebo 1,8 t..
..teď jezdím OII Scout 2,0 FSI a taky to jde, jenom tomu chybí ten zátah turba, takže veliká škoda/Škoda, že do toho nedávali můj oblíbený 1,8 TSI....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 22:43 | Nahoru | #93
assassin> Já že mám nějakých necelých 6 týdnů V70 II D5 (2.4 120kW, 2005 - facelift, tzn. bez DPF, manuál 5q, 320k km) a jezdim zatim od cca. 5,5 do 7. Těch asi 5,5 byla klidná jízda na dálku (75% dálnice), "normálně" u mě asi kolem 6,2 - 6,7 (a to včetně několika jízd s vozejkem s cca. 5 metrákama), na těch 7 jsem se dostal teď v mrazech, kdy docela bufíkuju, takže zkreslená hodnota. Zatim jsem najel nějaký 2000 km, ale už se něco soudit dá. Spotřeba počítaná, PC je tak trochu vedle.

Naposledy editováno 10.01.2017 22:45:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 22:52 | Nahoru | #94
Piwell: Jenže ty máš poslední Volvo, i když vyráběné pod Fordem. assassin má Forda s nápisem Volvo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 23:09 | Nahoru | #95

Piwell píše: assassin> Já že mám nějakých necelých 6 týdnů V70 II D5 (2.4 120kW, 2005 - facelift, tzn. bez DPF, manuál 5q, 320k km) a jezdim zatim od cca. 5,5 do 7. Těch asi 5,5 byla klidná jízda na dálku (75% dálnice), "normálně" u mě asi kolem 6,2 - 6,7 (a to včetně několika jízd s vozejkem s cca. 5 metrákama), na těch 7 jsem se dostal teď v mrazech, kdy docela bufíkuju, takže zkreslená hodnota. Zatim jsem najel nějaký 2000 km, ale už se něco soudit dá. Spotřeba počítaná, PC je tak trochu vedle.



Jo me pc keca taky o 0.7 - 1 litru. Uz jsme to tu resili s freedomem - bez dpf to zere o litr az dva min.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 23:27 | Nahoru | #96

assassin píše: Jo me pc keca taky o 0.7 - 1 litru. Uz jsme to tu resili s freedomem - bez dpf to zere o litr az dva min.



Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 23:33 | Nahoru | #97

1100Virago píše: Piwell: Jenže ty máš poslední Volvo, i když vyráběné pod Fordem. assassin má Forda s nápisem Volvo



Upřesnění je, že V70 II sice bylo vyráběné už za vlády Fordu, ale bylo kompletně hotové dříve, tudíž se dá řící, že jde ještě skutečně o Volvo (platforma P2). V70 III je na platformě Ford EUCD (platforma P3).

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 23:35 | Nahoru | #98

Piwell píše: Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.



ja na to vzdycky nadaval, ale nejak jsem si casem zvykl a neni to spatny auto - a k te spotrebe, ono to neumi jet uplne za malo, kdyz jedes styl pan klobouk, ale zas to nijak zvlast nezere kdyz stojis na podlaze, takze jsem si zvykl jezdit 170-190 (nemecko samozrejme) a vetsinou s e v kombinaci vejdu do 9ti, takze pohoda...

od g4 to musi byt slusnej skok. btw mame zhruba podobne najeto :)

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

10.1.2017 v 23:38 | Nahoru | #99

1100Virago píše: Piwell: Jenže ty máš poslední Volvo, i když vyráběné pod Fordem. assassin má Forda s nápisem Volvo



da se to tak rict, predtim jsem mel sluzebni smax - tzn stejna platforma a to auto je podle me hodne dobry. mel jsem chvili myslenky, ze prodam to svoje a koupim druhu generaci ( v70r) ale po svezeni jsem zjistil, ze by mi chybelo to co ma ta treti generace, mozna je V70 II kvalitneji udelana, ale treti generace je modernejsi a vetsi.. nebyl jsem nejak ochotnej prejit na tu starsi (a jeste tak zhruba 150-200priplatit :) )

Naposledy editováno 10.01.2017 23:38:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:06 | Nahoru | #100

selkie píše: S OI 2,0 i, stejně jako s 1,8 a 1,8 t, jsem svého času dost jezdil...ten motor mi nepřišel vůbec špatnej. Mojí jízdou jsem se venku dostal na 8 - 8,5 l/100 km...

..pokud bych vybíral, tak buď tohle nebo 1,8 t..
..teď jezdím OII Scout 2,0 FSI a taky to jde, jenom tomu chybí ten zátah turba, takže veliká škoda/Škoda, že do toho nedávali můj oblíbený 1,8 TSI ....



Ale dávali, jen jich moc není. Sám jsem jich pár koupil a je to hned pryč.

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:08 | Nahoru | #101

assassin píše: Jo me pc keca taky o 0.7 - 1 litru. Uz jsme to tu resili s freedomem - bez dpf to zere o litr az dva min.

..a to odborný časopisy na netu tvrdily, že DPF spotřebu nezvyšuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:12 | Nahoru | #102

Piwell píše: Tak to sedí. Napočítal jsem rozdíl zatím vždy o 0,7 - 0,8 l/100. Tankováno několikrát, naposled dnes, nikdy ne bohužel z prázdný nádrže. Ale jak vidno, je to tak. No každopádně to jede dobře a žere to velmi slušně na to, jak to jede. Předtim jsem měl G IV combi PD 74kW a jezdil jsem stejným stylem za 6. Jak jsem ale vzal vozejk, šlo to nezanedbatelně nahoru. On i tak byl jenom o nějakých 230kg lehčí než toto V70.

..není důvod mít úplně prázdnou nádrž, abys spočítal spotřebu, nebo..?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:15 | Nahoru | #103

Skalik píše: Ale dávali, jen jich moc není. Sám jsem jich pár koupil a je to hned pryč.

..aha, tak to je pro mě novinka. A to ho dávali i do předFL?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:34 | Nahoru | #104

selkie píše: ..není důvod mít úplně prázdnou nádrž, abys spočítal spotřebu, nebo..?



Není samozřejmě, ale bylo to přesnější, prakticky vzato. I když jako nějaká decka sem tam je jedno ...

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 08:43 | Nahoru | #105

selkie píše: ..aha, tak to je pro mě novinka. A to ho dávali i do předFL?



před i po FL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 09:43 | Nahoru | #106

Piwell píše: Není samozřejmě, ale bylo to přesnější, prakticky vzato. I když jako nějaká decka sem tam je jedno ...

..pokud to nahrneš po hrdlo, tak to spočítáš přesně..do sucha bych s naftou nejezdil, čerpadlo je drahá sranda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 09:56 | Nahoru | #107

Piwell píše: Upřesnění je, že V70 II sice bylo vyráběné už za vlády Fordu, ale bylo kompletně hotové dříve, tudíž se dá řící, že jde ještě skutečně o Volvo (platforma P2). V70 III je na platformě Ford EUCD (platforma P3).


Ano, vím Proto momentálně sháním druhou generaci V70, akorát se nedaří - černé celokůže s manuálem se téměř nevyskytují a když už, tak příšerně staré nebo v žalostném stavu

2 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 09:56 | Nahoru | #108
Necetl jsem to cely, ale zminil tu nekdo Passata B5.5 v kombiku? Ma to staly 4x4 (torsen) a v nafte 1.9(96kW) to jezdi za 7
Za zminovany penize to pujde poridit vcetne vetsiho servisu.

První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 10:05 | Nahoru | #109
Vy to s tou čtyřkolkou moc prožíváte Hele já jsem byl v roce 2005 s mým veteránem ( předohrab 103kw 2.0i benzín v noci na horách na letních gumách a normálně jsem dojel



















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 10:15 | Nahoru | #110

Bobulus píše: Necetl jsem to cely, ale zminil tu nekdo Passata B5.5 v kombiku? Ma to staly 4x4 (torsen) a v nafte 1.9(96kW) to jezdi za 7
Za zminovany penize to pujde poridit vcetne vetsiho servisu.

..Torsen se dával jenom do 2,8 i a 2,5 TDI...všechno ostatní je Haldex

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 10:30 | Nahoru | #111
selkie>
Ale kdepak

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 10:45 | Nahoru | #112
Bobulus> sorry, mea culpa, neuvědomil jsem si, že 5,5 má motor podél...

První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 10:49 | Nahoru | #113

ted jsem se podival na inzeraty a asi by byl hoodne velkej problem sehnat relativne peknej kousek. Co jsem nasel, tak od pohledu jsou vybydleny vraky :(

Naposledy editováno 11.01.2017 10:55:09

První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 11:07 | Nahoru | #114
PDcko dneska uz smrdi docela drahou opravou, vsehcno to budou uz vraky

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 12:17 | Nahoru | #115

selkie píše: ..pokud to nahrneš po hrdlo, tak to spočítáš přesně..do sucha bych s naftou nejezdil, čerpadlo je drahá sranda



Jasně, ale přece jenom - pokud do 80l nádrže natankuješ řekněme buď 70 nebo 40 litrů - při 70 máš hypoteticky vyšší přesnost výpočtu. Ale to je jedno, mě šlo jen o to zjistit, kolik asi to žere, na nějakých pár dcl nezáleží, a o kolik kecá počítač. Zjistil jsem, že kecá a zhruba stejně jako ostatním.

(reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 12:26 | Nahoru | #116

1100Virago píše: Ano, vím Proto momentálně sháním druhou generaci V70, akorát se nedaří - černé celokůže s manuálem se téměř nevyskytují a když už, tak příšerně staré nebo v žalostném stavu



Já jí taky sháněl a povedlo se, kupodivu to ani netrvalo dlouho, měl jsem štěstí. Měl jsem jasnou představu co chci a proč, navíc prokonzultovanou s hlavním mechanikem Volva, kterej mi právě i nasměroval do čeho v dnešní době jít, do čeho radši moc ne a proč. Naštěstí pro mě - moje představa jím byla posvěcena (D5 120kW, 5q manuál, pokud možno po-face). Protože to auto bylo od novýho v ČR, dohledal mi i všechny záznamy ze servisů (naštěstí 100% sedí se serviskou). Mám teda Momentum, černá polokůže, model pro ČR, resp. stř. Evropu, takže i horký židle a bufíka. Nemam (a ani bych moc nechtěl) celokůži s el. posuvem, orig. telefon, šíbr a xenony. Jinak mam asi všechno. Co přesně sháníš ty?

Naposledy editováno 11.01.2017 12:28:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

11.1.2017 v 14:34 | Nahoru | #117

1100Virago píše: Ano, vím Proto momentálně sháním druhou generaci V70, akorát se nedaří - černé celokůže s manuálem se téměř nevyskytují a když už, tak příšerně staré nebo v žalostném stavu



Jsi si tím manuálem jistej? Co jsme jel volvem v manuálu (myslím větší modely jako S80, XC90) tak ta převodovka stála za ... a dost to i vysvětlovalo proč jsou manuální modely o něco levnější než automaty na trhu ojetin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

12.1.2017 v 06:55 | Nahoru | #118

Skalik píše: Jsi si tím manuálem jistej? Co jsme jel volvem v manuálu (myslím větší modely jako S80, XC90) tak ta převodovka stála za ... a dost to i vysvětlovalo proč jsou manuální modely o něco levnější než automaty na trhu ojetin.



cim se vzynacuje manualni prevodovka na ho.... ? me to radi, zuby to nepocita.... a nejaky presny kratky drahy apod od toho vzhledem ke zbytku auta asi ani nikdo neceka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

12.1.2017 v 08:20 | Nahoru | #119

assassin píše: cim se vzynacuje manualni prevodovka na ho.... ? me to radi, zuby to nepocita.... a nejaky presny kratky drahy apod od toho vzhledem ke zbytku auta asi ani nikdo neceka?



Velmi nepřesný řazení. Abych lovil kvalty u S80 mi fakt přijde nedůstojný. Nicméně, stačí se na to zaměřit při testovací jízdě a když ti to nevadí tak v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma

12.1.2017 v 08:28 | Nahoru | #120

Skalik píše: Velmi nepřesný řazení. Abych lovil kvalty u S80 mi fakt přijde nedůstojný. Nicméně, stačí se na to zaměřit při testovací jízdě a když ti to nevadí tak v pořádku.



Stav se někdy svézt ve V70. Řazení je naprosto v pohodě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist