assassin píše: ...
Jo a co sem slysel tak auta s esp docela solidne korigujou i ten smyk pres rucku - osobne sem to ale nezkousel.
Slyšels dobře, pokud ESP nevypneš, ručka se nekoná
Respektive, přijedeš před zatáčku, zatočíš, vezmeš za ručku, začne ti ujíždět prdel, tak ji zase pustíš a chystáš se na elegantní projetí dveřma napřed. Jenže v momentě kdy tu ručku pustíš, ESP se aktivuje, zachroupe ABS a zase jedeš rovně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
assassin píše: Hele tak to nedam... Ze bych si v krizovce vzpomel na rucku, utrhnul to do spravyho smeru a pak to jeste tim smerem vytahl plynem... Ale uz sem to slysel od vice lidi, tak to asi jde ... Ja momentalne jezdim i se zanovnim modernim a elektronikou precpanym autem na snehu vyrazne pomaleji nez s bawem, protoze proste to chovani auta je pro me neprirozene a vubec nevim co to dokaze a nedokaze a z chovani to nedokazu odhadnout...
Hele, ono je to spíš když děláš hovadiny, nebo jedeš schválně na hraně, tudíž jsi na to připravenej. A druhá věc je, že se to většinou odehrává v nízkých rychlostech, cca do 40km/h.
No a pak když ti do té zatáčky prostě ten zadek ustřelit nechce a auto se hrne ven čumákem, tak mu prostě pomůžeš, nasměruješ ho ručkou a šlápneš na plyn. A pokud máš dost místa, tak tě to fakt vytáhne
assassin píše: Jj tak sem to myslel. U nekterejch aut s epb jsem nasel i ze jdou odjistit nejakou nouzivou mechanickou cestou, u sveho sem nic takoveho nenasel a trosku jsem zntoho nervozni... Asi si koupim diag i k volhu :)
Třeba Laguna II facelift má odjištění tohohle klumpu v loketce. Jak je to u ostatních netuším.
Naposledy editováno 04.01.2015 20:56:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
Skalik píše: V práci denně koukám na spousty nafocenejch aut včetně octávií, podle fotek je všechno v pořádku
Jo a mimochodem jak jste se bavili o tý epb tak v passatu s dsg a funkcí, kde po zastavení na kžižovatce se auto samo zabrzdilo a nemusel jsem držet brzdu to se mi líbilo.
Stejnou funkci ma i manual, jezdil jsem obe verze a rekl bych ze je tam lehce citit to odbrzdeni - takze sem to vypinal, nejak mi prislo ze to neco "opotrebovava" kdyz to citim...
Ad epb - u me odjistit nejde, ani v navodu sem nic nenasel. Esp taky vypnout nejde. Kdyz se za jizdy zatahne za epb - nouzove brzdeni - brzdi to vsema 4ma. Zadni to zasekne az kdyz to stoji.
assassin píše: Stejnou funkci ma i manual, jezdil jsem obe verze a rekl bych ze je tam lehce citit to odbrzdeni - takze sem to vypinal, nejak mi prislo ze to neco "opotrebovava" kdyz to citim...
Tak asi tam nějaké opotřebení bude, ale přiznám se, že to nebylo moje auto, takže mě to nějak nezajímalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
Představa, že cestou do práce dostanu tak velkej nedotáčivej smyk, že mi nestačí silnice a já budu mít dost času tahat za ručku a rovnat auto plynem mi nějak nesedí. Ale co, pokud mě neohrozí tak ať si každej řeší smyk po svém. Já se přiznám, že se těším na nové auto co snad bude mít takovou tu kontrolku, že bude malé sklouznutí žehlit rovnou a já budu jezdit s o trochu menší obavou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
Ve sportovním autě by mělo být esp vypínatelné, ale přinejhorším pojistka od ABS by měla jít vyndat vždycky ne? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zánovní octávka
karf píše: _monty> právě. něco jinýho je předpokládat, že do zatáčky poletím dveřma napřed a něco jinýho je v zatáčce zjistit, že mrcha utáhla, nebo jsem moc rychlej a řešit to ručkama nohama
Jak jsem řekl, pokud jedeš pomalu, dá se to. Jestli tam máš 50+, tak neuděláš ani hovno, páč než stihneš vůbec zareagovat, jsi v pangejtu.
Nájezdovou rychlost 45-50km/h jsem vždycky používal u nás na návsi, protože je tam všude místa tři prdele a i tak auto jelo zhruba 20-30 metrů bokem, než se chytlo do stopy v přímém směru. A 20 metrů v zatáčce mít asi fakt nebudeš
Nicméně, ESP je strašně fajn, ale řekl bych, že naprosto degraduje schopnost ovládat auto. To už je člověk vážně jak cvičená opice.
Mě se třeba stává, že po přezutí na zimáky na to rád zpočátku zapomínám. Takže navalím do zatáčky a těsně před apexem zjistím, že jdu ven do protisměru s prdelí lehce napřed. V momentě kdy si uvědomím, že je zle, posral jsem to, sundavám nohu z plynu a chystám se dát kontra, mě ESP srovná a jedu dál, no stress.
Jako jo, je to dobrý, ale v zimě ti to pak dá takovej falešnej pocit bezpečí, že to jednou prostě člověk přežene tak, že ho nezachrání ani svěcená voda a pak je průser daleko větší odpovídající vyšší nájezdové rychlosti.
Krom toho, když pak sedneš do auta bez udělátek, tak pak čumíš co to na tý silnici dělá
Skalik píše: Vítězslav_Máří> Kdysi, co bylo kdysi to netuším, ale přít se o to nebudu. Co je teď vím naprosto jistě (a dílna tam není jen jedna), ale rozhodně se tam nelepí totálky, na aukcích pojišťoven AAA AUTO nekupuje.
Já vím, že tě zbytečně připravuju o něco co můžeš nenávidět a omlouvám se za to. Zkus třeba Penam nebo Vodňanský kuře na ty by se těch zaručenejch informací a kdysi informací taky našlo víc a já je neznám tak ti to nebudu vyvracet
No musim potvrdit skalikova slova, ja pro AAA "kdysi - cca 2001" neco delal a mel pristup vsude....a zadny delany totalky jsem tam nevidel - tedy az na jednu peknou vette co zrusil prodejce pri predvadeci jizde