Omlouvám se takový elaborát, ale chtěl jsem aby jste byly v obraze,jak se mám zachovat co mi poradíte?????
Naposledy editováno 03.12.2015 17:35:47
Skalik píše: FiZzeR> Tohle není soudní obsílka, to jen nějakej zoufalej právník zkouší napsat dopis zda se někdo neposere.
No tohle by šlo kvalifikovat jako předžalobní výzvu, kdy pak má před soudem žalobce v ruce nějaké potvrzení, že se "snažil/chtěl" domluvit. Většinou tyto předžalobní výzvy zaberou a pokud se budoucí žalovaný cítí provinile, tak to zaplatí. Jen právnička použila celkem nudnou formu, většinou je lepší tlačit na žalovaného ještě s předběžným vyčíslením nákladů
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
Jedinej zadrhel vidim v tom ze se do toho montuje ta bandicka z DASu a ze by soud mohl soudit jistym smerem a zcela ignorovat dukazy
Bratr se soudil s nakou organizaci zastupujici autory a taky to vypadalo ze jim jde soudce pekne na ruku (sdileni dc++)
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
Proste bod od bodu striktne podle zakona jak se co ma resit i s citovanim patricnych zakonu - treba to za jakejch podminek a kdo to muze rozebrat a jak ma vypadat ten posudek. Plus samo uvest na pravou miru treba to nekomunikova - treba prilozenym mailem apod .... Najdete si tady ten cikusovo dopis, ten vypadal fakt dobre
Samo ze se bude hodit i sikovne podany ze na tohle vozidlo se nedava zaruka uz jako na nove, a ze by treba pan majitel dolozil tu vymenu oleju - nejspis najel vic nez je interval na vymenu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
assassin píše: Slewa: nemyslim si ze by mel neco dokazovat - dokazat ze v motoru byla zavada ktera tohle zpusobila uz pri koupi musi novej majitel
Chyba lávky, vada která se projeví do 6 měs. od uzavření smlouvy se bere jako vada již existující v okamžiku uzavření smlouvy, tzn důkazní břemeno je na prodávajícím... (§ 2161 bod 2) NOZ)
Nicméně kupec to rozbil tím, že do toho nechal hrabat třetí osobu.
Naposledy editováno 16.12.2014 14:41:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
FiZzeR píše: Chyba lávky, vada která se projeví do 6 měs. od uzavření smlouvy se bere jako vada již existující v okamžiku uzavření smlouvy, tzn důkazní břemeno je na prodávajícím...
Nicméně kupec to rozbil tím, že do toho nechal hrabat třetí osobu.
Ty teda ty zakony ladej k dokonalosti
Jak rikam, samo ne ze se rolos spolehne na to co tu placame - jen aby se inspiroval tema jednotlivejma smerama, dohledal si jak to je presne - nebo sehnal cloveka co to udela.
Ten postup ze dotycnemu nema posilat hafo penez ale bojovat sme mu tu radili my, takze ja sem ochotnej se v pripade potreby na tom nejak podilet - poslat prispevek na pravnika. Velke bazary s tebou vyjebou kdyz prijdes reklamovat vec kde te evidentne podvedli a pak se clovek kterej si koupi z vlastni blbosti uplnej nesmysl bude po nekom vozit jen kvuli to u ze ma DAS?
FiZzeR píše: Chyba lávky, vada která se projeví do 6 měs. od uzavření smlouvy se bere jako vada již existující v okamžiku uzavření smlouvy, tzn důkazní břemeno je na prodávajícím... (§ 2161 bod 2) NOZ)
Nicméně kupec to rozbil tím, že do toho nechal hrabat třetí osobu.
Bacha na to, ale to se týká prodeje v obchodě!!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace 4kolky - řešení???
assassin píše: Nechal bych sepsat odpoved pravnikovi co do toho vidi - nebo nekomu co do toho vidi a od pravnika tam hodit jen razitko.
Proste bod od bodu striktne podle zakona jak se co ma resit i s citovanim patricnych zakonu - treba to za jakejch podminek a kdo to muze rozebrat a jak ma vypadat ten posudek. Plus samo uvest na pravou miru treba to nekomunikova - treba prilozenym mailem apod .... Najdete si tady ten cikusovo dopis, ten vypadal fakt dobre
Samo ze se bude hodit i sikovne podany ze na tohle vozidlo se nedava zaruka uz jako na nove, a ze by treba pan majitel dolozil tu vymenu oleju - nejspis najel vic nez je interval na vymenu...
Vypsat všechny argumenty v tuhle chvíli by nebylo moudré, teď je potřeba jen ukázat, že to s tebou nebude tak snadné jak si představují. Když teď upozorní, že olej měl být měněn kupujícím, protistrana může vykonstruovat situaci, kdy podle předpisu výrobce-10mh, měl být olej vyměněn právě pár kilometrů po tom co došlo k zadření a ještě napadnout prodávajícího, že on už olej neměnil správně (jednou ročně nebo 10mth, podle toho co nastane dříve).
Teď jen obecné argumenty k zastrašení protistrany a počkat co oni na to.
1) čtyřkolka nebyla prodávána ve "skvělém stavu" - je 10 let stará a v kupní smlouvě je stav určen jako dobrý
2) nezůstal jsem nekontaktní - s kupujícím jsem komunikoval (výčet e-mailů, telefonů atd...)
3) motorový olej se u tohoto stroje má dle výrobce měnit každých x(10?) mth, což mohlo být kupujícím za dobu užívání věci několikrát překročeno
4) reklamace zboží se dle občanského zákoníku provádí výlučně u prodávajícího, nikoliv v jakémsi servisu
5) vozidlo bylo již kupujícím (či servisem) částečně rozebráno a tím zasahováno do stavu údajně poškozené části vozidla
Vzhledem k výše uvedenému považuji věc z mé strany za vyřízenou. Případný další nátlak na mou osobu a neoprávněné požadování reklamace budu nucen řešit s právnickou kanceláří a náklady na zastupování požadovat po kupujícím.
S pozdravem .....
2 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
1 reakcí na tento příspěvek Reklamace 4kolky - řešení???
Ještě jsem udělal jeden vstřícný krok a to že jsem ochoten ji vzit zpět za 60% prodejní ceny s čím zase nesouhlasil on.
Byl jsem ochoten se častečně podílet na ceně opravy,ale on ji chtěl pouze vrátit udajně podle toho "autoservisu" je neopravitelná....
To že ji nechal rozebrat v nějakém autoservisu u známého bylo podle mě provedeno cíleně, aby se zamaskovaly stopy nevhodného používání - údržby.
Jo a ještě ještě mi po telefonu řekal, že před tím než ji zadřel, řešil nějaký únik chladící kapaliny-údajně páska někde na hadici.Takže je taky možné že ji uvařil, podfouklo se těsnění pod hlavou a chladící kapalina se dostala do oleje a s touhle "emulzí" jezdil až ji kousl - to byl ten špatný olej dle tvrzení autoservisu....
Naposledy editováno 16.12.2014 19:54:49
Cokoliv chceš reklamovat tak má snad nějaký řád, jak se má postupovat a jak do něčeho hrábne - rozdělá někdo neautorizovaný, aby se i jen podíval co to může být za závadu, tak se s ním žádný prodejce čehokoliv nebude vůbec bavit nebo je to jinak??
Jak jsem psal podle mě to bylo účelové rozdělání pro zamazání stop po tom co s kolkou dotyčný dělal nebo spíše nedělal....
Rozdělávat zadřený motor by byl dost velký průser u věci nové v záruční době, tam je celkem jasně stanoven postup reklamace u prodejce nebo autorizovaná opravna. Pokud reklamaci zamítnou, je tak nějak jediná cesta nechat udělat posudek u znalce, protože ten se bere jako větší autorita než to co naznal zamítnutím reklamace prodávající. On pak soud určí znalce nového, ale to už je druhá věc.
Jenomže tady jde o věc použitou a vychází se z toho, že prodávající i kupující je laik. Tedy už i ten servis v horní dolní, by měl dokázat motor rozdělat, stav zhodnotit a naznat nějaký závěr, co se asi stalo a nestalo. A to z titulu, že i ten servis v horní dolní musí splňovat nějaké požadavky na odbornost stanovené státem, jinak by tu činnost nemohl vykonávat v rámci výdělečné aktivity.
Samozřejmě, že ideální stav by byl, pokud by se jste se na rozdělání motoru spolu dohodli a následně oba respektovali zjištění toho, komu by jste motor svěřili. To se nestalo a za normálních okolností by to rozdělání servisem v horní dolní byly nějaké plusové body pro tebe. Jenomže tady je ta zpropadená DASka, kdy se kupec nemusí ohlížet na náklady a pokud DASka nazná, že se ve věci bude postupovat soudní cestou, může to být tvrdá bitva(a taky nemusí) a může se úplně klidně stát(jak psal už assassin), že soud bude důkazy úplně v klidu ignorovat a od soudu si odneseš dost nepříjemný rozsudek.