globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
1.8.2013 v 20:54
Ahoj, konečně jsem vyřešil problém se hřejícíma se kabelama a jak už to u týhle potvory bejvá jedno opravým a na další přijdu nebo se posere. (je to první motorka co mi takhle dává zabrat, za chvíli bude celá nová)

Hřály se kabely od altíku do regulátoru měl jsem novou baterku tak tu jsem vyřadil z příčin rovnou, alternátor proměřenej a ok, regulátor proměřenej jak mi tu někdo radil a myslel jsem, že je špatnej podle rad, tak jsem koupil novej . . . nakonec to byla špatná nová baterka po reklamaci mi poslali od jinýho výrobce a už to maká dobijí a kabely se hřejou minimálně ( už se z nich nekouří).

Když jsem ale nastartoval motorku tak si poblafávala a jeden válec nešel. Sahal jsem na svody a 4. byl furt oproti ostatním studenej a dala se na něm udržet ruka.

Co jsem tak hledal po foru a napadlo mě tak základ je jiskra ( ta jde ) a palivo. Neměl jsem svíčák tak jsem se nemoch podívat . . . dal jsem se tada do čištění karburátorů (obrázky mám v deníku)

Po vyčistění a namontování žádná změna, tak jsem si udělal svíčák abych moch povoli svíčky a 3 byly mokrý hodně a 4. válce jen trochu. Prohodil jsem je a od tý doby už ta potvora nechytla.

Svíčky jsem znova vyndal očistil vysušil a furt nic, z vejfuku lítaj plameny asi bude uchcaná tak jí necham přes noc oddechnout.

Teď nevím jak pokračovat, každopádně to chce změřit kompresi, ale nemám doma kopresimetr. Nemátě někdo nějakej zlepšovák ? vím že se dá natlakovat spal. prostor a koukat jak rychle tlak padá a porovnat to s jiným válcem ( to je jen orientační) a musel bych podle kliky zjistit kdy jsou zavřený ventily (to nevim jak zjistit) v pondělí bych si moch možná pujčít kompresiometr na auta, ale nevim jestli bude mít koncovku na moto a jestli ho tam dostanu. Nebo se to v domácích podmínkách dělá ještě jinak ?

Je mi divný že by to z ničeho nic byly ventily, je pravda že motorka cca 3/4 roku stála předělávám jí na street a když jsem jí koupil tak tenhle problém nebyl to až po složení motorky. ( na motor jsem nesahal)

Ještě jsem si vzpoměl, že svíčky dával původní majitel nový, prej starý připek když při startování přidíval plyn (což se mi taky trochu nezdálo) a když jsem je vyndal tak byly černý ( bohatá směs ) hladina se nedá nastavit a šroubky od směsy byly všechny vytočený o 3 otáčky tak jsem je tak po složení nechal - v tom návodu se navyznám když je onglicky tak nevím kolik maj bejt . . .

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

16.9.2014 v 10:06 | Nahoru | #91
nazdar mam hondu cbr 900 rr 1997 ide mi na 2 valce najhu mi postranne valce mam pocit ze nejde prud do sviecok cem tam chiti,, zacali vypadavat sem tam pocas jazdy tak na 10 sekund ale teras už nejdu vobec

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

16.9.2014 v 10:07 | Nahoru | #92
hop nejdu mi postranne valce

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

16.11.2014 v 14:09 | Nahoru | #93
Že by cívka ? :) Teď si nevzpomínám jak jsou VN kabely zapojený v porovnání cívka válce.

Dneska jsem konečne motorku dostal do garáže k někomu kdo se v tom vyzná víc než já, sundali sme motor kvůli přístupu a sundali hlavu zejtra budem zkoumat ventily atd.

Budu objednávat asi dost dílů na 100% těsnění pod hlavu těsnění na ventily rozvodovej řetízek atd . . . Nevíte o nějaký stránce nebo obchodu kde maj všechny díly na motor, Jde mi o kvalitu a cenu. Nebo neumíte někdo vyčarovat slevu na díly?

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

16.11.2014 v 21:54 | Nahoru | #94
Originální díly buď na partsdepot nebo v Hondě, případně něco bude asi i na wemoto, ventilový gufera bych bral po určitých zkušenostech rozhodně origo, pokud si to chceš nejaký rok nechat, případně ještě ebay, ale tam se to většinou u těchhle levnějších věcí kvůli dopravě nevyplatí.

Naposledy editováno 16.11.2014 21:54:58

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

17.11.2014 v 08:57 | Nahoru | #95
Dobrá díky koukal jsem origo díly docela paleta , ale jak říkáš některy díly jinýn ež origo nemá smysl blbý je, že nevim který bejt origo musí a který né až budu mít seznam tak se ozvu a uvidíme co by to chtělo origo

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

17.11.2014 v 14:32 | Nahoru | #96
No, vpodstatě bude problém koupit, snad kromě těsnění, cokoliv neorigo, takže si napřed spočítej, jestli to vůbec stojí za to, od určitého bodu se vyplatí ji prodat na díly a koupit něco jiného (já už jsem teda taky za tím bodem , takže si ji budu muset ještě pár let nechat a to jsem ještě nezačal lakovat, furt jen brousím, svařuju, měním a tahám kostlivce ze skříně po předešlých majitelích).

Naposledy editováno 17.11.2014 14:35:12

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

17.11.2014 v 19:03 | Nahoru | #97
No už toho hodně zažila a rozprodat na díly je běh na dlouho trať už k ní mám koupeno kupu dílů na přestavbu, takže jí opravím

Nevíte na kolik vyjde udělat NIKASIL (4válec)? Protože se nám zdaj "přidřený" válce, s moto mi pomáhá chlapík co dělá traktory a u traktoru by to prej neřešil :D ale až udělám foto uvidíme.

Jinak hlava vypadá dobře ventily budu zabrušovat, má smysl "Frezovat" ventilový sedla? Nebo jak poznám, že už je to na frezování? Ventily maj už trošku "vytepanou hranu, když bude možnost dám fotku (teď nemám k dispozici žádnej kvalitní foťák.

A ještě se potřebuju zeptat jestli je tohle velkej problém, nebo jestli je to normální ?





Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 13:37 | Nahoru | #98
Nafotil jsem hlavu a jeden ventil bohužel nemám možnost vyfotit to v lepší kvalitě snad v tom něco uvidíte.
Myslíte, že bude stačit ventily zabrousit pastou ručně ? (Ještě jsem hlavu nečistil)

1. válec






2. válec






3. válec






4. válec






Ventil po hrubým zabroušením (aby bylo vidět kde je přesně dostací plocha)







Nevim jestli sem to psal vejš, ale když několikeré rozebrání a vyčištění karburátorů nepomohlo, pustil jsem se do rozebrání motoru . . .

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 19:21 | Nahoru | #99
Jako stačit to pro funkci asi bude, frézování se dělá hlavně proto, aby se obnovily předepsané úhly a hlavně je také v manuálu většinou dána maximální šířka dosedací plochy sedla, je to na tobě, osobně bych to zabrousil, aby zmizela místa, kde sedla poškodil zaklepaný karbon a hotovo, není toho z těch fotek moc poznat, ale na podpálené ventily to nevypadá.

edit hlavně to pečlivě očisti, zejména dosedací plochu hlavy a válců, pokud to nemáš možnost nechat přefrézovat (taky jsem to nedělal) tak pečlivé oškrabámí horní hranou čepele do odlamovacího nože za použití WDčka a dostatku trpělivosti také vede k uspokojivému výsledku.

Naposledy editováno 18.11.2014 19:28:00

1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 19:55 | Nahoru | #100
Právě že v manuálu je max šířka dosedací plochy asi 1,2 mm a já mám víc . . . ale bohužel frézy zatím nemám k dispozici, leda bych se ještě zkusil optat chci to udělat jednou a pořádně ať to nějakou dobu zase vydrží

(reakce na) Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 20:16 | Nahoru | #101
M4rť4s> kolega bushman ti v podstatě odpověděl na co ses mě ptal. Z těch fotek jako nic extra vidět nejde, ale podpálené to to asi nebude, a dle poslední fotky ventilu, je na ventilu ještě dost materiálu k zabroušení. Samo lepší by to bylo zabrousit strojně frézama když to chceš dělat pořádně, ale když to uděláš i ručně lapovací pastou a neodflákneš to, těsnit to bude, to se bát nemusíš. Každopádně jak dáš do hlavy ventily, tak než hlavu namontuješ na motor, zkus do sacích i výfukových kanálů nalít nějakou kapalinu, klidně obyčejný benzín a zespodu se podívej na ventily, jestli to těsní a neteče to přes ně. Pokud ano, tak je znova vyndej a zabrušuj do té doby než to bude těsnit. Dosedací plochu hlavy změř ocelovým pravítkem jestli je rovná, v manuálu je určitě popsané jak. Ikdyž bude rovná, tak bych ji na desce zalapoval, pěkně s tím z ní dostaneš zbytky starého těsnění

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 22:50 | Nahoru | #102
Dobrá díky, zítra dám lepší fotky, slečna mi to vyfotila
Každopádně šířka dosedací plochy ventilu přesáhla tu v manuálu . . . :(

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

18.11.2014 v 23:04 | Nahoru | #103
Dle mě je to tím, že má motor asi hodně najeto a ventily se do sedel přirozeně zaklepávají, proto se taky seřizují jejich vůle že jo. No a tu už sou dost zaklepaný tak proto je ta kontaktní plocha širší, ale jak moc a čemu konkrétně to vadí to ti neporadím, jestli to nějak zásadně třeba ovlivňuje průchod směsi atd.? Nejsem odborník

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

19.11.2014 v 06:56 | Nahoru | #104
Jak jsem ventily zbrušoval tak se plocha zvětšovala :). Je to jak říkáš je třeba zabrousit místa od karbonu a pak se zvětší plocha přeci jen je to motorka z roku 98 už něco zažila
Vy to teda normálně necháváte?

6 vejfukovejch je už zabroušených






Plošky na ventilech




Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

19.11.2014 v 19:38 | Nahoru | #105
Tak jsem zjistil, že hlavy dělá jeden pán kterej bydlí 30 km ode mě, takže už jí tam má

Koukne ještě na příspěvek 97 ? nevim jestli hodně vadí, že spojkovej koš má od pružin otlačený ty "tyčky" ve kterých je závit pro stažení spojky.

Budu muset objednávat těsnění a koukal jsem na originál a neorigo:
Athena, VESRAH, EMGO

Rozvoďáky:
TOURMAX, D.I.D, Morse

Má smysl kupovat levnejší neoriginální ? mělo by to taky vydržet né ? Jaký s tim máte zkušenosti ?

Naposledy editováno 19.11.2014 19:39:12

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

19.11.2014 v 20:55 | Nahoru | #106
Dneska sme rozpůlili motor






Převodovka i ložiska na klice vypadaj v pohodě Nevíte jestli se mezi "kartery" dává těsnění nebo jen tenká vrstva silikonu ? Byl tam jen silikon, ale v motoru už se někdo hrabal, tak aby tam přišlo to co tam patří













Je normální že ložisko klikovky na straně spojky nemá v klice drážku ? Že by to bylo větším namáháním ?




Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

22.11.2014 v 12:20 | Nahoru | #107
Tááák konečně je motor rozebranej komplet
Fotky válců co maj drážky + přidřený písty - že by někdo jezdil po zadním (na straně výfuku jsou drážky) a nebo jak byla bouraná tak jí nestihli chcípnout (má vařenej blok) ???



















Naposledy editováno 22.11.2014 12:20:59

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

23.11.2014 v 15:47 | Nahoru | #108

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

23.11.2014 v 21:21 | Nahoru | #109
Myslel jsem, že jsi sehnal někde levnější

Naposledy editováno 23.11.2014 21:29:16

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

23.11.2014 v 21:30 | Nahoru | #110
nebylo by lepsi sehnat jinej motor z nej vzit blok s pistama a dat na tvuj motor nebo hodit udelanou hlavu na ten koupenej motor, ale nevis jak prevodovka (treba bude lepsi spojka :D)...

Naposledy editováno 23.11.2014 21:30:39

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

23.11.2014 v 22:43 | Nahoru | #111
Zase koupit motor je taky sázka do loterie :D , tak jako tak jsem ve velký prdeli :D

Jak se řeší to, když se davá novej blok a klika ma vlastně jinak "sjetý" ložika . . . ?

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

24.11.2014 v 21:23 | Nahoru | #112
Tak sme dneska proměřili válce a jsou tolerancích :) drážky se srazily nějakým spešl "smirkem"
Písty jsou na hraně, ale ještě se do tolerance taky vešly

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

25.11.2014 v 19:34 | Nahoru | #113
Dnes proběhla kontrola kroužků a ty jsou taky všechny OK takže objednat díly a začít skládat

Odpoví mi někdo na toto? :
Budu muset objednávat těsnění a koukal jsem na originál a neorigo:
Athena, VESRAH, EMGO, Origo

Rozvoďáky:
TOURMAX, D.I.D, Morse

Má smysl kupovat levnejší neoriginální ? mělo by to taky vydržet né ? Jaký s tim máte zkušenosti ?

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

26.11.2014 v 23:24 | Nahoru | #114
Po určitých zkušenostech bych těsnění pod hlavu a ventilová gufera dal originál, to ostatní dle uvážení, přesně ti to asi těžko někdo poví.

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

27.11.2014 v 17:41 | Nahoru | #115
Objednal jsem nakonec komplet Athenu. Volal jsem do MOTOZLOCH, kde mi říkal, že Athena spolupracuje s nějakou firmou, která dělá originál těsnění na KTM a taky maj nádherný ceny, který jsem nikde na e-shopech nenašel .

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

26.12.2014 v 23:56 | Nahoru | #116
Díly dorazily v uterý, takže motor už se skládá . Hlava je srovnaná a má zabroušený sedla ventilů za 500 Kč krásná cena, ventily jsem zabrousil ručně, až bude chvilka dám zpět pružiny a "zámky" a zkusim těsnost ventilů (gufera už na nich jsou).

Už jsem se viděl jak moto testuju, ale dnes i u nás napadnul sníh




1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

31.12.2014 v 10:16 | Nahoru | #117
Hlava už jen hotová - nový gufera ventilů, zabroušený ventily a hlava je taky srovnaná






Motor taky připravenej






Změřit vůle na ventilech, objednat podložky a pak se může pokračovat






Naposledy editováno 31.12.2014 10:17:03

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

31.12.2014 v 11:19 | Nahoru | #118
Pěkný, vidím že sis s tím vyhrál , pístní kroužky si dával nové?

(reakce na) Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

31.12.2014 v 11:34 | Nahoru | #119
Motor taky připravenej






Koukám,že máš už připravený i palivo

Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

31.12.2014 v 13:18 | Nahoru | #120
Kroužky zůstaly původní, někdo už je přede mnou měnil. Měřili jsme je a ještě jsou v servisní toleranci tak jako všechno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist