Téma: Kamioňáci
 
6.3.2013 v 20:23
Tak se nám udělalo hezky a na silnice vyrazily motorkáři a ač jsem jeden z nich (yamaha fazer 1000)tak mě nedávno jeden pěkne vyděsil když mě předjížděl velkou rychlostí! Až do teď než jsem začal jezdit kamionem sem si vůbec neuvědomoval jak rychle se dokáže přiblížit aniž bych ho registroval. Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. Hold dvojí pohled, pro mě dost dobrá zkušenost. Jak jste na tom vy kolegové truckeři a motorkáři? Já když teď jedu na motorce tak si dávám velkej pozor hlavně na křižovatkách kde ten kamion je pomalej a dlouhej v autoškole by tě na jízdách měli posadit do všeho co jezdí abys si uvědomil rizika auta ,náklaďáku,motorky a vleku.(Fazer 1000,Mercedes actros,Iveco stralis,pit bike 150,S11, Zahradní rider)


Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 13:44 | Nahoru | #91
J.M.K.> ¨dneska moderní autodoprava funguje uplně jinak a pro vypravěče vymyšlených historek už fakt není místo a kutilům už taky odzvonilo taky si mysl¨ím,že ten,kdo nikdy neseděl v avii,liazce,tatře a v podobném šrotu,tak o nic nepřišel

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

10.3.2013 v 14:05 | Nahoru | #92
Naše firma provozuje flotilu asi 30 aut Iveco. Máme smlouvu se servisem, kterej se musí postarat o vše. Myslím, že současní majtelé firem vědí, proč to dělaji. Ono ztratit záruku na auto v ceně 2 milionů, kvůli tomu, že se v tom někde na parkovišti hrabal řidič z kategorie "starých ostřílených znalců" v domění, že opravu zvládne i levou zadní - to je blbej kšeft. Tyhle způsoby á la JZD v roce 1982, to je dávno pasé.
Po nás jako řidičích je vyžadováno bezchybný dodržování pravidel silničního provozu a bezpečnosti práce - na to jsme proškolováni, to se po nás chce. A za to jsme placeni. (ale taky dost nekompromisně trestáni, když to neděláme). Do technický výbavy aut vůbec nesmíme sahat (a to máme doslova černý na bílým), vyjma výměny žárovek, dolití ostřiků, výměny gum ve stěrači a podobných kokotin.
I když možná ještě jsou firmy, kde je tohle nákolenní opravářství považováno za plus.

edit. samozřejmě to není moje firma, ale firma, u níž pracuju, tak

Naposledy editováno 10.03.2013 14:06:46

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

10.3.2013 v 14:09 | Nahoru | #93
cempa> Otevřený laptop za jízdy... to mně připomíná vyprávění jednoho kolegy na VŠ, jak prý jel přeš dajčland stopem a behem jedné "etapy" si sedl do auta k naprosto klidně, flegmaticky a chladnokrevně vyhlížejícímu padesátníkoj, který si po najetí na dálnici rozložil přes volant noviny a během cca hodinové cesty je celé přečetl. Prasárna to je každopádně, ale hlavně nesoudnost a nezodpovědnost . Neříkám, že by řidič nemohl za jízdy poslouchat rádio, sem tam se rozhlédnout po okolí apod., ale za takovéto nezodpovědné činnosti bych doživotně bral noty.

valibuk> Což to chápu, holt je dnes jiná doba. Jen si "myslím své" o namyšlených mladíčcích, jež se za volantem Stralise, Actrossu, Globetrotteru a podobných trucků tváří, jací nejsou "kings of the roads", ale přitom třeba Lízu, natož Tatrovku by nedokázali ani natočit, natož zařadit a odjet. Zkrátka mám nějaký podvědomý pocit, že kdo autu takto "nerozumí", ten nemá za volant co lézt.
Je to asi něco podobného, jako kamarádovo příhoda s mladíkem, který se chlubil, jak je vyučený automechanik, kolik má praxe... a přitom na Simsonu nedokázal najít sni svíčku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 14:16 | Nahoru | #94
Yura> S tou zárukou je to pravda... jenže záleží i na tom, zda tuto všelijakou údržbu a opravy dílna skutečně provádí v rámci garance, tedy bezplatně, nebo jen za symbolickou částku. Některé si za "garanční prohlídky" a údržby účtují dost nekřesťanské částky a to potom naopak nutí k zamyšlení, co se vyplatí více, zda nechávat vše na dílně, nebo si něco opravit sám.
když to trochu přeženu, tak je docela blbost jezdit s autem na dílnu kvůli výměně pár žárovek (nebo podobných dílů), které i méně zručný řidič za pár minut vymění a nebude za to chtít nic, aby to na dílně schválně "natáhli" a pak si naúčtovali sazbu za dvě hodiny práce. Bohužel i takoví "vychcanci" na tomto světě jsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 14:34 | Nahoru | #95
J.M.K.> na co by komu bylo umět jezdit s dávno mrtvejma šrotama? dnešní auto se řídí samo,u řidiče jde o to,aby dělal co se mu řekne,nežvanil na každý pumpě kam jede a co veze a nesral se do věcí,do kterých mu nic není,přesně jak píše yura. do ceny a způsobu servisu je řidičům hovno,jejich práce je uplně něco jinýho.

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 14:35 | Nahoru | #96
J.M.K.> Autoservis je k firmě vázán smluvně. Samozřejmě netuším, jaký pozadí ty smlouvy maji, já sem jen řadovej zaměstnanec. Ale předpokládám, že firma určitý zvýhodnění dozajista má, už jen s ohledem na ohromnej objem servisních prací, co na autech dělaj. Navíc jsou iveka opravovaný výhradně originál dílama, sevis navíc zajišťuje i garanční prohlídky, stk a opravy po nehodách - mají autorizaci. Složitý opravy (řídicí jednotky, elektronika, atp.) zajišťujou taky oni, ale svěřujou to centrálnímu servisu co spadá pod oficiálního dovozce v Budějicích. Takže konkrétně u nás to myslím funguje bezvadně a tedy jakákoliv jiná oprava nebo zásah je jen a pouze na škodu. A co jsem slyšel od kámošů, jež jezdí jinde, všechny solidní dopravní firmy už fungujou takto (sám ti to neřeknu, jinde sem nejezdil). Nemyslím si, že by docházelo k ojebávání na odpracovanejch časech servisu - slušná firma si tohle v dnešní době nedovolí, neboť tak velkej (a hlavně řádně platící)zákazník má cenu zlata.
Tolik k mojí zkušenosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 14:50 | Nahoru | #97

J.M.K. píše: Jen si "myslím své" o namyšlených mladíčcích, jež se za volantem Stralise, Actrossu, Globetrotteru a podobných trucků tváří, jací nejsou "kings of the roads", ale přitom třeba Lízu, natož Tatrovku by nedokázali ani natočit, natož zařadit a odjet. Zkrátka mám nějaký podvědomý pocit, že kdo autu takto "nerozumí", ten nemá za volant co lézt.



Kdyby se takhle pracovalo ve všech oborech, tak by strojaři začínali na strojích poháněných transmisí, lidi od počítačů by se do teď učili děrovat šťítky a kuchaři by nejspíš sbírali kořínky…

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 14:52 | Nahoru | #98

_zdenda_ píše: Kdyby se takhle pracovalo ve všech oborech, tak by strojaři začínali na strojích poháněných transmisí, lidi od počítačů by se do teď učili děrovat šťítky a kuchaři by nejspíš sbírali kořínky…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 15:14 | Nahoru | #99

_zdenda_ píše: Kdyby se takhle pracovalo ve všech oborech, tak by strojaři začínali na strojích poháněných transmisí, lidi od počítačů by se do teď učili děrovat šťítky a kuchaři by nejspíš sbírali kořínky…


No nahodou, kdyz jsme tu tech pocitacu. Tak ja jsem zacinal, před nejakymi 10 lety, dobrovolně na Assembleru a C++. A těžím z toho dodnes.

Učit se na nějakem MB 100 bych nechtel, to neni auto. Ale moderni luxusni auta precpane elektronikou, tam uz se normalne ridit nenaucis. I v me stare E46 s 230 konma, na to muzu slapat i na snehu a nic se nestane. Jen to trochu cukne a srovna se to samo. Dokud ten system nevypnu. To uz jsem se vic naucil na stare Fabii

Stejne tak kuchari. Rad koukam na Ano sefe a dnes spousta ocasu "vari" tak, ze ohrivaj polotovary. Použivaji kečup a omáčky v prášku! Neumějí udělat ani majonezu...

Casto neni spatny vratit se k zakladum...

Naposledy editováno 10.03.2013 15:20:55

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

10.3.2013 v 15:24 | Nahoru | #100
Co rikate na tohle?
[stream]http://www.stream.cz/video/798386-tak-takhle-se-jezdi-v-polsku-a-je-to-sila[/stream]

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 15:29 | Nahoru | #101
SVSkritek> Rozlišuj trošku základní dovednosti v oboru ve kterém pracuješ a neschopnost/diletantství.

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 15:30 | Nahoru | #102
_monty> Nic, něco podobného jsem zažil na staré 11 mezi Chlumcem a Poděbrady - vezl jsem na vozíku za osobákem nábytek, jel jsem 80 (max. co dovolí vozík a víc jsem stejně nemohl abych to nerozbil) a podobně mě bralo několi polských náklaďáků před a v zatáčce měl jsem fakt prdel staženou a brzdil jsem kvůli nim tak abych co nejvíc urychlil jejich zařazení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 15:47 | Nahoru | #103
valibuk> "Dnešní auto se řidí samo"... a právě to je podle mě naprosto špatně. Potom se člověk nemůže prakticky nic naučit a při vysazení některého z elektronických asistentů je v koncích. Jak tu padla zmínka o té "robotizované rychlostce", tak tam právě vidím kámen úrazu - i když bude mít záložní mechanické ovládání, tak řidič uvyklý tomu, že "to jede samo", je v takovém případě v koncích, zatímco jiný, odchovaný "klasikou", v případě poruchy řídicí elektroniky nehne brvou a v pohodě dojede do cíle. Pokud má ovšem vůz pouze volič režimů a chybí spojkový pedál, tak je to tuplem na prkač - nezbývá, než zatnout zuby a platit drahou odtahovku a klidně ještě penále za pozdní doručení nákladu. Zatímco s "mrtvým šrotem" by se něco takového stát nemohlo.
Dalo by se o tom sikutovat do nekonečna - holt máme oba na věc opačný pohled.

_zdenda_> To už je v celku extrémní srovnání. Ale bohužel něco pravdy na tom bude - viděl jsem pár kluků, co třeba na Mak. V56, nebo D-M DMC125 byli mistry světa, ale když bys je postavil třeba k FGS-50T, budou zcela bezradní. A chybějící praxe na manuální fréze se pak může projevit třeba v tom, že při problémech nedokážou sami najít řešení (třeba jak upravit řezné podmínky).

SVSkritek> Tak tos mě docela rozesmál a Pohlreich má rozhodně něco do sebe a má pravdu. Omáčky v prášku, polívky "pytlíkovky" a podobné "py*ičuňky" jdou taktéž mimo mně. Chápu, že někdo musí plánovat každou vteřinu, ale já vždycky mám v kuchyni času dost a stačí se zamyslet nad jednou věcí... před časem někde byl test, z něhož vyplynulo, že když třeba slepičí polívku uděláš "z pytlíku", tak hrnec na 4 porce vyjde cca na 30Kč, zatímco pokud si s tím dáš práci a uvaříš ji z echt surovin, tak to samé množství vyjde na 6 - 8Kč a navíc taková polívka je i neporovnatelně zdravější. Takže "návrat k základům" leckdy nic zbytečného není.

(reakce na) Kamioňáci

10.3.2013 v 18:24 | Nahoru | #104
J.M.K.> já nemám žádný pohled,já mám dopravu a mám za ní plnou zodpovědnost a mám v ní svoje prachy takže neplácám žádný neověřený teorie když tvrdím,že s liazkama a bývalýma truckerama z čsad se doprava dělat nedá,protože obojí je už minulost.

(reakce na) Kamioňáci

11.3.2013 v 10:23 | Nahoru | #105

cempa píše: No zrovna ty otevřený notebooky za jízdy teď hodně letěj, taky když tě s ním chytěj čerti tak máš vymalováno.a je to dobře protože za jízdy čumět na televizi je prasárna největšího zrna!



Dneska sou to noťasy,dřív to byly noviny.Vždycky zlobili!

Kamioňáci

11.3.2013 v 12:07 | Nahoru | #106
Kdyby jen laptop, nebo noviny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

13.3.2013 v 19:22 | Nahoru | #107
J.M.K.> Automatická převodovka je dnes snad už standart. Dnes se kvalitní řidič pozná hlavně podle jeho ekonomiky a tady už většina současných řidičů nestačí. Málokdo je ochoten či schopen změnit svoje návyky a učit se novým věcem. osobně manuální převodovku dnes již nepovažuji za výhodu naopak při správné jízdě s automatem jde všechno lépe. Vyjímku snad tvoří jen powershift druhé generace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

13.3.2013 v 23:22 | Nahoru | #108
Antigos> S Powershiftem rovněž zkušenost nemám a bohužel budu asi patřit k těm, kdož jsou odchováni klasikou a novým věcem se jen tak nenaučí. Nicméně kámošovo otec kamion jezdí a co vím, tak má právě manuálně řazený čtyřkvalt s "rozsahem" a "půlkami", tedy šestnáctikvalt. O úplném automatu jsem od něj neslyšel.

Klasický ¨"automat" s hydroměničem a několika planetovými soukolími, která jsou zapojena buď "na převod" nebo "na přímo", těžko může být opoti manuálu hopodárnější, už jen pro ztráty v hydroměniči a pohonu čerpadla řadicí hydrauliky. To mi nikdo nevyvrátí. S "roborychlostkou" je to něco jiného, ale tam se mně, jak už jsem zmínil, nelíbí to elektronické řízení bez záložního manuálního ovládání - při poruše elektroniky jest takový tahač nepjízdný.

Leckdo sice namítne, že meziplyn se nutně musí projevit vyšší spotřebou, ale na druhou stranu se tím převodovka dost šetří, což ve finále celkové náklady sníží. Pakliže to dnes nneí pravdou, nechť mne někdo znalý z omylu vyvede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 06:15 | Nahoru | #109
J.M.K.> Částečne jsi si odpoveděl sám. Samozřejmě, že automat nemá měnič, ale je to robotizovaná manuální převodovka. Poslední dobou se výrobci b´vrací zpět k bezsynchroním převodovkám. Robot jí dokáže lépe ovládat stejně tak jako spojku u které se zvýšil nájezd o cca 30procent. Poměrně důležitou věcí je volnobežka, kterou manuál nenabízí.
Nenech se mýlit, já jezdil taky s Liazkama tatrama atd. Pokrok je pokrok. Jedinou výhodu spatřuji, že když mi v Ostravě odešla spojka, dojel jsem s kamionem až do Prahy bez ní. To už dnes auto nedovolí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 13:58 | Nahoru | #110
Antigos> Pro mě jsou synchrony v rychlostce zbytečnou věcí, bez meziplynu řadit v podstatě ani neumím. A to robotizované ovládání spojky a rychlostky je dobrá kombinace - eliminuje to nevýhodu klasického "automatu" a sice nepoměrně vyšší spotřebu.
Jen mně moc nejde do hlavy, proč tam perou volnoběžku (jestli jsem to teda dobře pochopil)? Pak přece nebude možné brzdit motorem... nebo už se dneska spoléhá jen na retardéry na kardanu?
Jinak s tou spojkou máme stejný zážitek. Mně zase odešla v půli cesty s Lízou s několika tunami cihel a také jsem v pohodě dojel. Snažil jsem se trefovat křižovatky tak, abych nemusel zastavovat a když to náhodou nevyšlo, tak krátkou dvojku, starterem "rozskákat" a pak řadit bez spojky jak na Freightlineru. Když to pak někde řeknu, tak spousta lidí na mě nechápavě kouká - mají pocit, že něco takového není vůbec možné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 20:31 | Nahoru | #111
J.M.K.> Vonoběžku si sám kočírzješ, dle potřeby. Dovolí ti dojet bez rychlosti vetší vzdálenost či sklouznou menší kopec. A meziplyn určitě dnes ne, zcela zbytečně zvyšuje spotřebu. retardér je skvělá věc, ale opět u vetšiny řidičů zvyšuje spotřebu

(reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 20:46 | Nahoru | #112
z-x-r> koukni kolik a jakych debilu tu jezdi a nedivej se kdo a jak umi řidit,je jedno jestli si kuchář a buhvi co ještě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 21:47 | Nahoru | #113
Antigos> Elektromagnetický retardér potřebuje nějaký elektrický příkon, takže tam je pochopitelné, že se spotřebuje něco nafty na pohon alternátoru. Ale pokud motor není přitom odpojen, tak se dá nafta vypnout a altec je hnán setrvačností vozu. Ale záleží na tom, jak je celé řízení spřažené. Spíš než se zvýšenou spotřebou jsem se setkávlal s tím, že na moderní výkonné retardéry pak nadávají mechanici na dílnách, jelikož řidiči si zvyknou retardérem brzdit skoro do zastavení, málo používají brzdy a mechanici pak na dílně řeší zatuhlé, ne-li přirezlé klíče a pakny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 21:55 | Nahoru | #114
J.M.K.> To ne . Jen výkonu retardéru řidiči zneužívaj a málo předvídaj. Jinak je to věc skvělá jen trochu žere gumy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 22:09 | Nahoru | #115
Antigos> Aha, tak to už chápu... já osobně právě mám ve zvyku jezdit tak, že brzdy prakticky vůbec nepoužívám. Samozřejmě to neplatí, pokud nastane nečekaná situace, nebo když bych někde pozvolným zpomalováním (jen přes motor a podřazování) zbytečně brzdil provoz. A na spotřebě se to sakramentsky projeví. Ale když někdo pořád jede naplno a pak krátce před zatáčkou pustí retardér na plný céres a spoustu energie v něm tak utopí, tak je nasnadě, že pak má zbytečně vyšší spotřebu. Ostatně stačí pamatovat na pravidlo "na jaký kvalt do kopce, tak na ten samý z kopce" a potřeba brzdění se tak rovněž redukuje. Kolikrát jsem celé několikakilometrové klesání sjel s nohou na klapce a tedy s vypnutým čerpadlem.
Také si vzpomínám, jak se mně kdysi dostal do rukou manuál od Š105 a v něm stálo doslova "snažte se jezdit tak, jako by vůz měl málo účinné brzdy". A výrobce to tam určitě nepsal pro srandu králíkům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #116
J.M.K.> S kopce vždy bez plynu zadarmo. Rychlost na každém soudruhovy. Mě v klesání na Madrid předjížděl španěl a to jsem tam měl přes 130. Je fakt že oni jsou prostě jiný :). Předvídání a plynulost je základ celý ekonomiky

(reakce na) Kamioňáci

14.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #117
Antigos> Předvídání každopádně. Já kolikrát potkám kluky, co ženou těch 40tun furt na plný kotel a pak před zatáčkou div neupečou šlajfy. Ukázový příklad je toto klesání. Když krátce po jeho začátku uberu a začnu zpomalovat jen motorem a podřazováním, tak mě hned všichni nervózně berou a pak dole, těsně před značkou obce, šlajfují jako o život, zatímco já v tom místě už v pohodě jedu padesátkou, aniž bych sáhnul na brzdy. Co na tom, že pak jsou v cíli o pár minut dřív, když tolik "šťávy" utopí v brzdách a o to větší mají spotřebu?

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

15.3.2013 v 00:35 | Nahoru | #118
Před chvílí jsem někde zahlédl článek o té nehodě u Štěchovic, kde to do sebe napraly sanita a ochcávka, dle svědků motor z ochcávky odletěl skoro 100m daleko, řidič nepřežil.

Ale proč se o tom zmiňuju - jeden z příspěvků v diskusi pod článkem mne zvedl ze židle:

Je to tak týden co mě předjížděla nějaká převozní sanitka. Puštěný majáky, siréna ječela na plno a o 5 km dál si v motorestu dávali oběd. Když jsem jim řekl že museli mít asi hodně velký hlad, tak mě poslali do prd..! Pak to takhle dopadá, je to smutný ale pravdivý.



V tom případě nejen, že se jedná o jednoznačné zneužití "výsad modrého majáku", ale takové chování je podle mne bez nadsázky nemorální. Pak se už skutečně nedivím, že situace na silnicích jest taková, jaká jest.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

15.3.2013 v 19:44 | Nahoru | #119
J.M.K.>Se divim ze te neco takovyho jeste muze rozcilit pokud se dobre pamatuju,tak kdysi bylo neopravneny pouziti majaku tr.cin a ted snad jen nejakej bodik...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

16.3.2013 v 00:19 | Nahoru | #120
tyvoleměde> To už ani nevím, jaké jsou za to dnes postihy. Ale před časem jsem někde sehnal oranžový magnetický maják (homologovaný), tak mě napadlo vozit jej v kufru, že bych jej cvaknul na střechu, když někoho potáhnu (což v té době nebylo vyjímkou - snad nebylo cesty ze školy, kdy bych nenarazil alespoň na jeden nepojízdný vehikl). Pak během kursu C+E jsem se na to schválně ptal instruktora, zda je to vůbec legálně možné a nebyl si jist, ale vzhledem k tomu, že prý kdysi museli na maják dělat specielní zkoušky, jsme se shodli na tom, že zřejmě ne. Pak jsem se po čase při náhodné kontrole na to přeptal přímo dopraváků a Ti se jednoznačně shodli na tom, že by to nešlo - osobák není klasifikován coby "zvláštní vozidlo".
A to se jednalo jen o oranžový maják, nikoli modrý. Nicméně jeho bezdůvodné použití (třeba aby se rychle dostali přes ucpané město na svačnu) je stíháno stejně, ať je na vozidle pevně namontován, nebo není a zda na něj řidič má oprávnění. Trestný čin to dřív byl každopádně a s dnešními benevolentními pravidly se není co divit, jak to leckdo "má na háku".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist