Téma: malorazky-tech. info
4.4.2012 v 12:48
zdur, neznate nejakou stranku kde bych si mohl precist o GP motorkach 125cc ??
skousel sem google ale nic uspokojiveho sem nenasel, zajimaji me blizsi technicke informace o motoru, vykonu a pod. jestli o necem takovem vite, byl bych vam vdecny kdyby ste se o ni podelili :D dekuju
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) malorazky-tech. info

24.11.2012 v 18:30 | Nahoru | #91
unn4m3d> pokus- omyl je draze zaplacená zkušenost, bylo by lepší omylům předcházet,např. konzultací s odborníkem, kterého zmiňuješ.
Jinak pro domácí tvorbu je vložka ve válci výborná v tom, že je možné průběžně měnit průřezy a časování, nikasil použít až pro finální verzi, na výkonu moc nepřidá.
Variabilní délka výfuků není žádná novinka, běžně ji používají u spec. lodních motorů, bez převodovek, kde je potřeba vytvořit max. možný rozsah ot.

malorazky-tech. info

24.11.2012 v 22:28 | Nahoru | #92
jj pred nedavnem sem do nektere diskuze pridaval video zavodni pltky s motorm rd350 kde mel podobneho na lanko.. jen prodluzoval koleno ..me jde o zkracovani a prodluzovani stredni valcove casti elektronicky ovladanym motorkem pres ridici jednotku co bude spolu s variabilnim casovanim hodne dulezite ..protoze teoreticky diky variabilnimu casovani bude motor mozne tocit az k maximu stredni pistove rychlosti = siroke spektrum otacek a vyfuk vypocitany na urcite pasmo by bylo kontraproduktivni a variabilni delka stredni valcove casti je asi jedina pouzitelna moznost jak ovlivnovat delku doby kdy se cerstve nasata smes do vyfuku bude vracek zpatky do valce

malorazky-tech. info

24.11.2012 v 23:30 | Nahoru | #93
Variabilní časování bude na jen na výfuku nebo i sání a přeplach?

malorazky-tech. info

25.11.2012 v 13:00 | Nahoru | #94
aj aj :)

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

25.11.2012 v 15:09 | Nahoru | #95
No jenom takový malý detail například:
"mně jde o zkracovani a prodluzovani stredni valcove casti elektronicky ovladanym motorkem pres ridici jednotku co bude spolu s variabilnim casovanim hodne dulezite..."
1. prodlužování= asi dva díly, nějak posunvé po sobě, těsnit to bude jak? Bude se to zanášet, vynášet spaliny
2. elektronicky (aha) přes řídící jednotku (aha) a bude to fungovat a bude to optimálně sladěné, jo? No je mi 46, toho se asi nedožiju.

Zadej si do google/patents "two stroke" a vypadne ti 70 000 položek. Pak si uvědom, že zásadním patentem bylo vratné vyplachování a od té doby bylo vyvinuto mnoho zařízení, zlepšujících dvoutakt a příjít s něčím novým můžeš, ale i když to bude fungovat, pokud by to mělo význam, už by to tu bylo, chápeš? Rotax- Bombardier, Stihl, Husquarna... a mnoho dalších s technickou a technologickou základnou už zvládli vše, co koho zatím napadlo a jestli si myslíš, že jsi vynálezce, tak to spadni z hrušky na pevnou zem. Myslím, že nemáš ani představu o úrovni současné techniky 2T a technické úrovně nutné k jejímu dosažení ve výrobě. Pokud bys dokázal vylepšit současný motor, možná bys jednou i dobrý udělal, ale prostě něco se naučíš a třeba odleješ stojan na stromek a i pravnuci ho budou obdivovat. Motor neuděláš a když - nebude to žádná bomba, jak tady vykládáš, se super parametrama.
Nemám nic proti tvýmu Koníčku, ale jsem jenom realista. Na druhou stranu, lidi nepotřebujou často až tolik špičkový věci, často lepší užitková a spolehlivá věc

(reakce na) malorazky-tech. info

25.11.2012 v 18:33 | Nahoru | #96
laďa-prášil>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

26.11.2012 v 22:15 | Nahoru | #97

laďa-prášil píše: No jenom takový malý detail například:
"mně jde o zkracovani a prodluzovani stredni valcove casti elektronicky ovladanym motorkem pres ridici jednotku co bude spolu s variabilnim casovanim hodne dulezite..."
1. prodlužování= asi dva díly, nějak posunvé po sobě, těsnit to bude jak? Bude se to zanášet, vynášet spaliny
2. elektronicky (aha) přes řídící jednotku (aha) a bude to fungovat a bude to optimálně sladěné, jo? No je mi 46, toho se asi nedožiju.

Zadej si do google/patents "two stroke" a vypadne ti 70 000 položek. Pak si uvědom, že zásadním patentem bylo vratné vyplachování a od té doby bylo vyvinuto mnoho zařízení, zlepšujících dvoutakt a příjít s něčím novým můžeš, ale i když to bude fungovat, pokud by to mělo význam, už by to tu bylo, chápeš? Rotax- Bombardier, Stihl, Husquarna... a mnoho dalších s technickou a technologickou základnou už zvládli vše, co koho zatím napadlo a jestli si myslíš, že jsi vynálezce, tak to spadni z hrušky na pevnou zem. Myslím, že nemáš ani představu o úrovni současné techniky 2T a technické úrovně nutné k jejímu dosažení ve výrobě. Pokud bys dokázal vylepšit současný motor, možná bys jednou i dobrý udělal, ale prostě něco se naučíš a třeba odleješ stojan na stromek a i pravnuci ho budou obdivovat. Motor neuděláš a když - nebude to žádná bomba, jak tady vykládáš, se super parametrama.
Nemám nic proti tvýmu Koníčku, ale jsem jenom realista. Na druhou stranu, lidi nepotřebujou často až tolik špičkový věci, často lepší užitková a spolehlivá věc


no nemohu si pomoci, ale když čtu co píšete tomu klukovi, musím vzpomenout na jiného kluka, který také zkoušel různé upravy, vynálezy a pokusy. Udělal toho hodně a některé výtvory jsou i úsměvné, ale s jedním prorazil navzdory nezájmu, vlasně házení klacků pod nohy a radám různých odborníků. Kamarád mu dělal testovacího jezdce a dodnes kroutí hlavou jak neuvěřitelné vize a nápady ten kluk měl. Dovolím si tvrdit, že stále nemáme rádi, když někdo vybočuje z řady. Nejsem si 100% jist, že ten kluk v životě nic nevynalezne a proto mu držím palce a pokud by mě požádal o radu, tak mu co budu vědět poradím, ale nikdy ho nebudu kritizovat. Takových najde vždy dost, určitě daleko více, než těch, kteří mu budou chtít pomoci.

Naposledy editováno 26.11.2012 22:18:10

(reakce na) malorazky-tech. info

27.11.2012 v 11:49 | Nahoru | #98
IvoTregr> Ivo, kdysi ve Světě motorů byl článek o novém vynálezu - ionizátoru paliva, byl to český "patent", vymyslel to chlap - amatér, sliboval podle zkoušek na š120 velké úspory, už počítali kolik to ušetří na celém světě paliva - no a používá to někdo? Ne. Pak se k tomu vyjádžil nějaký chlap myslím z ÚVMV a řekl - když přijde někdo a řekne, že přišel na způsob, jakušetřit 3% paliva, dá se o tom mluvit. Když přijde někdo a řeknem že za cenu 10 procent vozidly vymyslel zařízení, co ušetří 3-7 procent, dá se o tom taky mluvit. Když přijde někdo a za 50 Kčs nabízí úsporu 20 %, nená cenu s ním ztrácet čas. Tak nějak.
To není o to, že bysme tomu klukovi nefandili, naopak, ale nemá cenu falešně povzbuzovat nebo vzbuzovat naděje, dnes je technika na vysoké úrovni a není jednoduché vymyslet něco nové, smysluplné a funkční. Dnes je mnohem jednodušší vyrobit věci, když máš dobrej nápad, někdo to vyrobí a zpracuje, i kdybys to měl zaplatit, není cesta zkoušet něco vymyslet a vyrábět doma, protože nemáš peníze. To je hobby, výsledkem bude třeba fukční věc, ze které budeš mít radost. Můj děda si udělal parní strojek, kolega v práci modelářský motorek, to všecko jde. Mít nápad, odlít to na zahradě, obrobit flexou, odbrzdit do kopce a poměřovat s GP - to nejde. Prostě nejde. Ghani je špatnej příklad, protože pak to vypadá, že každý může dokázat co on. Ostatně mistrovství spočívá v tom, že to, co dělá mistr, vypadá tak snadno, že by to dokázal snad každý.
zajímavé je, že třeba husqarna má patentovaný přívod vzduchu do přepouštěcích kanálů a na moto to nikdo nedělá ani nezkouší - aspoň nevím. Přitom jde jen o kanál a tvar pístu. Tu pilu mám, takže funguje, jestli má vyšší krouťák, to těžko říct. S dobrým řetězem řeže každá pila slušně..

malorazky-tech. info

27.11.2012 v 14:03 | Nahoru | #99
Mimochodem, zněna délky přepouštěcího kanálu, jak jsi psal o reguleci, povede ke zvýšení objemu tohoto kanálu, což je pro účinnost vypláchnutí nežádoucí. Žádoucí je přesný opak: krátký kanál, optinální průřez a směr vyústění a naprostá symetrie obou polovin. Dnes je optimalizace proudění ten klíč, ostatní už je zmáklý dost dobře, viz práce Pt. doc. Jaroše.

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

27.11.2012 v 21:43 | Nahoru | #100
poaznam vse sem promyslel a vzal do uvahy ..vsechno se da vyresit :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

27.11.2012 v 23:24 | Nahoru | #101
unn4m3d> Jsem rád, že se některými příspěvky nenecháváš odradit. Tvoji reálnou tvorbu vidím v úpravě motoru ČZ na vodu, jak popisuješ, s aplikací tvých nápadů, s přihlédnutím na technické řešení současných, např. GP strojů a dostupných tech. informací. Až graf z brzdy (a nikdo jiný) ukáže, nakolik jde tvoje práce správným směrem. Postupným přechodem k ladění modernějších dvoutaktů zjískáš potřebné zkušenosti, dodavatele, zručnost a možná vytvoříš nějaký vlastní systém..
Oceňuju, že tady ukládáš fotky prvních pokusů odlévání válce, při porovnání s video italského mistra ladiče asi spousta lidí tvoji práci zatím neuzná, bere ji za bezpředmětnou..
Hodně zdaru

(reakce na) malorazky-tech. info

28.11.2012 v 07:53 | Nahoru | #102

unn4m3d píše: poaznam vse sem promyslel a vzal do uvahy ..vsechno se da vyresit :)



No právě že nedá, nebo to nemá smysl, a když se nenaučíš rozlišovat na začátku, ztratíš spoustu času.

(reakce na) malorazky-tech. info

28.11.2012 v 08:23 | Nahoru | #103
PavelZRX> úprava čz na vodu mu nic nepřinese, kromě řemeslné zručnosti. Svářet hliník asi nemá čím, nový válec na čz asi neudělá, aby měl přímo proudění do nové hlavy, resp. z ní, takže akorát zničí válec a hlavu, přidá na motorku chladič z něčeho, čerpadlo na baterku :) takže ještě baterku. Výsledek je, že se to bude chladit vodou. Tohle nemělo úspěch už před 30 lety. Bude to těžší, líp to asi nepojede, no a nakonec se to zadře na výfukové přepážce.
unn4: Zaměřil bych se na nakreslení té myšlenky, co máš, jestli se nebojíš zneužití patentu, tak nám to sem hoď a uvidíme. Nebo to s někým zkonzultuj, ale pokud i ten holanďan řekl že dobrý, tak třeba začni stavbou modelu. Nebo se nauč nějaký cam cad nebo stačí i ten program z google.
Pokud bys chtěl ladit modernější dvoutakty, dá se koupit dostatek obvykle italských vysypaných motorů, které jsou celkem moderní, ale ladit znamená opravdu objektivně měřit, takže napřed by to chtělo brzdu. Graf z brzdy ti časem ukáže, že jsi tam, kde jiní byli před deseti lety. Ale nepochybuju, že to zvýšeným úsilím dokážeš.
Tady dělali motor na MOTO2 a pak změnili pravidla.. je to moc moc kvalifikované práce, a pokud máš na dvorku vysokou trávu, tak to prostě nezaplatíš a pilníkem to nevyklochtáš... Kliknutím dole na newer post můžeš sledovat postup.

Naposledy editováno 28.11.2012 08:25:42

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

28.11.2012 v 13:41 | Nahoru | #104
lado,ja ti tvoje nazory neberu,ale s tou zetkou vodnikem jsi stejne vedle jako vy policajti s potiranim korupce a kriminality....pokud ten valec s hlavou vodnika udela lehky urcite nebude i s chladicem a litrem vody tezsi nez vzduchac s obrovskymi zebry,el.cerpadlo nepotrebuje,ani baterku,jde to vyresit mechanicky,a o zadreni na vyfukove prepazce jsem za 5 zavodu na podobnem hejblati nevedel,ma to chlapec slozite a chudak ani nevi do ceho se pousti....ale tak mu to prosim nehante,musi na to prijit sam....

(reakce na) malorazky-tech. info

28.11.2012 v 14:32 | Nahoru | #105
jarek38> no vidíš, s korupcí jsem vedle, ale všecky šroubky na těch karbcích od tebe jsem úspěšně povolil, i na tu ulomenou jehlu v karburátoru jsem došel, tak zas taková piča asi nebudu

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

28.11.2012 v 18:18 | Nahoru | #106
tak ja to vidim asi tak ze tady tohle tema prestanu navstevovat ne proto ze bych se nak urazil nebo ztratil chut neco delat ..ale pokazde kdyz sem prijdu a najdu prispevek od ladi prasila prectu .. zjistim ze to co rekl sem resil asi pred rokem kdyz sem zacal ten napad rozvijet, rekne mi ze vodnik na CZ nebude fungovat(ikdyz prvni vec kterou jsem udelal nez jsem se do toho pustil byla ze jsem napsal thielovi jak ma nazor na tzv. "water jacket" a ten mi odpovedel ze tohle pomahalo zavodnikum vyhravat zavody), rekne mi ze neni mozne zvysovat spodni kompresi nebo se zadre na vyfukove prepazce, ze nemam jak svaret hlinik (ikdyz ma znamej mensi obrabecskou firmu a dela pro rakousko) a tak dale a tak dale tak prestava mit smysl neco psat pac evidentne me ma za blbecka..
vubec mi nevadi ze je skepticky a snazi se mi nakym spusobem tu praci znechutit a snazi se mi dokazat jeho pravdu, ktera zni asi takhle: "vyser se na to, nema to vyznam, pac to nejde a stejne nic nedokazes!" tak to je presne duvod proc pise tak jak pise.. sam nic nedokazal a stve ho ze nikdy neveril ze neco dokaze .. proto je ten narod takovy jaky je.. on je jasnym prikladem toho jak se to delat nema ..

jinak k tem patentum, za 2 tydny jdu na takovou mensi party kde bude hodne lidi z oboru ohledne motoru a konstrukce a setkam se tam z borcem, ktery dokaze presne to co ja ne, udelat animace a ma zkusenosti s vyrobnim planovanim.. tak se ho budu snazit ziskat do party .. kdyz se to podari tak zacnou prace na vyrobe prototypu.. teoreticky se rysuje i obsluha 5-ti oseho CNCéčka :)

poprosim vsechny co by chteli neco napsat, nezdrzujte me a lidi ktere to zajima kecama jk nic nejde a neni to mozne.. je to uplne zbytecne.. nikoho tim nespomalite a sami sobe pomahate ke dnu :) jeste par taovych dotazu a seru na to, a budu to delat tak jak doted jen o tom nikdo nebude vedet...a to sem se tady jen chtel dozvedet vic a vic o motorkach, napadech ,zajimavostech.. a hledat inspiraci v minulosti a zkusenostech jinych

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

28.11.2012 v 19:47 | Nahoru | #107
Jen ho nechte, ať se baví. řekl jsem že nebudu ten hodnej, co tě chválí, jak to máš skvěle promyšlený. Ty plánuješ pomalu GP motor a přitom říkáš, že Thiel říkal, že to pomáhalo vyhrávat závody. No jistě, ale kdy? Na konci 60. let? Tím nic nevymyslíš. Už řešíš obrábění a nemáš (podle mě a toho so soudím) dost teoretických vědomostí na to, abys mohl zkonstruoval "funkční výkonný motor s řízeným výfukem a proměnlivou délkou přepouštěcích kanálů" nebo co to má být, z čeho se všichni poserou. Myslím, že ani pořádně nedokážeš vyjádřit, cos vlastně vymyslel a ted budeš ztrácet čas tím, že budeš nekomu vysvětlovat, jak a co má nakreslit. To že má někdo firmu, to ještě málo znamená, ot tom, jak jsi mluvit, že uděláš vlastní funkční motor, to je dlouhá cesta, a strojní čas je drahý, zvlášť když to neumíš sám, ale budiž, to ti věřím, že je někdo něco ochotný ti udělat. Máš pravdu, nic jsem neudělal - a říkám ti, neztrácej čas tím, co můžou udělat druzí. Dal jsme Ti vlastně několik dobrých rad, na to že jsi cizí člověk, kterého ani neznám. Já nemám potřebu tady exhibovat, až pokročíš, klidně mi napiš do PM, jestli jsem neměl pravdu, uznám to. Tvoje plány jsou práce na několik let, ale takovou sklerozu nemám, abych si to nezapamatoval.
Hodně zdaru.
podobný problém - stejné řešení
Zdůraznil bych pasáž, začínající slovy: Venco, vzdej to.... na druhé straně.
Jinak se omlouvám, pokud jsem ještě nějakého mnou neuznaného dalšího genia zdržel od práce. Zrovna se mi nechce nic dělat, takže mě to nevadí.

poprosim vsechny co by chteli neco napsat, nezdrzujte me a lidi ktere to zajima kecama jk nic nejde a neni to mozne.. je to uplne zbytecne.. nikoho tim nespomalite a sami sobe pomahate ke dnu :) jeste par taovych dotazu a seru na to, a budu to delat tak jak doted jen o tom nikdo nebude vedet...a to sem se tady jen chtel dozvedet vic a vic o motorkach, napadech ,zajimavostech.. a hledat inspiraci v minulosti a zkusenostech jinych

Dám si to za rámeček

Na východním Slovensku je jeden vynálezce V 8 dvoutaktního motoru, i k tomu postavil auto, sportovní, i je ochotný to udělat na zakázku, zatím to asi nikdo nechce. Dohledej si to googlem, je to zajímavý.

Naposledy editováno 28.11.2012 19:50:14

malorazky-tech. info

28.11.2012 v 21:44 | Nahoru | #108
mas to cele popletene :) a sam nevis o cem mluvis :) vic k tomu nemam co dodat

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

28.11.2012 v 22:08 | Nahoru | #109
No, použiju citát z filmu: Bratře, jestli máš problém, že máš málo peněz, tak ti pomůže jenom hoooodně peněz
Taky Mám na to kupce je dobrý
Já jsem se měl podívat na to, co řešíš, to je fakt ztráta času, tak s chutí do toho a půl je hotovo.



Naposledy editováno 28.11.2012 22:12:11

(reakce na) malorazky-tech. info

29.11.2012 v 20:16 | Nahoru | #110

laďa-prášil píše: No, použiju citát z filmu: Bratře, jestli máš problém, že máš málo peněz, tak ti pomůže jenom hoooodně peněz
Taky Mám na to kupce je dobrý
Já jsem se měl podívat na to, co řešíš, to je fakt ztráta času, tak s chutí do toho a půl je hotovo.



musíš být sakra člověk bez rasových předsudků!

(reakce na) malorazky-tech. info

29.11.2012 v 21:59 | Nahoru | #111

laďa-prášil píše: Jen ho nechte, ať se baví. řekl jsem že nebudu ten hodnej, co tě chválí, jak to máš skvěle promyšlený. Ty plánuješ pomalu GP motor a přitom říkáš, že Thiel říkal, že to pomáhalo vyhrávat závody. No jistě, ale kdy? Na konci 60. let? Tím nic nevymyslíš. Už řešíš obrábění a nemáš (podle mě a toho so soudím) dost teoretických vědomostí na to, abys mohl zkonstruoval "funkční výkonný motor s řízeným výfukem a proměnlivou délkou přepouštěcích kanálů" nebo co to má být, z čeho se všichni poserou. Myslím, že ani pořádně nedokážeš vyjádřit, cos vlastně vymyslel a ted budeš ztrácet čas tím, že budeš nekomu vysvětlovat, jak a co má nakreslit. To že má někdo firmu, to ještě málo znamená, ot tom, jak jsi mluvit, že uděláš vlastní funkční motor, to je dlouhá cesta, a strojní čas je drahý, zvlášť když to neumíš sám, ale budiž, to ti věřím, že je někdo něco ochotný ti udělat. Máš pravdu, nic jsem neudělal - a říkám ti, neztrácej čas tím, co můžou udělat druzí. Dal jsme Ti vlastně několik dobrých rad, na to že jsi cizí člověk, kterého ani neznám. Já nemám potřebu tady exhibovat, až pokročíš, klidně mi napiš do PM, jestli jsem neměl pravdu, uznám to. Tvoje plány jsou práce na několik let, ale takovou sklerozu nemám, abych si to nezapamatoval.
Hodně zdaru.
podobný problém - stejné řešení
Zdůraznil bych pasáž, začínající slovy: Venco, vzdej to.... na druhé straně.
Jinak se omlouvám, pokud jsem ještě nějakého mnou neuznaného dalšího genia zdržel od práce. Zrovna se mi nechce nic dělat, takže mě to nevadí.

poprosim vsechny co by chteli neco napsat, nezdrzujte me a lidi ktere to zajima kecama jk nic nejde a neni to mozne.. je to uplne zbytecne.. nikoho tim nespomalite a sami sobe pomahate ke dnu :) jeste par taovych dotazu a seru na to, a budu to delat tak jak doted jen o tom nikdo nebude vedet...a to sem se tady jen chtel dozvedet vic a vic o motorkach, napadech ,zajimavostech.. a hledat inspiraci v minulosti a zkusenostech jinych

Dám si to za rámeček

Na východním Slovensku je jeden vynálezce V 8 dvoutaktního motoru, i k tomu postavil auto, sportovní, i je ochotný to udělat na zakázku, zatím to asi nikdo nechce. Dohledej si to googlem, je to zajímavý.


ten kluk v 21 nebo 22 letech napsal, že chce : kde bych si mohl precist o GP motorkach 125cc
dostal nějaké odpovědi. Pak toto vlákno usnulo. Po 7 měsích mě bylo líto, že nemáme informace co ten kluk dokázal a kam se posunul tak jsem otevřel 11.11.2012 zase toto vlákno. Několik lidí se stejně jako já zajímalo o toho mladého nadšence a chtělo vědět kde je a co se naučil. Pak ses 21.11.2012 11:41 namotal to tohoto vlákna a začal jsi psát unn4m3d, ... cituji: a jestli si myslíš, že jsi vynálezce, tak to spadni z hrušky na pevnou zem. Myslím, že nemáš ani představu o úrovni současné techniky 2T a technické úrovně nutné k jejímu dosažení ve výrobě. Pokud bys dokázal vylepšit současný motor, možná bys jednou i dobrý udělal, ale prostě něco se naučíš a třeba odleješ stojan na stromek a i pravnuci ho budou obdivovat. Motor neuděláš a když - nebude to žádná bomba, jak tady vykládáš, se super parametrama.
Nemám nic proti tvýmu Koníčku, ale jsem jenom realista. Na druhou stranu, lidi nepotřebujou často až tolik špičkový věci, často lepší užitková a spolehlivá věc
Ten kluk vůbec nechtěl nějaké rady od Tebe, mě, nebo někoho jiného.. Pokud bych nenapsal, aby ukázal kam pokročil, tak toto vlákno je dávno mrtvé. Nevím, zda si léčíš nějaké komplexy na tomto klukovi, ale pro mě je ten klouček naděje, že mládež jen nechlastá, nefetuje a nefláká se. Že je někdo kdo se může posunout tam kam jsme se nedostali my. Možná ty všechno znáš, všechno umíš a všude jsi byl, ale pro nás ostatní je zajímavé co ten kluk dělá, tak ho prosímtě nech na pokoji a nemontuj se do něj, aby jsme viděli výsledky jeho snažení. Já a možná ještě se někdo najde, máme z jeho práce radost. Pokud se chceš někde realizovat, je spousty jiných vláken kde můžěš radit co a jak je to správně a jak se to má dělat. Neber to jako útok na sebe, ale nech nám vlákno které se nám líbí a co nás zajímá. Vím, že nejsme vzdělaní a chytří jako ty, ale mě a několika dalším to stačí a máme z unn4m3d radost

Naposledy editováno 29.11.2012 22:09:47

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

29.11.2012 v 23:31 | Nahoru | #112
Takže: unn: O GP 2t žádný stránky neznám Ivo: vlákno jsi vytáhl, zásluhy neberu, mně právě zajímají individuální konstrukce, i auta, i motorky, takže si začnu asi opět kupovat svět motorů, abych se něco dočetl. Oba: No, jsem asi jedinej, kdo do toho vlákna píše víc, než že se těší. Já se nedělám chytrým, ale není mi 20 a přečetl jsem aspoň všecko, na co jsem narazil, aspoň v části motorismu. I když jsem řemeslem elektrikář, zajímal jsem se i o obrábění i lití, protože co zajímalo mě, jsou třeba dvoupístové dvoutakty, nebo větší dvoutakty, ne úplně moderní GP. Takže se v pohodě dál plácejte po ramenou za každou hroudu hliníku a být unn... tak dotáhnu aspoň svoji myšlenku a s někým se poradím o tom, protože to je možná jediný, co by za to mohlo stát (dávám tomu 1%, abych nebyl pesimista). Ale já mu opravdu držím palce a to v tom hlavním = a taky mu upřímně radím, tak mě neser s nějakejma řečma že máš radost z výsledků jeho práce, když tady žádný výsledek není. Někdo možná nefetuje a nechlastá, ale pokud neví, jestli pilník bere dopředu nebo dozadu (to myslím obecně), je teprve na začátku. Pokud si pamatuju, řekl jsem tady pár věcí vážně - k lití, že to má špatně zaformovaný, k řízenýmu výfuku ve střední části s elektronikou nebo pod, že to nemá cenu. Tak proč mu někdo neřeknete, že to je nesmysl? Tak si hrajte na hodný strejdy a povzbuzujte se ve snažení. Výsledek bude: příští rok vodník čz s navařeným pláštěm bez čerpadla a napřesrok válec na emzetu bez vložky. A ještě si kluk ani nazajde na pivo.. Jako dost starej jedinec bys měl podle mě spíš zastávat názor, aby neztrácel čas nesmyslama. Dnes se každej snaží lít co nejmíň, protože u kusovek je to neekonomické a často nekvalitní. Stejně musíš odlitky obrobit, tak díly obrob celé, aspoň kde to jde. Není jednodušší cesta k funkčním vzorkům. Ostatně i FGR V6. Válec je na 2t motoru obvykle nejsložitější odlitek, ani opracování není jednoduchý, proč mu někdo neřeknete, ať napřed zkusí něco jednoduššího třeba, nebo že doma těžko udělá dobrej odlitek, protože to nejsou cínoví vojáčci. Jak by řekl Kodet: Hrdinové socialistické práce, polibte si prdel. Navzájem. Když se chce, všecko jde A neberte to jako útok na sebe. Já myslím, že i unn pochopil, že to asi není úplně podle jeho představ, když narážel na problémy s klapkama apod. Vlákno, které se vám líbí, vám nechávám, protože radost vám kazt nechci, tobě zvlášť Ivo, nic proti tobě nemám.
válce nevyrábět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

1.12.2012 v 20:34 | Nahoru | #113
laďa-prášil> možná jsem to trochu přehnal naštval mě zaměstananec, byl jsem utahaný a po roce jsem si dal velkou vodku, takže jsem to napsal jak bych to normálně neudělal. Myslím, že některé věci bych dělal jinak jako ten kluk, ale mám jiné zkušenosti, vědomosti a možnosti. Proto ho nechci kárat, nebo mu radit. Pokud bude chtít radu, najde si sám někoho, kdo je mistr ve svém oboru a něco dokázal. Dnes je obrovská pomoc internet. Já jsem musel volat na poštu, ta mě přepojovala na jinou poštu a ta na číslo komu jsem chtěl volat. Často vypadlo spojení, nebo nás přerušila paní spojovatelka s dotazem .. mluvíte??
Dávám sem fotky odlévání karterů motoru 500cm. Jako válce budou použity Aprila RS 125. Dělají to kluci, kteří staví různé projekty.


























































































































































(reakce na) malorazky-tech. info

6.12.2012 v 21:08 | Nahoru | #114

unn4m3d píše: tak ja to vidim asi tak ze tady tohle tema prestanu navstevovat ne proto ze bych se nak urazil nebo ztratil chut neco delat ..ale pokazde kdyz sem prijdu a najdu prispevek od ladi prasila prectu .. zjistim ze to co rekl sem resil asi pred rokem kdyz sem zacal ten napad rozvijet, rekne mi ze vodnik na CZ nebude fungovat(ikdyz prvni vec kterou jsem udelal nez jsem se do toho pustil byla ze jsem napsal thielovi jak ma nazor na tzv. "water jacket" a ten mi odpovedel ze tohle pomahalo zavodnikum vyhravat zavody), rekne mi ze neni mozne zvysovat spodni kompresi nebo se zadre na vyfukove prepazce, ze nemam jak svaret hlinik (ikdyz ma znamej mensi obrabecskou firmu a dela pro rakousko) a tak dale a tak dale tak prestava mit smysl neco psat pac evidentne me ma za blbecka..
vubec mi nevadi ze je skepticky a snazi se mi nakym spusobem tu praci znechutit a snazi se mi dokazat jeho pravdu, ktera zni asi takhle: "vyser se na to, nema to vyznam, pac to nejde a stejne nic nedokazes!" tak to je presne duvod proc pise tak jak pise.. sam nic nedokazal a stve ho ze nikdy neveril ze neco dokaze .. proto je ten narod takovy jaky je.. on je jasnym prikladem toho jak se to delat nema ..

jinak k tem patentum, za 2 tydny jdu na takovou mensi party kde bude hodne lidi z oboru ohledne motoru a konstrukce a setkam se tam z borcem, ktery dokaze presne to co ja ne, udelat animace a ma zkusenosti s vyrobnim planovanim.. tak se ho budu snazit ziskat do party .. kdyz se to podari tak zacnou prace na vyrobe prototypu.. teoreticky se rysuje i obsluha 5-ti oseho CNCéčka :)

poprosim vsechny co by chteli neco napsat, nezdrzujte me a lidi ktere to zajima kecama jk nic nejde a neni to mozne.. je to uplne zbytecne.. nikoho tim nespomalite a sami sobe pomahate ke dnu :) jeste par taovych dotazu a seru na to, a budu to delat tak jak doted jen o tom nikdo nebude vedet...a to sem se tady jen chtel dozvedet vic a vic o motorkach, napadech ,zajimavostech.. a hledat inspiraci v minulosti a zkusenostech jinych


tak jsem se zase brouzdal na odborných webećh v Itálii a chtěl jsem jen potvrdit, že unn4m3d není sám kdo uvažuje tímto směrem. Někteří to berou hodně vážně a doufám, že z toho něco i bude.

Informace od firmy DEA Engineerin,
společnost DEA Engineering, který vždy stavěla prototypy, speciální díly a závodní motory.
V současné době buduje dva motory 2T 50cm, jeden s membránovým sáním a druhý rotační disk.




































Proč vymýšlet motor2T 50ccm a proč ho vyrábět?
Nemyslíme si, že dvoutaktní motor byl překonán a dosáhl svého vrcholu. Odstranění dvoutaktu z trhu nebyla správná volba. 2 taktní motor přitahuje mnoho mladých lidí a získávají na něm první zkušenosti při úpravách svých skůtrů, nebo motocyklů. Je to první škola s minimem peněz, které mají tito mladí k dispozici.
Závody s motory 2T 50cm jsou možné, ale bohužel v současné době není na trhu vhodný motor, který by sloužil jako základ k těmto závodům. V minulosti byl vhodný motor Kreider a od toho vznikl nápad postavit motor s promyšlenou filozofií a dobře logicky definovaní základ pro další upravování.
Základní definice motoru:
1) vytvoření motoru, kde by co nejvíce dílů bylo použitelných od různých výrobců (kvůli konkurenci a dosažení co nejlepší ceny při výborné kvalitě) Kliková hřídel, ojnice, válce, hlavy,písty, atd
2) motor zatím nemá vyjímatelnou převodovku, ale plánujeme ji jako vhodné pro snížení nákladů servisu
3) motor bude dodávám ve dvou verzích. S rotačním šoupátkem a s membránovým sáním. Každé řešení má své výhody a nevýhody. Každý si může zvolit typ který jim bude lépe vyhovovat.
4) Motor se bude prodávat v rozloženém stavu Výrobce dá k dispozici technickou dokumentaci některých dílů motoru, aby to kteří si je nebudou chtít koupit, aby si je mohli sami vyrobit. Například kliková hřídel bude bez vyvažovacích závaží a každí si ji bude moci odvážit sám podle použité ojnice, pístu, atd.
5) Výrobce dodá výkresy úprav některých dílů od různých výrobců, aby šly použít v navrhovaném motoru, tak, aby nebylo nutné používat díly jen od DEA Engineering . Může tím zákazník šetřit peníze a získá mnoho zkušeností při úpravách těchto dílů.
6) DEA Engineering dodá odkazy na firmy, jejichž díly jsou vhodné pro použití do tohoto motoru. Díly se pak nemusí nutně kupovat od DEA Engineering, ale přímo od těchto firem.
7) Karburátory, CDI, výfuky, chladiče budou také k dispozici jako produkt DEA Engineering
8) V této první fázi DEA Engineering nebude vyrábět válce, protože by byly jako malosériová výroba velmi drahé. Budou používány od jiných výrobců.
9) Motor s rotačním šoupátkem bude mírně dražší, protože má více použitých dílů.
10) V roce 2013 bude k motorům také dispozici holý rám s kyvnou vidlicí
11) Přejeme si aby to nebyly závody stejných motocyklů, ale aby o úspěchu rozhodoval také technický um, vynalézavost a fantazie.
12) Chceme, aby základ zůstal stále velmi levný a tím i dostupný
13) Přejeme si, aby se těchto závodů účastnily skupiny mladých konstruktérů a nadšenců, zejména mládežnické skupiny z univerzit a technických škol, kde je možné dělat výzkum a vývoj jak součást výuky studentů.

Existuje možnost již příští rok uspořádat mistrovství a poháry 50ccm v různých zemích Evropy. Bude nutné vyjasnit ještě některé body, aby se dosáhl velký počet účastníků i přes špatnou globální ekonomickou situaci.

Budeme vás informovat o dalším vývoji. Zvažujeme, aby šlo použít plastové kryty již s vyráběných motocyklů např. Derbi Senda DB050, nebo od jiných výrobců, kde je možné dosáhnout nízkých cen při výborné kvalitě. DEA Engineering vyrobí všechny zbývající díly, které nebude možné použít od jiných výrobců a které nejsou na trhu.
Budeme rádi za každé další nápady a rady od zákazníků. Dále hledáme partnery pro pořádání těchto závodů zejména v Itálii.
DEA Engineerin

malorazky-tech. info

7.12.2012 v 01:40 | Nahoru | #115
krasa a mozna jednou muj splneny sen :)

(reakce na) malorazky-tech. info

9.12.2012 v 17:30 | Nahoru | #116

IvoTregr píše: laďa-prášil> možná jsem to trochu přehnal naštval mě zaměstananec, byl jsem utahaný a po roce jsem si dal velkou vodku, takže jsem to napsal jak bych to normálně neudělal. Myslím, že některé věci bych dělal jinak jako ten kluk, ale mám jiné zkušenosti, vědomosti a možnosti. Proto ho nechci kárat, nebo mu radit. Pokud bude chtít radu, najde si sám někoho, kdo je mistr ve svém oboru a něco dokázal. Dnes je obrovská pomoc internet. Já jsem musel volat na poštu, ta mě přepojovala na jinou poštu a ta na číslo komu jsem chtěl volat. Často vypadlo spojení, nebo nás přerušila paní spojovatelka s dotazem .. mluvíte??
Dávám sem fotky odlévání karterů motoru 500cm. Jako válce budou použity Aprila RS 125. Dělají to kluci, kteří staví různé projekty.



























































































































































trochu dotáhneme ten čtyřválec 2T







































malorazky-tech. info

23.12.2012 v 12:17 | Nahoru | #117
borcum vsechna cest
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist