1 reakcí na tento příspěvek Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Hafuša píše: Vždycky,když čtu podobný příběhy.Tipu "prodal jsem motorku a kupující mi večer zavolal,....." Tak mi z toho není dvakrát dobře.Uznávám,někteří prodejci nejsou žádní poctivci.Ale nikdo přece nikoho nenutí koupit. A až budu prodávat já.Tak si nechám udělat u právníka naprosto neprůstřelnou kupní smlouvu Přijde borec,motorku mu ukážu.Podívá se,na všechny jeho otázky odpovím.Když bude chtít koupit.Tak koupí,dá smluvenou cenu.A odjede do ..... někam.Tím to pro mě bude končit a hotovo..............
Toto předsevzetí má ovšem jeden háček - budeš muset najít někoho, kdo na to přistoupí a bude Ti ochoten takovou "výhodnou" smlouvu podepsat...
A protože nabídka ojetých motorek už dlouhodobě převyšuje poptávku po nich, moc si diktovat podmínky nemůžeš. Leda že hodně slevníš.
Jinak za toho právníka můžeš ušetřit, když tu motorku prodáš bez záruky - v právnické řeči tzv. "jak stojí a leží" (v Anglii, USA apod. "as is", v Německu "wie steht und liegt")...
Otázka jiná je, jak kvalitně byla provedena GO, o které píšeš..
1 reakcí na tento příspěvek Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Jak je to u nových strojů při záběhu? Existuje něco jako registr otáček v ŘJ, podle kterého by byla reklamace po přidření buďto přijata nebo zamítnuta?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Prodat a pak se dohadovat s nějakým šikulou.A dokazovat,že tam byla nebo nebyla skrytá vada?Nebo případ,že mu upadlo to a to.A že chce slevu,jinak mi motorku přiveze domů a peníze okamžitě nazpět???Třeba za dva tři týdny od prodeje??? Na to fakt nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Moon-Rider píše: Autorovi vlákna se omlouvám za off topic, ale s tématem to trochu souvisí:
Jak je to u nových strojů při záběhu? Existuje něco jako registr otáček v ŘJ, podle kterého by byla reklamace po přidření buďto přijata nebo zamítnuta?
Díky
Neexistuje.Výrobce předpokládá že si přečteš návod k použití,kde uvádí kolik to máš maximálně točit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Lion píše: prackarre, Tebe považuju za moudrého věkem rozumného člověka, ale co občas z tebe leze to je fakt něco až bude mít dvoutakt 125 11 kw tak pojede do smrti... pokud bude mít olej... zato čtyřtakt- rozvodák, ventily?? ostrá 450 4T je levnější než 300 2T??
Napiš konkrétně,co špatně jsem napsal? Já fakt nevím,kam míříš. A co se týče té 450/300,tak rozhodně pro mě 450. Započítej rozdíl ve spotřebách,oleji a rozdíl v ceně nebude tak fatální,jak myslíš.
dareckov píše: Noční můra. Taky jsem prodával a celou dobu jsem byl mírně nervozní dokud típek nedojede v pořádku
Btw, já nejsem ten typ co by lidi posílal do piče. Prostě bych se domluvil. Tak půl napůl.
v klidu s motorka slape jak ma to se pozna
3 reakcí na tento příspěvek Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
To ani já. Těch pár kW,co se z toho dá vyždímat,vykoupených častými repasemi by mě za to nestálo. Mám doma 4T 125ku a jede to slušně. Pro 16 letýho zelenáče až moc. Žere to 1,7l/100km a najeto 16000. Bez poruchy.
častější repase/výkon snad člověku co má doma ostrou 450 vysvětlovat nemusím... srovnávat čtyřtakta co jede za 1,7l a je minimálně dvakrát slabší než nsr asi taky ne... berme v potaz max 15k a 30 nebo kolik má NSR a ostatní dvoutakty... 16 000 není tak moc, to dvoutakt taky dá... osobně sem staršího krosaře co by dělal GO jen tak z plezíru neviděl.... vždy dělal go až to mělo pár let odjeto... dokonce i třeba TMkový racing káry, kterej by měl mít něco k 50PS, série má 45k... mladasové dělaj i 3 GO do tisícovky km a ptám se co je špatně?? pak vznikají fámy že se 2T jenom sere
A stojím si za tím,že tyto 2T vosy stojí za piču všechny,od NSR hondy počínaje,přes RS,a Mito konče.
a co třeba cross?? když se někdo rozhoduje mezdi dvácou a čtyřtaktní dvěpade tak každej at bere 125 kvůli servisu... spotřeba, olej... litrovka oleje u dvoutaktu vydrží 400-500 km?? při spotřebe 8-10l na sto... což oproti 10 mth není rozdíl... a následna GO?? ventily, rozvody?? že je na 2T mín věci co se neposerou je holej fakt
Dyš vono to tak jede,že?
viz auto... jsou 2,5litrový turbomotory co maj rozumný výkonový potenciál a rozumnou spotřebu... když ten motor naženu úprava na dvojnásobek (třeba mitsubishi evolution) 300 koní série, úpravy 500 koní a víc, nemůžu se divit že motor bude potřebovat nakrmit a že bude vyžadovat kratší servisní intervaly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
kemos píše: Tohle je primo ona z meho PC.. http://uloz.to/x6cp...tocykl-2-doc [/quote]
Hmm, to je fakt líheň perel. Už jen preambule:
"Smlouva o koupi motocyklu
uzavřená podle § 558 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů"
Na což nám ObčZák praví:
§ 558 Uznání dluhu
Uzná-li někdo písemně, že zaplatí svůj dluh určený co do důvodu i výše, má se za to, že dluh v době uznání trval. U promlčeného dluhu má takové uznání tento právní následek, jen věděl-li ten, kdo dluh uznal, o jeho promlčení.
Tohle v době internetu, když si můžeš všechny tyhle věci zkontrolovat od stolu, ani k tomu npotřebuješ vlastní knihovnu.
Dál:
"Předmět smlouvy
Předmětem této smlouvy je prodej a koupě níže uvedeného motocyklu:"
JAKÝHO motocyklu! Kde máš napsáno, že se jedná o použitej motocykl! Přitom kilometry tam nemáš napsaný žádný. A propós proč? Nějakej chytrák poradil, "kilometry tam nepiš, je stočenej tachák a kupující by ti ji moh hodit na hlavu"? Přitom stačí použít formulaci stav tachometru, místo najeté kilometry - mimochodem v tom super poctivým Německu, tedy aspoň jak si to o Německu tady všichni lakujou, naprosto standardní formulace. Vždyť takhle si tu smlouvu můžu vyložit tak, že se jedná o funglovku, sice skladovej ležák, takže s patřičnou slevou, ale nejetej, takže s patřičnou zárukou.
S touhle smlouvou předstoupit před rozumně uvažujícího soudce, tak vás oba vyžene na hanbu a na hrách.
Jinak s tou zárukou to u použitý věci není zas tak žhavý a s vracením už vůbec ne. I když u vás dvou je to, s ohledem na tu smlouvu, zralý na domluvu víc než obvykle.
Zkusím Ti sem něco o tom dopsat zítra, teď jdu do pelechu.
PS.
I když je taky faktem to, že těch vláken na tohle téma už je tady taky dost.
Naposledy editováno 11.03.2012 01:08:10
Ricard píše: Hmm, to je fakt líheň perel. Už jen preambule:
"Smlouva o koupi motocyklu
uzavřená podle § 558 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů"
Smlouva dle občanského zákoníku je právě typicky na toto určena (např. tato koupě použité věci fyzickou osobou) a dává pro to základní právní rámec.
Ricard píše:
Předmětem této smlouvy je prodej a koupě níže uvedeného motocyklu:"
JAKÝHO motocyklu! Kde máš napsáno, že se jedná o použitej motocykl! Přitom kilometry tam nemáš napsaný žádný. A propós proč? Nějakej chytrák poradil, "kilometry tam nepiš, je stočenej tachák a kupující by ti ji moh hodit na hlavu"? Přitom stačí použít formulaci stav tachometru, místo najeté kilometry - mimochodem v tom super poctivým Německu, tedy aspoň jak si to o Německu tady všichni lakujou, naprosto standardní formulace. Vždyť takhle si tu smlouvu můžu vyložit tak, že se jedná o funglovku, sice skladovej ležák, takže s patřičnou slevou, ale nejetej, takže s patřičnou zárukou.
S touhle smlouvou předstoupit před rozumně uvažujícího soudce, tak vás oba vyžene na hanbu a na hrách.
Ale no tak, trochu rozum do hrsti...
Čti celou smlouvu... její nedílnou součástí je protokol o předání a popis technického stavu. Tam by měl být samozřejmě uveden mj. i stav odometru. A taky to, v jakém "stavu ojetosti" se prodávaná moto jeví - mj. gumy, řetězovka, plasty (slícování, odřeniny?), rám (svařovaný, rovnaný?), brzdy, ložiska a jejich vůle, těsnost motoru, převodovky, chladicí soustavy (provozních náplní) atd. atd.
A hlavně i kdyby to tam uvedeno nebylo, tak i soudce vystudovaný v Plzni by stejně jako každý motorista měl už dávno vědět, že v TP je zaneseno i datum první registrace motorového vozidla, a taky že je už jenom ze samotného TP zřejmé, že motorka je dejme tomu už 8 let (nebo třeba taky 25) provozovaná a už ji vystřídalo iks majitelů.
Čili na hanbu netřeba vyhánět prodávajícího ani kupujícího, ale klečet na hrachu by měl kdyžtak někdo úplně jiný.
1 reakcí na tento příspěvek Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
kdo způsobil škodu zadření motorky je věc druhá, pokud nedojde k soudu silnější pes mrdá
Majk1 píše: Zkus ukecat obsluhu benzínky, kde tankoval, ať tě nechaj nahlídnout na kamerovej záznam. Možná uvidíš zajímavý věci
Právo asi nemá, ale někdy se dá trochou dobrýho slova a s projevením soucitu bližního dojít k zajímavým zjištěním.
Rykitik> to co píšeš je pravda, ALE..žijeme v Čechách a já se fakt obávám, že se tu dají na jednu věc "udělat" dva zcela protichůdné posudky od znalců, kteří se pod to podepíšou, daj berana (a vezmou sumu chechtáků)
Pro tenhle přípaqd bych se pokusil zcela nenásilnou formou min. požádat o zpřístupnění kamerovývh záznamů. Nic víc, než že udělal dolití oleje po natankování tam bejt nemůže - ale to může být zcela průkazný fakt u případného soudního sporu.A snažil bych se rychle- tyhle záznamy se moc dlouho neuchovávaj.
nunuk píše: Majk1> Bylo by to dobré, ale pochybuju, že ti ten záznam bez výhrad ( nebo dostatku peněz ) ukážou... Kdyby to bylo na nějaké menší benzínce tak možná... Ale u dálniční tomu nedávám moc velkou naději
Myslím, že pokud tam přijde mladej kluk a vysvětlí jim problém, tak mu rádi pomůžou. Spíš by to měl zkusit co nejdřív, než to přemažou jiným záznamem - většinou to schovávají jen pár dní. Vzhledem k tomu, že snad ví kde to bylo a zhruba kdy, tak by to neměl být problém dohledat během chvilky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
ROCK.ST4RR píše: Pokud by na tu motorku nechal udělat znalecký posudek, posuzovalo by se to jako skrytá závada. Skrytá závada to je závada která není vidět pouhým okem, ale zjištěná závada při rozebrání.
U soudu by si neuspěl s tim že tam nalil málo oleje, zvlášť když bude tvrdit že ho tam nalil dostatek, ještě když si ho přivezl v batohu. Soud by to posuzoval tak že při první jízdě neni možný aby se to rozsypalo, a to že tam bylo tolik oleje nebo tolik neni žádný argument.
Přesně jak píše tady kolega, v souladu s Tebou (evidentně z internetu) staženou smlouvou a platnými zákony na které se tato smlouva odkazuje budeš na 99% nucen buď vrátit peníze nebo se podílet (finančně) na opravě motorky neboť v případě soudního sporu a znaleckého posudku bude pravda na straně kupujícího a bude se jednat o skrytou vadu v tomto případě ale počítej s nemalými náklady posudek, soud atd....takže hodně zdaru a pak si na nás vzpomeň a napiš, jak to dopadlo.
PS: já takhle koupil TL 1000S které mělo přidřený zadní válec a smlouvu jsem měl identickou s touhle, prodejce mi peníze okamžitě vrátil (asi to dobře věděl).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodej motorky..zadrel po natankovani cestou domu
Hafuša píše: Dovi> Jasně,o prodeji na smlouvu "jak stojí a běží" vím.Kupní smlouvu nepíše člověk každý den.Tak nějaká ta právnická rada,jak kupní smlouvu šikovně napsat,není na škodu.
Prodat a pak se dohadovat s nějakým šikulou.A dokazovat,že tam byla nebo nebyla skrytá vada?Nebo případ,že mu upadlo to a to.A že chce slevu,jinak mi motorku přiveze domů a peníze okamžitě nazpět???Třeba za dva tři týdny od prodeje??? Na to fakt nemám
Není potřeba nijak laborovat s právníkem atd, stačí do smlouvy implementovat mezi práva a povinnosti prodávajícího/kupujícího toto: Obě smluvní strany se dohodli o zrušení nároku na záruku s ohledem na stáří a povahu předmětu kupní smlouvy. Kupci dáš tuhle věc jako fakt a jestli přijme je jen a jen na něm.