paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Co koupit- V-strom x Bandit?
Jako mladší jsem vždy snil o Banditovi, ovšem tak, jak teď vše okolo toho snu a jeho realizace studii, začíná se mi vzhledem k mé změně myšlení, dané i věkem, váhou (180 cm, 120 kg), nezkušeností s motorkami, pohodovějším životním stylem a využitím a očekáváním od motorky čím dál více líbit Suzuki V-strom. Když nepočítám babety, skůtry apod., tak s velkou motorkou nemám žádnou zkušenost.Byť jsem je vždy obdivoval. Táhne mi na 4O let, mám rodinu a snad už i rozum na to, abych si ji mohl konečně koupit a jezdit s rozumem. Chystám se udělat si řidičák na mašinu a koupit si rozumnou, kompromisní stylovku pro začátečníka. Vzhledem k tomu, že měřím 180cm a vážím cca 120 kg. Kromě vybírání modelu zvažuji, zda u Bandita koupit 650A nebo rovnou 1250A, nebo u V-stromu 650 nebo 1000, aby to se mnou, případně nějakým spolujezdcem jelo. Takže mé rozhodování bude asi mezi těmito dvěma trochu odlišnými variantami - buď Bandit nebo V-Strom. S tím Banditem mám trochu obavu, že na tom budu vypadat jako blbec. V-strom je kus motorky a to se mi líbí. Opravdu se asi momentálně víc kloním k němu. Rád občas šlápnu na plyn, ale zbytečně neriskuji. Ani v autě. Jo, a to mám taky pořádné - resp. velké auto, avšak s rozumným, úsporným motorem. Já sice vážím dost, ale manželka cca 60kg. Navíc myslím, že budu nejčastěji jezdit sám - právě abych vypadnul z baráku Taky nepředpokládám, že bych na motorce brázdil Evropu a tahal tak sebou půl domu věcí. Spíš jednodenní vyjížďky po našich luzích a hájích, nějaký ten srazík... A i V-strom snad umí i svižnější jízdu, ne? A jak velký rozdíl je mezi 650 a litříkem? Zásadní?(i když pokud by byla nová,tak se už dělá jen 650) Rozhodnout se musím sám, to je mi jasné. Poprosil bych však o objektivní názory a zkušenosti se Suzuki V-Stromem. Díky za čas a názor.


Naposledy editováno 17.08.2011 13:54:11
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 17:42 | Nahoru | #91
Sema> ono by to spis chtelo poznatky nekoho kdo se do takove krizove situace dostal a komu abs pomohlo/nepomohlo a nebo kdo se bez abs obesel ci neobesel. Takhle bysme tu mohli klabosit donekonecna. Rozhodne abs neodsuzuju jen mu na motorce proste neverim. Pravda samozrejme muze byt ale klidne uplne jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 17:42 | Nahoru | #92
Sema> ono by to spis chtelo poznatky nekoho kdo se do takove krizove situace dostal a komu abs pomohlo/nepomohlo a nebo kdo se bez abs obesel ci neobesel. Takhle bysme tu mohli klabosit donekonecna. Rozhodne abs neodsuzuju jen mu na motorce proste neverim. Pravda samozrejme muze byt ale klidne uplne jinde.

(reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 18:31 | Nahoru | #93

Bubuss píše: Sema> ono by to spis chtelo poznatky nekoho kdo se do takove krizove situace dostal a komu abs pomohlo/nepomohlo a nebo kdo se bez abs obesel ci neobesel. Takhle bysme tu mohli klabosit donekonecna. Rozhodne abs neodsuzuju jen mu na motorce proste neverim. Pravda samozrejme muze byt ale klidne uplne jinde.

Dobrá, tedy ještě jeden příspěvek-já mám na motorce ABS vypínatelné a samozřejmě jsem zkoušl, jak odhadnu brzdnou vzdálenost s ním bez něj a taky si zkoušel krizové brždění na různých druzích povrchů. A když mi v Alpách v noci skočil do cesty jelen, řekl bych že jsem to ustál a ubrzdil právě díky absku. Můj resultát je-až budu kupovat jinou motorku a bude u ní možnost ABS, tak ji bez něj nekoupím. Toš tak

Naposledy editováno 15.09.2011 18:31:41

1 reakcí na tento příspěvek Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 18:33 | Nahoru | #94
A třeba V-Strom model 2012 už bez ABS nekoupíš, brzy to u cestovních motorek bude stadard. Akorát by mělo být u cestovních endur vypínatelné, to určitě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 19:42 | Nahoru | #95
Sema> No a já mám ještě 2008. Chjooo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 20:26 | Nahoru | #96

Save77 píše: Sema> No a já mám ještě 2008. Chjooo...

No jo no, ale zase máš moc pěknej kousek Já mám sice ABS, ale občas mi z mýho hrocha vstávají vlasy na hlavě hrůzou

(reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

15.9.2011 v 20:56 | Nahoru | #97
Sema> Díky! Ale tvůj hroch je taky správnej!

1 reakcí na tento příspěvek Co koupit- V-strom x Bandit?

16.9.2011 v 09:37 | Nahoru | #98
Taky bych se přiklonil, že ABS je velké plus! Už dvakrát jsem díky ABS vybral krizovku, kdy auto začalo přede mnou prudce brzdit. Myslím, že nemít ABS, tak buď ležím, nebo nedobrzdím (nebo obojí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

17.9.2011 v 12:27 | Nahoru | #99

Thymallus píše: Taky bych se přiklonil, že ABS je velké plus! Už dvakrát jsem díky ABS vybral krizovku, kdy auto začalo přede mnou prudce brzdit. Myslím, že nemít ABS, tak buď ležím, nebo nedobrzdím (nebo obojí)


Tak chlapi nevím jestli dobře chápete funkci ABS. ABS slouží k tomu aby se vám nezablokovaly kola. Tudíž pomůže při krizovce v náklonu nebo vlítnutí na prach. Je dokázaný že jinak ABS prodlužuje brzdnou dráhu. Proto třeba v autě při plně sešlápnutým pedálu na sněhu můžeš dál řídit a vyhnout se překážce.(auto není jako sáňky).
Takže brzdění za autem na suchém asfaltu ti ABS moc nepomůže, spíš naopak. Další problém je když nejde ABS vypínat. Stalo se kámošovy kterému to nejde vypnout, že při sjíždění prudší polní cesty nedokázal zastavit před silnicí a vlítl s vykulenýma očima až na ní, neboť ABS mu stále povolovalo kola a nezabrzdil. Pozor na to!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

17.9.2011 v 18:55 | Nahoru | #100

Jarda40 píše: Tak chlapi nevím jestli dobře chápete funkci ABS. ABS slouží k tomu aby se vám nezablokovaly kola. Tudíž pomůže při krizovce v náklonu nebo vlítnutí na prach. Je dokázaný že jinak ABS prodlužuje brzdnou dráhu. Proto třeba v autě při plně sešlápnutým pedálu na sněhu můžeš dál řídit a vyhnout se překážce.(auto není jako sáňky).
Takže brzdění za autem na suchém asfaltu ti ABS moc nepomůže, spíš naopak. Další problém je když nejde ABS vypínat. Stalo se kámošovy kterému to nejde vypnout, že při sjíždění prudší polní cesty nedokázal zastavit před silnicí a vlítl s vykulenýma očima až na ní, neboť ABS mu stále povolovalo kola a nezabrzdil. Pozor na to!!!!!

Boha jeho, je tu někde smajlík s nevěřícně kroutící hlavou?
Jednu citaci z představení systému BOSCH 9. generace:
Podle údajů z projektu GIDAS (German In-Depth Accident Study), se více než 47% nehod motocyklu stalo při brždění v krizové situaci, kdy řidič náhle prudce stiskl brzdu, v důsledku čehož došlo k zablokování kol, následné ztráty adheze a pádu.
Dále doporučím prostudovat výše uvedený odkaz na Jeníkovy stránky.
A na závěr otázku pro ty, co zde neustále omílají věty o ABS v autech. Všimli jste si, že by někdy z auta které brzdí s blokováním předních kol spadl řidič?

Naposledy editováno 17.09.2011 18:56:15

Co koupit- V-strom x Bandit?

17.9.2011 v 21:26 | Nahoru | #101
Taky jsem dlouho nejezdil na velké motorce a tíhnul jsem k enduru. Dva roky jsem jezdil XT 660 a letos jsem jí prodal. Chci cestovní moto na kterém moc nefouká. Zvažoval jsem jestli koupit Bandita nebo V-Stroma. Po skušenosti se stavem našich silnic chci v prosinci koupit V-Stroma. Měl jsem možnost vyzkoušet nového model 2012 a jede opravdu nádherně. Je to kus motorky na kterém je dostatek místa. P.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

17.9.2011 v 23:25 | Nahoru | #102

Sema píše: Boha jeho, je tu někde smajlík s nevěřícně kroutící hlavou?
Jednu citaci z představení systému BOSCH 9. generace:
Podle údajů z projektu GIDAS (German In-Depth Accident Study), se více než 47% nehod motocyklu stalo při brždění v krizové situaci, kdy řidič náhle prudce stiskl brzdu, v důsledku čehož došlo k zablokování kol, následné ztráty adheze a pádu.
Dále doporučím prostudovat výše uvedený odkaz na Jeníkovy stránky.
A na závěr otázku pro ty, co zde neustále omílají věty o ABS v autech. Všimli jste si, že by někdy z auta které brzdí s blokováním předních kol spadl řidič?


Sema- já hlavně reagoval na Thymallusovo povídání že na suchým asfaltu při krizovce to ubrzdil pomocí ABS. To spíš proto, že je šikovnej. Protože pokud to zabrzdil bez toho aniž začal blokovat kolo a tůstal stát metr za autem tak by ABS moc nepomohlo. Protože by při snaze kola o blokaci ABS tu brzdu povolilí a prodlužuje se brzdná dráha. S autem jsem to srovnával proto, ne že z něj padá ale že se dá neustále kontrolova řízení. Říká ti něco že to jede jako sáňky.

Naposledy editováno 17.09.2011 23:26:02

(reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

18.9.2011 v 00:04 | Nahoru | #103

Jarda40 píše: Sema- já hlavně reagoval na Thymallusovo povídání že na suchým asfaltu při krizovce to ubrzdil pomocí ABS. To spíš proto, že je šikovnej. Protože pokud to zabrzdil bez toho aniž začal blokovat kolo a tůstal stát metr za autem tak by ABS moc nepomohlo. Protože by při snaze kola o blokaci ABS tu brzdu povolilí a prodlužuje se brzdná dráha. S autem jsem to srovnával proto, ne že z něj padá ale že se dá neustále kontrolova řízení. Říká ti něco že to jede jako sáňky.

To je právě ono-ubrzdil to proto, že se nebál intenzivního brždění. Jak píše, bez ABS by buď nebrzdil jak by mohl kvůli obavě z pádu, případně by přehnal brždění, došlo by k zablokování předního kola a pádu ještě před překážkou. Málokdo dokáže brzdit právě na té hraně, jen maximálně vyježdění jezdci. Plus musí ovládat dva brzdové systémy (P/Z), což jaksi u auta odpadá. Že se dá kontrolovat řízení u auta je pravda, tam se taky lépe dá využít kombinace nouzového brždění a úhybného manévru. U motorky je smysl ABS právě zábranění pádu jezdce ze stroje po přebrždění a umožnění maximálního brzdného účinku. U auta se ti po zablokování kol nic nestane a na suchu v přímém směru je to nejintenzivnější způsob zpomalení, ale tady je řeč o motorkách.

Co koupit- V-strom x Bandit?

19.9.2011 v 07:22 | Nahoru | #104
Jinak s tím autem to bylo tak, že jel přede mnou a předjížděli jsme autobus, po předjetí přidal a já za ním a pak zničeho nic zastavil, páč se bál předjet cyklistu (kterého jsem přes to auto neviděl). V protisměru jelo auto a myslel si, že se vedle cyklisty nevejde a přitom tam měl místa...
Jo, suchý asfalt tam byl, ale jak píše Sema, prostě jsem na to hmátl úplně, což bych normálně asi neudělal. Páč i když někdy dobržďuji celkem fest, tak si všímám, že moc brzdu naplno nemačkám. Asi to mozek nevyhodnotí jako "krizovku".
Taky jsem byl celkem plněji naložený.
A je zbytečné se hádat, co by se stalo, kdyby nezafungovalo ABS - můj názor je, že by se to přední kolo prostě bloklo a já bych uklouzl a válel se na tom suchém asfaltu - ale taky jsem mohl zabrzdit vpohodě dřív, nebo se leknout a skončit v protisměru...
To už ale je kdyby kdyby...
Je fakt, že ABS na ideálním povrchu prodlouží brzdnou dráhu, ale využije maximální účinnost brzd bez toho, aby se bloklo kolo a řidiči tak krom akce "zabrzdit" přibyl další problém - nespadnout. Samozřejmě, že mít zaplé ABS na šotolinové cestě je celkem nesmysl, proto je fajn, když se ABS dá vypnout. Ale to si už musí řidič říct sám, jestli si ABS nevypne a bude riskovat, že sice nespadne při brždění, ale třeba nedobrzdí zatáčku a přejede ji rovně...
Osobně už motorku bez ABS nechci.

1 reakcí na tento příspěvek Co koupit- V-strom x Bandit?

9.10.2011 v 18:28 | Nahoru | #105
Nekupuj ani 650 ani litra. Pokud chceš pohodlně a za pět litrů/100 km na cestu kolem světa tak si kup BMW R 1200 GS, což je královské cestovní enduro. Je to téměř dokonalá německá motorka která má své předky v mašinách jenž se dostali až do Stalingradu za velmi těžkých klimatických podmínek.
Když motorku na cesty tak jedine BMW R 1200GS
Juridica

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

10.10.2011 v 16:49 | Nahoru | #106
Juridica> no to je sice pravdivej nazor a mit doma v garazi BMW by chtel asi kazdej druhej motorkar, ale ma to jednu zasadni vadu. Tahle motorka je s cenou nekde zhruba asi tak jako Bandaska i Strom dohromady. Takze pro spoustu lidi je dost nedostupna. To na Stroma nebo Bandu clovek dosahne podstatne snaze.

(reakce na) Co koupit- V-strom x Bandit?

12.10.2011 v 21:03 | Nahoru | #107
Bubuss>
Ahoj Bubussi,
není to s tou cenovou nedostupností tak strašné. Dnes už koupíš BMW R 1150GS ročník 2000-2002 s 50 tis.kilometry tak za 120 tis.Kč. Zajdi so do Passau, dám Ti adresu motobazaru a budeš nadmíru spokojen. To jen u nás v česku překupníci nevědí co by za motorku chtěli a vydělávají na dovozech nehorázné peníze. Věř mi když si koupíš BMW R 1150 GS i s kufry, máš vystaráno a ta mašina se bude v rodině dědit. Jsou to nezničitelné stroje, poctivé "železo", s vynikající kvalitou provedení.Pokud by si chtěl BMW R 1200 GS, ročník 2004 a více tak tam je cena trochu vyšší, ale i tu koupíš za těch 160 tis. Kč. Lépe chvilku počkat, neunáhlit se došetřit penízky a koupit pořádnou věc. Žádné bandasky nebo já nevím suziny-kraviny. Vím o čem mluvím, jsem už letitý biker. Uděláš dobře a vspomeneš si na mne až se vydáš například do Francie k Bikajskému zálivu na svém BMW. To je zážitek a štěstí, to je ta naše radost ze života a nepopsatelný pocit spokojenosti a svobody.
Přeji Ti Bubussi do bré rozhodnutí, hlavně žádný spěch a vždy jdi po kvalitě a tradici.
Juridica
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nová alebo jazdená cestovná motorka Suzuki DL 650 V-Strom, CFMOTO 800MT engine_er 14 23.6.2024 v 15:23 xlynx
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... F1lkoo 24 19.6.2024 v 12:29 Koudy01
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 119 16.6.2024 v 15:19 Bigmen_cz
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke


TOPlist