Kdo má zájem tady Holmis zahájil výrobu, tak pokud máte zájem o hotovej kousek pište jemu!!!
http://www.motorkari.cz/motobazar/doplnky/ukazatele-zarazene-rychlosti/ukazatel-zarazene-rychlosti-330984.html
Pro nováčky v tématu ve zkratce: Našel jsem návod na http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html, ten jsme upravili a ukazatel jsem si udělal (ještě ho nemám na motorce). Uživatel Holmis ho ale udělal a má ho velice dobře udělaný a namontovaný na motorce, vše funguje jak má. Návod na mých stránkách zde: http://www.rc28.wz.cz/. Video ze zkoušky mimo motorku zde:
Zdravím, určitě nás je víc, co tuhle serepetičku nechtějí kupovat za strašný prachy a tak jsem na netu hledal nějaký návod. Tady na fóru je celkem prd, jen pár lidí co ho zkoušelo dělat, ale žádné informace. Na nějakém zakopaném polském fóru jsem vyhrabal toto:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112616.html
Chtěl jsem to s kámošem realizovat, jenže není čas a tak jsem se rozhodl vyvěsit to tady na fóru s tím, že to třeba někdo zkusí, nebo sem hodí nějakej jinej vyzkoušenej návod. Jelikož v polštině moc nevynikám, tak jen vím, že to je dělaný na motorku s mechanickým tachometrem a je programovatelný (klasicky počítá poměr otáček motoru a tachometru). Já osobně mám elektronickej tachometr, takže by to bylo jednoduší. Přidávám samotný soubory abyste se nemuseli registrovat, jedná se o program v Céčku a schéma v Eaglu 4.11. Samotný návod k použití je v první příspěvku.
http://www.ulozto.cz/7443974/wskaznik-biegu-rar
Takhle nějak to vypadá:
Byl bych rád, kdyby ti co s něčím takovým mají zkušenosti napsali, jestli je to vůbec realizovatelné, kde by byly problémy a podobně. Je to věc která se hodí skoro každýmu, a bylo by super dát to tady nějak dohromady.
Naposledy editováno 26.12.2011 19:18:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
DRN píše: no to je naprosto asi ono tak ted kdo mi to vydrazite
No koupit to , to není problém ... jo že je to jen do pětky - to mi nedošlo , mě by pět rychlostí stačilo ... holt pětku uvidíš a až to zhasne - tak je tam šestka , a nebo to odešlo1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: brutalforce> Máš pravdu, u Suzuki jsem to někde četl, to by bylo ještě jednodužší, někde byly napsaný i ty voltáže pro jednotlivý stupňě, ale už nevím kde. Takže to máme Kawasaki a Honda, neví někdo jak je to u těch?
Tady jsem něco našel na tu Suzuki. je to sice na ledky, ale nebyl by to problém předělat na sedmi segmentovej displej.
http://www.bluegauges.com/gearindicatorplans.htm
Už jsem to našel je to v tom .doc u toho linku.
1st gear = 1.782v
2nd gear = 2.242v
3rd gear = 2.960v
4th gear = 3.630v
5th gear = 4.310v
6th gear = 4.660v
Neutral = 5.000v
Tak na to asi bude stačit něco malého od Atmelu (např. AT89C....)má v sobě komparátor a měřit napětí. Možná někde najdu zdroják v ASM
marnej píše: No koupit to , to není problém ... jo že je to jen do pětky - to mi nedošlo , mě by pět rychlostí stačilo ... holt pětku uvidíš a až to zhasne - tak je tam šestka , a nebo to odešlo
me uz se neco podobneho tvori u jednoho odsud z fora
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html
S tím, že za ty hallovy spínače nahradím normálníma mikrospínačema a zkusím to nějak namašlit na kulisu řazení. Akorád ten program musím dát kámošovi, aby ho překopal na šestikvalt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: Tak jsem nad tím popřemejšlel, a zkusím zrealizovat toto:
http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html
S tím, že za ty hallovy spínače nahradím normálníma mikrospínačema a zkusím to nějak namašlit na kulisu řazení. Akorád ten program musím dát kámošovi, aby ho překopal na šestikvalt.
To fakt nedělej.S těma mikrospínačema budeš mít jen a jen problémy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: čoud> Tak co bys tam dal za spínače??? Mě se líbí jak je to mechanický, to je jistější, než počítání poměru...
Jednoznačně nějakej hall,třeba tohle.Důležitý je aby byl unipolární.
Na to aby to správně pracovalo je to potřeba pořádně seřídit.
O něčem takovým taky uvažuju,dost mě to na mašině štve.Škoda že nemám rozebranej motor,dal bych něco přímo na kulisu,ale ne hall (na magnetech by se chytaly pilyny,nedělalo by to dobrotu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: čoud> Hmm no tak dobře, a co zanmená, že je unipolární? Co máš za mašinu? Já myslím, že nabastlit to na na cokoliv by nebyl až takovej problém... Já bych to dal si na táhlo, protože to je schovaný pod kapotáží, a žádnej bordel se tam nedostane. Už jsem to ukazoval kámošovi, co tuší v elektronice, a udělat to by prej bylo v pohodě. Musí to předělat na šesti kvalt a může to prej zkusit.
unipolární znamená že se spíná i vypíná jedním pólem.Bipolární funguje tak,že jedním pólem zapne a druhým vypne.
Mám ZX9R.
Přepsání programu na šestikvalt je pouze otázkou okamžiku (mám to předělaný na 6kvalt).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
čoud píše: unipolární znamená že se spíná i vypíná jedním pólem.Bipolární funguje tak,že jedním pólem zapne a druhým vypne.
Mám ZX9R.
Přepsání programu na šestikvalt je pouze otázkou okamžiku (mám to předělaný na 6kvalt).
a jak je tam nejak doreseno to ze sice chci zaradit ale nedoradim, to se to pak rozhada a nebude to ukazovat realnou rychlost....
dakarista píše: a jak je tam nejak doreseno to ze sice chci zaradit ale nedoradim, to se to pak rozhada a nebude to ukazovat realnou rychlost....
To právě hrozně záleží na přesnosti nastavení polohy senzorů.Je lepší větčí krok magnetu,protože jsou na vývodu z motoru (případně táhle i ředící páky) určitý vůle.
Naposledy editováno 26.01.2011 14:49:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
dakarista> Nad tím jsem taky přemešlel. Jak píše čoud je to o tom jak přesně umístíš ty senzory (jakoby víc do krajní polohy). Tohle by zas neměl bejt takovej problém doufám...
dohoja> Lepší by bylo udělat tam tlačítko, který by ten program resetoval na neutrál.
1 reakcí na tento příspěvek Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
čoud> Takže to budeš realizovat?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše: dohoja> Lepší by bylo udělat tam tlačítko, který by ten program resetoval na neutrál.
jakože tlačítko bys měl na řidítkách a když by se to rozešlo tak bys to zmáčknul na skočil by tam neutrál? to bych to spiš udělal jak jsem psal, naprogramovat to že to počítá max do 6 a min do 1 atakže když se ti to nesejde tak jakmile dořadíš do 1 nebo 6 tak to máš zas seštelovaný2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
čoud> Sakra, Já myslel že jo. Já mám teďka zkouškový, tak se tomu nemůžu věnovat, ale pak to určitě zkusím!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
rc28 píše:
čoud> Sakra, Já myslel že jo. Já mám teďka zkouškový, tak se tomu nemůžu věnovat, ale pak to určitě zkusím!
Já na to s současnou dobu taky nemám čas,ale určitě něco montovat budu.Kupovat to hotový rozhodně nebudu.časem se uvidí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návod na ukazatel zařazeného kvaltu
dohoja píše: jakože tlačítko bys měl na řidítkách a když by se to rozešlo tak bys to zmáčknul na skočil by tam neutrál? to bych to spiš udělal jak jsem psal, naprogramovat to že to počítá max do 6 a min do 1 atakže když se ti to nesejde tak jakmile dořadíš do 1 nebo 6 tak to máš zas seštelovaný
spis mysleno tak, ze jak by to dostalo signal od spinace neutralu, tak by se to vzdy vratilo na poluhu mezi 1 a 2 ...