AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 02.09.2023 21:34:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Co jsem pořídil 50l kompresor zkouším pálit plazmou. Vnitřek kol z felicie už mám vyřezaný ale co to sežere vzduchu z kompresoru děs. Po vypálení cca 15 cm to začíná lepit, vyhazuje jistič 16A a dál se tomu vůbec nechce. Má někdo stejnou zkušenost nebo mám něco blbě. Spotřebák měním v hořáku co 20cm.
Málo vzduchu... Ono když je málo vzduchu, střelí to ten roztavený kov zpátky do trysky, to jí pochopitelně zkurví a pak už to jen sere a maluje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Co jsem pořídil 50l kompresor zkouším pálit plazmou. Vnitřek kol z felicie už mám vyřezaný ale co to sežere vzduchu z kompresoru děs. Po vypálení cca 15 cm to začíná lepit, vyhazuje jistič 16A a dál se tomu vůbec nechce. Má někdo stejnou zkušenost nebo mám něco blbě. Spotřebák měním v hořáku co 20cm.
Netlačíš na trysku? Mě to 50L 2písťákem chodí v poho. Začít musíš vždy z kraje a mít správnou rychlost pohybu hořáku.
Řešení by mohlo být lepší plazma a dvoupíst kompresor.
Naposledy editováno 03.09.2023 00:03:00
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
STAHLWERK CTM-250 ST | Test je na YouT.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Multifunkční věci bývají ošidné ale např. toto se mě líbí. Mám cukání to pořídit. Jen chybí nějaká recenze.
STAHLWERK CTM-250 ST | Test je na YouT.
Sral bych na to... Je tam nestandardní spotřebák a to bude problém.
V době invertorových strojů není problém, ladit jeho charakteristiku programem, jak má chovat - tvdý zdroj (MAG) měkký zdroj (MMA), atd...
Na PMSG A1 už mám unavenější podavač.Svařuje to pěkně ale když dýl dělám je to slyšet.
V práci jsme si objednali Tiga od Kowaxu na hlínu a migovou 240 dabl puls. To je koncert. U toho STAHLWERKU se stačí mrknout na video a je vidět že třeba plazma jede jak když krájíš máslo. Když seženu někéoho kdo by vyměnil podavač třeba za nějaký lepší nechám to ještě tak. Jinak u plazmy se snažím tryskou ani nedotýkat a např. u pilotního hořáku není potřeba jet po obrobku vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud chceš něco seriózního, jak píšeš - vyšší level, jdi do osvědčeného kvelbu, který se dlouhodobě zabývá svářecí technikou a řekni jim co chceš dělat... Oni mají vždy řešení dostupnější a profesionálnější, ale vždy funkční, protože jim dochází, kam asi zákazník půjde, když se to náhodou pojebe, nebo mu dojde spotřebák...
Perun nebo Omickron jsou asi nejsolidnější značky ale nemyslím že úplně umí nové věci jako např. dabl puls atp. No zatím se jenom rozhlížím kdyby jednou odešla svářečka. Další věc je že můžu mít přivýdělek když se něco po.ere. Fotovoltaika je věc tak na dva roky než opadne poptávka.
Svářečky na svarforu zkoušel a rozebíral uživatel Discovera, i u neznámých značek se často objevil pěkně zpracovaný kousek s kondenzátory od Chemi-conu atp.
Naposledy editováno 03.09.2023 15:35:07
V setu navíc 2 kukly +jedna lepší(ta se
platila) s kterou se dělá tigový hliník. To vám Parkside nedá.
Ještě nevím co nakonec vezmu. Rád podpořím ale českou firmu jako Omikron.
https://www.google.c...uh%C3%A1%C4%8Di+2023
Účast na českých motocyklech vítána.
Naposledy editováno 03.09.2023 19:35:23
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nejlepší a nejspolehlivější motocykl na světě Jawa o víkendu selhal a nechal mě 100km od domova.
Nejprve jsem si myslel, že mám jen ucpanou trysku v karburátoru tak jsem zastavil u kraje abych mohl Jawit. Nešlo vůbec udržet motor v chodu ani pod plynem a poté se motor sám zastavil. Vytáhl jsem vercajk a šel Jawit. Během Jawení jsem zjistil, že nejde s motorem vůbec točit. Říkal jsem si, no tak počkám až motor vychladne, mezitím vyčistím karburátor a pak pojedu pomalu domů. Bohužel ani po hodině čekání se nedalo motorem točit, cukáním přes kvalt dopředu a dozadu se mi podařilo motor uvolnit, ale přibližně kolem horní úmrtí se motor vždy zaseknul. Tak jsem si zavolal přítele na telefonu s vozíkem a motorku naložil a dovezl domů na vozíku. V garáži jsem se dal do rozebrání.
Zjistil jsem toto:
U spodního pístního kroužku selhal zámek, vylomil se. Kroužek se otočil, zámkem směrem ke karburátoru a zachytával se o sací kanál. To nebylo ještě tak zlé, pak jsem si všimnul že druhý nepravidelný odpor vychází ze spodního ojničního ložiska. Takže musím rozpůlit motor. Což mě netěší, protože se velice obávám kvality dnešních dílů. Kde mám koupit díly do motoru aby to vydrželo déle než dva výlety? U nás je to slavné Moto Ústí - Božtěšice, těm se chci vyhnout, i když tam mají všechno.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa vždy dojede a vše opravíš šroubovákem.
Na vozíku se domů vrací jen Yamahy a hondy!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dneska jsem byl na otočku v Dubnici pod Ralskem. Příští týden to pojedu žebřinˇákem a za den to tak lehce neotočím. Okolo Ještědu motorek jak naseto.
Naposledy editováno 04.09.2023 21:17:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: dave-lister> Lžeš!!!
Jawa vždy dojede a vše opravíš šroubovákem.
Na vozíku se domů vrací jen Yamahy a hondy!
Podle bludů, jež hlásají nekritičtí vyznavači Jaw a jim podobných střepů, co zároveň nepochopili, že normální je jezdit bez jakýchkoli oprav a šroubováku s sebou voziti netřeba...
A stejně je půvabné, jak se Jawisti strefují do jedné slabiny, která se navíc týká jen jednoho typu, aby zakryli to bezbřehé portfolio, často zbytečných závad Jaw...
Naposledy editováno 04.09.2023 23:44:08
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No a pumpa na sracky alias cx500 to je jeden velkej problem
Naposledy editováno 04.09.2023 23:49:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |