AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Po přeleštění a 11k km ani kapka.
Na jawce mám též vydřené trubky, to je ale dáno konstrukcí. Nechal jsem je též přeleštit a jakž takž drží. Dělá to frajer v Brně, na Facebooku stačí zadat rovnání vidlic. Leštění jsem platil asi 500,-, rovnání 800,-? Už si nepamatuji.
Na yamaze druhá závada, odešel spínač větráku. Jestli má někdo navíc z fzs600 nebo ten samý, tak koupím.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Fotka z oficiálního představení veřejnosti.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
O tachometru se ani nezmiňuju. Prostě nejde. Ve městě ukazuje stovku,dám pětku a jedu pořád 220.
Moto brzdí, ale hůř než dřív. Ten válec je z Jawy 350, což je jednokotouč. 660 má kotouče dva. Holt budu muset víc předvídat a brzdit dřív,než jsem byl dosud zvyklý. A Hlavně musím věřit, že se mi budou vyhýbat kritické situace, protože co neubrzdím,to neukecám, jak se říká...
Dva hrnce : nemám žádnou Jawačínu, Jawaindii, nýbrž poslední opravdu českou ( tedy kompletně smontovanou v Týnci ) Jawu. Ano,má italský motor, španělské ráfky, čínské brzdiče, palubku a teleskopy, ale zbytek je v podstatě celý Made in ČR.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Milane prodej to a kup neco normalniho.....pokud nutne potrebujes jawu, sahnu po 250 Travelce, 350/639-640 nebo kup tu kryplocinu...a za zbytek staryho japonce....udelas 100x lip nez se trapit s tim sracem....
Měl bych tu na výběr... Buď svižný, agilní a naprosto spolehlivý dvouválec, nebo větší, usedlejší, ale komfortní a sametový čtyřválec... Oba za čtvrtinu ceny Jawa Krumplu, se zánovní řetězovkou a nových pneumatikách...
dva_hrnce píše: Milan1963> takhle se sere jen ta nová čínská Jawa nebo všechny?
Kdy se to zlomilo?
Vždyť Jawa 20 byla ještě kvalitní strojovna ...
Ty čínské sice nejsou žádný zázrak a jebou se taky, ale pořád zásadně méně, než originální Jawa produkt 650/660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale musí se vidět charakter poškození, aby se vědělo, co lze a kdy trubky zahodit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nejsem znalec, ale vyleštění o půl milimetru znamená zmenšení průměru trubek o toho půl milimetru a to by myslím už nebylo to úplně ono. Olej by tekl o to víc...navíc nahoře a dole by trubka byla silnější, uprostřed na činné ploše o půl mm užší. Vyletování - to by možnost byla.
E: Ona Jawa 20/ 21 a její přední vidlice taky nejsou žádný zázrak. Pionýry mám rád, ale ten předek...jsou tam silonová pouzdra a ta se vyběhají po 20 tisících.Pionýr se potom nedá řídit a jede kam chce.
Naposledy editováno 05.05.2023 22:06:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa značka s tradicí ale ten spolek co to dnes vede...Jsem rád že je někdo další kdo má odvahu to napsat. . Docela mě zajímá kdo se do původní dobré myšlenky
na enduro od Jawy nasral tak že polovina komponentů stojí za guvno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 06.05.2023 08:00:38
Dan250 píše: Kafi> to e ta současná žena? Hezké . Znal jsem jsem ty dvě předchozí .
Jake? Zenu jsem mel predtim jednu - Ivu, ta mi byla podobna....ale znamosti bylo vic :D
Kristina - Jizni Amerika
Marta - Prijela jednou semnou ve stare Felicii
Vic sem jich snad k Vam nedovez :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Franky> 660 se mě líbila ale když to vidím....A to je tolik motorek za málo peněz po kterých se dá šáhnout.
Jawa značka s tradicí ale ten spolek co to dnes vede...Jsem rád že je někdo další kdo má odvahu to napsat. . Docela mě zajímá kdo se do původní dobré myšlenky
na enduro od Jawy nasral tak že polovina komponentů stojí za guvno.
Me se libi 650 chopper, i sem na ne koukal ted na inzerci, ale chci jezdit ne se divat a brecet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já se pokud možno snažím zachovat motorku v originálu, žádné náhražky. Opravit, vylepšit co jde. Až v poslední řadě měnit za nejawácké - nepůvodní díly. Palubka - ta se bude muset vyměnit, sice mně to dost mrzí, ale když jedu a nevím kolik jedu, kolik jsem ujel kilometrů... tady asi jiná možnost není.
S těmi tlumiči - zatím vidím jako nejschůdnější možnost Zdenálovo řešení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na inzerci je jich rozebraných a vcelku na prodej tolik že když se něco zvrtne tak mám druhý den za hubičku co budu chtít. Třeba nosič na kufry a kufry. Ty ale mám zesílené textilní. Plastové bych vzal maximálně malé úzké.
Jawky proč ne ale 350 a předělat podvozek.
Jen za čtvrtek a pátek jsem najel 900 km na třindě bych takové štreky už nedal.
Naposledy editováno 06.05.2023 12:46:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Kafi> Když jsem kupoval nepojízného Fazera s podraženýma vidlema od projetí výmolu a zalepenýma karbcema ani jsem nevěřil co všechno si opravdu dobrá motorka nechá líbit od předchozích majizelů. 1. Ital 2.Čech ale ten ji vzal a nic s ní nedělal.
Na inzerci je jich rozebraných a vcelku na prodej tolik že když se něco zvrtne tak mám druhý den za hubičku co budu chtít. Třeba nosič na kufry a kufry. Ty ale mám zesílené textilní. Plastové bych vzal maximálně malé úzké.
Jawky proč ne ale 350 a předělat podvozek.
Jen za čtvrtek a pátek jsem najel 900 km na třindě bych takové štreky už nedal.
Mě ty štreky na J350 nevadí, ale mám pár bodů co bude potřeba vylepšit:
1.) Přešít sedlo, udělat ho širší a pohodlnější...při denní porci 400+ mám otlačený trenky v prdeli, protože nohavičky končí přesně na zlomu sedla
2.) Cestovní plexi, jak začne foukat, pršet je to nepříjemný
3.) vyhřívané hefty....už mě nebaví si rozehřívat ruce o motor
4.) Zvětšit nádrž nebo držák kanystrů...po malé úpravě, tak aby to zvládalo cestovně 100-110 ve dvou kopec ne kopec to proti větru žere...snížuje se dojezd
Jinak mi tam otorka teď vyhovuje maximalně :) Už se těšim, až si ji zítra zase převezmu v Hamburku
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vyhřívané hefty zapínám furt když se ochladí a ztrácím těl. teplotu. Tebe hřeje mládí ale to není nafurt . Na takové to domácí žvýkání třinda ujde ale nebavilo mě furt utírat laufy od oleje.
Velké cestovní motorkky jako panEuropean jsem nikdy nezkusil tak nevím a mám strach z větší hmotnosti. Vždycky jsem si říkal že až budu starý tak do toho půjdu.
No ale mám obavy z horší manipulace a Fazer je dobrý jak na cestování tak na blbnutí. Popravdě zatím nejvíc univerzální motorka. Kamošovo CBF to samo.
Zkusil jsem jen BMW K1200RS ale ta je naprosto neergonomická. Podvozek ale supr.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: Vlasťák1973> a spokojenost?
Pohoda ,trochu sem si musel zvyknout na jinej posez,trochu mi dělá problém řazení moc malej klacíček,ale jinak spokojenost,zátah motoru na 1-3 je fakt prda pak už to je klidnější,v malých rychlostech se trochu peru s hmotností,přece jenom oproti ČZ je tu těžiště jinde číza byla lehoučká taková krosovější OHC je spiš na to cestování po asfaltu,ale samo že se jí terén trochu skusim naučit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Kafi> Klasická kaplička na třndě je dobrá tak na ochranu budíků. Chce to na cestování větší pleštisklo. Když jsem byl na třindě v PL tak mě kvůli protivětru bolelo za krkem, když se jelo nad kilo. Sedlo je na 639 asi to nejlepší co Jawa dělala. Když to někdo zvládne víc do cestovna proč ne.
Vyhřívané hefty zapínám furt když se ochladí a ztrácím těl. teplotu. Tebe hřeje mládí ale to není nafurt . Na takové to domácí žvýkání třinda ujde ale nebavilo mě furt utírat laufy od oleje.
Velké cestovní motorkky jako panEuropean jsem nikdy nezkusil tak nevím a mám strach z větší hmotnosti. Vždycky jsem si říkal že až budu starý tak do toho půjdu.
No ale mám obavy z horší manipulace a Fazer je dobrý jak na cestování tak na blbnutí. Popravdě zatím nejvíc univerzální motorka. Kamošovo CBF to samo.
Zkusil jsem jen BMW K1200RS ale ta je naprosto neergonomická. Podvozek ale supr.
Teď bude na prodej kamaráda CBF1000S, prakticky nová, 9 tisíc najeto, s kuframa.... Supr Motorka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |