globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

18.1.2023 v 19:05 | Nahoru | #102331

Jirka4137 píše: pech.> Mitas šel do kopru až poslední roky. Ne že by to dřív bylo kdoví co aležít se s tím dalo. Zrovna dnes jsem se stáčel s 12ti tunou doleva po hlavní silnici. V protisměru z vedlejší mě nedal borec přednost s ovcí. Nezabzdit tak je na ohrabky.



NO... Nedalo...

Těch "Posledních let" bych musel dát když budu kritcký tak 15, když budu smířlivý tak pořád minimálně 10, co jsem narážel na zmetky tak často, že se to až nedá pochopit, co tam dělá kontrola.... Dokud to byly levné gumy, byly vlastně dobré. Až tak nevydržely, ale dobře seděly a během životnosti nebyly problémy... Ty poslední kusy co jsem koupil, se vždy sundaly nikoli pro ojetí, ale pro jiné závady....

Jawablázni

18.1.2023 v 19:48 | Nahoru | #102332
No ono vlastně předposlední čízu 487 jsem kupoval 2010 a pláště co ještě za něco stály na ni kupoval tak 2011. Tak se dá vlastně říct že se shodneme. Nebo jsem prostě měl štěstí protože držely dobře a neházely. To se o těch dalších elipsoidech řict nedá. Motorku -487 mám na profilu a fotky jdou vidět po rozkliknutí.

Jawablázni

18.1.2023 v 20:54 | Nahoru | #102333
Házivost Mitas plášťů a jejich zmetkovitost se tu reší každé dva měsíce...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 03:33 | Nahoru | #102334


8 dní práce a Doris je jako nová. Dokonce lepší...tachometr nehází, motor je poladěn, vyšší tlumiče, udělané brzdy, rozeta co je vyvážená atd...

Jawablázni

19.1.2023 v 07:20 | Nahoru | #102335
S novodobým Mitasem osobní zkušenost asi ta nejhorší. Hlavně na vodě a při teplotách pod 5°C.

Kafi: Pěkný, někdo jezdí opravovat jawu na druhý konec republiky a někdo na druhý konec světa.
Ty krátký trika, teplo a možnost lítat na motorce vám teda závidim, já to o víkendu zase zazimoval.
Tak užívejte.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 10:03 | Nahoru | #102336
Kafi> Chtěl jsem napsat to co Verdom (o těch opravách) ale vstávám až 10:00h

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 10:06 | Nahoru | #102337
Mě by zajímalo co si o nás ti argentinci musí myslet.. Že tu asi nikdo nedokáže opravit takovej střep jako je 638

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 10:11 | Nahoru | #102338
kuba350> oni si to nemysli jen argentici, ale i kafi

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 10:27 | Nahoru | #102339

Koudy01 píše: kuba350> oni si to nemysli jen argentici, ale i kafi



Tos vystihl ja sam to neumim a par zkusenosti s mistnimi radoby servisaky mam....znam i par tevh co to u nas umi, ale ani ty nesahaji Adrianovi ani po kotniky :)

Klidne se priznam, ze na pristi GO pokudnto jen trochunpujde zase pojedu radeji do Argentiny....ale to bude tak za 80-100t km...

Takovy motor se musi zazit, aby clovek pochopil Adriaj je fanatik

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 10:31 | Nahoru | #102340
Kafi> Počkej až přijde Pech, ten ti to vysvětlí

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 10:50 | Nahoru | #102341
čistě z zvědavosti, jaký v argentině používaj písty? Ojky vidim CKR, to je vyzkoušená klasika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 12:17 | Nahoru | #102342
Kafi> V Argentině zřejmě na takových motorkách běžné jezdí, do práce, do obchodu a tak. Tady u nás na tom jezdí jen posledních pár nadšenců a spíš rekreačně. Potom servisy nemají důvod učit se opravovat Jawy. Kde není poptávka není ani nabídka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 12:26 | Nahoru | #102343
Kafi> Když to vidím, tak jsem nadšen, že to někdo takto dokáže. Dokonce lépe, než fabrika, která Jawy 350 vyrábí 50 let...jenže servis už v Týnci dělá jen Olda a tomu je přes sedmdesát, čímž ho neshazuju. Ostatní machři už jsou dávno v důchodu a mladí tam za 22 hrubého nějak dělat nechtějí.
Být Argentina blíž, tak Adrianovi opravdu v klidu svěřím i svojí Jawu 660. Ten by určitě perfektně zvládl vyměnit ložiska v kolech a ty přední tlumiče zrepasovat taky, stejnětak kontrolu motoru, ventilů...tady mně s tím vyhodil i servis...
Foto momentálního stavu : tlumiče k repasi, ze 4 udělat ( snad ) 2 dobré. Sedlo - po každém dešti nasáklé a schnulo 3dny, seděl jsem vždy na nacucaném sedle a naprosto mokrým zadkem , tohle se Týneckým nebo kdo jim sedla dodává taky hodně nepovedlo - čekám na přešití...

Naposledy editováno 19.01.2023 12:28:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 13:15 | Nahoru | #102344
Milan1963> Vidím že máš nekonečnou trpělivost, já bych to už vzdal.
Jinak vůle ventilů je u tohoto motoru snadná. Dělal jsem to na XT660R, pokud zvládneš seřídit ventily u své Škody 120, tohle zvládneš taky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 14:22 | Nahoru | #102345
Kafi - no, hezký, ten Adrian je šikula. Co kdybys příště jel k Adrianovi na návštěvu na Nastěnce? Poněvadž Nastěnka je mimo Móni vlastně Tvoje první rozumně veliká Jawa. No a pro nás co jsme tady na pokecu už dlůho je Nastěnka spojena se začátky JWB

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 14:44 | Nahoru | #102346
dave-lister> Trpělivost ? Jawa 660 je parádní motorka, ty drobnosti jako elektrika, sedlo.... jsou opravdu drobnosti. To taková Jawa 650 byla podstatně horší. Tam jsem se trpělivosti naučil. A ačkoliv se rád vracím do minulosti, tak J 650 bych už zpátky nechtěl.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:25 | Nahoru | #102347

kuba350 píše: Mě by zajímalo co si o nás ti argentinci musí myslet.. Že tu asi nikdo nedokáže opravit takovej střep jako je 638



No ono těch co jsou schopni opravit takový střep, není zas až tak málo.

Nicméně Kafi, jakožto jedinec mimořádně odvážný a do značné míry nepoučitelný, svěřit tuto opravu té bandě gramlavých tupounů v Týnci... A proto to dopadlo tak, jak to dopadlo...

To že průměrný argentinský mechanik to zvládne lépe, než oni, bylo dříve myšlenkou s otazníkem, dnes je to potvrzený fakt, protože zbytek cesty už to nějak odjezdilo...

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:27 | Nahoru | #102348

kuba350 píše: čistě z zvědavosti, jaký v argentině používaj písty? Ojky vidim CKR, to je vyzkoušená klasika.



Hlučná, ale vyzkoušená... Serou mne, že je mám v motoru, radši bych origo, ale už nejsou a ty dvě sice jeté, ale dobré, co mi zbyly mám jako KPZ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:33 | Nahoru | #102349

Kafi píše: Tos vystihl ja sam to neumim a par zkusenosti s mistnimi radoby servisaky mam....znam i par tevh co to u nas umi, ale ani ty nesahaji Adrianovi ani po kotniky :)

Klidne se priznam, ze na pristi GO pokudnto jen trochunpujde zase pojedu radeji do Argentiny....ale to bude tak za 80-100t km...

Takovy motor se musi zazit, aby clovek pochopil Adriaj je fanatik



Na 80 kil bych to neviděl, ale pade by to mohlo najet...

Mně nemusíš vyprávět, jak může vypadat motor... Motory co mi přijdou na stůl, jsou obvykle třech druhů.... První jsou totálně odjeté paštiky, ale proti tomu nic, to prostě někdo jen používal a na to to vyrobili, aby to jezdilo....

Druhá verze jsou motory které kdoví kde, kdoví jak dlouho a v kdovíjakých podmínkách ležely, buď jako celek (lepší) nebo jako krabice součástek (horší) a někdo potřebuje funkční motor...

Třetí kategorie je ta, že přinesou motor, který je plný nových věcí, ale nefunguje vůbec, nebo špatně... To jsou motory po těch, kteří to neumí, ale nejsou ochotni si tento stav věci přiznat, tak se do toho pustí a buď to skončí dotazem na fórum ve stylu: "Dělal jsem generálku, všechno mám správně, ale nejede to" nebo něco dokurví už při montáži a vzdají to....

Ono totiž kolem těchto našich oblíbených sráčů panuje aura, že je to jednoduché, že to spraví kdokoli kladivem a šroubovákem....

No jednoduché jsou, ale i tyto wergly vyžadují určité znalosti, cit, pochopení a pár přípravků, aby to dobře dopadlo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:33 | Nahoru | #102350

kuba350 píše: čistě z zvědavosti, jaký v argentině používaj písty? Ojky vidim CKR, to je vyzkoušená klasika.



Ty písty be mne taky zajímaly.... Odkud jsou.... Tipoval bych to na Indii, ale možná i nějaký lokál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:39 | Nahoru | #102351

Milan1963 píše: Kafi> Když to vidím, tak jsem nadšen, že to někdo takto dokáže. Dokonce lépe, než fabrika, která Jawy 350 vyrábí 50 let...jenže servis už v Týnci dělá jen Olda a tomu je přes sedmdesát, čímž ho neshazuju. Ostatní machři už jsou dávno v důchodu a mladí tam za 22 hrubého nějak dělat nechtějí.



Milane... Oni to 50 let jen montovali... Motory si kupovali, takže ta tradice je v podstatě v těchj posledních 25 letech, se pokusili občas nějakou sérii motorů vyrobit a i s těmi novými to nebylo úplně bez problémů..

A za 23 hrubejch, což bude tak 15 čistejch se dneska bohužel nedá žít, protože to zaplatíš za byt a nezbyde ti na chleba.. Tak to potom těžko někdo může dělat na plný úvazek...

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:42 | Nahoru | #102352

Milan1963 píše: dave-lister> Trpělivost ? Jawa 660 je parádní motorka, ty drobnosti jako elektrika, sedlo.... jsou opravdu drobnosti. To taková Jawa 650 byla podstatně horší. Tam jsem se trpělivosti naučil. A ačkoliv se rád vracím do minulosti, tak J 650 bych už zpátky nechtěl.



Ne, není.... Je to designová zvláštnost, je to jednorožec, ale to vůbec nevylučuje to, že je to prostě odbytý výrobek plný konstrukčních i výrobních chyb....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 15:59 | Nahoru | #102353

Milan1963 píše: dave-lister> Trpělivost ? Jawa 660 je parádní motorka, ty drobnosti jako elektrika, sedlo.... jsou opravdu drobnosti. To taková Jawa 650 byla podstatně horší. Tam jsem se trpělivosti naučil. A ačkoliv se rád vracím do minulosti, tak J 650 bych už zpátky nechtěl.


Aha, to jsem nevěděl že je to až takový střep. Naštěstí před lety, když jsem se rozhodoval mezi XT660R a Jawou, byl jsem naštěstí při smyslech a koupil Yamahu. Za tu dobu co jsem ji měl, neodešlo nic. Jen jsem jezdil, občas vyměnil olej, filtry, pneumatiky a jednou jsem zkouknul ventily.

Naposledy editováno 19.01.2023 16:05:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 17:49 | Nahoru | #102354
dave-lister> . Milane ne že by někdo neuměl opravit tlumiče ale už jsi zkoušel svařovat hajzlpapír ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 18:09 | Nahoru | #102355
Jirka4137> Ne...
Dave: Yamahu považuju za japonskou jedničku, kdybych vybíral někdy úplnou náhodou ( např. po požití marihuany ) japonce, tak nejspíš a jedině Yamahu.

A k Jawě : když máš Yamahu, jen jezdíš a nestaráš se. Když jsi celý život neměl nic než japonce, považuješ tuto skutečnost za normu.
Já celý život jezdím na Jawě. Tedy - výjimečně na ČZ. A celý život jsem zvyklý se starat a NIKDY nevěřit tomu, že motorka je ve 100 % stavu. To je norma moje a asi většiny lidí, kteří mají Jawu 650 nebo 660.
Vidíš ten rozdíl ? Jde o úhel pohledu.
Na Jawách 350, 650 a 660 jsem projel polovinu Evropy a najezdil statisíce kilometrů. A snad opravdu nikdy nebyla chvíle, že bych motorce bezmezně věřil. Ano, věřil, ale ne bezmezně. Pořád v sobě mám taková 2 % volby - dojedu nebo nedojedu ?
Nejvíc jsem se bál asi ve Skandinávii. Když mi Jawa 650 v Estonsku začala blbnout a elektrika si dělala co chtěla...a před námi bylo Finsko a potom cesta domů. Ale věřil jsem, že dojedu. A dojel jsem.
Zpětně vzato - byl to zážitek utvrzující mně v tom, že své motorce, at' jsem 2 km nebo 2000 km od domova nesmím na 100 % věřit. Ta 2 % adrenalinu máme v sobě my majitelé Jaw 650 / 660 asi pořád. Na našich srazech jsem se o tom přesvědčil.
Prý tomají podobně majitelé italských motorek. No nevím, jen se to povídá.
Toto asi majitelé bezchybných sterilních japonců neznají.

Naposledy editováno 19.01.2023 18:12:34

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 18:17 | Nahoru | #102356
Milan1963> Jawa je vlastně tak trochu adrenalinová záležitost.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 18:40 | Nahoru | #102357

dave-lister píše: Aha, to jsem nevěděl že je to až takový střep. Naštěstí před lety, když jsem se rozhodoval mezi XT660R a Jawou, byl jsem naštěstí při smyslech a koupil Yamahu. Za tu dobu co jsem ji měl, neodešlo nic. Jen jsem jezdil, občas vyměnil olej, filtry, pneumatiky a jednou jsem zkouknul ventily.



Protože je to prostě dobře udělaná motorka. Takhle to má fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 18:51 | Nahoru | #102358
Ono se može posrat všecko. Napříč všemi značkami...
No a Jawa - jak říkal Sucháč - že když se rozhodl na ní jet, že to vlastně ani nejde nedojet - když ju dobře nachystáš a taky - opravíš ju kdekoliv čímkoliv...
Pechu, když sů ojnice "hlučnější" - jaká je vůle v ložiskách?
Já bych to změřil a eventuelně použil jiné jehly k dosažení požadovaného...
Například krosová Yamaha má na ojničním čepu předepsané vůle o půl kroku větší, než Jawa...soutěžní... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 18:53 | Nahoru | #102359

pech. píše: A za 23 hrubejch, což bude tak 15 čistejch


Skoro 20.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 19:42 | Nahoru | #102360

Milan1963 píše: Jirka4137> Ne...
Dave: Yamahu považuju za japonskou jedničku, kdybych vybíral někdy úplnou náhodou ( např. po požití marihuany ) japonce, tak nejspíš a jedině Yamahu.

A k Jawě : když máš Yamahu, jen jezdíš a nestaráš se. Když jsi celý život neměl nic než japonce, považuješ tuto skutečnost za normu.
Já celý život jezdím na Jawě. Tedy - výjimečně na ČZ. A celý život jsem zvyklý se starat a NIKDY nevěřit tomu, že motorka je ve 100 % stavu. To je norma moje a asi většiny lidí, kteří mají Jawu 650 nebo 660.
Vidíš ten rozdíl ? Jde o úhel pohledu.
Na Jawách 350, 650 a 660 jsem projel polovinu Evropy a najezdil statisíce kilometrů. A snad opravdu nikdy nebyla chvíle, že bych motorce bezmezně věřil. Ano, věřil, ale ne bezmezně. Pořád v sobě mám taková 2 % volby - dojedu nebo nedojedu ?
Nejvíc jsem se bál asi ve Skandinávii. Když mi Jawa 650 v Estonsku začala blbnout a elektrika si dělala co chtěla...a před námi bylo Finsko a potom cesta domů. Ale věřil jsem, že dojedu. A dojel jsem.
Zpětně vzato - byl to zážitek utvrzující mně v tom, že své motorce, at' jsem 2 km nebo 2000 km od domova nesmím na 100 % věřit. Ta 2 % adrenalinu máme v sobě my majitelé Jaw 650 / 660 asi pořád. Na našich srazech jsem se o tom přesvědčil.
Prý tomají podobně majitelé italských motorek. No nevím, jen se to povídá.
Toto asi majitelé bezchybných sterilních japonců neznají.



Milane.... Máš zkreslenou představu pro pojem "starat". Starat znamená "dělat předepsanou a doporučenou údržbu" Tzn. měnit olej, svíčky, filtry, pneumatiky, třecí segmenty brzd, hlídat stav náplní...

Starat se neznamená to, že po nájezdu, kdy ostatní mění olej, ty vyměníš ložiska kol, kompletní elektroinstalaci a stojánek.... V době kdy ostatní mění svíčky, vyměnit znovu stojánek, a ještě vidlice a brzdiče i s pumpou a tak pořád dokola.....

Japonec není sterilní... Ty zážitky jsou pohyb, výkon, rychlost, přenosy hmotnosti, přilnavost, odpor vzduchu.... Jedním slovem jízda...

Já, ač mám staré krámy rád a spravím kde co, tak rozhodně nechci, aby moje motorka, přinejmenším ta hlavní, byla vrtošivý krám.
Já vyžaduji, aby to vždycky jelo, vždycky vyjelo a vždycky taky přijelo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist