AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Milan1963 píše: Tak to s tebou musím souhlasit. Ono je to hezké, pěkně to vypadá, ale prakticky to nevyhovuje. Tedy - mně.
Vím,asi jsem divnej, ale opravdu mě ty válce tlačily do kolen. A to mám "jen" 180 cm...nicméně seděl jsem pohodlně, jak jsem zvyklý z Jaw - hodně u nádrže, přikrčená poloha. Kdybych byl zvyklý sedět jinak, asi by to nevadilo. To máš jak s pérákem : 95 % lidí pérák posezem nevyhovuje, mně naopak - perfektně se mi na něm sedí. Přikrčený, nohy dozadu. Nebo přilby : 95 % lidí chválí Schubertku C4 Pro jak jim dobře sedí a je perfektní. Mně prostě ( L) neseděla,tlačila a ani o číslo větší ( XL ) to žádná hitparáda nebyla.
Takže vítězí Nolan.
Z motorek stále Jawa 660.
A pokukuju po Aprilii. Tuareg. Na MotoRoute srazu ji bez výjimky VŠICHNI chválili. Ano, je to taky jen 660, ale má skoro 100 koní. Tak snad je silnější než Jawa...Měl jsem domluveného Ariela z roku 1936. Nevyšlo to, tak uvidíme...veterán, nebo Tuareg ?
Za chvíli - odjezd na sraz Jaw 660. Jsem zvědavý, kolik nás opravdu bude. PetrL3 má možná pravdu...
Touareg... Dvouválec, 80 koní, v modrobílé kombinaci vypadá krásně.... Já bych měl rozhodnutí hned....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: A to bych třeba v garáži rád viděl fantastický dvoutaktní tříválec Kawasaki 750 H2 který jezdil v mistrovství světa plně otevřeného plynu v barvách Joe Baru pilotovaný Janem Raoulem Ducablem.
Ale zase tvoje žena není vdova a to má taky něco do sebe. Člověk vždycky chce to druhý, co zrovna nemá
Naposledy editováno 27.05.2022 10:18:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak to s tebou musím souhlasit. Ono je to hezké, pěkně to vypadá, ale prakticky to nevyhovuje. Tedy - mně.
Vím,asi jsem divnej, ale opravdu mě ty válce tlačily do kolen. A to mám "jen" 180 cm...nicméně seděl jsem pohodlně, jak jsem zvyklý z Jaw - hodně u nádrže, přikrčená poloha. Kdybych byl zvyklý sedět jinak, asi by to nevadilo.
Ono už na té fotce jde vidět, že sedíš nějak divně v záklonu. Chtělo by to zadek posunout trochu dozadu a trup naklonit trochu dopředu.
To bude asi návyk z těch péráku apod.
Naposledy editováno 27.05.2022 10:36:12
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 27.05.2022 10:42:48
Zkusil si V7 special?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan56 píše: V Žirovnici je 3.-5. 6. sraz moto guzzi, asi tam budu.
Kde se k tomu srazu dá něco najít?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a měl by zájem může se ozvat. Nehlaste se ale všichni má jen jednu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tuareg - až se vrátím z dovolené, tak si někde objednám zkušební jízdu. Tu motorku neznám, je to novinka a můj kladný pohled je dán tím, že je to italka a že na srazu MR ji všichni chválili.
Kromě TT 85 jsem nikdy na jiné MG nejel. V 7 special je hezká, ale nechtěl bych ji. Chci cestovní enduro. "Retro" mám. Péráka...
Ze starších by v úvahu připadal Caponord 1200. Jen nevím, zda bych ho zvládl, je to těžká motorka, asi jako BMW 1200 - té bych se opravdu bál a ačkoliv jsem několikrát měl možnost svézt se na ní ( i 1250 GS ) tak jsem to odmítl. Ta váha snad 300 kg mě opravdu straší. Adenium normálně po rovině utlačím, dám i na hlavní stojan. BMW 1250 GS by nejspíš přetlačilo mně. A to nikdo z nás nechce.
Mám nějak v hlavě, že BMW (velké GS) může mít jen chlap 190 cm a 100 kg živé váhy. Stejně i jiné stroje podobné konstrukce. Ostatní nemají nárok...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A tady máš nějakou recenzi Tuarega:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Milan1963> Starý GS (1100 a 1150) mají nějakých 250 kg. A vezmi si Tomáše, ten s tou 1150 manipuloval bez potíží. A mojí Afriku (nějakých 220 kg) dám na hlavní stojan jenom šlápnutím na něj.
Já bych chtěl jenom napsat svůj názor, protože mám přímé srovnání.
2 totožné endura (cca 250 kg), jen jedno je na silničních gumách a druhé na endurových. Rozdíl ve tření je obrovský a když na místě manipuluju s tou na silničních a chci jen otočit řídítkama nebo motorku popotlačit, musím zabrat tak 4x silněji, než stejnou motorkou na enduro gumách.
Možná proto někdo, kdo je zvyklej na svojí motorku obdivuje GS, jak je ovladatelný, ale ony jsou ty gumy dost zásadní i na tohle a výrazně snazší manipulace na místě je vedlejší efekt terénních pneu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale ta manipulace se dvouma totožnýma strojema, který jsou v garáži vedle sebe na jedný podlaze je podle mě přeci jen průkaznější, než když se to srovnává "dřív sem měl" a "teď mám". Dokonce sem to zkoušel na stojanu se zatíženým zadkem, jestli nejdou ztuha ložiska. Dalo by se to jednoduše změřit, ale rozdíl je tak velkej, že to nepotřebuju.
Naposledy editováno 27.05.2022 13:57:35
Doma mam MG, ktera ma 246kg a Tenerku, ktera ma 204kg. MG vytlacim do vjezdu, kterej mame do kopce. Tenerku ne, pac se tolik nedokazu oprit do riditek, jak jsou vysoko.
Naposledy editováno 27.05.2022 14:09:56
Jirka4137 píše: Milan1963> Videjo pěkné. Hlavně to podbarvení hudbou . Tady nechtějí věřit že Poulár nemá diferenciál.
Guzinu bych bral hned. Mirek sice říká že je lepší sedět na stranické schůzi než motorka MotoGuzzi ale zas je to dobré na reuma.
No... Jak kterej...
Jo, když mně popadne vymýšlení hovadiny, tak si na zběsilé dvoutakty nad půl litru taky vzpomenu...
Koudy01 píše: Ono už na té fotce jde vidět, že sedíš nějak divně v záklonu. Chtělo by to zadek posunout trochu dozadu a trup naklonit trochu dopředu.
To bude asi návyk z těch péráku apod.
No právě. Neznám ani jednoho dalšího, kdo by si v embryonálním v posezu na peráku tak liboval.... Zbytek světa už to dělí jen na dva stavy a to že se to dá přežít a nebo se to nedá přežít...
Jirka4137 píše: Malá vsuvka: Kamarád vyklízí garáž a krom 2 kol s pneu na Vento se zbavuje i ohrádky na Š105-120 (měli uzouna ale asi je to jedno) . Kdo toto moderní vozidlo používá
a měl by zájem může se ozvat. Nehlaste se ale všichni má jen jednu.
A nechce někdo Felicii? Pěkná, modrá, kombík, není shnilá, má 50kw, vejškově stavitelnou sedačku, dva airbagy, tažný, dvě sady kol a bude čerstvě po STK, najeto cca 250 000km.
Milan1963 píše: Koudy01> Porovnávám MG 85 s Jawou 660. Dvouválec je jiný než jednoválec Jawy, jízdně se mi ta motorka opravdu líbí. Ve Vizovicích jsem na ní pořádně jel poprvé.
Tuareg - až se vrátím z dovolené, tak si někde objednám zkušební jízdu. Tu motorku neznám, je to novinka a můj kladný pohled je dán tím, že je to italka a že na srazu MR ji všichni chválili.
Kromě TT 85 jsem nikdy na jiné MG nejel. V 7 special je hezká, ale nechtěl bych ji. Chci cestovní enduro. "Retro" mám. Péráka...
Ze starších by v úvahu připadal Caponord 1200. Jen nevím, zda bych ho zvládl, je to těžká motorka, asi jako BMW 1200 - té bych se opravdu bál a ačkoliv jsem několikrát měl možnost svézt se na ní ( i 1250 GS ) tak jsem to odmítl. Ta váha snad 300 kg mě opravdu straší. Adenium normálně po rovině utlačím, dám i na hlavní stojan. BMW 1250 GS by nejspíš přetlačilo mně. A to nikdo z nás nechce.
Mám nějak v hlavě, že BMW (velké GS) může mít jen chlap 190 cm a 100 kg živé váhy. Stejně i jiné stroje podobné konstrukce. Ostatní nemají nárok...
Hele toho Caponornda si někde sežeň ba vlezbsi na to. Je to nižší a obratnější, než to na papíře vypadá a nakonec to může bejt obratnější i než kozovitá Jawa. Já mám teda zkušenosti jen s litrem, ale dobrý. Mělo to nějaký trable v elektrice, ale řešitelné vám s dokonalou motorkou by ses nudil ..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |