Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: No nevím, já bych šel u BB do vložek, konzultoval jsem to i s lidma od dragsterů, velkej výbrus=tenká šlupka co zbyde na nikasil=problém s uchlazením, směs atd...=možné deformace pracovní plochy válce...Co jsem teď koukal tak na TLR jedna firma dělá vložky už od BB1088ccm
A že s vložkama je motor do ohřátí hlučnější ničemu nevadí, TLR je žentour i když je nový
Hele mě je to fuk, já mu zase za půl roku řeknu "Už mě nebaví mít furt pravdu" a bude to
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Kedar> nechci do toho kecat, ale jak budes jezdit do pravych zatacek????
Z té fotky to vypadá hrozně Nějaký optický klam. Ve skutečnosti to tak hrozné není. Náklon je oproti originálu zmenšen o 10°, takže pro běžnou i ostřejší jízdu v pohodě.1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak určitě to pak můžem porovnat... od víkendu jedu pro Amann motor z 2004ky. Chci ho překopat na 06ku. Někdy v dubnu bych chtěl komplet 60mm svody o RP, ignitech už je nachystaný a celé to poladí Murkin, teda doufám, páč o tom ještě neví
Chtěl bych se dostat na těch 153k, možná o něco málo víc, ale myslím si, že přes 160k to nevyleze... to už by musely být fakt radikální úpravy... z těch měnších ještě bude vyhození klapky v sání, podtlakové ventily pryč, zvětšený/otevřený airbox a utočené závaží za altíkem na 400g. No a když zůstanou prachy, tak silikonové hadice samco... sice to na výkonu nepřidá, ale na dizajn faktoru jo, a hodně no a prej to i o něco líp chladí (no nevím, spíš jen ten design)
E: nějaké písmenka...
Naposledy editováno 25.02.2013 21:27:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Bači> Amanny maj okolo 150 koni, maj pristrik paliva, BB kit a jsou odladeny. Radase musis brat trosku s rezervou. Je to nadsenec. Me posledne tvrdil ze jeho RSV s ignitechem se stavi na zadek jeste na ctyrku. Je to fajn chlap, ale moc to zere.
Jojo taky myslím že je to prostě přestřelený uvidíme až se svezu..Snad bude graf..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak dalsi info pro ty, co by chtely BBKit. Napsal jsem do CP piston v italii. Ti se se mnou nebavili, ale rovnou preposlali mail na toho borce v USA, ktery ma u nich monopol na pisty 100mm (1060) a 102mm (1102)...
Komunikace s nim dobra.
Zde ceny 1102ccm kitu:
The 102mm CP pistons w/rings, pins and clips cost $775
The special Cometic gaskets cost $150
The machine shop will charge me $495 for the iron sleeves, including installation
Two used 97mm cylinders cost $300 (I can refund your money for the cylinders if you send me your old ones)
Total cost, for all the parts is $1720
USPS shipping to the Czech Republic is $100
Ale dela to jen na ocelove vlozky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Zdar lidi, tak jak pokracujoi upravy???
Jinak dalsi info pro ty, co by chtely BBKit. Napsal jsem do CP piston v italii. Ti se se mnou nebavili, ale rovnou preposlali mail na toho borce v USA, ktery ma u nich monopol na pisty 100mm (1060) a 102mm (1102)...
Komunikace s nim dobra.
Zde ceny 1102ccm kitu:
The 102mm CP pistons w/rings, pins and clips cost 5
The special Cometic gaskets cost 0
The machine shop will charge me 5 for the iron sleeves, including installation
Two used 97mm cylinders cost 0 (I can refund your money for the cylinders if you send me your old ones)
Total cost, for all the parts is 20
USPS shipping to the Czech Republic is 0
Ale dela to jen na ocelove vlozky...
+20% DPh a CLO
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Snad příští týden budu mít snad nabastlený výfuky - jen koncovky, svody jsou origo, mám sprchy i 60mm hrdla, filtr pippercross a samozřejmě airbox nemá dekl a je to utěsněný nádrží. Pak se budu snažit co nejdřív donutit Dr. Murkina ať mi to odladí. Méně jak 140 koní na kole bude asi zklamání, víc jak 145 příjemné překvápko.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |