paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.2.2025 v 19:56 | Nahoru | #9301

TOMCBF600S píše: Ivos>
Dneska jsem byl pro ní. 800km ,ale stálo to za to . Děkuji za tip.



Rádo se stalo
Jsem rád, že to oboustranně klaplo
Tak ať dělá jen samou radost a Jirkovi co nejdříve tu jeho vysněnou

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.2.2025 v 11:40 | Nahoru | #9302
Už i ty? I když to není italský?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.2.2025 v 08:30 | Nahoru | #9303

Eso_Rimmer píše: karelsychra> neznam nikoho, kdo by byl s progresivnima pruzinama (na jakykoliv motorce) ve vysledku spokojenej. prodejci lidi porad masirujou temahle picovinama, ale progresivni pruzina patri do regalu obchodu, ne na masinu.



Na Banditu a Transalpu jsem s progresivníma pružinama vepředu naprosto spokojený a neměnil bych. O malých výmolech nevím, nepotápí se to při brždění tolik jako lineární. S lineární jsem cítil všechno, to je možná tak dobré na okruh kde to tak chceš.
Ale na DRZ jsem z nich měl rozporuplné pocity, v terénu se to chovalo dost neurčitě a na větších výmolech tvrdě. Tak na terénní motorku asi nedávat.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.2.2025 v 09:00 | Nahoru | #9304
jedine dobre, ze vam funguji ke spokojenosti

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.2.2025 v 14:25 | Nahoru | #9305
lamosáci maj další video s CRFkem, ladění podvozku

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.2.2025 v 19:40 | Nahoru | #9306
Interna expanzka byl zacatek konce, pak jsem vydrzel jeste asi 3 minuty a dal uz to neslo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.2.2025 v 19:44 | Nahoru | #9307

Lazyfucker píše: Interna expanzka byl zacatek konce, pak jsem vydrzel jeste asi 3 minuty a dal uz to neslo



na video nemam asi naladu, ale termin "interni expanzka" az takovej problem neni ne? jak by jsi oznacil komoru s pistem za kterym je tlak plynu ktera kompenzuje objem zasouvajici se pistnice u uzavreneho systemu? typicky u motokrosovych vidlic s uzavrenou kartridzi...

Naposledy editováno 14.02.2025 19:44:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.2.2025 v 22:06 | Nahoru | #9308
assassin> no jenze on tam mel obyc emulzak.
To je fuk, ona cela ta jejich koncepce je pro mne takova jakasi cudna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.2.2025 v 22:13 | Nahoru | #9309
Lazyfucker> to snad ktech ani nedela...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 08:22 | Nahoru | #9310
assassin>

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 08:29 | Nahoru | #9311
Objevil jsem tohle videjko. Možná se bude někomu líbit, když je tady dost libí propagujících WR250R. Borec nalítal za 10 let 60 000 km a má ji vylepšenou pro své potřeby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 15:50 | Nahoru | #9312

Lazyfucker píše: Interna expanzka byl zacatek konce, pak jsem vydrzel jeste asi 3 minuty a dal uz to neslo



Alespoň něco na tom youtube o motorkách je. Slováci to trošku zachraňujou, českej youtube je tragédie, co skončil fáborka. Nebejt motorkáři.cz, neni tu prakticky nic... Max sem tam nějakej ten mišan nebo repsol girl, jinak pak možná velká slabota jako pavel k nebo honza kubáň... Co mě na Lamos spíš sere, že někdy moc drmolej a neni jim rozumět...

Naposledy editováno 15.02.2025 15:56:02

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 15:53 | Nahoru | #9313
Má ji nakutou
ale to větší řetězové kolečko mi přijde, že mu tam drhne řetěz už o karter...
A co ty přední mikroblinkry To by u nás na STK asi neobstálo..



Naposledy editováno 15.02.2025 16:00:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 20:12 | Nahoru | #9314

SuperSic58 píše: Alespoň něco na tom youtube o motorkách je. Slováci to trošku zachraňujou, českej youtube je tragédie, co skončil fáborka. Nebejt motorkáři.cz, neni tu prakticky nic... Max sem tam nějakej ten mišan nebo repsol girl, jinak pak možná velká slabota jako pavel k nebo honza kubáň... Co mě na Lamos spíš sere, že někdy moc drmolej a neni jim rozumět...



Přesně tak, aspoň něco. Jsou mladý, nadšený. Já jim to přeju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.2.2025 v 22:08 | Nahoru | #9315
SuperSic58> Ari Henning kromě 78mm převrtávky, kterou už nějaký rok jako kit prodává, vyrobil i 80mm převrtávku, kterou ladí pro jednoho zákazníka. V tomto videu se o tom ani nezmínil (asi protože to ještě nemá doladěné, natož dobře otestované). To mě zajímá, jak to dopadne a jestli půjde do prodeje. +10% objemu by už zaujalo i mě.
Pak ještě existují Australani, co prodávají 81mm kit (325ccm), který už není prostá převrtávka, ale lisují do válce větší vložku. Ale ti neprodávají mimo Austrálii.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.2.2025 v 15:41 | Nahoru | #9316
neprodávají mimo austrálii - tak napiš někomu v austrálii, ať to koupí a přepošle ti to, nevidím v tom problém.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.2.2025 v 16:58 | Nahoru | #9317
karelsychra> Jasně, pokud to budu opravdu chtít, objednám si to přes Austrálii. Žije tam manželčina sestřenice, tak nemám problém si to zařídit. Pro někoho, kdo tam nikoho nezná, to může být složitější.
Já ale nikam nespěchám, mě spíš zajímá jak se ty kity osvědčí. Podle toho se za rok dva rozhodnu, zda do toho půjdu.
301ccm převrtávka o 2mm funguje už dlouho spolehlivě mnoha zákazníkům.
325ccm s větší vložkou se prodává teprve měsíc. Kromě toho člověka, co to vyvinul, s tím zatím nemá nikdo zkušenost. Nevidím tam ale velké riziko.
316ccm převrtávka o 4mm se ještě ani neprodává, dle někoho na netu se teprve dolaďuje první motorka.

Zajímalo by mě, zda ta vložka bude dlouhodobě spolehlivě fungovat s o 2mm oslabenou stěnou, zda nebude problém s užší dosedací plochou na těsnění hlavy. Protože je to rozhodně snadnější a levnější řešení, než měnit celou vložku, která je navíc na zakázku malosériově vyrobená.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.2.2025 v 17:52 | Nahoru | #9318
Deadman> jen jestli se pak neposunes smerem k te "ostre" zivotnosti a frekvenci servisu...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 07:53 | Nahoru | #9319
assassin>

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 09:09 | Nahoru | #9320
Deadman> Mi už tyhle úpravy nedávají smysl. Nasypeš do toho hromadu peněz za trochu vyšší výkon a stejně to bude pořád CRF 300 .

Já jsem do CRF narval skoro 1/4 pořizovací ceny motorky, aby byla dle mých požadavků, a to už bylo za mě moc.

Taková úprava motoru co popisuješ vyjde cca na kolik?? vč. všech věcí okolo (výfuk, vstřik, úprava ŘJ a pod.).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 10:00 | Nahoru | #9321
assassin> Údržba zůstává stejná, životnost je to, co mě u těch větších převrtávek zajímá. Na té menší převrtávce už někteří najeli pár desítek tisíc bez jakéhokoliv problému. U těch větších teprve uvidíme.
Jsou to ale převrtávky jen o 10% až 14%, to by se mělo vejít do všech mechanických rezerv, nemělo by to výrazně zkrátit životnost ničeho.

Fic6> Cena je otázka ceny pístu, kroužku a těsnění. Převrtat válec stojí pár stovek. Ikdyž to ale koupíš jako komplet kit, všechny ty varianty se prodávají za méně, než mě stál jen podvozek. A ten se mi rozhodně vyplatil, je to obrovský rozdíl. Jestli stojí za to ta převrtávka? O 2mm mi to za to nestojí, o 4mm+ už asi ano.
Výfuk většina lidí mění i bez toho, ať už levný thajský nebo kvalitní evropský. Vstřik se nemění. Přeprogramování ŘJ, to spousta lidí dělá i tak.
Nicméně já si s ŘJ chci hrát sám. Na kolik mě výjde výbava, to zatím ještě nevím. To budu řešit až příští zimu.

Naposledy editováno 17.02.2025 10:03:40

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 10:03 | Nahoru | #9322
Deadman> origo válec je prý nějaká extra tenká litinová vložka s vnějšími hrbolky zalitá do hliníkového válce (aspoň u dvěpade):


Naposledy editováno 17.02.2025 10:14:13

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 10:29 | Nahoru | #9323
Zeptám se asi blbě, originální provedení válce z továrny nemá Nicasil? To je postaru "jen" výbrus litinové vložky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 10:38 | Nahoru | #9324

Morozko píše: Zeptám se asi blbě, originální provedení válce z továrny nemá Nicasil? To je postaru "jen" výbrus litinové vložky?


Nicasil (a také třeba hrníčková zdvihátka) má třeba NX250. CRF250/300 je levnější motorka, tak má zalitou ocelovou vložku a vahadla. Další důvod je, že toto provedení je méně náročné na olej a nevadí tomu palivo s vysokým obsahem síry. Což je důležité u globálního modelu určeného pro doslova celý svět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 10:50 | Nahoru | #9325
Deadman> Doteď jsem žil v domění že válce bez povrchové úpravy skončily se vzducháči. Vždy když jsem měl motorku do terénu s vodním chlazením měla Nikasil.
Je vidět že se o to zajímáš, s jakou vůlí se to převrtání na 78mm brousí?

Naposledy editováno 17.02.2025 10:53:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 11:11 | Nahoru | #9326
Deadman> zustava stejna? Protoze se spolu s valcem nemeni manual? Ty ostre to tak maji kvuli tomu, ze je tim vysokym litrovym vykonem olej a vse dalsi vic namahane…
Ono i ta ostra kdyz se nepouziva jako ostra tak jde intervaly natahnout jako ty z crf, jen to neni ofiko… u tech prevrtavek maji zkusenosti uzivatelu podobnou vypovidaci hodnotu. Zivotnost klesne, o tom neni pochyb, i u prevrtavek ostrych jde zivotnost dolu proti tomu jak to vylezlo z fabriky… kamarad mel RMZ na 480ccm tak vim jak dlouho to vydrzelo nez to podalo ruku

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 11:29 | Nahoru | #9327
Ne že bych měl potřebu nějak tříkilo tunit na motoru, ale líbil by se mi tento hliníkový Arrow s homologací:
https://www.vyfukyna...m-8019799089563.html
Má ho někdo a podělil by se o video se zvukem? Originál mi vyhovuje tím, jak je tichej, ale je to hrozný bago...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 11:36 | Nahoru | #9328
assassin> Jenže ostrý motor váží půlku toho z CRF a má dvojnásobný výkon. Zatížení materiálu je tedy několikanásobné. To sám dobře víš.
Ty převrtávky zde zmíněné jsou jen o desetinu.

Ostré motory jsou navržené bez rezerv s cílem maximálního poměru výkon/hmotnost. Silniční nesportovní motory jsou navrženy pro dlouhodobý bezproblémový provoz za všech podmínek, s minimálními ohledy na hmotnost.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 11:44 | Nahoru | #9329

Slávek-TDM píše: Ne že bych měl potřebu nějak tříkilo tunit na motoru, ale líbil by se mi tento hliníkový Arrow s homologací:
https://www.vyfukyna...m-8019799089563.html
Má ho někdo a podělil by se o video se zvukem? Originál mi vyhovuje tím, jak je tichej, ale je to hrozný bago...


Dle nějakého amatérského měření na YT je homologovaný Arrow asi o 2 db hlučnější než origo. Předpokládám, že to platí pouze s vloženým katem.

Mě tedy originál nepříjde úplně tichý. Na některých endurech (třeba NX) je originál tišší.
Někdo na netu tvrdil, že dosáhl tichého výfuku tím, že koupil jen mezisvod laďáku na 300L a na něj nasadil obecnou koncovku, největší nejdelší co našel na ebay.

Problém je, že naprostá většina lidí nechce tichý laďák, tak je nikdo nedělá.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.2.2025 v 11:51 | Nahoru | #9330

Morozko píše: Deadman> Doteď jsem žil v domění že válce bez povrchové úpravy skončily se vzducháči. Vždy když jsem měl motorku do terénu s vodním chlazením měla Nikasil.
Je vidět že se o to zajímáš, s jakou vůlí se to převrtání na 78mm brousí?


Podle toho, kolik doporučuje výrobce pístu. A pokud je to píst obecný, tak na minimální vůli podle servisního manuálu k motorce, ze které je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 Manhart 21 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 11, 12] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... ZdendaZB 347 3.4.2025 v 08:10 ZdendaZB
Honda CRF 300 vs 250 Rally Honda CRF 250L, Honda CRF300L, Honda CRF300 Rally KubAiS 5 23.3.2025 v 18:59 KubAiS
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L stomas 24 5.11.2024 v 15:37 ZdendaZB
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06

TOPlist