kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
4 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Takze bych rekl, ze davam za pravdu freedomovi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 03.09.2020 07:45:37
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
sejrac píše: Já to tak nevidím teda u tý rozety, kotouče ani kola na autě že je to "jen" o tření.
Takovahle soucast musi byt spocitana, musis mit jistotu, ze to vydrzi. Vypocet pro sroub kterej vytvari treni ve stycnych plochach, ktere ale neni dost velke, takze se ty plochy proti sobe posouvaji az se ten sroub zacne strihat - jak velka cast sily/momentu se spotrebovala na treni a jak velka cast striha sroub? Nikdo nevi, takze vlastne ted spoj nejde pocetne navrhnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
FiZzeR píše: Si to vygůgluj voe. Není to vcelku nic neobvyklého, při použití neorigo disků.
pokud tam dáš jeden tak možná ,ale 4-5-6 správně dotažených šroubů? píčovina. leda by spadnul z xx metrů přímo na kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
E: zrovna tak existuje tabulka utahovacích momentů
E: když ne šroubu tak kulatiny
Naposledy editováno 03.09.2020 08:16:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: nejsem žádnej konstruktér,ale to co drží kola na střih/protočení se jsou šrouby. Ano tření tam jistě taky hraje roli,ale hlavní jsou šrouby. Dosedací plocha šroubu je kuželová a zapadne do protikuželu. tím je to dané. Střed je pouze pro centrování kola. Existují vymezovací kroužky z umělé hmoty a ty by na střih vydržely hovno.
Pokud je ve strojni soucasti beznej - ne licovanej sroub namahanej na strih, je ten sroub spatne dotazenej, nebo je ta soucast spatne zkosntruovana. Proto se to utahuje na moment, aby bylo zarucene, ze soucast prenese moment/silu jakou ma. Kdyby to prenasel sroub na strih, je uplne fuk jakej moment tam je, protoze pro strih je dulezity jen prurez/prumer sroubu a jeho material. Na strih prenese M6 sroub to same at je utazenej na 1Nm nebo na 12Nm
Tifone píše: assassin> máš možnost se podívat do cadu ,tam jistě uvádějí jak velká síla je potřeba na střih šroubu toho kterého rozměru ne?
E: zrovna tak existuje tabulka utahovacích momentů
E: když ne šroubu tak kulatiny
Strih bezneho sroubu snadno spoctes. Ale nic takoveho se u sroubu neuvadi, protoze neni dovolene ho tak namahat.
Ad utahovaci momenty viz vyse.
Licovanej sroub je jedinej kterej se pouziva na strih. "Normalni sroub" je pouzitej pro dva pripady - drzi dve soucasti namahane na smyk - tam je potreba znat utahovaci moment a tim je dane kolik ten spoj "unese" a druhy pripad, kdy je sroubu namahany v ose sroubu (tah,tlak)- napriklad srouby na ojnici ... no a pak kombinace tehle dvou stavu.
Naposledy editováno 03.09.2020 08:22:54
assassin píše: Pokud je ve strojni soucasti beznej - ne licovanej sroub namahanej na strih, je ten sroub spatne dotazenej, nebo je ta soucast spatne zkosntruovana. Proto se to utahuje na moment, aby bylo zarucene, ze soucast prenese moment/silu jakou ma. Kdyby to prenasel sroub na strih, je uplne fuk jakej moment tam je, protoze pro strih je dulezity jen prurez/prumer sroubu a jeho material. Na strih prenese M6 sroub to same at je utazenej na 1Nm nebo na 12Nm
Ale jo s tím souhlasím .
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Podle me to jsou urcite vysokopevnostni valcovane srouby, ktere musi vydrzet dost.. pokud clovek neni hovado a nevymysli s tim kolem kraviny a nasadi ho spravne... v tom budu vozit rodinu, boze...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Pro kola s vetsi stredovou dirou se delaji ty stredove krouzky, delaji se casto z alu slitin, ale treba i plastove, takze je jasny, ze ten stredovej krouzek neprenasi zadne sily, ale je tam kvuli spravne montazi.
Naposledy editováno 03.09.2020 08:35:08
Tifone píše: pokud tam dáš jeden tak možná ,ale 4-5-6 správně dotažených šroubů? píčovina. leda by spadnul z xx metrů přímo na kola
No dobře, tak si projeď bmw skupiny na xichtbůku Každej nigga ganxta tam nasere všechno co tam jakžtakž pasuje, a pak se diví. (rozteč 110 vs 112, středovka nestředovka atd. Takže jinak, pár utrženejch šroubů už jsem "viděl" )
... a kategorie pro sebe jsou vygumovaní gumaři, co dotahujou šrouby trkačkou takovým způsobem, že pak nemáš šanci to normálním nářadím povolit. (= zkroucený kotouče, náboje apod.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: nejsem žádnej konstruktér,ale to co drží kola na střih/protočení se jsou šrouby. Ano tření tam jistě taky hraje roli,ale hlavní jsou šrouby. Dosedací plocha šroubu je kuželová a zapadne do protikuželu. tím je to dané. Střed je pouze pro centrování kola. Existují vymezovací kroužky z umělé hmoty a ty by na střih vydržely hovno.
Jo, tak nějak to vidím prostě taky. Si vem jakou má třeba plechovej disk styčnou/třecí plochu.
assassin píše: oioi01> Pro spravne vysredeni je dobre mit spravne stredove diry. Tot asi vse k tvemu dotazu.
Pro kola s vetsi stredovou dirou se delaji ty stredove krouzky, delaji se casto z alu slitin, ale treba i plastove, takze je jasny, ze ten stredovej krouzek neprenasi zadne sily, ale je tam kvuli spravne montazi.
JO
assassin píše: Pokud je ve strojni soucasti beznej - ne licovanej sroub namahanej na strih, je ten sroub spatne dotazenej, nebo je ta soucast spatne zkosntruovana. Proto se to utahuje na moment, aby bylo zarucene, ze soucast prenese moment/silu jakou ma. Kdyby to prenasel sroub na strih, je uplne fuk jakej moment tam je, protoze pro strih je dulezity jen prurez/prumer sroubu a jeho material. Na strih prenese M6 sroub to same at je utazenej na 1Nm nebo na 12Nm
Jo, to trochu dává smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
sejrac píše: Jo, tak nějak to vidím prostě taky. Si vem jakou má třeba plechovej disk styčnou/třecí plochu.
Ajaj, tady dneska ta fyzika dostava na prdel - treci sila je zavisla na pritlacne sile a souciniteli treni, je fuk jak je velka ta plocha. U te plochy jde ciste jen o to, aby nedoslo ke stavu, ze je tak mala a tlak na te plose by byl vyssi nez kolik vydrzi material...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
oioi01 píše: Ty kraso, clovek se zepta na diru v litaku a rozpouta strojarskou prestrelku...
Podle me to jsou urcite vysokopevnostni valcovane srouby, ktere musi vydrzet dost.. pokud clovek neni hovado a nevymysli s tim kolem kraviny a nasadi ho spravne... v tom budu vozit rodinu, boze...
Strašný, kam se každá diskuze zvrhne... Trošku mně to připomíná keruta... Místo aby jste uznale pokynuli, že jsem vložil konečně fotky pořádné motorky...
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Normálně stačí napsat,ze s blbym ET se to tam nemusí správně vejít,bez středícího kroužku to s největší pravděpodobností může házet a když neutáhne ty šrouby,tak se můžou i střihnout.Kazdopadne neni asi idiot,aby s tak rozmrdanejma kolama jezdil,ani nemá takovou překoňovanou bestii,aby to při při prvním rozjezdu ukroutil..
assassin píše: Podle me hmotnost auta ani moment od motoru/brzd neprenasi vnitrni krouzek "na strih" ani srouby "na strih", ale jako klasickej sroubovej spoj, prenasi to treni ktere vznikne na kontaktnich plochach vlivem predepnuti - dotazeni sroubu. Jedinej sroubovej spoj co se dimenzije na strih je licovanej sroub a to neni tento pripad.
Plnej souhlas. Než jsem to stihnul v hlavě zformulovat, tak si to napsal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
BlackSabbath píše: Strašný, kam se každá diskuze zvrhne... Trošku mně to připomíná keruta... Místo aby jste uznale pokynuli, že jsem vložil konečně fotky pořádné motorky...
Dneska to tu jede na víc frontách
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
V každém případě Monster chroupnul další baterku na 20 km. Ten stroj je zakletej.
zmulin píše: Kucí,udělejte si zvlášť nějaký fyzikální vlákno twoe
Normálně stačí napsat,ze s blbym ET se to tam nemusí správně vejít,bez středícího kroužku to s největší pravděpodobností může házet a když neutáhne ty šrouby,tak se můžou i střihnout.Kazdopadne neni asi idiot,aby s tak rozmrdanejma kolama jezdil,ani nemá takovou překoňovanou bestii,aby to při při prvním rozjezdu ukroutil..
to v podstate sedi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
cibus píše: Počkám, až to tu nebude tak chytrý. Nemám k tomu vůbec co říci.
V každém případě Monster chroupnul další baterku na 20 km. Ten stroj je zakletej.
a dobijeni jsi meril? freedom mel problem s tim, ze to nedobijelo jen nekdy, tzn to chce asi ten voltmeter vytahnout k budikum…
moje devitky mely vcera po koupeli to startovani jeste vtipnejsi nez obvykle, ale odvezli me na MX trat , na veceri i zpet… a zda se, ze minimalne nabijeni na nich maka ukazkove