paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

18.5.2021 v 22:55 | Nahoru | #90781

assassin píše: Ty felicie jedou jako blazen, mam 120kW a max v TP 210km/h ... max rychlost (pokud se nejede do kopce) by asi nemela nijak zasadne zaviset na hmotnosti...



Jestli myslíš to tvoje volvo Mondeo, tak to jsou už čínské kilowatty!
Na to nezapomínej.

To bude odpovídat 40kW odvozeným z SI.

Naposledy editováno 18.05.2021 22:58:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 12:38 | Nahoru | #90782

Borntobewild píše: Já myslel deci. Věcí myslel ten můj přechytralej telefon.
Na spritmonitor.de je u průměru rozdíl 0,38l


Při courání se ten rozdíl nemusí být tak velkej, ale při rychlé jízdě po dálnici už ta 1,6 začne brát. Oproti vytuněné 1,3 to byl velkej rozdíl. Když soused naložil na střechu té 1,6 - 3 kola a pral to po dálnici, tak skončil se spotřebou 12 L/100.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 13:35 | Nahoru | #90783
mito7> s kolama na strese zere ve vyssich rychlostech 12+ cokoliv vcetne 1.9tdi... ono teda ja bych si kolo na strechu nedal….

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 19:02 | Nahoru | #90784
assassin> Jsem viděl záběry z dálnice od Germánů jak to z té střechy občas odletí. Jezdit za tím na moto nedoporučuji. Mohlo by se stát že vyjedeš na motorce a přijedeš na kole. No každopádně by to asi moc velká sranda nebyla.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2021 v 19:12 | Nahoru | #90785
Hlavně nechápu smysl, proč dávat kola na střechu, když je to mnohem pohodlnější dát dozadu za auto. Jednak je to vopruz zvedat, je to nepohodlný, nebezpečný, furt řešit podjezdy a garáže. Ta spotřeba stoupá hlavně při vysokých rychlostech. A ty levné držááky jsou homologované na 90kmh a ty dražší asi na 120. Když dám kola na kouli, na spotřebě ani na jízdních vlastnostech to nepoznám.
Ještě edit: Ta felda má nízkou spotřebu i s jednoduchým motorem, páč má malou hmotnost, malou čelní plochu a úzké gumy. Pak je naložení kol na střechu znát mnohem víc, než když se to provede nějakému dospělému autu.

Naposledy editováno 19.05.2021 19:17:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:12 | Nahoru | #90786

Akamu píše: PetrL3-> a co teprv kdyby dali zelenou škodovácký 1.6 místo prastarýho wv motoru. To mohlo bejt echt zajímavý. Měl to bejt modulární motor i na 2.0



Ten VW motor byl mrdka... Výkon měl takový, co ostatní výrobci měli na objemu 1,4 už o deset let dříve a životnost taky žádná velká sláva... Felda je papírák, takže těch pár kobyl navíc je tam poznat, ale ten českej 1,6-OHC měl asi o dalších 15 koní víc, modernější a lehčí konstrukci.... Ale proč by se prcali se zavedením nového motoru, lepšího než sami měli (ona i 1,6SR je dost mrdka), když už nějaký měli a jako základ do krumplu pro beznohé (O1) to i stačilo, pak byly i menší motory a felicí s tím motorem bylo celkem pár...

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:15 | Nahoru | #90787
pech.> Tak mrdka asi jo, ale bylo s tím podstatně lepší svezení. Kultivovanější chod a příjemnější charakteristika než to pravěký ohávéčko.

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:16 | Nahoru | #90788

SkotyCZ píše: Akamu> o e03 jsem slyšel. Jestli se pojede nějaká větší dálka, tak vezmu nějakou mitasku na zadek (h03 nebo e03 kvůli výdrži). Na předek h04 už ale ne. Za tepla skvělá, ale za studena a mokra to je o hubu.
K té spotřebě, jel jsem originál jikov 100km/h celé slovensko a maďarsko při průměrné spotřebě 4,54l/100km. Teď si hraju s PWK karburátorem, furt se musí štelovat (divné). Jedno je ale jisté, rozdíl mezi spolehlivým jikovem a čínským PWK je propastný. Třinda s PWK jede už od 2,500 otáček a akceleruje naprosto plynule, žádné přechody jako u jikovu. Chce si to ještě vyhrát, najít optimální trysku (mezi 115-125) a bude to bomba. Spotřeba bude +- podobná.
Jestli se PWK osvědčí, tak koupím nějakou kvalitnější repliku (OKO, Koso) nebo přímo jetý keihin a zrepasuji ho.



Hele s Mitasem v rozměrech pro staré wergly už jsem tayk skončil. Přešel jsem na Heidenau.... Ale v R18 se dělá kde co, můžeš si vybrat dle libosti...

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:21 | Nahoru | #90789

Jirka4137 píše: mito7> Škoda že nejde natunit Forman. To by byla na dálnici sranda.
Kamarád jednu dobu mluvil o prodeji 1,6 Favorita. Prej zkoušeli nějaký prototyp a je to ofiko na značkách. No někde tu 1,6 Feldu vymyslet museli.



1,6 Fávo prototyp byl, ale měl motor vycházející ze š720, to byl úplně jiný příběh. Stojí v depozitáři v boleslavi... Tmavej kombík...

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:22 | Nahoru | #90790

Borntobewild píše: A víš, že u tý Astry máš 5 rychlostí? Astra při ustálené rychlosti 90km/h bude brát tak 4,5. Pokud není rozbitá, nebo Tvou jízdou rozštelovaná a zatuhlá.



To bude kombinace všeho, zatuhlá, víc odstavená než v provozu a při těch jeho rychlostech to tam beztak ani nešoupne poslední kvalt...

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:24 | Nahoru | #90791

PetrL3 píše: A teď si vem lidi, co si koupí nový auto na leasing, o kolik zaplatí ročně víc. A taky to přežijou.

Já znám lidi, co si koupí auto s nízkou spotřebou místo spolehlivý motorizace a pak stejně nechají v servisu desítky tisíc.



Přesně tak. Nejen spotřeba jsou náklady na kilometr jízdy...

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:25 | Nahoru | #90792

Jirka4137 píše: Akamu> Super článek. Myslím že tím že je Favorit -Forman lehčí to muselo mít odpich jak prase. 200km/h to rozhodně jelo s těma kw i víc. Měl jsem 1,6 Audi kw tak nějak stejně a letělo to přes 200. Ten takykamarád musel pěkně kecat protože v článku píšou jen o jednom ks.
Ropné pole mám na zahradě a tiskárnu na prachy jsem pořídil do baráku jako první.



Proti Feldě je lehčí celkem o hovno... Tamje rozdíl asi 50 kilo.... Však je to taky totéž v bledě modrém..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:29 | Nahoru | #90793

Borntobewild píše: Hlavně nechápu smysl, proč dávat kola na střechu, když je to mnohem pohodlnější dát dozadu za auto. Jednak je to vopruz zvedat, je to nepohodlný, nebezpečný, furt řešit podjezdy a garáže. Ta spotřeba stoupá hlavně při vysokých rychlostech. A ty levné držááky jsou homologované na 90kmh a ty dražší asi na 120. Když dám kola na kouli, na spotřebě ani na jízdních vlastnostech to nepoznám.
Ještě edit: Ta felda má nízkou spotřebu i s jednoduchým motorem, páč má malou hmotnost, malou čelní plochu a úzké gumy. Pak je naložení kol na střechu znát mnohem víc, než když se to provede nějakému dospělému autu.



Třeba proto, že auto musí mít krom toho držáku ještě kouli, když hagusy nejsou nic vzácného... A koule je čím dál tím dražší hračka u aktuálních aut......

Jako držák na kouli je jednoznačně lepší, pokud je to ten sklopný, že můžeš do kufru.... Ale když koule není.... Viz výše...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:32 | Nahoru | #90794
Borntobewild> hlavně u nás nikdo zatím neřeší svislé zatížení koule TZ. Nosič na 4 kola má většinou 20kg+ a běžné auto má v TP 50 až 75 kg na kouli. Co kolo je dalších 10-12kg, elektrokolo? . V cizině to údajně už běžné kontrolují. Na jednom autě mám konstrukční zatížení TZ na 75, ale v TP je stejně jen 50kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:46 | Nahoru | #90795
pech.> Máš pravdu, že u novýho auta může být koule i třeba za 50 tis. Kámoš si byl ode mě půjčit vozejk. V kufru zmáčknul tlačítko a koule sama vyjela, jen ji dokop. Taková zbytečná píčovina přecijen něco stojí. K tomu sladění s couvacíma senzorama, automatika couvání s vozejkem, elektronika u zásuvky. Prostě další důvod, proč si nový auto nekupovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 21:49 | Nahoru | #90796
cmiral> Já mám na kouli i na střeše shodně 100kg. Řekl bych, že menší auta mají kdomě menšího svislého zatížení koule i menší zatížení střechy a ta maximální hmotnost bude podobná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:03 | Nahoru | #90797
Borntobewild> Závěs za 50 tisíc ? To snad u Rolls-Royce ? Vždyt' je to kus železa a pokud je elektronika už i u koule, tak ani to nedává důvod k takové ceně.
Ještěže mám Škodu 120. TZ jsem kupoval za 300 korun ve výprodeji a montáž udělal sám. Elektriku mi zapojil kamarád za symbolickou cenu...
Když otec kupoval novou Fabii, nabídli mu TZ za tuším dva tisíce. Tedy - bylo to roku 2001 , Fabie už je v NHKG...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:08 | Nahoru | #90798
Milan1963> koule není jen koule. To je i jinej chladič. Ta krabička s elektronikou je jen třešnička na dortu, ale to bylo už na Octavii 2.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2021 v 22:16 | Nahoru | #90799
Jak říkám, tohle je jen jeden důvod, proč mám stará auta. Koule na dva šrouby, která se nesundavá. V Praze slouží jako asistent couvání a ochrana, když blbec na mnou nedobrzdí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:20 | Nahoru | #90800
PetrL3> to není u O2 úplně pravda. Krabička snad, ale když měla couváky. Chladič a altík jen pokud bylo TZ z výroby. Na všechny auta od 2x120, favorit, 2x Felda, O1 a F1 jsem si TZ vždy montoval sám a to taky už prý nejde. Dnes je to složitější, ale to se tady už taky řešilo, jen připomenu že pokud jsou v TP u TZ nulové hodnoty může majitel na kouli v budoucnu zapomenout.

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:25 | Nahoru | #90801
Borntobewild> na střechu má běžná škodovka min 50kg a něco mi říká i 75kg? Teď nepamatuju která. Které auto má na kuli v TP 100?

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:28 | Nahoru | #90802

Borntobewild píše: Jak říkám, tohle je jen jeden důvod, proč mám stará auta. Koule na dva šrouby, která se nesundavá. V Praze slouží jako asistent couvání a ochrana, když blbec na mnou nedobrzdí.



Při nepatrném tukanci ochrání, při větším škodu zhorší. Je to dvousečné. Ale tak to už je problém viníka a jeho pojišťovny.

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:30 | Nahoru | #90803

cmiral píše: PetrL3> to není u O2 úplně pravda. Krabička snad, ale když měla couváky. Chladič a altík jen pokud bylo TZ z výroby. Na všechny auta od 2x120, favorit, 2x Felda, O1 a F1 jsem si TZ vždy montoval sám a to taky už prý nejde. Dnes je to složitější, ale to se tady už taky řešilo, jen připomenu že pokud jsou v TP u TZ nulové hodnoty může majitel na kouli v budoucnu zapomenout.



Já nepsal o O2 s tím chladičem. Přiřazení O2 patřilo jen krabičce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2021 v 22:41 | Nahoru | #90804
Auto s couvákama má vždy "krabičku" a ty měly už O1 i F1

Jawablázni

19.5.2021 v 22:44 | Nahoru | #90805
Pevné TZ na šrouby jsem měl při parkování v pohlavním městě jako osvědčenou ochranu taky

Jawablázni

19.5.2021 v 22:45 | Nahoru | #90806
Tak jsem pro zajímavost koukal do svého nejnovějšího tp, který jako jediný mám po ruce, a tam maximální zatížení střechy ani zatížení na kouli nemá vůbec kolonku.
Ale Cmiral má pravdu, že na kouli mám asi jen 75 a na střeše 100. Resp. spojovací zařízení má psáno 100, ale auto jen 75.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2021 v 22:47 | Nahoru | #90807
Chlapi, tak jsem dojezdil. Dneska se mi v kilu rozpojil úplně nový řetěz (čz cross -zlatý). Zadní část motorky úplně zničená, ohlý tlumič, kyvka, proražený výfuk, zničené ložiska v kolu a možná i více. Řetěz najel asi tak 200km a rozpojil se v rychlospojce. Jediné co mě napadá, že řetěz nebyl zarovnán v rovině s rozetou a kolečkem. Pojistka dána dobře (ještě jsem to kontroloval). Fakt nevím, co se mohlo pokazit, jestli moje chyba nebo prostě zmetek. Starý YBN řetěz jsem taky rozpojoval několikrát a vydržel 10k km jako nic.
Díky bohu jsem to ustál, po rozpojení se řetěz začal namotávat mezi tlumič a kyvku a zablokovalo se zadní kolo. Čára od zablokovaného kola je přes 50m dlouhá. Řetěz jsem po 3h odmotal a jawku dotlačil na garáž. Fakt bych nečekal, že se může nový řetěz rozpojit, fakt se mě tomu nechce věřit. Zajišťoval jsem ho jako vždy, řádně namazal v a00, žádná odchylka od řetězového kolečka a rozety se mi nezdá (furt stejná, jako u YBN řetězu). Prostě nevím, tak či onak škoda za tak 3000kč. Zrovna s tou kyvkou jsem si tak vyhrál a může jít do šrotu

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:47 | Nahoru | #90808

cmiral píše: Auto s couvákama má vždy "krabičku" a ty měly už O1 i F1



Věřím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 22:49 | Nahoru | #90809
SkotyCZ> hlavně že si celej. Ten křáp vem čert.

Naposledy editováno 19.05.2021 22:50:34

(reakce na) Jawablázni

19.5.2021 v 23:01 | Nahoru | #90810

PetrL3 píše: SkotyCZ> hlavně že si celej. Ten křáp vem čert.



Přesně tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist