Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

3.9.2018 v 10:44 | Nahoru | #871

co se tyka terenu, je to tak nejak loicky jak ty vyhody tak ty nevyhody.. blbe receno s naslapy budes lip drzet v pedalech ale pri padu si zas muzes spis natlouct cumak, je to o preferencich a o tom co ti vyhovuje... ja mam mikro CNC pedaly a jsem spokojenej, a nekdo druhej zas na naslapy neda dopustit...

3.9.2018 v 10:47 | Nahoru | #872

Sonicek píše: Copak já bych si dal SPD, ale co kdyby mi to nevyplo a taky s tím nemám žádné zkušenosti, takže se raději zeptám. Co říkáš třeba na kombinaci obojího? Kde je platforma i SPD?

Chce to cvik. A hlavně nebrat ty nejlevnější M 505 Co jsem se s těmi natrápil. Jednou nechtěly vycvaknout, jindi s trochou bláta zase vyskakovaly při záběru. S těmi jsem se válel každou chvíli. Co jsem vyměnil za ty běžné M 520 tak už jen párkrát. Pokaždé v nulové rychlosti, kdy na nejlehčí převod prohráblo zadní kolo v prudkém stoupání.

Je fakt že v tom mám strach a ve složitých klesáních nebo na kamenech a občas raději vycvaknu předem, ale jinak vyhovuje právě to že se dá zabrat i nahoru. To se ti hodí třeba když zapomeneš podřadit, tak můžeš zabrat a udělat pár silových šlápnutí aniž bys musel z kola nebo v plném zátahu mordovat řetěz podřazováním.

A nebo pokud chceš někoho v kopci dojíždět, tak se s tím dá taky držet vyšší tempo a zapojit více svalů

E: ale všiml jsem si, že kdy sednu na kolo s klasickými pedály, tak s tím mám problém, protože už se instinktivně snažím tahat pedál nahoru a nejde to

Naposledy editováno 03.09.2018 10:52:19

3.9.2018 v 10:55 | Nahoru | #873

kerut píše: souhlas s Assassinem, pokud pri dlouhym slapani nestihas s dechem/tepem (coz je defakto spravne) SPD v nicem nepomuzou, na vykon by pomohly jedine kdybs stihal v pohode dychat a uz chytal krece do lytek (ale tak slaby nohy nemivaj ani holky ).. jinak je to v tomhle smeru fakt jen o ty dlouhodoby regeneraci (=kdyz pojedes palbu Xhodin denne, kazdej den, budou te pri slapani "do kruhu" trochu min bolet nohy)

Tak to jsem horší než holka. S dechem není problém, ale když přepálím tempo, tak ke konci kopce chytám křeče do lýtek i stehen A to bez prdele. Posledně jsem tak dojel místní závod, v cíli vycvakl a jak se postavil, tak nohy vopovědělý službu a já se v křečích kácel k zemi A to už jsem jednu krizi s lýtkem během závodu musel řešil hořčíkem

Naposledy editováno 03.09.2018 10:58:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

3.9.2018 v 10:57 | Nahoru | #874

3.9.2018 v 11:01 | Nahoru | #875
kerut> Nemas metrak,vid?
E:jo,jde to,jen jsem se musel jistit klikou dveri,nemam balanc a serie bych ted taky nedal..
Uz sem nepiste 3.14coviny,jdu si dat kachnu se zelim,nerad bych ji pri dalsich pokusech vyvrh..

Naposledy editováno 03.09.2018 11:05:04

3.9.2018 v 11:01 | Nahoru | #876

kerut píše: kubacech> nj, musis trochu posilovat drepy na jedny noze (stridave prava, leva..) jsou na nohy top

To pomáhá proti křečím? A já to přisuzoval zdravotním problémům.

Naposledy editováno 03.09.2018 11:05:17

3.9.2018 v 11:04 | Nahoru | #877
Kubak> to nemam no
Kuba> hele ale jako uplne beze srandy, pokud stihas s dechem mas porad realne obrovskej prostor kam se zlepsit nohy nabusis, ale plice nenatahnes

3.9.2018 v 11:05 | Nahoru | #878
kerut> Budu to muset zkusit. Jsem zatím spíš vysledoval, že více než posilování mi pomáhá průběžné popíjení Magnosolvu

3.9.2018 v 11:21 | Nahoru | #879
SPD
Můžeš tahat voběma, ani v potoku to neuklouzne, náročnější sjezdy bych bez toho taky nedal.
A vycvaknout se naučíš rychle, stačí párkrát padnout a pak už je to reflex

Naposledy editováno 03.09.2018 11:22:10

3.9.2018 v 11:33 | Nahoru | #880
spd budou u mtb trochu kazit techniku, protože by ses měl naučit jezdit tak aby nohy držely i na platformách. Ale zas trend i u sjezdovejch profíků je v nášlapech ...

3.9.2018 v 12:33 | Nahoru | #881
SPD je pro profíka - chrta, který fakt umí techniku a má natrénovanou fyzičku. No a protože drtivá většina cyklistů, co tak koukám po hospodách, jezdí za nějaký profi tým - alespoň si to myslím podle jejich řečí, oblečení a nápisů na dresech - tak je jasné, že bez SPD (zvlášť v terénu) budeš za pitomce.
P.S. mě nevadí, že za toho pitomce/socku/loosera s platformama jsem

3.9.2018 v 12:40 | Nahoru | #882
za mne SPD rozhodně ano,kromě toho,že se tím dá krásně pomáhat taháním nahoru a tím šetřit nohy,tak to drží nohu ve správné poloze,taky je výhoda,že má bota výstuhu a tím se rozloží tlak,taky se s tím parádně skáče přes retardéry a pod,protože si kolo přitáhneš nahoru.....

je fakt,že je třeba na to ze začátku myslet ale,časem už nebudeš chtít jinak.

já mám teď elektrokolo,koupil jsem to i s celkem drahýma šlapátkama a bylo mi řečeno,že na elektrokolech se s spdečkama nejezdí.....,ale pořád mi to tam chybí....

3.9.2018 v 12:51 | Nahoru | #883

Dolph-cz píše: já mám teď elektrokolo,koupil jsem to i s celkem drahýma šlapátkama a bylo mi řečeno,že na elektrokolech se s spdečkama nejezdí........

Tak to by mě zajimal důvod, proč na obyčejném SPD ano, ale na elektro ne.

3.9.2018 v 12:56 | Nahoru | #884

vilemx píše: alespoň si to myslím podle jejich řečí, oblečení a nápisů na dresech... ...P.S. mě nevadí, že za toho pitomce/socku/loosera s platformama jsem

...a to teprve pockej na ten nechapavej vyraz kdyz tomu "mistnimu zavodnikovy" na svym usmudlanym ocelovym ramu, bez naslapu, a v roztrhanejch keckach ujedes

3.9.2018 v 13:07 | Nahoru | #885
kerut> Staci,kdyz se 15km na asfaltu drzis kluka na silnicce,jedouc na pevnym xc

3.9.2018 v 13:30 | Nahoru | #886
Anebo tohle, a může si vybrat

3.9.2018 v 13:31 | Nahoru | #887
Přečíst si tady někdo jen tu pioslední stránku, tak si o vás bude myslet že řešíte politiku

3.9.2018 v 13:33 | Nahoru | #888

Hornetyk píše: Anebo tohle, a může si vybrat

A hledat vycvaknutou platfotmu když trošku otočíš nohou

3.9.2018 v 13:58 | Nahoru | #889
Hoši tak já nevím Je to jak všude, každej radi co sám jezdí. Koupím SPD, párkrát sebou jebnu, pak se naseru a levně Vám to tady pak prodám Jinak kdyby jste byli trošku škodolibý, tak řeknete na 100% SPD a vem si sebou kameru a psa na vodítku

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

3.9.2018 v 14:01 | Nahoru | #890
a ještě teda k těm SPD, jáké koupit, a které boty by jste mi k nim doporučili? Zase nechci top, protože se mi zdá že to bude zbytečné s nájezdem co asi budu mít. Zatím mám 120km za týden po lese, ale to je asi prvotní natšení

3.9.2018 v 15:21 | Nahoru | #891
Sonicek> Co nejtužší podrážku a pevný zapínání. Nejlíp na přesku, žádnej suchej zip. Před prázdninama jsem to pořídil i dítěti a je nadšená, o kolik líp se jí jede
edit: třeba tohle , i cena víc než slušná

Naposledy editováno 03.09.2018 15:25:46

3.9.2018 v 15:46 | Nahoru | #892
Sonicek> já jezdím zmíněné Shimano M520 a k tomu tretry z Lídlu na 3 suché zipy. Kupoval jsem tam první nějaké turistické za 600 na zkoušku, ty vydržely asi 6 let než jsem urval suchý zip na řemínku.
Teď mají asi 9 let a občas je beru když vím že pak budu někde chodit

Během toho jsem tam nakonec pořídil i tvrdé tretry a ty drží už 4 roky

na to moje ježdění po lese bohatě stačí

Naposledy editováno 03.09.2018 15:54:58

3.9.2018 v 18:44 | Nahoru | #893
kubacech> sakra, ty škráby smrdí i na fotce

3.9.2018 v 19:05 | Nahoru | #894

assassin píše: Podle me je SPD k nicemu pro beznyho smrtelnika. To ma smysl jen kdyz clovek toci velky kilometry na silnicce, maratony na mtb apod.

dovolim si nesouhlasit.
pořídil jsem si je, a jako v každých začátcích jsem i já několikrát spadnul, ale časem se na to zvykne a pak to vycvakávání příjde automaticky, aniž bych na to musel myslet. a každou sezónu (letos podruhý) si je trochu dotáhnu, tak o otočku. a upřímně můžu říct že bez nich bych už asi nevyjel, jak moc jsem si na ně zvyknul

3.9.2018 v 19:37 | Nahoru | #895

vilemx píše: Tak to by mě zajimal důvod, proč na obyčejném SPD ano, ale na elektro ne.

už se tam tak nehoní výkon(šlapáním),motor má síly dost,mám celopéro,jezdím s tím hodně terén a tam je priorita rychle si šlápnout na zem....tak mi to tvrdil prodejce.....

jak už jsem psal,ze začátku mi ty spd vyloženě chyběly,teď jsem si zvykl,je fakt,že tenisky jsou takové univerzálnější.

3.9.2018 v 22:23 | Nahoru | #896

Jasne, tenisky jsou univerzalnejsi, obycejne triko a kratasy take

4.9.2018 v 07:05 | Nahoru | #897
V terenu je priorita na zem neslapat :)

Na skocich to kazi styl a jakmile clovek skoci neco trochu vetsiho tak je z toho obvykle "vytuhlak" s dopadem kde je to 50:50 jestli sebou praskne...

Btw, nebudete nekdo v tydnu/o vikendu na rychlebskych stezkach?

Naposledy editováno 04.09.2018 07:06:09

4.9.2018 v 07:30 | Nahoru | #898
assassin> Mám je v plánu, ale bohužel ne tento týden. Dneska si dám Boskovické stezky a o víkendu pokud vyjde počasí tak Trail v Jedovnicích. Pokud by jsi přehodnotil cestu na rychlebské stezky, tak klidně napiš a můžeme dát spolu nějakej trail tady u nás v okolí.

4.9.2018 v 08:03 | Nahoru | #899

vilemx píše: Dolph-cz> Zajimala me ta nalejvarna prodejcu, proc na el. kolo SPD ne. Vzdyt jeden z hlavnich duvodu, proc je pry vhodne mit SPD i do tezkeho terenu, je nesklouznuti nohy a take prizvednuti kola pri skoku. U tezkeho el. je prece jeste vic slozitejsi s nim nadskocit a v pripade sjeti nohy motor vypina, takze opet problem. Proto bych cekal, ze na elektriku SPD jeste vic ano.

Jasne, tenisky jsou univerzalnejsi, obycejne triko a kratasy take

to co píšeš má smysl.
já se spíše jen tak vozím,nějaké větší skoky a pod jsou o level jinde.......

4.9.2018 v 08:07 | Nahoru | #900

titus píše: kubacech> sakra, ty škráby smrdí i na fotce

Nenech se zmást. V porovnání se sálovkama to voní po fialkách