Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.
Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...
Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?
Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?
A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
Dolph-cz píše: .....aha,zase další vykopaná mrtvola,jsem si nevšiml.......
Já nemyslel nijak škodolibě že je to exhumace po 6ti letech. Naopak je zajímavý, že za těch šest let se v týhle oblasti krom spousty silných slov a slibů opravdu nic zásadního neposunulo - ten reálnej progres je minimální.
assassin píše: Charlie: tak ze by to byla revoluce z hlediska nakladu snad nikdo s alespon zakladnim technickym vzdelanim/myslenim nepredpokladal, ale na sport to bude jina liga, uz dneska treba Alta udrzi krok s kroskou .... Jen je to draha hracka no...
Jenže mě docela děsí, že to zas soudruzi (tentokrát ne z Moskvy, ale z Brusele) prostě direktivně prosadí a pak si budou všichni drbat hlavu, že rozesrali fungující systém a za megapeníze z veřejných rozpočtů budou narychlo tvořit systém zcela jiný. Dyť už byly výkřiky, že by se v roce 2030 měl zakázat prodej OA se spalovacím motorem - naposled tuším nějakej Německej politik, předtím nějakej Bruselskej.
Úředník od stolu něco plácne a ani nemá podklady, jestli vůbec a za kolik lze změnit celou energo-koncepci pro automobilovou (osobní?) dopravu? Zdroje energie (asi hlavně přes noc, kdy bude běžný člověk nabíjet), přenosová soustava VN i NN, časový průběh zátěže, dostupnost nabíjecích míst (nedovedu si představit na našem klasickým panelákovým sídlišti) a asi milion dalších věcí. To vše od stavu NULA (těch pár veřejných nabíjecích stanic je leda tak technologickej demonstrátor) přes koncepci až po vybudování komplexního systému za pouhých 14 let?
Já nemám principielně nic proti elektromobilitě. Jen mě prostě děsí to deja-vu jak soudruzi za starýho režimu přijali pětiletku a měli jsme vyrábět víc počítačů než Thajwan - a pak člověk čekal přes noc frontu i na barevnou televizi. A teď by se jednalo o zcela zásadní systémovou změnu - a místo techniků a ekonomů to "naplánuje" nějakej eko-magor, co "ví" akorát to, že jaderná elektrárna je zbytečnost, když každej má dost elektřiny doma v zásuvce. Je fakt šílený, jak zase pošahaná ideologie má snahu válcovat ekonomickou a technologickou realitu, já už to jednou zažil a je to tu zas.
Zvuk... ten nepotřebuju, taky jen blbej zvyk že to má dělat kravál.

charlie.vtx1800 píše: Já nemyslel nijak škodolibě že je to exhumace po 6ti letech. Naopak je zajímavý, že za těch šest let se v týhle oblasti krom spousty silných slov a slibů opravdu nic zásadního neposunulo - ten reálnej progres je minimální.
Rozumím
Shodou okolnosti jsem na tohle tema mluvil s človekem,který v tomhle oboru pracuje,jezdi po konferencich po světě a říkal,že i když se stávající baterky vylepšují,tak nějaké zásadní,nebo přelomové technologie v dohledu nejsou....
2 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
SuperSic58 píše: Jj 6 let uteklo a elektrovehykly nikde, na pumpách se stále prodává benzín, nikoli elektrika. A za dalších 6 let to jiný nebude, takže neni třeba obav. To se bude týkat až našich vnoučat. Jinak spalovací motor, to nejde ničim nahradit, chlap, kterej má zdravý koule by neměnil to burácení a vůni za nějakej bzučák nebo mixér, to je jak poctivej rokenrol a nějaký debilní techno, nebo píchat nafukovací pannu místo ženský.. A ještě řešit nějakejch ušetřenejch pár kaček, vyserte se na to rovnou a kupte si kolo
Takze spravnej chlap je takovej, co to ma presne jako ty? Ze zrovna jako motorky pro chlapy s koulema jsi jeste nedavno propagoval cinsky pitbajky? Moudra o setreni a pritom mas sam rozpoctovky? A rocknroll je muzika pro drsnaky jo? Uplne vidim drsnyho elvise v tom paradnim prilejhavym oblecku

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek
1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

..na bezny pouziti na silnici uz z hlediska zabehnutyho modelu ekonomie a mocenskyho uvazovani spis vubec nikdy, nez horko tezko nekdy v budoucnu,.. to je jasny no

Naposledy editováno 28.12.2016 11:35:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek
kerut píše: tak treba co se tyka sportu, nevidim v tom jedinou nevyhodu ?
Snad jen že pak pořadatel vybere, jestli do repráků pustí Michala Davida nebo jekot 2T či 4T motorů. Záleží, co vyhrabe z audio archivu

jo, tak v tomhle Ti naprosto rozumim


BTW ja bych si zvolil za b/ ..NSR500V


SuperSic58 píše: Jj 6 let uteklo a elektrovehykly nikde
O Tesle si počul?
Samozrejme názory o 2 rokoch sú nepodložené, Elon Musk, od koho by som čakal asi najväčší optimizmus, dúfa v 50% do 10 rokov - len pre predstavu. Autám trvalo koľko? 75 rokov? ...než nahradili kone ako primárny dpravný prostriedok. A to má kôň proti autu nevýhody, čo spaľovací motor proti elektro nemá.
PS: Pre Billa56, Angela Merkel to nebola, to bol výkrik do tmy niekde zo senátu.
Naposledy editováno 21.01.2017 11:20:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... | Blejzr | 22 | 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer |