Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
24%
27
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

26.12.2016 v 16:24 | Nahoru | #61
.....aha,zase další vykopaná mrtvola,jsem si nevšiml.......

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

26.12.2016 v 18:48 | Nahoru | #62
Charlie: tak ze by to byla revoluce z hlediska nakladu snad nikdo s alespon zakladnim technickym vzdelanim/myslenim nepredpokladal, ale na sport to bude jina liga, uz dneska treba Alta udrzi krok s kroskou .... Jen je to draha hracka no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 05:55 | Nahoru | #63

Dolph-cz píše: .....aha,zase další vykopaná mrtvola,jsem si nevšiml.......


Já nemyslel nijak škodolibě že je to exhumace po 6ti letech. Naopak je zajímavý, že za těch šest let se v týhle oblasti krom spousty silných slov a slibů opravdu nic zásadního neposunulo - ten reálnej progres je minimální.

(reakce na) Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 06:18 | Nahoru | #64

assassin píše: Charlie: tak ze by to byla revoluce z hlediska nakladu snad nikdo s alespon zakladnim technickym vzdelanim/myslenim nepredpokladal, ale na sport to bude jina liga, uz dneska treba Alta udrzi krok s kroskou .... Jen je to draha hracka no...


Jenže mě docela děsí, že to zas soudruzi (tentokrát ne z Moskvy, ale z Brusele) prostě direktivně prosadí a pak si budou všichni drbat hlavu, že rozesrali fungující systém a za megapeníze z veřejných rozpočtů budou narychlo tvořit systém zcela jiný. Dyť už byly výkřiky, že by se v roce 2030 měl zakázat prodej OA se spalovacím motorem - naposled tuším nějakej Německej politik, předtím nějakej Bruselskej.
Úředník od stolu něco plácne a ani nemá podklady, jestli vůbec a za kolik lze změnit celou energo-koncepci pro automobilovou (osobní?) dopravu? Zdroje energie (asi hlavně přes noc, kdy bude běžný člověk nabíjet), přenosová soustava VN i NN, časový průběh zátěže, dostupnost nabíjecích míst (nedovedu si představit na našem klasickým panelákovým sídlišti) a asi milion dalších věcí. To vše od stavu NULA (těch pár veřejných nabíjecích stanic je leda tak technologickej demonstrátor) přes koncepci až po vybudování komplexního systému za pouhých 14 let?
Já nemám principielně nic proti elektromobilitě. Jen mě prostě děsí to deja-vu jak soudruzi za starýho režimu přijali pětiletku a měli jsme vyrábět víc počítačů než Thajwan - a pak člověk čekal přes noc frontu i na barevnou televizi. A teď by se jednalo o zcela zásadní systémovou změnu - a místo techniků a ekonomů to "naplánuje" nějakej eko-magor, co "ví" akorát to, že jaderná elektrárna je zbytečnost, když každej má dost elektřiny doma v zásuvce. Je fakt šílený, jak zase pošahaná ideologie má snahu válcovat ekonomickou a technologickou realitu, já už to jednou zažil a je to tu zas.

Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 11:43 | Nahoru | #65
Když to pojede jak kráva a to dřív či později pojede, tak proč ne. Spalovací motory nejsou zrovna žádná pecka co se týče průběhu výkonu, jen my z toho pořád děláme etalon. Kdo nebude spokojenej s křivkou výkonu elektromototu, jistě bude možné si to "naladit" na křivky výkonu a točáku spalovacího motoru a stejně tak i řazení.
Zvuk... ten nepotřebuju, taky jen blbej zvyk že to má dělat kravál.

(reakce na) Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 12:19 | Nahoru | #66

charlie.vtx1800 píše: Já nemyslel nijak škodolibě že je to exhumace po 6ti letech. Naopak je zajímavý, že za těch šest let se v týhle oblasti krom spousty silných slov a slibů opravdu nic zásadního neposunulo - ten reálnej progres je minimální.


Rozumím
Shodou okolnosti jsem na tohle tema mluvil s človekem,který v tomhle oboru pracuje,jezdi po konferencich po světě a říkal,že i když se stávající baterky vylepšují,tak nějaké zásadní,nebo přelomové technologie v dohledu nejsou....

2 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

27.12.2016 v 23:54 | Nahoru | #67
Jj 6 let uteklo a elektrovehykly nikde, na pumpách se stále prodává benzín, nikoli elektrika. A za dalších 6 let to jiný nebude, takže neni třeba obav. To se bude týkat až našich vnoučat. Jinak spalovací motor, to nejde ničim nahradit, chlap, kterej má zdravý koule by neměnil to burácení a vůni za nějakej bzučák nebo mixér, to je jak poctivej rokenrol a nějaký debilní techno, nebo píchat nafukovací pannu místo ženský.. A ještě řešit nějakejch ušetřenejch pár kaček, vyserte se na to rovnou a kupte si kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 01:16 | Nahoru | #68

SuperSic58 píše: Jj 6 let uteklo a elektrovehykly nikde, na pumpách se stále prodává benzín, nikoli elektrika. A za dalších 6 let to jiný nebude, takže neni třeba obav. To se bude týkat až našich vnoučat. Jinak spalovací motor, to nejde ničim nahradit, chlap, kterej má zdravý koule by neměnil to burácení a vůni za nějakej bzučák nebo mixér, to je jak poctivej rokenrol a nějaký debilní techno, nebo píchat nafukovací pannu místo ženský.. A ještě řešit nějakejch ušetřenejch pár kaček, vyserte se na to rovnou a kupte si kolo



Takze spravnej chlap je takovej, co to ma presne jako ty? Ze zrovna jako motorky pro chlapy s koulema jsi jeste nedavno propagoval cinsky pitbajky? Moudra o setreni a pritom mas sam rozpoctovky? A rocknroll je muzika pro drsnaky jo? Uplne vidim drsnyho elvise v tom paradnim prilejhavym oblecku

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 01:19 | Nahoru | #69
Charlie: no ze nejakej zbytecnej politik neco placal o zakazu spalovaku neznamena, ze je to jista budoucnost ... Tady ruzni politici placaji o zakazu cehokoliv na co si vzpomenes... Jsou to porad jen lidi jako my, podivej se do islamskyho vlakna a precti si nazory nekterych, co vse by zakazali a jak by tady s tim "zatocili" ...

(reakce na) Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 02:28 | Nahoru | #70
assassin> Ten zbytečný německý politik, byl shodou okolnosti HER MERKEL, zajímavé od baby , která ještě v r.2012, , vzala všimné, pro svou stranu, od automobilky bmv necelý mega eček,.....

(reakce na) Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 08:41 | Nahoru | #71
assassin> no nevim, pitbajk nemá elektromotor Nevim, co je rozpočtovka, simson? Toho nemam A pod rokenrolem si já třeba představuju AC/DC nebo Motorhead, jesli ti to něco řiká Elvise si nech pro sebe

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 11:35 | Nahoru | #72
tak treba co se tyka sportu, nevidim v tom jedinou nevyhodu ? je to lehky, neni potreba radit, prubeh momentu je u mnohapolovyho elektromotoru plynulej takze odpada klasicky konstruktersky dilema scremer/bigbang, a novy akumulatory s plnou nabijeci kapacitou na kazdej, nebo kazdej druhej zavod sponzori zaplati...
..na bezny pouziti na silnici uz z hlediska zabehnutyho modelu ekonomie a mocenskyho uvazovani spis vubec nikdy, nez horko tezko nekdy v budoucnu,.. to je jasny no

Naposledy editováno 28.12.2016 11:35:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 12:12 | Nahoru | #73

kerut píše: tak treba co se tyka sportu, nevidim v tom jedinou nevyhodu ?



Snad jen že pak pořadatel vybere, jestli do repráků pustí Michala Davida nebo jekot 2T či 4T motorů. Záleží, co vyhrabe z audio archivu

(reakce na) Výhody elektromotorek

28.12.2016 v 12:48 | Nahoru | #74
vilemx>
jo, tak v tomhle Ti naprosto rozumim ..ale holt se to nejezdi na zvuk, nybrz na cas...

BTW ja bych si zvolil za b/ ..NSR500V (..klidne fyzicky ale to jen jako dekoraci do obyvaku - ridit, ci spis krotit, bych tu bestii asi nechtel )

(reakce na) Výhody elektromotorek

21.1.2017 v 11:20 | Nahoru | #75

SuperSic58 píše: Jj 6 let uteklo a elektrovehykly nikde

O Tesle si počul? V 2008, známy server The Truth About Cars (teda známy pre anglicky hovoriacich ľudí) ich už videl na lopate a zatiaľ im to celkom ide. To, že okrem Tesly nikto nič poriadne nespravil, je podľa mňa preto, že nikomu sa nechce. Z krátko- a možno aj strednedobého hľadiska taká revolúcia nemá pre automobilky zmysel a do investícií do elektro- a vodíkových technológií sú nútené a akonáhle by prestali byť, tak to skončí ako EV1.

Samozrejme názory o 2 rokoch sú nepodložené, Elon Musk, od koho by som čakal asi najväčší optimizmus, dúfa v 50% do 10 rokov - len pre predstavu. Autám trvalo koľko? 75 rokov? ...než nahradili kone ako primárny dpravný prostriedok. A to má kôň proti autu nevýhody, čo spaľovací motor proti elektro nemá.

PS: Pre Billa56, Angela Merkel to nebola, to bol výkrik do tmy niekde zo senátu.

Naposledy editováno 21.01.2017 11:20:28
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do města Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist