1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
A když přejedu přes hrbol, tak se do toho něčeho dostane kyslík? jako že tam nějak vběhne i přes ten tlak co působí proti? A neznamená to teda že bych měl pneu spíš občas ufouknout než dofouknout?
nemyslím to blbě, ale fakt mě zajímá jak se může dostat nějaký plyn dovnitř..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
EDIT: vezmi si napr. rozpousteni caje ze dna hrnecku - taky se dostane nahoru proti hydrostatickemu tlaku... ale tohle konkretne je spis jen zajimavy postreh, ktery vim, ze nekdo kdysi v souvislosti s dusikem do pneu resil (mozna je to i v tom odkazu ode me), neni to muj napad, ale veril bych tomu, obzvlast pokud se tu jedna o rozdil mezi smesi 99% nebo 78% . Libi se mi taky ten postreh od assassina - jasnej dukaz, ze z hlediska unikani molekul je to nesmysl...
Naposledy editováno 16.04.2010 15:55:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
dusík má nižší tepelnou roztažnost,než vzduch kolem nás...
já to vím nejlíp,jak je to s tím dusíkem-páč už jsem se párkrát dusil!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Skalda>skoda, ze jsem zatim neprisel na podobnej placebo napad jako dusik do pneumatik nebo nalepky proti elektromagnetickemu smogu... byl bych za vodou . Co se velikosti molekul tyce, tak kyslik ji ma vetsi nez dusik, ale ono je to stejne skoro jedno... parametry obou plynu jsou podobny (tepelna kapacita, objemova roztaznost, apod.), navic vzduch je 78% N2, navic pneumatika ohrata byt ma (nastesti bude i s dusikem ). Jedinej vyznam muze byt v te "inertnosti", ale je zbytecny to resit, protoze napln v gume se stejne kontaminuje kyslikem ze vzduchu pri jizde pres hrboly... podivejte se na cesky silnice a pochopite, ze nema cenu rvat do pneumatiky jakousi optimalni napln ... beztak dojde k ochrane jen z jedne strany, atd. atd... radsi si usetri prachy za dusik na novou gumu . A neco ke cteni...
EDIT: pismenko
EDIT2: s tou velikosti molekul jsem se mylil spolehajic na vyssi protonove cislo (velikost atomu hraje asi mensi roli)... nasel jsem, ze dusik N2 ma velikost molekuly o 7% vetsi nez O2 (cekal jsem podobne maly rozdil, ale obracene)
Jen takj pro zajímavost - v řádku(čili v periodě) se velikost atomu zmenšuje, protože čím víc elektronů, tím větší přitažlivá síla->tím víc nse poloměr atomu smršťuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Dusík N2 3,75*10^-10 m. Nicméně i tak je ten rozdíl zanedbatelný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
ale nepochopím debila,co hodí 5 litrů do matu a nemá zaplacený nájem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Pawka>tak to ja moto foukam min 3krat za sezonu
Když jsem měl vzduch, foukal jsem jednou měsíčně, protože po měsíci už v každé gumě chybí tlak. Na autě za měsíc ubydou 2-3 desetiny.
Od té doby, co plním plynem, nemusím půl roku dofukovat nic.
Nejdůležitější fakt je, že ve všech kolech je stejný tlak celou sezonu.
Naposledy jsem platil 10,-Kč za jedno kolo, takže ty kokotiny, co tu hlásá ten Molex, Ti akorát zblbnou hlavu. Rozhodně tím nikdo nechudne
Nebudu machrovat, nakolik ovládám chemii, ale od roku 1992, co mě v pneuservisu nabídli místo vzduchu plyn, tak jsem nemusel dofukovat a najel jsem od té doby cca 1,080 milionu km.
Na firemním autě teď foukám každý měsíc, protože tam v zimních gumách byl vzduch.
Ale píšu jen poznatky, nebudu nikoho přemlouvat, nejsem prodejce plynu
scalla>--VinCenzo--> to nerozporuji. Mluvím o fyzikálních vlastnostech. .-)
To jsem pochopil. Já jsem to myslel tak, že jejich sousedství nehraje uá vlastností žádnou roli. Ani fyzikálních a ni chemických. To jsme navíc řešili samotné prvky, ale u molekul je už propastnej rozdíl, protože kyslík má dvojnou a dusík trojnou vazbu(trojná je kratší a má větší energii) To má pak vliv na mezimolekulové interakce. Ae jinak teda netuším, v čem by měl být samotnej dusík lepší než vzduch(tím nechci říct, že není)jara8172>Před časem se na tohle téma bavili v rádiu. Huštění dusíkem má mít mimo jiné i tu výhodu, že guma tolik nestárne, protože v ní není kyslík, který je agresivní a reaguje se vším (např.koroze). Bohužel, ale zvenku kyslík je a ještě i sluneční svit, který ještě víc degraduje gumu. Názor toho odborníka co se ho ptali byl, že plnění dusíkem je jen reklamní tah pneuloby. Taky pro to co jste již zmiňovali,že vzduch obsahuje dusíku přes 70%
tak to jo, co je mi po tom, že mi guma rychleji stárne, když ji po 5ti tisících stejně odkrágluju ježděnímTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |