globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
 
14.4.2010 v 13:59
Prosím o vyplnění jednoduché ankety o výcviku na cvičišti v autoškole.
Pokud budete přispívat do fóra držte se prosím tématu, díky.

edit: Děkuji všem za dosavadní příspěvky, ostatní pište dále. Vy kteří jste v autoškole absolvovali nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů klidně napište i o jakou autoškolu se jednalo, ostudu jí tím určitě neuděláte.

edit 2: jelikož už jsem se k tomu vyjadřoval na jiném vláknu pro jistotu sem zkopíruji svůj příspěvek, aby i ti co si myslí že je autoškola neošidila byli v obraze:

Pánové (a dámy) když už je o tom řeč. Každá autoškola je ze zákona povinna mít schválenou zpevněnou cvičnou plochu - autocvičiště kde musí být zajištěno, aby tam nemohli vjet jiná vozidla tzn. žádné veřejné parkoviště ani škvárové hřiště apod. Ze zákona je autoškola povinna provádět min. 2x45min. výcviku na takovémto cvičišti, ze zákona je autoškola povinna mimo jiné provádět nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů. Na všechno se v praxi s prominutím sere.

Jediné co s tím můžeme dělat je do takové autoškoly která neprovádí výcvik podle zákona vůbec nechodit, nebo tento výcvik vyžadovat a v případě, že nebude prováděn upozornit kompetentní úřady. Pokud si necháme donekonečna s.rát na hlavu a budeme ochotni platit za službu kterou nedostaneme tak se nikdy kvalita výcviku v autoškolách nezmění. Upozorňujte na to mladší kolegy kteří do autoškoly teprve půjdou a při rozšiřování požadujte odpovídající služby. Autoškola je od toho aby vás něco naučila a ne aby vám vystavila řidičák!!!


Naposledy editováno 03.03.2011 06:10:28
Anketa: jak probíhal výcvik na cvičišti v autoškole?
na žádném cvičišti jsem nebyl
57%
275
místo cvičiště jsme zkoušeli základní jízdní úkony např. na parkovišti kde byl přístup i jiným vozidlům
19%
93
autoškola měla zajištěné cvičiště bez účasti jiných vozidel - prováděli se jen základní jízdní úkony
13%
63
autoškola měla zajištěné cvičiště bez účasti jiných vozidel - prováděli se ji složitější jízdní úkony, jízda mezi kuželi, ovládání moto v min. rychlosti, intenzivní brzdění, úhybný manévr
6%
31
jiná možnost - napište příspěvek
4%
20

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 21:01 | Nahoru | #61
V 16 na A1 jsem jel hned od garáží přes město na cvičiště, tam jsem chvilku kroužil po takovém plácku hustě posypaném štěrkem. Pak po městě.Řídit jsem uměl už dávno před autoškolou,takže žádné problémy.
V18 na omeznou jsem ujel první jízdu s instruktorem, a jak sme dojeli tak seslezl z motrky(na které se mi nejelo nic moc-Honda cb250, a já zvyklý na enduro 2t) tak mi říká :"ty vole co tu chceš na těch jízdách?" tak sem mu pak řekl co a jak,jak se jmenuju, tak mu hned bylo jasné(dělal sem s ním aji to A1.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 21:04 | Nahoru | #62
Když jsem dělal v 15 malý áčko, tak jsme jezdili u nás na základce po dopravním hřisti (značky, překážky a pod.) na 2 simsonech, aby zjistili co umíme a co ne (většina z nás už jezdila a základy jsme zvládali), pak klasický jízdy po městě, mimo město na Suzuki GN250. Záverečky byly jen objetí bloku s nějakým chytákem (navedení do zákazu vjezdu, zastavení na přechodu pro chodnce a pod.
O 2,5 roku pozdeji při rozširování skupiny na A neomezené, zase simson po hřisti asi 10 minut (A jsme v kurzu společně s B dělali jen já a jedna holčina), pak jedna nebo 2 jízdy na 350 a to bylo všechno. Závěrečky jsem na A ani nejezdil

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 21:07 | Nahoru | #63
V 16ti sem si dělal A1 . Před první jízdou se mě zeptal jestli sem nějakou motorku už řídil,když sem řekl že ne(zkušenosti sem měl akorát s autem),tak se zeptal jestli jezdim na kole ,že je to podobný.Pak mi popsal co kde všecko na motorce je a sedli sme si na to.Do nějakého většího provozu sme se nedostali za celou autoškolu ani jednou.Jízdy probíhali většinou v domkové zástavbě(slivenec),na sídlišti(Barrandov) a nebo v Radotíně.Nějaké speciální manévry nebo tak sme nezkoušeli.Jinak mě naučil docela dost,zkoušky udělány napoprvé.A to co sem si nevyzkoušel v autoškole(úhybné manévry,prudké brždění a jak se při tom motorka chová..) sem si vyzkoušel sám na parkovišti .

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #64
Mel jsem jen A1 co se daval v minulosti automaticky k ridicaku na auto. Moc jsem toho tehdy nenajezdil, jen tu a tam na fichtlovi jak uz to byvalo. Jinak po letech v autoskole na neomezene Acko mi hned pred prvni jizdou instruktor rekl ze mam jet rovnou ja. Primo v centru mesta za plneho provozu... Tak mu rikam ani nahodou a tak me vzal na kraj mesta a tam uz jsem musel... Zadne cvicne jizdy nekde na parkovisti, ale hned mezi auta... Po par vycvikovych hodinach to uz bylo ok a cca. po 14 dech jsem uz delal zkousky. Myslim ze v CR nejsou autoskoly tak vyspele jako v zapadni evrope, ale tak to je s vice vecmi u nas.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 22:36 | Nahoru | #65
Bohužel bez technického vybavení to prostě nejde. Nikdo nenaučí krizvé brždění s aktivním odřazováním na motocyklu bez padacích ramen.Než se to žák naučí několikrát lehne což je samozřejmě bez ramen nesmysl. Bez simulace kluzké vozovky ve spojení s padacími rameny se nenaučí prostě nic. Alespoň ne bezpečně a dobře.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 23:12 | Nahoru | #66
Tak dělám teď papíry na neomezenou a mám za sebou první jízdu (nikdy před jsem na motorce žádné nejel). První jízda pokec o motorce, co jak funguje, šup na mašinu a jelo se centrem města, okolo města a zpět zase centrem města.
Je mi sice čtvrt století a nějakou orientaci v provozu mám, ale na moto ne a nic takového mi ani nebylo nabídnuto. A to se tu jedná o jednu z největších škol

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 23:17 | Nahoru | #67
Ja delal v Podebradech rovnou na velkou, sice za levnejsi prachy, ale bida ... prvni schuzka byla uprostred mesta - zeptal se me, jestli uz moto znam - kdyz sem rekl, ze endura jo, tak ze prej nasedat a bez mrknuti oka do provozu. Akorat sem se stacil zeptat, kde jsou blinkry a jelo se Po druhy odjezdeny hodine mi tvrdil, ze uz se nemam co ucit - ze uz dalsi jizdy nemaji valny smysl - ja si je teda vydupal, ale jinak nacvik cehokoli nula, jen krouzeni po meste do zblbnuti. Zadny krizovky jen par rad jak se chovat s moto v mestskym provozu a jak spravne ject podle komisare.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 23:40 | Nahoru | #68
Na mašinu jsem dělal papáry až v jednadvaceti, takže rovnou full-size...

Příjdu na první jízdy a před garáží CB500. Říkám není to moc velký? -To zvládneš. -Ale já Vám říkal že jsem ještě na ničem nejel. -Opravdu na ničem? -Ne. -Hmm no tak počkej... Vytáhnul nějakou 250 jako-čopr a odvezl mě za město na polňačku. Vysvětlil ovládání, párkrát se rozjet a zastavit a jelo se po okolních vesnicích. Všechny ostatní jízdy jsem už absolvoval na CB500 v normálním provozu.

Závěrečky. Po tej asi půl hodině s komisařem přijedu ke garáži, komisař sleze, zhasnu, chcípnu, vyklápím policajta a komisař: "Na velkej to dej!" -Ehm, prosím? -Říkám ať to postavíš na centrální stojan. -Co? -No nekoukej. -(spousta tiše řečených nadávek) Chvíli tam zápasím když najednou příjde instruktor a na mě: "Co to děláš?" -Řekl jsem mu ať to postaví na velkej. -Ty vole co blbneš Franto, na velkej to už nikdo nestaví. -Hmm, kolikrát jste to mladý pane stavěl na centrální stojan? -Ani jednou. -No tak to nechte bejt no, zkoušku jste splnil.

Takže musím říct že autoškola o ničem. Jak tu bylo řečeno, autoškola na papíry, ne na naučení.

(reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 23:55 | Nahoru | #69

ivouschin> Ty máš nápady Nee, nestál za hovno, šikovnej klouček to je

edit: Vidím v hlavičce výzvu ke jmenování autoškoly, tak jo, tu co mi nic nenaučila psát nebudu, ten kdo mne učil jezdit potom je Scandal osobně. Scandale, dík



Přesně tak. Scandal je člověk, co mi zachránil kejhák. Do tý doby jsem bojoval o život v každý zatáčce a v každý křižovatce, jen jsem o tom nevěděl. Jo není instruktor jako instruktor.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

14.4.2010 v 23:57 | Nahoru | #70
Autoškolu v 18 na auto, první hodinu na trenažeru ze 120, jak nad hlavou kroužilo to kolo "po kterém se jezilo", no a pak hned na do provozu. Učitel byl trochu cholerik, ale naučil docela dost o chování v provozu, ale i o nepsaných pravidlech co a jak. A jsou to věci které používám pořád.
No a na motorku před 2 lety. Když učitel zjistil, že pravidla znám, tak se soustředil jen na naučení základního ovládání motorky (zařadit, rozjet se, zabzdit) a odlišnosti chování řidiče oproti autu. Motoškola bych to ale rozhodně nenazval, byla to pouze škola na papíry.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 01:51 | Nahoru | #71
Moje první jízdy autem? " Už jsi to někdy řídila? Ne. Tak jedem" Rovnou do centra. Dělala jsem to při škole, takže autoškoláci starý prasata profesoři ..no a na motorce jsem ještě jízdy neměla, ale vypadá to, že to budou brát dost poctivě. Jízdy máme na CB500, cvičiště tam je.. To jsem na to zvědavá, držte palce

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 07:24 | Nahoru | #72
Na A1 všehcny jízdy, bez cvičáku (Dandy 125)
Na B všechny jízdy i trenažér
Na A 25kw jedna seznamovací jízda s Jawou 350 (přihláška až závěrečky během jednoho týdne)
Na A jen závěrečná jízda

Díky tomu, že otec je veterinář, jsem od 12ti let jezdil po kravínech a polňačkách autem (učil mě i couvat, rozjezdy do kopce atd...).V podstatě jsem dřív jezdil autem než seděl na fíku.Nejvíc mi dala v rámci motorek A1 pak už samo studium Největší peklo, sednou z ER5ky na autoškoláckou Jawu 350.Od 19ti Hornet 600 a k minulýmu roku 30tkm životní zkušenost, kterou bych nikdy neměnil, naučil mě strašně moc!

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 10:40 | Nahoru | #73
na fechtla výcvik na starém letišti, kužely, brždění, rozjezdy, furt dokola.Na auto hned do provozu žádný učení parkovat na spátečku sem se naučil až na skouškách, na motorce odjetá 1 hodina nějakej 250 čopr od Hondy, katastrofa. Na skoušky sem jízdy vubec neměl.Dnes bych volil jinou autoškolu, taky se mě to párkrát pěkně vymstilo.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 11:49 | Nahoru | #74
Já jel hned první hodinu do města a výjezd z autoškoly byl hned na čtyřproudovou hlavní třídu (Hradec Králové) Autoškola žádný cvičák nemá. Instruktorka na B se mi svěřila že auta nesnáší a zakázala by je a instruktor na A nesnáší motorky a nemluvil o ničem jiným než jeho novém BMW (auto)

1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 12:28 | Nahoru | #75
Auto u Hecla v Kyjově, dvě hodiny na trenažeru dopravního učiliště (první hodinu jsme jezdili spořádaně, pak jsme začali závodit po vnějším okruhu, plnej plyn co virtuální stopětka dovolila a slídovej kotouč nad hlavou se nestačil vrtět ) pak dvě hodiny na cvičišti na Pánově, rozjezdy, zatáčky, couvání do smetákovýma násadama vytyčené garáže... v autě přijímač a reproduktor, chlapík s vysílačkou na věži a honil dvě autíčka po cvičáku - dodnes tajně doufám, že ten rádiový provoz byl jenom jednosměrný, protože tolik sprostých slov, co jsem v tom autě vyřknul... A až pak do provozu. Jo a s vozíkem jsme si hráli na parkovišti u milotického zámku, je velké a je mírně svažité, takže zajet autem čumákem do kopce, vyřadit, odbrzdit a pomalu vlastní váhou couvat dolů, člověk dostal do ruky volant + hlavu dozadu + furt někam jinam jedoucí vozík přičemž nemusel uvažovat ještě i o spojce a plynu... Přesto, byly spolufrekventantky, kterým Hecl doporučil, ať v reálu o vozíku radši ani neuvažují a zavolají si spedici
A motorka? Půl roku po autě jsem se v SOŠ Strážnice domluvil s J. Zákravským, hodinu jsem se projížděl po areálu školy na hořčicové 350/634 a za dva dny zkoušky na jedovatě zelené 350/640 s ještě jedovatější kotoučovou brzdou, díky které jsem v kuželech málem lehnul. Výcvik nula nula nic, ale byl jsem mladej a řidičáku chtivej, dnes bych si to rád odjezdil celé a pořádně, nejlíp třeba u MATYho. Což není reklama, pouze konstatování holého faktu, že jej znám osobně a jeho přístup k motoškolení je 101%

Jinak MATY, v dnešní době, kdy se hledí na zisk a kvalita jde stranou (a je to ve všech oborech) nemáte vy slušnější moc šancí. Vem si kluka, má šestnáct, Yukinu sehnal na aukru padenou, na řidičák dílem vydělal po brigádách, dílem dostal od babičky a jediné co ho zajímá je jezdit, jezdit, JEZDIT...
Na co nějaká škola, nudné hodiny na cvičáku, sezení u promítačky s poučnýma videama (a nemyslím tím "P" ), prostě v pondělí zaplatit školu, v úterý teorii, ve středu dopoledne do provozu, odpoledne zkoušky na ouřadě a večer na motorkářích dotaz typu: udělal jsem řidičák, ale dostanu ho až za měsíc, můžu jezdit i tak?
Takže v tomto jsem zastáncem tvrdých pravidel a postupů: Rozšířit obsah výuky (viz zdravověda: co dva/tři roky se mění pravidla pro resuscitaci, proboha proč? Já se učil 30 masáží a pět vdechů, pak bylo 50 masáží a jeden vdech a teď to je snad ještě jinak. A přitom vůbec nezáleží na počtech, ale na tom, že se vůbec něco děje. A buzerovat kvůli číslíčkům? Chjo...) no a pak také dosadit nekompromisního kontrolora, praktiky některých automotoškol hraničí s diletantstvím. Jinak ty kluci umírat nepřestanou....

Omlouvám se za román, nějak se mi splašila klávesnice

dodatek: ...auto v roce 1997 a moto 1998, takže netuším, jestli tehdejší reálie jsou platné ještě dnes....

Naposledy editováno 15.04.2010 18:54:34

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 13:50 | Nahoru | #76
Nebzyk> Zákrava je dravec

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 14:25 | Nahoru | #77
Ještě učí?

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 14:42 | Nahoru | #78
Nebzyk> jasné, do třeťáku nás měl na praxu. Ale myslím, že už tam moc dlůho nebude...přece jenom už má svoje roky. V autoškole dělá B, C , na motorce sem ho myslim ještě neviděl.

Naposledy editováno 15.04.2010 14:49:46

(reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 15:17 | Nahoru | #79
Nebzyk> jé v tom Pánově to je ale hezký - cvičiště a hned vedle malý okruh Já chci mít taky takovou dráhu za cvičištěm Nemáte někdo zbytečnejch pár desítek milionů?

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 15:49 | Nahoru | #80
já jsem přišel k motorce, řekl mi co na co je a tady před tebou je parkoviště a jezdi nejdřív na siflovi a asi po dvaceti minutách na tři a půli kroužil jsemm dalších dvacet minut a pak, hned další hodinu do provozu, vždycky jsem měl dvouhodinovky, takže jsem jezdil skoro furt po Praze a okolí.A když jsme se rozjeli více než sedmdesát tak jsme hned někam zatáčeli, ale zase skoro furt jsem jezdil v dešti.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 17:36 | Nahoru | #81
Dal jsem "Jiná možnost", jelikož autoškola byla vybavena vcelku velkou asfaltovou plochou, ale využíval jsem ji sám. První hodinu instruktor pronesl jen pár slov, jakou páčkou co ovládám a dál už vše bylo na mne. Asi tak prvních 6 výcvikových hodin jsem dostal motorku (rozpadající se Jawa 350 (ŘO na 25kW)) a jezdil. Poté cca 7.hodinu jsme se byli na kratičkou chvíli projet po okolí Střešovic a hned zpět.

Zkrátka hrůza. Nacvičování brzdění apod. jsem si dělal sám. Na jednu stranu mi to nevadilo, jelikož mi to vcelku šlo, na druhou stranu by bylo správné dostat informaci, co se jak dělá a potom to zkoušet...

ps: ti, co budou chtít název AŠ, tak si ho, podle zmiňovaných Střešovic, vcelku snadno najdou...na druhou stranu-s jízdou v autě jsem byl velmi spokojen.

Jinak to, že je kvalita výcviku v autoškolách (až na výjimky) na tristní úrovni, všichni víme...

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 20:48 | Nahoru | #82
A1 - instruktor se zeptal jestli jsem někdy jezdil - něco málo jsem měl naježděný na fichtlovi na poli - tak hned šup do provozu, jezdil jsem na nějakým chopříku 125

Ao - neuvěřitelně dorasená 350, taky žádný vyptávání, rovnou do víru města. Ta 350 byla celkem ráda že jela, řetěz byl vytahanej až hrůza, přední brzda ani nezpomalovala, v zrcátkách jsem neviděl absolutně nic. Perlička je že pár dní před zkouškou nějaká slečna tu jawu poslala ze srázu - autoškola se asi ani nesnažila sehnat jinou motorku, tak jsem jel zkoušku na motorce která měla zohejbaný řidítka, světlo bylo nějak slepený, blinkry to samý, páčka brzdy ohlá a rovnaná - brzda nebrzdila už vůbec. prostě sranda.

A21 - v úterý jsem měl jednu jízdu 45 minut na kawě ER5 a ve čtvrtek ten samej tejden jsem šel na zkoušku. O nějakým ježdění na cvičišti se mi mohlo zdát, o nácviku krizovejch situací taky. Jsem zvědav jestli se sem někdy dostane ten trend že má každej svou motorku, do tý doby to bude furt stejná bída.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 21:50 | Nahoru | #83
Ja delal na 639 Jawe v 18 letech, papiry od skoly - tim myslim, ze autoskola byla jen skolni - neverejna. Bylo to se vsim vsudy, i na ty kuzely a ruzny klicky se dostalo.

(reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 22:49 | Nahoru | #84
[quote]Bubak z Nemecka>... pac jsem delal autoskolu jeste ve Svazarmu za hlubokeho sociku, tak popisu jak to bylo:

Nic ve zlém ale teď jsi mně dostal.Jo takle nějak se to dělalo,to jo, ale když ti bylo 16 tak socík končil a o hlubokém socíku víš tak od táty.
V patnácti Jawa 20,21,na řepné skládce pak zkoušky na cvičáku,žádný provoz.V osmnácti C,B,T,A. Dvakrát trenažer,tři jízdy osobákem,tuším tak něco kolem dvanácti jízd dlouhou Ifou a zkoužky.Testy,jízdy s Ifou,technika,to vše za měsíc.Jelikož jsem to nedělal jako předvojenský za 300Kč tak mně to stálo 2900Kč.Tak to chodilo za mně.

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

15.4.2010 v 23:03 | Nahoru | #85
ridlis neco
jo traktor a fiata a tri puli
Tak to je dobre
Dve hodiny na cvicisti simak pak cagiva canon provoz pak nekdy uprostred kurzu cviciste s kuzela a cypovinama ale dobre a pak zas v provozu....

1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

16.4.2010 v 00:25 | Nahoru | #86
no a největší prdel je to že můj instruktor na motorku byl věčně ožralejD a to so nedělám prdel..jednou přišel tak zmatlanej že nenased ani na motorkuD ale to je dobrých 12 let zpátky co jsem tu autoškolu dělal)) V Praze Dejvicích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

16.4.2010 v 00:36 | Nahoru | #87

Buellxb9S>no a největší prdel je to že můj instruktor na motorku byl věčně ožralejD a to so nedělám prdel..jednou přišel tak zmatlanej že nenased ani na motorkuD ale to je dobrých 12 let zpátky co jsem tu autoškolu dělal)) V Praze Dejvicích



no já když si dělal A1 tak si instruktor za mnou v klidu psal smsky

(reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

16.4.2010 v 08:08 | Nahoru | #88

Lord_Lee>no já když si dělal A1 tak si instruktor za mnou v klidu psal smsky



Já vozila toho mýho na zmrzlinu, baštil jí za jízdy

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

16.4.2010 v 10:23 | Nahoru | #89
Na rovinu, kdyz jsem si delal papiry, mel sem davno odjezdino na masine hromadu km, a o zadnej velkej vycvik sem nestal. Jediny, kdyz uz sem si to zaplatil, tak sem si chtel odjezdit hodiny, a to jsem si odjezdil. Alespon sem blbnul na utazenejch kruhacich :)

Od ty doby co zavedli za rizeni bez papiru na prislusnou skupinu 25-50 klacku pokuty a zabaveni ridicaku kdyz nejakej mate sem si to uz nelajz ...

anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště

16.4.2010 v 11:24 | Nahoru | #90
Když jsem si dělal papíry na fichtla,tak jsem jezdil na hřišti autoškoly,stejně tak jsem si poprvé osahal řízení vozu v areálu autoškoly a na velkou mašinu jsem si dal na hřišti pár koleček a když instruktor viděl,že to zvládám,tak jsme vyrazili do provozu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist