Pokud budete přispívat do fóra držte se prosím tématu, díky.
edit: Děkuji všem za dosavadní příspěvky, ostatní pište dále. Vy kteří jste v autoškole absolvovali nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů klidně napište i o jakou autoškolu se jednalo, ostudu jí tím určitě neuděláte.
edit 2: jelikož už jsem se k tomu vyjadřoval na jiném vláknu pro jistotu sem zkopíruji svůj příspěvek, aby i ti co si myslí že je autoškola neošidila byli v obraze:
Pánové (a dámy) když už je o tom řeč. Každá autoškola je ze zákona povinna mít schválenou zpevněnou cvičnou plochu - autocvičiště kde musí být zajištěno, aby tam nemohli vjet jiná vozidla tzn. žádné veřejné parkoviště ani škvárové hřiště apod. Ze zákona je autoškola povinna provádět min. 2x45min. výcviku na takovémto cvičišti, ze zákona je autoškola povinna mimo jiné provádět nácvik intenzivního brzdění a úhybných manévrů. Na všechno se v praxi s prominutím sere.
Jediné co s tím můžeme dělat je do takové autoškoly která neprovádí výcvik podle zákona vůbec nechodit, nebo tento výcvik vyžadovat a v případě, že nebude prováděn upozornit kompetentní úřady. Pokud si necháme donekonečna s.rát na hlavu a budeme ochotni platit za službu kterou nedostaneme tak se nikdy kvalita výcviku v autoškolách nezmění. Upozorňujte na to mladší kolegy kteří do autoškoly teprve půjdou a při rozšiřování požadujte odpovídající služby. Autoškola je od toho aby vás něco naučila a ne aby vám vystavila řidičák!!!
Naposledy editováno 03.03.2011 06:10:28
V18 na omeznou jsem ujel první jízdu s instruktorem, a jak sme dojeli tak seslezl z motrky(na které se mi nejelo nic moc-Honda cb250, a já zvyklý na enduro 2t) tak mi říká :"ty vole co tu chceš na těch jízdách?" tak sem mu pak řekl co a jak,jak se jmenuju, tak mu hned bylo jasné(dělal sem s ním aji to A1.
O 2,5 roku pozdeji při rozširování skupiny na A neomezené, zase simson po hřisti asi 10 minut (A jsme v kurzu společně s B dělali jen já a jedna holčina), pak jedna nebo 2 jízdy na 350 a to bylo všechno. Závěrečky jsem na A ani nejezdil
Je mi sice čtvrt století a nějakou orientaci v provozu mám, ale na moto ne a nic takového mi ani nebylo nabídnuto. A to se tu jedná o jednu z největších škol
Příjdu na první jízdy a před garáží CB500. Říkám není to moc velký? -To zvládneš. -Ale já Vám říkal že jsem ještě na ničem nejel. -Opravdu na ničem? -Ne. -Hmm no tak počkej... Vytáhnul nějakou 250 jako-čopr a odvezl mě za město na polňačku. Vysvětlil ovládání, párkrát se rozjet a zastavit a jelo se po okolních vesnicích. Všechny ostatní jízdy jsem už absolvoval na CB500 v normálním provozu.
Závěrečky. Po tej asi půl hodině s komisařem přijedu ke garáži, komisař sleze, zhasnu, chcípnu, vyklápím policajta a komisař: "Na velkej to dej!" -Ehm, prosím? -Říkám ať to postavíš na centrální stojan. -Co? -No nekoukej. -(spousta tiše řečených nadávek) Chvíli tam zápasím když najednou příjde instruktor a na mě: "Co to děláš?" -Řekl jsem mu ať to postaví na velkej. -Ty vole co blbneš Franto, na velkej to už nikdo nestaví. -Hmm, kolikrát jste to mladý pane stavěl na centrální stojan? -Ani jednou. -No tak to nechte bejt no, zkoušku jste splnil.
Takže musím říct že autoškola o ničem. Jak tu bylo řečeno, autoškola na papíry, ne na naučení.
ivouschin> Ty máš nápady Nee, nestál za hovno, šikovnej klouček to je
edit: Vidím v hlavičce výzvu ke jmenování autoškoly, tak jo, tu co mi nic nenaučila psát nebudu, ten kdo mne učil jezdit potom je Scandal osobně. Scandale, dík
Přesně tak. Scandal je člověk, co mi zachránil kejhák. Do tý doby jsem bojoval o život v každý zatáčce a v každý křižovatce, jen jsem o tom nevěděl. Jo není instruktor jako instruktor.
No a na motorku před 2 lety. Když učitel zjistil, že pravidla znám, tak se soustředil jen na naučení základního ovládání motorky (zařadit, rozjet se, zabzdit) a odlišnosti chování řidiče oproti autu. Motoškola bych to ale rozhodně nenazval, byla to pouze škola na papíry.
Na B všechny jízdy i trenažér
Na A 25kw jedna seznamovací jízda s Jawou 350 (přihláška až závěrečky během jednoho týdne)
Na A jen závěrečná jízda
Díky tomu, že otec je veterinář, jsem od 12ti let jezdil po kravínech a polňačkách autem (učil mě i couvat, rozjezdy do kopce atd...).V podstatě jsem dřív jezdil autem než seděl na fíku.Nejvíc mi dala v rámci motorek A1 pak už samo studium Největší peklo, sednou z ER5ky na autoškoláckou Jawu 350.Od 19ti Hornet 600 a k minulýmu roku 30tkm životní zkušenost, kterou bych nikdy neměnil, naučil mě strašně moc!
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
A motorka? Půl roku po autě jsem se v SOŠ Strážnice domluvil s J. Zákravským, hodinu jsem se projížděl po areálu školy na hořčicové 350/634 a za dva dny zkoušky na jedovatě zelené 350/640 s ještě jedovatější kotoučovou brzdou, díky které jsem v kuželech málem lehnul. Výcvik nula nula nic, ale byl jsem mladej a řidičáku chtivej, dnes bych si to rád odjezdil celé a pořádně, nejlíp třeba u MATYho. Což není reklama, pouze konstatování holého faktu, že jej znám osobně a jeho přístup k motoškolení je 101%
Jinak MATY, v dnešní době, kdy se hledí na zisk a kvalita jde stranou (a je to ve všech oborech) nemáte vy slušnější moc šancí. Vem si kluka, má šestnáct, Yukinu sehnal na aukru padenou, na řidičák dílem vydělal po brigádách, dílem dostal od babičky a jediné co ho zajímá je jezdit, jezdit, JEZDIT...
Na co nějaká škola, nudné hodiny na cvičáku, sezení u promítačky s poučnýma videama (a nemyslím tím "P" ), prostě v pondělí zaplatit školu, v úterý teorii, ve středu dopoledne do provozu, odpoledne zkoušky na ouřadě a večer na motorkářích dotaz typu: udělal jsem řidičák, ale dostanu ho až za měsíc, můžu jezdit i tak?
Takže v tomto jsem zastáncem tvrdých pravidel a postupů: Rozšířit obsah výuky (viz zdravověda: co dva/tři roky se mění pravidla pro resuscitaci, proboha proč? Já se učil 30 masáží a pět vdechů, pak bylo 50 masáží a jeden vdech a teď to je snad ještě jinak. A přitom vůbec nezáleží na počtech, ale na tom, že se vůbec něco děje. A buzerovat kvůli číslíčkům? Chjo...) no a pak také dosadit nekompromisního kontrolora, praktiky některých automotoškol hraničí s diletantstvím. Jinak ty kluci umírat nepřestanou....
Omlouvám se za román, nějak se mi splašila klávesnice
dodatek: ...auto v roce 1997 a moto 1998, takže netuším, jestli tehdejší reálie jsou platné ještě dnes....
Naposledy editováno 15.04.2010 18:54:34
Zkrátka hrůza. Nacvičování brzdění apod. jsem si dělal sám. Na jednu stranu mi to nevadilo, jelikož mi to vcelku šlo, na druhou stranu by bylo správné dostat informaci, co se jak dělá a potom to zkoušet...
ps: ti, co budou chtít název AŠ, tak si ho, podle zmiňovaných Střešovic, vcelku snadno najdou...na druhou stranu-s jízdou v autě jsem byl velmi spokojen.
Jinak to, že je kvalita výcviku v autoškolách (až na výjimky) na tristní úrovni, všichni víme...
Ao - neuvěřitelně dorasená 350, taky žádný vyptávání, rovnou do víru města. Ta 350 byla celkem ráda že jela, řetěz byl vytahanej až hrůza, přední brzda ani nezpomalovala, v zrcátkách jsem neviděl absolutně nic. Perlička je že pár dní před zkouškou nějaká slečna tu jawu poslala ze srázu - autoškola se asi ani nesnažila sehnat jinou motorku, tak jsem jel zkoušku na motorce která měla zohejbaný řidítka, světlo bylo nějak slepený, blinkry to samý, páčka brzdy ohlá a rovnaná - brzda nebrzdila už vůbec. prostě sranda.
A21 - v úterý jsem měl jednu jízdu 45 minut na kawě ER5 a ve čtvrtek ten samej tejden jsem šel na zkoušku. O nějakým ježdění na cvičišti se mi mohlo zdát, o nácviku krizovejch situací taky. Jsem zvědav jestli se sem někdy dostane ten trend že má každej svou motorku, do tý doby to bude furt stejná bída.
Nic ve zlém ale teď jsi mně dostal.Jo takle nějak se to dělalo,to jo, ale když ti bylo 16 tak socík končil a o hlubokém socíku víš tak od táty.
V patnácti Jawa 20,21,na řepné skládce pak zkoušky na cvičáku,žádný provoz.V osmnácti C,B,T,A. Dvakrát trenažer,tři jízdy osobákem,tuším tak něco kolem dvanácti jízd dlouhou Ifou a zkoužky.Testy,jízdy s Ifou,technika,to vše za měsíc.Jelikož jsem to nedělal jako předvojenský za 300Kč tak mně to stálo 2900Kč.Tak to chodilo za mně.
1 reakcí na tento příspěvek anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa: kvalita výcviku v autoškolách - cvičiště
Buellxb9S>no a největší prdel je to že můj instruktor na motorku byl věčně ožralejD a to so nedělám prdel..jednou přišel tak zmatlanej že nenased ani na motorkuD ale to je dobrých 12 let zpátky co jsem tu autoškolu dělal)) V Praze Dejvicích
no já když si dělal A1 tak si instruktor za mnou v klidu psal smsky
Od ty doby co zavedli za rizeni bez papiru na prislusnou skupinu 25-50 klacku pokuty a zabaveni ridicaku kdyz nejakej mate sem si to uz nelajz ...