paolo_novy Přidat reklamu

Téma: koně nebo Nm
 
1.2.2010 v 08:48
Zdar tak mě napadla myšlenka, která mi nedala celý víkend spát.... co je vlastně využitelnější v běžným provozu velký výkon v koních nebo točivý moment...měl jsem Z1000 s 130k, mám s2r s cca 80k a zajímám se o Mt-01 cca 90k a 150Nm

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:36 | Nahoru | #61

mateSAS>Stev> no prave ... jeeeeenze - kdyz budu mit u zavodaku individualne poskladany prevody v prevodovce, tak jsem v riti a nevim nic? Co kdyz budu merit nakyho veterana? tak taky prece nic nezjistim ... ano, budu vedet prubehy, ale absolutni hodnoty asi ne ...

Musis znat primarni a sekundarni prevod a jaky to ma prevody v prevodovce. Kdyz to neznas tak se to da jeste zmerit tak ze si z motoru beres otacky (napr ze zapalovani) a podelis to otackama zadniho kola a ziskas celkovej prevodovej pomer.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:37 | Nahoru | #62
assassin> U litru s tebou souhlasim. Ja myslel ze mluvime o CBR 600.

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:38 | Nahoru | #63

Stev>mateSAS> hodnoty jsou upravený o převody mám pocit. Čistě prakticky, když si vezmeš že momentem 100 Nm utahuješ ručně matku zadního kola, tak ta síla není moc velká



presne tak, prevodovym pomerem a nakym koeficintem pro ztraty je to prepoctene na klikovou hridel.. aby se to dalo srovnavat...

mereno je ale samozrejme na kole a prepocteno, malokdo vynda motor a meri primo vykon na klice (motorova zkusebna ve fabrice atd)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:38 | Nahoru | #64

mateSAS>pylot> dobre ... motorku posadim na brzdu, vyjede mi jakejsi graf ... co to je teda za hodnoty?

teoreticky si tedy poskladam jinak prevody a pak budu moct machrovat pred ostatnima ze mam o X Nm vic? bo jak to je?



Spravna otazka je co se vlastne na te brzde meri.
a) meri se v dynamickem rezimu - meris zrychleni kola, resp. setrvacniku kolem roztacenych. Nesnadno dopocitas moment na kole (prubeh zrychleni--> prubeh Mk). Nesnadno proto, ze identifikace celkoveho momentu setrvacnosti ("hmotu" valcu znas, ale hmota kola, pneu, retezu, prevodu + vsechny odpory...) neni trivialni.

b) ve statickem rezimu, nejakym zpusobem brzdis kolo (a vis jakym momentem) tak aby nezrychlovalo. Moment kterym v tu chvili brzdis je roven momentu na kole. Slozitejsi na realizaci, presnejsi, mene narocne na identifikaci parametru.

Kdyz potom vezmes ten graf Moment na kole vs. otacky motoru, mas jakymsi zpusobem smysluplna data.
Dalsi jejich zpracovani je rekneme diskutabilni. Prepocet na moment motoru je opet otazka urceni ztrat (kdo bude argumentovat tim, ze "dobeh" ti jednoznacne odpovi, pak se myli).

Vykon je potom prosty nasobek momentu (kdekoliv) a prislusnych otacek.

Jasnejsi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:40 | Nahoru | #65

pylot>assassin> U litru s tebou souhlasim. Ja myslel ze mluvime o CBR 600.



ja od zacatku rikam ze stezejni je objem, nerikam ze R4 a V2 nejsou rozdilne, ale co se tyka toho "zatahu" u motocykloveho motoru tak v tomhle smeru u V2 zadna velka vyhoda neni...

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:42 | Nahoru | #66
assassin> souhlasim. Jen jsem to spatne pochopil.

koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:42 | Nahoru | #67
pylot> kua ... otacky motoru vs. otacky kola me nenapadly :D

jinak by mi to bylo (bez objasneni) jasny u motorek, ktery jsou komplet v serii, tam mam sanci znat prevodovy pomery vsech motorek, ale u motorek stavenych individualne to nemam sanci vedet ... snimanim otacek se to celkem jednoduse vysvetluje :)

Dawe> jj ... souhlas ... i rozdil ve smesi pneu ti hodi rozdilny vysledky ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:43 | Nahoru | #68

Dawe02>Spravna otazka je co se vlastne na te brzde meri.
a) meri se v dynamickem rezimu - meris zrychleni kola, resp. setrvacniku kolem roztacenych. Nesnadno dopocitas moment na kole (prubeh zrychleni--> prubeh Mk). Nesnadno proto, ze identifikace celkoveho momentu setrvacnosti ("hmotu" valcu znas, ale hmota kola, pneu, retezu, prevodu + vsechny odpory...) neni trivialni.

b) ve statickem rezimu, nejakym zpusobem brzdis kolo (a vis jakym momentem) tak aby nezrychlovalo. Moment kterym v tu chvili brzdis je roven momentu na kole. Slozitejsi na realizaci, presnejsi, mene narocne na identifikaci parametru.

Kdyz potom vezmes ten graf Moment na kole vs. otacky motoru, mas jakymsi zpusobem smysluplna data.
Dalsi jejich zpracovani je rekneme diskutabilni. Prepocet na moment motoru je opet otazka urceni ztrat (kdo bude argumentovat tim, ze "dobeh" ti jednoznacne odpovi, pak se myli).

Vykon je potom prosty nasobek momentu (kdekoliv) a prislusnych otacek.

Jasnejsi?



akorat uz tohle predpoklada jiste teoreticke znalosti, sice tak trivialni ze by mel stacit stredoskolska fyzika, ale bohuzel leckdy ani absolventi VS nemaj v tehle zakladech jasno mateSAS by to ovsem mel ovladat:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:48 | Nahoru | #69

Stev>mateSAS> hodnoty jsou upravený o převody mám pocit. Čistě prakticky, když si vezmeš že momentem 100 Nm utahuješ ručně matku zadního kola, tak ta síla není moc velká



jj ono 100Nm na motoru taky nic moc neni:) kdyz vezmes kroutici moment cyklisty "na motoru" tak treba ja se 100kg na klikach co maji 200mm mam 200Nm:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:50 | Nahoru | #70

assassin>ale bohuzel leckdy ani absolventi VS nemaj v tehle zakladech jasno mateSAS by to ovsem mel ovladat:)



voe - zrovna Ty bys mel vedet, ze ja z toho ustavu utekl :D

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:50 | Nahoru | #71

mateSAS>voe - zrovna Ty bys mel vedet, ze ja z toho ustavu utekl :D



no ja taky, ale pokousel ses o to "dlouhodobe" jako ja.. tzn vetsi moznost ze se ti v hlave neco usadi:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:55 | Nahoru | #72

assassin>jj ono 100Nm na motoru taky nic moc neni:) kdyz vezmes kroutici moment cyklisty "na motoru" tak treba ja se 100kg na klikach co maji 200mm mam 200Nm:)



tam už je to potom o otáčkách, těch 100 kilo předpokládá styl jízdy postavím se v kopci a počkám až šlapka sjede dolů Ne že by teda svaly na noze zabíraly o moc míň ...

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:58 | Nahoru | #73
mam 110 koni a 180 kroutak... oboji mi staci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:58 | Nahoru | #74

Stev>tam už je to potom o otáčkách, těch 100 kilo předpokládá styl jízdy postavím se v kopci a počkám až šlapka sjede dolů Ne že by teda svaly na noze zabíraly o moc míň ...



to byl spis jen vtip, ono ten prubeh momentu v ramci jedne otacky je takovej ze ten vrchol tam bude jen v jednu chvili (ikdyz u spalovaciho motoru a zvlast jednovalce je to to same) a tudiz by se z toho stejne delala naka efektivni hodnota.. ale proste to jako cislo vypada hezky:) btw ono asi pujde udelat i vic nez vazis.. na silnicce se ve sprintu do riditek zpiras celkem dost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 13:59 | Nahoru | #75

Cuba_VTX>mam 110 koni a 180 kroutak... oboji mi staci



jen kdyby to nebylo na pul tuny co?

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:00 | Nahoru | #76

assassin>jen kdyby to nebylo na pul tuny co?



no puvodne sem to chtel taky napsat ale je to jen 320 kg

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:02 | Nahoru | #77
assassin> já to i tak pochopil Nevím, to už záleží na trénovanosti, matně si vzpomínám kolik jsem kdysi tahal na nohy v posilce a dvojnásobek váhy to myslím nebyl. Na druhou stranu jsem viděl hodně trénovanýho kamaráda kterej když zabíral na horáku tak se mu dost viditělně vychyloval ráfek od gumy

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:07 | Nahoru | #78
co je lepší ?

1) mít motorku o 1 koni a 100 Nm a nebo

2) mít motorku o 100 koních a 1Nm ?

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:12 | Nahoru | #79

šmudla>co je lepší ?

1) mít motorku o 1 koni a 100 Nm a nebo

2) mít motorku o 100 koních a 1Nm ?



1) v 70otackach za minutu
2) v 707000otackach za minutu

2 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:15 | Nahoru | #80
Cuba> a bo mit 140Ps a 200Nm pri 2500 :D

Assasin> mno, covece ... cili bys byl na kole schopnej uslapnout trebas 1,5 kone :D bo ne?

1 reakcí na tento příspěvek koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:50 | Nahoru | #81
Proč mi příjde, že má můj Bigouš při hodnotách: 50 Hp/6600ot/min a krouťáku 59Nm/5400 ot/min(takto jsem to opsal) zátah jako hárající fena, která letí za psem!!!!!

Je to i tím, že je to jednobůh...?

Naposledy editováno 01.02.2010 14:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:55 | Nahoru | #82

Zmrzla>Proč mi příjde, že má můj Bigouš při hodnotách: 50 Hp/6600ot/min a krouťáku 59Nm/5400 ot/min(takto jsem to opsal) zátah jako hárající fena, která letí za psem!!!!!

Je to i tím, že je to jednobůh...?



..protoze si nezkusil nic lepsiho:)

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:56 | Nahoru | #83
mateSAS> Odhaduje se, že průměrný cyklista „ve formě“ může podávat výkon zhruba 3 watty na každý kilogram své váhy po dobu jedné hodiny, tedy okolo 200 wattů v případě sedmdesátikilového cyklisty. Špičkoví amatérští cyklisté jsou schopni až 5 wattů a profesionální atleti dokáži podávat hodinu výkon až 6 wattů, tedy v případě sedmdesátikilového cyklisty 400 wattů. Elitní cyklisté specializovaní na krátké tratě dokáží krátkodobě podat výkon až okolo 2000 wattů, respektive 25 wattů na kilogram své váhy, elitní silniční cyklisté dokáží na konci pětihodinového závodu na cílové rovince zvýšit svůj výkon krátkodobě až k 1700 wattům.

Tot pravi wikipedie

Jinak u motorky mi zatim staci vykon "jede to jaxvina"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:56 | Nahoru | #84

mateSAS>Cuba> a bo mit 140Ps a 200Nm pri 2500 :D

Assasin> mno, covece ... cili bys byl na kole schopnej uslapnout trebas 1,5 kone :D bo ne?



trenovanej jedinec je schopnej kratkodobe dodavat i vic myslim... dlouhodobe se udava kolem 200W ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:57 | Nahoru | #85

assassin>trenovanej jedinec je schopnej kratkodobe dodavat i vic myslim... dlouhodobe se udava kolem 200W ...



edit: stancek zagooglil a upresnil moje "odhady" :)

tak sem nedal editovat ale citovat... stane se:)

Naposledy editováno 01.02.2010 14:58:02

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 14:59 | Nahoru | #86

assassin>..protoze si nezkusil nic lepsiho:)



Na tom určitě něco bude, ale na to, že je to taková mrcha(milovaná) těžká, tak jsem i od ostatních, nejen majitelů Biga slyšel, že to má odspodu více než úctyhodnej zátah.

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 15:04 | Nahoru | #87
assassin> No trefils to docela presne, ja si tipoval 400w, ale nastesti jsem se radsi podival na chytrej web abych neplacal blbiny.

koně nebo Nm

1.2.2010 v 15:28 | Nahoru | #88
Myslím, že podle každého chutě. Ten kdo rád točí si koupí malej mixér a ten kdo se zase "vozí" si koupí něco, co dává většinu síly do pěti tisíc. Třeba já bych nemohl jezdit na něčem co do pěti tisíc nejede. Asi bych se nikdy ani nerozjel! 125 2T vůbec nechápu.

Naposledy editováno 01.02.2010 15:28:46

(reakce na) koně nebo Nm

1.2.2010 v 15:47 | Nahoru | #89
Dawe02> "Prepocet na moment motoru je opet otazka urceni ztrat (kdo bude argumentovat tim, ze "dobeh" ti jednoznacne odpovi, pak se myli)."
Nějak sem nepochopil jak tohle myslíš :\ Přece pokud znám moment na kole a celkový převodový poměr, tak snadno spočítám moment na klice. Takový jednoduchý teoretický příklad ať se nám to dobře počítá?: Na klice bude 100Nm a 100koní a obojí při 10000rpm, celk. převod je 10. jak říkám jen teoretické hodnoty pro lepší počítání. No a kolik bude teď na zadním kole momentu, výkonu a otáček? Převody máme na motorce proto aby nám znásobovali moment, protože např. těch 100Nm je opravdu málo a samo o sobě by to asi nestačilo na rozpohybování 200kg motorky + jezdce, takže proto použáváme primárního převodu, převodovky a sekundárního převodu (dohromady tvoří celkový převod) a to do pomala, tzn. že otáčky klesají, ale moment roste a to právě o násobek celkového převodového poměru, takže teda na zadním kole bude 10x míň otáček tj. 100rpm, 10x větší moment tj. 1000nm, ale výkon bude "pořád stejný". Píšu v uvozovkách, protože bude o něco málo menší a to právě z důvodu ztrát ve výše uvedených převodech. A teď další věc a to, že pokud je brzda schopná spočítat výkon i na klice tak se to provádí právě pomocí doběhu (doběhové zkoušky), kdy se na konci zkoušky měří ztráty při vymáčklé spojce.
Aspoň takto si to pamatuju ze školy, braly sme to teda jen okrajově, takže budu rád když mi to nějak objasníš nebo líp přiblížíš. Když se v tom člověk každý den nepohybuje tak spoustu věcí zapomene, takže se klidně mýlím, v tom případě se omlouvám že s tím obtěžuju

koně nebo Nm

1.2.2010 v 16:10 | Nahoru | #90
mischa638> ohledne linearniho prevodu a jeho dusledcich pro moment a rychlost nic psat nebudu, tam jsme doufam na stejne strane (promin ale necetl jsem tvuj post pozorne, neni cas).

Ohledne "dobehu": Problem je principielni. Z tohoto mereni potrebujes identifikovat vice parametru, nez se da jednoznacne odvodit. Jde v podstate o dva druhy treni + hmotnostni parametr (napr. red. moment setrvacnosti).
Cili velmi zjednodusene: nevis presne kolik energie jsi "nabil" do setrvacnosti roztocenim (neznas hm. parametr) a ani nevis jake ztraty (a jakeho charatkeru prevladaji - Coulomb/viskozni) ti ji "poziraji".

Je to (zjednodusene prirovnani) jako bys chtel z kousicku funkce, ktera je zdanlive linearni urcit zda se jedna v sirsim intervalu o primku, sinusovku, sigmoidu....
Jednoduse a jednoznacne (bez okrajovych podminek) nelze!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist