globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom
Zdravím vespolek,

některé zdejší uživatele těchto strojů jsem už poprosil o radu interní poštou, ale aby to nebylo bráno jako spam, a taky pro případ, že to pomůže i dalším lidem stojícím před podobným výběrem, osměluji se poprosit o radu veřejně.

Stojím před aktuálním dilematem - po rozšíření ŘP na plnou skupnu "A" (velká motorka bez omezení věkem řidiče, kubaturou ani výkonem) jsem začal pošilhávat po větší mašince než je moje stávající dváca. S ohledem na své potřeby, smysl pro praktično a finanční i prostorové možnosti při garážování, jsem dospěl v nejužším výběru k těmto dvěma motocyklům:

- BMW F 650 (GS nebo verze Dakar)

- Suzuki DL 650 V-Strom

Vím, že to někdo může považovat za porovnání jablek s hruškama, vím, že je to jednobuch versus dvouhrnek, lehší a menší versus větší a těžší, Němec versus Japonec, více terén versus více silnice atd. atd. Na tom báwu už jsem seděl a kousek se měl i možnost projet.

Jsem si skoro jist, že na moje ježdění (většinou sám bez spolujezdce, žádné cesty kolem světa ani jízdy v terénu - pouze maximálně někdy z nutnosti kousek na suché polňačce) by vyhověla a dělala radost kterákoliv z těchto dvou motorek...

Ale jedná se mi nyní před definitivním rozhodnutím spíš o otázku jejich praktičnosti, životnosti, spolehlivosti, nákladů na údržbu, dostupnost servisů (zejména v JM kraji - Brno a okolí, ale nebráním se i dalším dále od Brna, když se to projeví na kvalitě a rozumné ceně), dostupnosti servisní příručky, zázemí značky na našem trhu a solidnosti jejího zastoupení atd.

Díky moc už předem za všechy názory a zkušenosti. A případné srandisty snažně prosím, aby měli soucit se starým mužem a aby mi pokud možno nemotali hlavu ještě víc případnými svými návrhy na opětovné rozšíření tohoto tak příjemně úzkého výběru, ke kterému jsem se slovy Mirka Černého z Balíčku karet po mnoha bojích, vítězstvích i nezdarech konečně a tak pracně dolopotil

Zdraví a předem děkuje
Dovi


Naposledy editováno 29.09.2009 20:38:00
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

24.10.2009 v 07:47 | Nahoru | #61
Ahojte, kluci a děvčata,

pokud by vás to zajímalo, tak už mám po svém velkém dilematu s výběrem a koupí větší motorky, ale bohužel úplně jiným způsobem, než jsem si představoval - život to rozhodnul za mne. Stalo se, o čem se poslední dobou u nás v práci šuškalo - hromadné propouštění. A 15. nebyla nejenom mzda (už minule to bylo se spožděním), ale tentokrát ani výplatní pásky. Včera si nás svolali na chodbu a snad prý bude malá záloha na mzdu (za září) ještě do konce října. Je sice příslib vedení, že se prý "řešení najde" a možná bude i nějaké odstupné, jenže o tom se všeobecně pochybuje vzhledem k narůstajícímu zadlužení podniku a k situaci se zakázkami atd. Tak se začínám poohlížet jinde a pokusím se najít si jinou práci. Ale v mém věku to nebude snadné, a raději už ani nepočítat s dosavadním platem.

Mám (měl jsem) naspořenu většinu z požadované částky a zbytek jsem měl přislíben od manželky jako její velkorysý dárek k Vánocům, budoucímu svátku a narozeninám dohromady. Volal jsem to samozřejmě hned všechno ženě - za tohoto stavu asi celkem rozumně říká, že bych měl v zájmu rodiny nyní bohužel nákup (nikoli nezbytné věci jako je motorka) zrušit nebo minimálně odložit na lepší časy - pokud ale ještě vůbec kdy nějaké nastanou...

Probíral jsem to pak ještě se švagrem, který byl schopen a ochoten mě založit a vypomoci větší částkou... a mám taky za sebou velkou večerní rodinnou poradu, ani ne tak bouřlvou jako deprimující.
Švára mi byl ochoten vypomoc dokonce celou kupní částku, ale manželce (je to její brácha) se to vůbec nelíbilo. Vysloveně je proti tomu, když nemáme nikdo v podniku ani mzdu v ruce a příští týden může většina zaměstnanců čekat výpověď. Argumentovali jsme spolu se švárou tím, že kdyby bylo nejhůř, můžu tu motorku prodat, ale žena má asi na určité věci nos - je to v naší situaci moc peněz a zájemci nečekají v zástupech u našich dveří aby mi trhali motorku z ruky. Pro klid doma jsme před ní oba kapitulovali. Je mi to líto a štve mě to strašně moc, že to takto dopadá, ale ta situace v podniku mi nedává prostor, abych to vůči manželce nějak ještě dál zkoušel vyargumentovávat.

Strašně mě ta situace štve a deprimuje, jak se to tady vyvíjí, nejenom v práci, ale i že na tu motorku mám problémy nikoliv vlastní vinou (ta krize) dosáhnout. Chtělo by se mi zařvat - zkur.vená globalizace a nenažranost mocných a neustálá honba za mamonem, který si stejně nikdo do hrobu nevezme!!

Ahoj všem, a pokud možno bez starostí o chléb náš vezdejší
Dovi

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

24.10.2009 v 09:30 | Nahoru | #62
Dovi> No pěkně jsi to napsal - bohužel se to netýká jen tebe, ale asi většinu z nás. Konkrétně i já žiju ve strachu abych měl v lednu práci, no a když nebude budu muset i já prodat svý motorky

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

24.10.2009 v 16:26 | Nahoru | #63
No tak to je na pikaču, držím palce a o to že neseženeš práci se neboj,.... kdo chce dělat, práci si najde.

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

14.11.2009 v 12:28 | Nahoru | #64

Rik333>resit spotrebu je picovina .... na motorce jezdis pro radost... odpoledne se seberes a jdes jezdit, jen tak, ze se ti chce. Kdyz na nis jezdis do prace, jedine dobre, vic si uzijes nasi pomerne kratkou sezonu. V ni najedes rekneme 4000km za rok? takze rozdil 2 litry spotreby = 80 litru x 28Kc = 2240Kc. Do svy plechovky si asi odpoledne nesednes a nepujdes se projet jen tak po okoli (pokud nemas Micu EVO)...., cili tam to resis, auto jako nutny zlo a naklady. Jestli chces tedy usetrit 2 litry rocne, nic si nekupuj... nebo si kup kolo, ale nesmis pichnout a platit new dusi... mozna si radej kup tu mapu.... res jizdni vlastnosti, posez, ceny dilu, jak rychle pada hodnota ojetiny... to ma vetsi smysl... myslim ja, teda...



Pokud najedu 4000 km za rok tak tu spotřebu možná fakt řešit nemusím ale to je sváteční ježdění ;prohnat to jak šus zastavit na benzince,hodinu tam posedět a zaječet domů,tak na to já si moto nekupoval.příkladně za nedělní odpol. od 14 00h do 19 00h není problem najet 200km rozumným tempem po okreskách,něco zpevněných cest lesem atd.od června do teď (co mám dakara) mám najeto cca 9000km ,v loni na Dominátoru 10 000 za rok,a při těchto nájezdech už je rozdíl jestli jedu za 3.5l nebo 5.5 či ještě víc.Ovšem jestli jsi podnikatel který beneli odepiše z daní pak opravdu spotřebu neřeš mám kamoša koupil si vysněnou xjr1300,teď jezdí málo a pomalu páč by to neuživil bo to žere jak Zil.

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

16.1.2010 v 21:08 | Nahoru | #65
Dovi>Asi názor od baby nebude to pravé...měla jsem 2 BMW 650GS a ted mám V-STROM 650...nesrovnatelné!!Pro mě celkem těžký..pro chlapa určo lepší..ovladatelnost...pohodlnost..rychlost..V-STROM!

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

3.7.2011 v 14:57 | Nahoru | #66
Ahoj Dovi, bylo by po čase fajn přidat do debaty závěr jak jsi dopadl, a jak jsi (nebo nejsi) spokojený se současným strojem, kolik a kde jsi najezdil kilometrů...
Mel.

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

3.7.2011 v 18:49 | Nahoru | #67
Nabal si Stroma a vyraž na dual dovču :) a ještě když benál je za 40kč :) to si užiješ srandy. Dakar a Strom se nedají srovnávat. Každá je na něco jinýho. Dakar je duál strom je silnice.



Trocha reklamy na Dakara neuškodí :)

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

6.7.2011 v 07:02 | Nahoru | #68
 

Melizoy píše: Ahoj Dovi, bylo by po čase fajn přidat do debaty závěr jak jsi dopadl, a jak jsi (nebo nejsi) spokojený se současným strojem, kolik a kde jsi najezdil kilometrů...
Mel.



Ahoj nyní už kolego, taky jedenáctkovej boGSeristo,

máš pravdu, slušelo by se to. Na moji omluvu - to vlákno už zapadlo a já na něho pozapomněl. Ale když jsi ho po více než roce a půl vytáhnul na světlo Boží...

No, po finanční stránce se to nakonec vyřešilo k dobrému a ještě v tu sezönu jsem pořídil BMW F 650 GS (ne Dakara), jednobucha s vibrujícím ROTAXem a už dvousvíčku.
Zpočátku nadšení veliké po všech stránkách, postupem doby pak už jenom nadšení z jízdy - zátah motoru, ovladatelnost, zvuk velkoobjemového jednoválce, spotřeba cca 3.5 l/100 km (klidná jízda, převážně sólo)...

 

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

6.7.2011 v 07:05 | Nahoru | #69
 
Horší už to bylo s ostatními vlastnostmi a s údržbou - ověřil jsem si pravdivost oblíbeného úsloví jednoho zkušeného kolegy (Toli), že "u F 650 GS je ke všemu přístup jak k penězům".

Kdybych měl shrnout nevýhody tohoto stroje, tak ať to nemusím znovu sepisovat, dovolil bych si ocitovat sám sebe z jedné diskuse ohledně krkolomnosti demontáže zadního světla (z fora na www.bmwgs.cz):

 

Kluci, je to sice mimo téma, ale s tématem to přesto souvisí.

Taky mě tato makačka na bednu a zároveň prstolam se zadním světlem přiváděly střídavě v zuřivost a v úžas nad tím, co je taky možné u TOP stroje. To uchycení musel fakt někdo vymyslet hlavou.

A SPOLU S MINIMÁLNĚ TŘEMI DALŠÍMI vlastnostmi F 650 GS to přispělo k tomu, že jsem se, byť se slzou v oku, nakonec přece jenom odhodlal tohoto jinak skvělého jednobucha "vyměnit" za boxera.
 
_____
 

No, nechtěl bych nikoho jakkoliv odrazovat od celkově výborného stroje, jakým je starý dobrý jednoválcový F 650 GS - se vším se lze vypořádat, i s těmi jeho několika nevýhodami, na které jsem narazil (možná je jich při mnohaletém provozu víc), ale které jsou myslím zase bohatě vyváženy jinými výhodami.

Navíc pro někoho jiného to možná nepředstavuje vůbec žádnou komplikaci - třeba když nemá hluboko do kapsy a dává všechno do servisu nebo na to má svého dvorního mechanika apod.

Ale k věci - ty řekněme 4 méně výhodné vlastnosti byly (pro mne) tyto:

1.
Zde diskutované značně komplikované uchycení zadního světla (kromě jiného), ovšem to je spíš prkotina oproti tomu dalšímu.

2.
Obecně hodně špatný, neoperativní respektive nedostatečný (v praxi místy vůbec žádný) přehled o stavu motorového oleje - to je dáno tím, že u F 650 GS není všechno dole ve vaně a proto to není (alespoň orientačně) změřitelné i za studena (před startem motoru a jeho prohřátím na provozní teplotu, kdy to už někdy může být docela pozdě).
Z toho pak plyne i obtížnější/složitější řádná (kompletní) výměna motorového oleje (oproti jiným motorkám).

3.
Dost špatný přístup k ventilům, k jejich kontrole a k event. seřízení. Navíc vymezení vůlí není jednoduše matkou na šroubu, ale přesnými podložkami. Takže nutnost shánět a kupovat ne zrovna levné sady podložek - v praxi více sad, protože to má 4 ventily.

Ten velkoobjemový jednobuch má holt vysokou stavbu, nahoře kapalinou chlazená obrovská hlava a komplet rozvody - je to dnes už samozřejmě (D)OHC. Je to o to výraznější, že se jedná o enduro, které musí mít už z principu vyšší světlou výšku, jinak by nemělo průchodnost terénem.

Čili je to tam "nahoře" už všechno dost natěsno, a taky proto se tam už nevešla ani palivová nádrž (jako u jiných motorek), která musela být umístěna pod sedlem (to ale není kromě omezeného objemu nic špatného, mj. se tím trochu sníží těžiště).

4.
Taktro "ušetřený" prostor nad motorem (nádrž pryč) byl využit k tomu, aby tam mj. dali baterii.
A to je ta 4. nevýhoda, protože jednak je k té baterce blbý přístup (mj. nutno to všechno oplastování pokaždé odtorxovat a naopak), ale hlavně je baterka umístěna v tom pro ni nejméně vhodném místě - je přímo nad velmi horkou hlavou motoru a tím vedrem baterka hodně trpí, silně jí to zkracuje život a trpí na vysychání.
Je potřeba ji často (periodicky) kontrolovat a případně dolévat destilku (není-li to pravá gelovka), přesto ji to neuchrání od časté výměny za novou.

5.
Ještě pro pořádek bych asi doplnil i poslední bod - jedná se o nepříliš šťastně zvolené umístění elektroniky vpravo dole před motorem - opět tepelně namáháno a mechanicky více zranitelné. Ale s tím jsem zatím osobně problém neměl (nemělo čas se to ještě projevit).

 
Ale jak říkám, toto vše jsou (pro mnohé lidi) pouze relativně drobné vady na kráse a samozřejmě se lze s tím naučit žít, když člověk respektuje zvolenou koncepci.

Jinak je to celkově opravdu parádní motorka s výborným spolehlivým a úsporným motorem a dlouhou životností, o tom žádná.

 

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

6.7.2011 v 07:36 | Nahoru | #70
 
Takže jak je už patrno z té citace, malé GS Báwo jsem po čase "vyměnil" za velké BMW R 1100 GS.
Něco peněz jsem ještě přidal a podařilo se mi sehnat plně vybavený a velmi zachovalý kus s doloženou historií a z dobrých rukou.
Udržovanou a s prokazatelně velmi málo najetými km, nebouranou a v terénu neježděnou leštěnku voňavku.

Údržba je levnější a nesrovatelně jednodušší, s výborným přístupem ke svíčkám a ventilům, se snadnou výměnou náplní, odpadá starost o baterku a vodní pumpu, motor má zátah už pěkně odspoda a při klidné pohodové jízdě po okreskách ho netřeba točit přes 3000 ot/min, a vynikající podvozek, to je kapitola sama pro sebe. Mašinka je to celkově ještě více robustní, ale i přesto se k ní chovám tak, aby mi vydržela až do důchodu.

Vzhledem k tomu, že plně nevyužívám potenciál toho velkého stroje, a mj. na něm nejezdím v terénu, tak při mém velmi klidném, kochacím způsobu jízdy krajinou (spotřeba dlouhodobě 4.5 l/100 km, minimum 4.2 l/100 km) při ročních nájezdech pouhých pár tisíc km ten boGSer u mne představuje bohužel spíš ty pověstné perly hozené sviním...

Ale to předimenzování pro moje potřeby ničemu nevadí - ta mašina mi dělá obrovskou radost, a to je u motorky to hlavní.
 

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

14.7.2011 v 17:45 | Nahoru | #71
hmm... jednu věc s tou dostupností potvrzuju a pak ta baterka je taky slabina... takže 2 . Na druhou stranu je vše postaveno na dlouhou životnost a tak to i v praxi funguje -tudíž to není třeba montovat a nijak to neobtěžuje. Ale zpočátku jsem z toho byl taky rozhozenej - hlavně proto že si opravuju sám a vzhledem k potenciálu tohoto stroje jsem ho dost ladil k obrazu svému.
Navíc i všechny ty slabiny jdou řešit když je vůle.

Myslím, že až dodnes ta motorka ve svý kategorii nemá velkou konkurenci a dokazuje to její návrat do výroby v prakticky nezměněné podobě. Z technických řešení je jasný že nebyla stavěná jako rozpočtová ale jako top produkt a proto ji současná produkce ani neporazila.

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

15.7.2011 v 11:30 | Nahoru | #72
 

MikiberG píše: hmm... jednu věc s tou dostupností potvrzuju a pak ta baterka je taky slabina... takže 2 . Na druhou stranu je vše postaveno na dlouhou životnost a tak to i v praxi funguje -tudíž to není třeba montovat a nijak to neobtěžuje. Ale zpočátku jsem z toho byl taky rozhozenej - hlavně proto že si opravuju sám a vzhledem k potenciálu tohoto stroje jsem ho dost ladil k obrazu svému.
Navíc i všechny ty slabiny jdou řešit když je vůle.

Myslím, že až dodnes ta motorka ve svý kategorii nemá velkou konkurenci a dokazuje to její návrat do výroby v prakticky nezměněné podobě. Z technických řešení je jasný že nebyla stavěná jako rozpočtová ale jako top produkt a proto ji současná produkce ani neporazila.



Souhlas.
A jak jsem psal, nechtěl bych nikoho odrazovat od celkově výborného stroje, jakým je starý dobrý jednoválcový F 650 GS - se vším se lze vypořádat, i s těmi jeho několika nevýhodami, které jsou bohatě vyváženy zase jinými výhodami.
 

1 reakcí na tento příspěvek BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

19.7.2011 v 13:56 | Nahoru | #73
Ahojte,
Jenom jeden krátký dotaz. Jaký konkrétní dopad má rozdíl mezi jednosvíčkou a dvousvíčkou? Z mých doměnek mi vychází nižší spotřeba a lepší průběh výkonu u dvousvíce z důvodu lepšího zapálení směsi a nižší emise?
Dávám si pomalu dokupy informace, protože jsem pro příští rok rozhodlý přecházet z malého Varana na tuto moto a zatím první dilema je ten rozdíl mezi jedno a dvousvící.
Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

19.7.2011 v 14:54 | Nahoru | #74
 

Geofre píše: Jaký konkrétní dopad má rozdíl mezi jednosvíčkou a dvousvíčkou? Z mých doměnek mi vychází nižší spotřeba a lepší průběh výkonu u dvousvíce z důvodu lepšího zapálení směsi a nižší emise?



Ahoj,

jednosvíčkový verze malýho GS Báwa jsou ty starší modely (r.v. 2000 až 2003 včetně) - dvousvíčkový modely už jsou novější (r.v. od roku 2004 včetně).

Ale ještě větší vliv než počet zapalovacích svíček má typ (verze) řídící jednotky - novější stroje tuším už od roku 2002/2003 mají skutečně menší spotřebu. Měl jsem už dvousvíčkový model (a s novou řídící jednotkou) a dlouhodobou spotřebu jsem měl pouze cca 3.5 l/100 km. Ale je fakt, že jsem to šetřil, čili žádné ježdění brzda plyn, spíš plynulé kochací jízdy po okreskách. A dalo se s tím jednobuchem (kvalitní motor ROTAX) v případě potřeby jet i za 3.25 l/100 km, když by se člověk vyloženě snažil.

Rozhodně orientací na ty novější verze nic nezkazíš!
 

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

20.7.2011 v 08:51 | Nahoru | #75
Jak píše Dovi... jen bych asi zohlednil víc stav a najetý km + cenu, než jít prioritně do 2 svíčky. Ono třeba 5000,- rzdílu v ceně projezdíš při 0.5l rozdílu na 100km až za 29.000Km. Větší rozdíl ve spotřebě tam není tak je to někdy zanedbatelný. Pokud se chceš svízt a taháš jsou spotřeby stejný... rozdíl je jen při jízdě na spotřebu, kdy novější model to umí líp.

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

20.7.2011 v 14:32 | Nahoru | #76
Já jsem totiž řešil a řeším podobné dilema jako Dovi (spotřeba, typ moto, náklady na údržbu atd.) v předchozích příspěvcích, takže spousta dotazů a myšlenek už byla zodpovězena
Díky oběma za postřehy. Postupně pokud mne budou napadat další dotazy, tak se budu ptát.
Ještě jednou díky

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

20.7.2011 v 23:35 | Nahoru | #77
Dovi>
Paráda, tomu říkám rozklad problému. Díky za příspěvek. V každém případě, také měřím spotřebu skoro při každém tankování a v našem kopcovitém kraji, nebo naložený s kufry na dálky, se pod 5 litrů s GS1100 moc často nedostanu (ale není to moje priorita, jde o radost z jízdy), takže můj obdiv za předvídavou pravou ruku

(reakce na) BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

30.1.2012 v 14:50 | Nahoru | #78
trinidad>

Naposledy editováno 30.01.2012 14:50:50

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

14.3.2012 v 14:19 | Nahoru | #79
 
Ahojte,

obrátil se na mne PéeMkou jeden zájemce zřejmě o BMW F650GS...

Věřím, že pokud k tomu někdo něco přínosného a povzbudívého připíšete a nezůstanou zde jeho "žádost" a moje úvodní reakce dlouho osamoceny, společně se jistě dobereme nějakého přínosného řešení.

Díky
Dovi

_

Takže tady jsou jeho dotazy a popis situace...

_____

12.03.2012 19:17

Zdravím,

zvažuji pořízení BMW F650GS ... bude to doufám moje první větší motorka... přemýšlel jsem i o starším GS 1100 ale nevím nevím myslím si že je to zbytečně už na mne silné - mám malo zkušeností... vlastně skoro žádné.

Četl jsem tvůj strom dotazu kdy jsi přemýšlel nad V stromem a GS... Momentálně řeším ten stejný problem ale více a více jsem rozhodnut pro GS... jenom nevím na co si dát v případě pořízení bacha.. a pak když už je koupím... tak abych zbytečně nerval tisíce měsíčně a najezdil maximálně 1000 km za sezonu rozumíš...
nechci motorku na dálnici... i když vím že gs to nevadí... chci motorku se jmenem která dobře vypadá a mohu se na ní spolehnout, nebude hladová jako muj brácha (a že je) a vím že BMW F 650GS tohle všechno snad splnuje.. jen nevím a nejsem si jisty tím servisem...

Muj rozpočet je max 70 000 spíše méně.. víš jak... registrace.. pak nějáké ty peníze abych ještě měl kdyby cokoliv se posralo... popřípadě na pořízení pneumatik... vím že ted máš GS 1100 tak vím že se daj sehnat dnes už i za docela solidní peníze v solidním stavu...blátem, nepokřtěné... ale už se mi nechce moc dlouho čekat.. to znamená šetřit... nechci si kupovat motorku na nějákej uvěr nebo tak něco... protože dneska práci mám a zítra ji mít nemusím.. pokud mi rozumíš.

Mám ted dovolenou tak se snažím zjištovat co nejvíce informací, a spolehám se na motorkře.cz a na flotilu lidí kteří tento stroj měli, mají a nebo plánují zakoupit. Přecijenom více a více zjišťuji že je složitější najít informace o tomto stroji.. nevim čím to je možná tím, že čím více toho chci vědět tím méně informací nacházím.. a nebo jsem rozmazlenej z informací k jawě jakehokoliv typoveho označení... asi je to přeci jneom lidovější motorka, a ve sve době snad jediná co v čsr byla. A dnes je nabídka motocyklů mnohonásobně petřejší a zajímavější, a tím padem i obtížnější si vybrat a najít potřebne informace...

Moc starý nejsem.. tedy doufám.. , ale snad o sobě mohu říct že v jistých směrech mám rozumu dost. To jsou motocykly. Netáhne mne to k zalehvačkám a nebo torpédům o síle 200 koní, kteří když dostanou "ovsa" tak opravdu skáčou... (pod kapotou).

Mám takove to rodinne štěstí že kdykoliv jsem měl motocykl.. (jawa 350/634) tak mne vždy nějakým způsobem zklamal.. svojí neustálou poruchovostí. Více času jsem byl v garáži než na silnici. Pak přišla druhá 350/634 ta na tom byla lepe.. ale ta zku... kladívka... neodbijelo tak jsem dal dost penez na opravu dobíjení.. dobíjí ale hádá se.. a nemám silu to štelovat. Tak tedy doufám a věřím že se usměje štěstí a konečně třeba pořídím mašinu jako je BMW F650GS. Tedy doufám že to vyjde a investice se vydaří... jak jsem již zminil rád bych investoval do koníčku který muj otec vubec nechápe nějákých 60 - 70 000 kč.. samozřejmně raději meně než více ale raději kvalitu a jistotu nežli krám a plechovku.

Ani nevím jak je to s najezdem kilometru u gs všiml jsem si že jsou zpravidla kolem 30 -50 -60 000 km a věkem od 2001 -2004 samozřejmně s ruznou vybavou i stavem...

Rád bych GS již s chrániči heftů blatníčkem jak v předu tak vzadu.. a pokud nejlepe s kufry... nalezl jsem jednu krásku která by uplně krásně seděla do těchto kriterii ale má 69 000 km najeto.. a přijde mi to dost.. ale zase majitel píše o pravidelném servisu.
 

BMW F 650 GS či Suzuki DL 650 V-Strom

14.3.2012 v 14:30 | Nahoru | #80
 
Ahoj,

jestli by ses nezlobil, tak bych to celé přenesl do diskuse na foru, samozřejmě bych z toho vybral jenom to obecné.
Navrhuju to proto, že tak jako Ty nyní, za měsíc nebo za půl roku se objeví někdo další v podobné situaci, takže když to bude dostupné, mohlo by to pomoci i dalším lidem.

__

 
Zkusím to stručně zrekapitulovat a dát nějaké návrhy a snad i dobře míněné rady. A kdyžtak to můžeme postupně upřesňovat i s dalšími lidmi.

 
Na motorku je potřeba:

- mít rozum

- mít peníze na její pořízení, provozování a servisování

- mít ji kde parkovat, ideálně garážovat

Tobě se jedná o volbu motorky z druhé ruky a o její co nejméně rizikovou koupi.
Nabídka ojetin dneska převažuje nad poptávkou, jak u aut, tak u motorek, takže si lze i dost vybírat a zdánlivě by to teda neměl být problém.

Ale problémy jsou v Tvé situaci minimálně dva:

1.
Volba správné, pro Tebe ideální kategorie motorky, a pak v jejím rámci volba konkrétní značky, typu, ročníku, vybavení atd.

2.
Z takto zúžené nabídky pak vytipovat ten pravý kus, čili cílem je dobrá nebo alespoň ne evidentně špatná koupě konkrétního stroje.
Jde tedy o to nešlápnout vedle a nekoupit nastrojený problémový vrak, do kterého bude člověk jenom sypat svůj čas a peníze a ničit si nervy.

 
K té základní volbě:

Málokdo se dokáže na začátku své motokariéry rozhodnout hned napoprvé správně. Občas se sice někomu podaří, že se strefí sám sobě do noty na dlouho dobu nebo natrvalo, ale to je spíš výjimka potvrzující pravidlo. Většinou si to každý potřebuje sám v sobě ujasnit, z vlastních zkušeností si udělat nějaké závěry do budoucna, prostě člověk se vyvíjí a mění, a s tím se mění i jeho některé dřívější názory.

Ideální je být ve spojení s nějakým okruhem už zkušenějších lidí, vstřebávat byť zprostředkovaně jejich zkušenosti, a hlavně je dobrý si pokud možno i sám vyzkoušet jízdu na různých strojích (skůtr, motard, cestovní enduro, čoprkrujzr, kroska, supersport atd.).
A i když ani potom ještě nemusí být ve všem úplně jasno, určitě už některé kategorie bude možno pro nejbližší období vyřadit z užšího výběru.

 
U Tebe to teda zatím vypadá na cestovní enduro střední třídy. Jako první se asi nabízejí ty už dost profláknuté (notoricky známé a obecně doporučované) stroje jako jsou BMW F650GS/Dakar (ten klasický ROTAXový jednoválec 650 ccm, ne nový dražší 800 ccm dvouválec), Honda Transalp (případně Afrika) a 650 ccm V-strom od Suzuki. Jsou i další možnosti, ale u těchto výše zmíněných určitě nešlápneš vedle co se týče relativní spolehlivosti, rozšíření a obliby mezi lidmi, dostupností ND, servisního zázemí, ochotnou radou v případě technického problému a v neposlední řadě i možností zase takovýto stroj poslat dál do světa, bude-li to potřeba.

Prostě u zmíněných motocyklů máš slušnou šanci, že se jich pak můžeš bez velké finanční ztráty docela rychle zbavit, kdybys naznal, že Ti tento motocykl nebo tato kategorie až tak úplně nesedí. Po této stránce je teda volba některého z těchto typů rozumná a málo riziková.

 
Podle toho, co a jak píšeš, se zdá, že preferuješ to malý GS Báwo - věnujme se teda jemu.
Má samozřejmě jako každý kus techniky své výhody i nevýhody, ale je to i po těch letech od zahájení její výroby myslím si stále nadprůměrně kvalitní a nadprůměrně oblíbená motorka, relativně spolehlivá a úsporná.

Co se informací a technického zázemí týče, určitě je největší studnicí znalostí o ní český specializovaný server BMWGS www.bmwgs.cz/news.php, konkrétně jeho sekce věnovaná přímo typu BMW F650GS (motory Rotax) www.bmwgs.cz/forum/viewforum.php .
Myslím, že budeš mít o čem číst a o čem přemýšlet řadu dní a týdnů, a na nedostatek informací si nebudeš moci stěžovat.

Dovolil jsem si založit Ti tam už diskuzi na toto téma: BMW F 650GS - pro a proti - snad se postupně i tam něco dalšího potřebného dozvíš: www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php

 
Co se pak vytipování vhodného kusu a vlastní koupě týče, neuspěchej to. Jednoznačně bych Ti doporučoval poprosit některého ze zkušených vlastníků tohoto motocyklu, zda by Ti (i za případnou symbolickou odměnu zahrnující alespoň cestovní náklady apod.) u koupě neasistoval.

Tato investice se Ti vyplatí, budeš mít klid a hodně tak snížíš riziko, že Ti jako mladému a méně zkušenému zájemci nějaký anonymní prodejce podstrčí nějaký problémový kus.

A úplně ideální by bylo koupit to od některého známého člena toho fora, nejlépe nějakého dlouholetého majitele, kterého ostatní už dlouho znají. Takový člověk si nebude kazit svoji pověst v komunitě nějakým vyloženě podvodným jednáním.

 
Toto jsou z mé strany asi ty nejlepší obecné rady do začátku, které jsem Ti takto zfleku a na dalku schopen poskytnout.
Kdyžtak se ale klidně ptej dál a pokud budu vědět odpověď na Tvůj konkrétní dotaz, rád Ti odpovím, a jistě i další lidé, současní nebo dřívější majitelé F650GS nebo Dakara.

 
EDIT: oprava překlepů

Naposledy editováno 14.03.2012 15:11:36
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist