Téma: Hlučnost laďáku
 
11.2.2009 v 17:43
Ahoj, mám doma lazený výfuk na DR, vypadá velice slušně a motorce opravdu sluší, problém je v tom, že to řve jako prase, což se mi nelíbí. Nechci provokovat lidi zbytečným rámusem, lepší být v lese jako duch . A Vás se chci zepat, existuje nějaká firma co by to utišila? Kolik by to asi stálo? Chci aby výkon zůstal a zvuk klesl na minimum Díky za každou plodnou odpověd
Anketa: Snažíte se být v lese tiší?
Ne
20%
12
Ano
80%
49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 09:19 | Nahoru | #61
Joraell> Tak ty tam máš slušnej komín, když jsem stál za tebou a ty jsi nastartoval, tak mě to ofouklo asi 4m daleko

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 09:47 | Nahoru | #62

Lada.s>Joraell> Tak ty tam máš slušnej komín, když jsem stál za tebou a ty jsi nastartoval, tak mě to ofouklo asi 4m daleko

No to sice jooo :), ale oproti MX ladakum,kuchanejm laufum a tem s vypalenou vatou (90% motorek rok 05 a starsi :)) ) je to komorni hudba :)

Ale dira je to poradna, to nepopírám :)


Naposledy editováno 13.02.2009 09:49:09

Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 10:42 | Nahoru | #63
všem: že to někomu řve kůli tomu, aby mu to trochu líp jelo pro mě není argument. Dá se koupit i tichý laďák (nebo s dB killerem). V očích neenduristů je to prostě řev. Když s tím někdo jezdí po trati, tam to je celkem fuck, ale jak s tím někdo líta po lese tak pak se nesmíme divit, že jdou lidi proti nám. Když lesákům a myslivcům a jiným budeme nahrávat do karet, za chvíli si bude každý tahat motorku na vůzku za autem na trať přes půl republiky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 10:42 | Nahoru | #64

Joraell>ja mám třeba na motorce ladak, kvuli prubehu ne vykonu a taky kvuli tomu ze motor potom citelne mene brzdi pri zavreni plynu -> uz nepadam pres riditka. dalsi vec je ta ze ten akrap je minimalne o 2-3 Kg lehci jak origo a podstatne lip vypada :)


naprosta pravda, na kompletním výf. systemu se dá vydělat zhruba cca 3kg úspory hmotnosti (proti serii). kdo tvrdí že motorka laďák nepotřebuje ( např.530exc) tak neví o čem mluví. Světoví výrobci to nedělaji pro paradu zvuku ale jde jim o funkčnost a to co přinese ( nižší vaha, změna průběhu často s narustem výkonu) Jinej zvuk může akorat lahodit motorkařskému srdci ale kvuli tomu si to přece nekupujeme.

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 10:49 | Nahoru | #65

ladiktm>Joraell>ja mám třeba na motorce ladak, kvuli prubehu ne vykonu a taky kvuli tomu ze motor potom citelne mene brzdi pri zavreni plynu -> uz nepadam pres riditka. dalsi vec je ta ze ten akrap je minimalne o 2-3 Kg lehci jak origo a podstatne lip vypada :)
naprosta pravda, na kompletním výf. systemu se dá vydělat zhruba cca 3kg úspory hmotnosti (proti serii). kdo tvrdí že motorka laďák nepotřebuje ( např.530exc) tak neví o čem mluví. Světoví výrobci to nedělaji pro paradu zvuku ale jde jim o funkčnost a to co přinese ( nižší vaha, změna průběhu často s narustem výkonu) Jinej zvuk může akorat lahodit motorkařskému srdci ale kvuli tomu si to přece nekupujeme.



a neber to kdyz ti to nabizej k motorce zadarmo ze

1 reakcí na tento příspěvek Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:01 | Nahoru | #66
to že laďák prospěje průběhu výkonu, sníží hmotnost a tak je nepopiratelné, ale nepohybujeme se v terénu sami a navíc je to díky naší legislativě nelegální, tak by si každý mohl sáhnout do svědomí a něco udělat pro to, aby jsme na tom nebyli jako na slovensku a na západ od hranic. Když ladák, tak s dB killerem a starat se o něj (nenechat vylítat ůplně vatu a tak). Když nás v lese nepůjde tolik slyšet, lidi o nás nebudou vědět a třeba se to naše jezdění zůstane aspoň takové, jako je teď. Nebo chcete jednou ukazovat fotky z hard enduro tripů svým děckám a vysvětlit jim, že díky tomu, jak se jejich fotříci tehdy chovali teď oni můžou do lesa tak akorát pěšky nebo na elektrobazmektu s prd dojezdem?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:37 | Nahoru | #67
black-jack> jj samozřejmě měl jsem namysli "otevřený" lauf pro enduro ( spolnujici hlukove regule FIM a řády endura cca 94dB +- tol.) ) , neměl jsem namysli doutník pro MX (zcela otevřený) jak ma Joraell na svym bergu ( roura tak 45mm ) a killer ještě nevybalil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:41 | Nahoru | #68

ladiktm>black-jack> jj samozřejmě měl jsem namysli "otevřený" lauf pro enduro ( spolnujici hlukove regule FIM a řády endura cca 94dB +- tol.) ) , neměl jsem namysli doutník pro MX (zcela otevřený) jak ma Joraell na svym bergu ( roura tak 45mm ) a killer ještě nevybalil

nahodou vybalil :) a jak rikam hlucnost se nijak nezmenila teda

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:46 | Nahoru | #69
ladiktm> ale tak zas Joraell na tom jezdí závody ne a z toho co tu píše usuzuju, že v terénu moc často nejezdi, ale můžu se mýlit Každopádně, pokud je pro FIM norma pro enduro 94dB, neznamená to, že když někdo jezdí terén, nemůže to mít pod touto hranicí Třeba takový Supertrapp ISD2 guiet core má v továrním nastavení cca 91dB a po vyndání 5ti kroužků z celkových cca 12ti 75dB a to už je znát A když už jsme u toho, kdo má větší díru na konci výfuku, tak asi půjdu změřit tu na supertrapu

Naposledy editováno 13.02.2009 11:48:41

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:47 | Nahoru | #70

Joraell>ladiktm>black-jack> jj samozřejmě měl jsem namysli "otevřený" lauf pro enduro ( spolnujici hlukove regule FIM a řády endura cca 94dB +- tol.) ) , neměl jsem namysli doutník pro MX (zcela otevřený) jak ma Joraell na svym bergu ( roura tak 45mm ) a killer ještě nevybalil nahodou vybalil :) a jak rikam hlucnost se nijak nezmenila teda



vybalit neznamená, že jsi ji tam dal

Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:51 | Nahoru | #71
ale jo dal, akorat jak rikam pak to sice jelo ve stredu pekelne ale ten zbytek stal zaprd a dostavilo se opet to brzdeni motorem a jinak mas pravdu v lese jedu tak 20 hodin rocne :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:52 | Nahoru | #72
Joraell> ale par šmiků muselo ubýt!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 11:57 | Nahoru | #73

ladiktm>Joraell> ale par šmiků muselo ubýt!



hej jako nevim mozna na vetsi vzdalenost se to nebude tak rozlehat ale kdz stojis u toho tak to byl snad jeste vetsi rachot. Ten zvuk byl takove mnohem vice "natlakovanej" :) uz na volnobeh zatimco s otevrenym to tak jenom pobublava s tim killerem to huci jak traktor

Naposledy editováno 13.02.2009 11:57:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 12:01 | Nahoru | #74
Joraell> nojo, akrap ale tak jak to dávají zadarmo A je uvnitř jen děrovaná trubka, nebo je tam nějaká pžepážka a tak?

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 12:08 | Nahoru | #75
Joraell> ono všechny ty ucpavky, komory (na hom. laufech např. exc) dělaji výfukové protitlaky. už když si seriovej endurackej vyfuk otevřeš a nastavíš propojovací (rovnou) rourou tak je znatelný rozdíl a už s motorkou na nastojanu je citit jak se motor mnohem lehčeji roztačí z volnoběhu na vyšší otáčky ) to jsi spravně podotkl a vidím že stím máš stejne zkušenosti )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 12:09 | Nahoru | #76
black-jack> kdyby tam byla přepažka tak to v životě nepojede a nikdo to nekoupí

Naposledy editováno 13.02.2009 12:10:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:01 | Nahoru | #77

ladiktm>black-jack> kdyby tam byla přepažka tak to v životě nepojede a nikdo to nekoupí





tento mám..a chválím si ho Nejsem z těch, co do nebes chválí to co mají v garáži, jsou samozřejmě i jiné výfuky, ale když jsem viděl průřez tímto (a přečetl něco málo na zahraničních forech, usoudil jsem, že bude dost tichý a když ne, tak ho poladím tak, aby byla jeho hlučnost daleko pod normou. Po roce používaní můžu s klidem říct, že nehnije (kvůli tomu jsem sundal originál), je lehčí, motor je živější, ale neřve (75dB)

1 reakcí na tento příspěvek Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:04 | Nahoru | #78
opravdu zajimava konstrukce, ale pochybuju ze by tento lauf byl lehci jak muj origos na husaru a za druhe tizsi mozna, ale ze by to s nim jelo lip jak s originalem, k tomu bych byl hodne skeptickej.

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:10 | Nahoru | #79
black-jack> jj todle je pro civilní moto, v offroad použití stím málo koho uspokojíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:32 | Nahoru | #80
Joraell> myslel jsem tak, že je lehčí než origo z DRka a že s ním DR jede líp než s originálem je holý fakt, pocitově to jde líp do otáček a krouták je taky vyšší (s originalem se mi DR bez plynu nerozjelo...ted jak dám za jedna a pustim rozumně spojku, normál se rozjede a to s origo převodem

edit: ladiktm-dělá se i race verze

Naposledy editováno 13.02.2009 13:34:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:38 | Nahoru | #81
black-jack> ty vtom maš i katík??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:43 | Nahoru | #82
ladiktm> neee

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 13:46 | Nahoru | #83
black-jack>maš někde i ty vejfuky pro offroad stroje?? popř. by mě zajímalo to ospořádaní jak si tady ilustroval na svým dr, kamarad taky zvažuje lauf na svou DRku 350, todle mu ukážu, protože ta těžka seriovka važně musí sjíždět zadní gumu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 14:22 | Nahoru | #84
ladiktm> race core


quiet core


rozdíl myslím jde vidět na první pohled

Naposledy editováno 13.02.2009 14:23:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 14:33 | Nahoru | #85

ladiktm>Joraell>ja mám třeba na motorce ladak, kvuli prubehu ne vykonu a taky kvuli tomu ze motor potom citelne mene brzdi pri zavreni plynu -> uz nepadam pres riditka. dalsi vec je ta ze ten akrap je minimalne o 2-3 Kg lehci jak origo a podstatne lip vypada :)
naprosta pravda, na kompletním výf. systemu se dá vydělat zhruba cca 3kg úspory hmotnosti (proti serii). kdo tvrdí že motorka laďák nepotřebuje ( např.530exc) tak neví o čem mluví. Světoví výrobci to nedělaji pro paradu zvuku ale jde jim o funkčnost a to co přinese ( nižší vaha, změna průběhu často s narustem výkonu) Jinej zvuk může akorat lahodit motorkařskému srdci ale kvuli tomu si to přece nekupujeme.



Jels už na 530 ? Většina hobby jezdců ten laďák fakt nevyužije!

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 14:38 | Nahoru | #86
Kopec> 530 zrovna ne ale 525 sezonu ( takovej rozdil mezi něma tam už nebude) ta novější bude hodnej beranek s přijemnejším průběhem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 14:39 | Nahoru | #87
black-jack> a uprava hladiny zvuku je taky regulovatelna v rozpětí jak pro tu tvou verzi z dr?

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 14:50 | Nahoru | #88
ladiktm> tak regulovat se dá zvuk u obou verzí...čím méně je tam těch koleček, tím je to tišší. Koukni na stránky výrobce a stáhni si treba katalog, je to tam fajně popsane

2 reakcí na tento příspěvek Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 16:38 | Nahoru | #89
jaktoze cim mene tim tisi ? to nechapu ? :)

(reakce na) Hlučnost laďáku

13.2.2009 v 16:52 | Nahoru | #90

Joraell>jaktoze cim mene tim tisi ? to nechapu ? :)



jojo přesně, čím méně tam je koleček, tím je to tišší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist