globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gelová vs. kapalinová
 
23.12.2008 v 16:22
Zdravim, zajimalo by me, jakou jinaci vyhodu, krom udajnyho o 30% vyssiho startovaciho vykonu maj gelovy baterky? To jako ze se vevnitr neprelejva elektrolyt, nebo tak? Je lehci?

Sem zvyklej dolejvat, nabijet a tak dale. Je na to i jinaci nabijecka, nebo to sou marketingovy kecy, abych si jinou nabijecku koupil?

Gelová vs. kapalinová

3.1.2009 v 13:59 | Nahoru | #61
Tohle je hustá debata K těm "bezúdržbovkám": tatík takhle zachraňoval baterku, co dostal v nový Felině - po nevim kolika rocích mu přišlo, že už tolik "nedává", tak vyndal špunty (metodou víceméně násilnou, ale šlo to), zjistil, že je málo elektrolytu, tak dolil, zkontroloval hustotu a baterka šlapala ještě rok nebo tak...

Jak je která baterka vyrobená je fakt věcí výrobce, poznat AGM nebo gelovku se dá fakt jen asi pilou, pokud na ní budou natištěný nesprávný údaje.

Bezúdržbovky by se neměly pokládat na bok, protože jsou v principu stejný jako dolívačky, takže tam hrozí vyzkratování desek kalem a další věci.

A co se týče nabíječek, to je fakt na samostatnej vědní obor - každopádně v krámu se snažej prodat, takže je to samá inteligentní, pulzní a kdovíjaká nabíječka.

Jurawood: ty jo, to je vcelku geniálně jednoduchý zapojení, já bych měl cukání řešit to nějakou elektronikou s mikročipem

Gelová vs. kapalinová

3.1.2009 v 14:32 | Nahoru | #62
Práve agmka se můžou položit, kyselina + destilka je nasáklá v tkanině, pokud nemá špunt tak se jim říká gelová, pokud špunty má tak bezúdržbová, nevím proč to tak je, podle všeho se jedná o podvod výrobce.

Jinak já do bezúdržbovek dolíval, po pár letech začne vysychat, ale elektrolyt by se měl celej nasáknout do té tkaniny, hustota změřit nejde, takže jedině voltíky

Naposledy editováno 03.01.2009 14:33:37

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

3.1.2009 v 23:20 | Nahoru | #63
Jurawood: já sem právě někde čet článek o "bezúdržbovkách", který byly řešený jako klasický dolívačky, akorát měly nahoře v "hlavě" baterky takový kondenzační komůrky nebo jak to nazvat, kde se vypařená destilka měla srážet a stejkat zpátky do baterie. Jak moc se tenhle patent používá, to ale netušim.

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

4.1.2009 v 14:10 | Nahoru | #64
CharlieV> Ano, máš pravdu. Nejednalo se ale o provedení AGM. Sám jsem ji kdysi měl v autě (Varta). Zde se ale jedná o klasickou konstrukci, pouze je omezen odpar vody a tím nutnost kontroly a dolévání. Poloha musí být zachována!!!
Jsem si dovolil odpovědět místo Jurawood

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

4.1.2009 v 21:28 | Nahoru | #65
Zdar borci,mam hondu pacific coast800 a v ní baterii od varty YTX12-BS která se prodává pod označením varta-gel.Po přečtení vašich příspěvků,si nejsem jist jestli se skutečně jedná o gelovku a co teprve když jsem sháněl v obchodě udržovací dobíječku kterou bych jednoduše připojil na celou zimu na baterku a měl pokoj,tak mi řekly,že na gelovku nic neexistuje,jen dobíječka kterou baterku jednou za dva měsíce dobiju a hotovo.Moc se mě tomu nechce věřit a sám tomu merozumím,proto prosím o radu nebo informaci jak s toho ven.Souhlasil bych s názorem,že gelovky se dávají do motorek u nihž je problém s vyndáním baterie.Já musím sundat z půlky motorky plasty,než se k ní dostanu a proto bych ji tam rád nechal i přez zimu.Možná,že pomůže že parkuju ve vytápěné garáži,ale i tak prosím o radu ohledně dobíjení a jestly někdo nevíte co si mám pořídit za dobíječku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

5.1.2009 v 16:20 | Nahoru | #66
pc800> Přečti si předchozí příspěvky. Těch deset minut určitě najdeš. A vzhledem k tomu, že disponuješ připojením k netu, tak jistě nebude problém chvíli hledat, jak co funguje. Bez pochopení souvislostí budeš odkázán pouze věřit, což není vždy dobře.
edit: Jen tak mimochodem: Nemáš náhodou něco z tohoto? http://www.autobate...amp;podkategorieID=1
A jukni i sem:
http://www.varta-aut...ex.php?id=77&L=1

Naposledy editováno 05.01.2009 17:42:31

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

8.1.2009 v 20:13 | Nahoru | #67
Rob2> Dik za radu.Na ten net se kouknu,ale i tak zavolám do varty a nechám si něco doporučit.Když mam jejich baterku tak by mě mohli k ní prodat i dobíječku.Ještě jednou dik za zájem a popř. ještě napíšu co koupím.ČAO PC 800

Gelová vs. kapalinová

9.1.2009 v 13:16 | Nahoru | #68
Jurawood> Rob2> zdravim a děkuji Vám za vysvětlení

jak je vidno podle toho co pišete tak se v těch bateriovejch věcech vyznate, narozdil ode mě, taky jsem si myslel jako většina že mám v moto gelovku ( mám AGM )

jeslikož jsem včera nenatočil motorku, začínám také shánět nabíječku, proto vás dva žádám o radu, nejlépe přímo odkaz na nějakou kvalitní a zároveň levnou pulzni nabíječku děkuji

ps: tak mě napadlo kvalitní a levná ? to většinou nejde dohromady co

2 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 11:56 | Nahoru | #69


TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah. Ochrana: IP 65. Rozměry: (d x š x v) 180 x 62 x 40 mm. Hmotnost: 0,5 kg. V Lidlu za 499 Kc.

Naposledy editováno 10.01.2009 12:02:15

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 17:47 | Nahoru | #70
Dobrá, přečet jsem ty tři stránky, hlavu plnou fyziky.ale krátce: v čtyřkole mám černou bez čudlíků, přes nabíječku nastartuju a jede, v motce mám černou s čudlíkama a nenastartuje ani přes nabíječku. Která je která a která je K.O.?

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 20:09 | Nahoru | #71
Prosim te pres jakou nabijecku startujes ? Na startovani je specialni startovaci vozejk, ktery da ty spravny ampery,nebo paraelne pripojena druha baterka.Kdyz je baterka v haji ,pres nabijecku to nenastartujes, akorat ji muzes oddelat, myslim tu nabijecku.

Naposledy editováno 10.01.2009 20:13:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 21:02 | Nahoru | #72

rancher>Dobrá, přečet jsem ty tři stránky, hlavu plnou fyziky.ale krátce: v čtyřkole mám černou bez čudlíků, přes nabíječku nastartuju a jede, v motce mám černou s čudlíkama a nenastartuje ani přes nabíječku. Která je která a která je K.O.?



to myslis vazne ?

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 21:06 | Nahoru | #73

dedek new>

TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah. Ochrana: IP 65. Rozměry: (d x š x v) 180 x 62 x 40 mm. Hmotnost: 0,5 kg. V Lidlu za 499 Kc.



ok dekuji za odpoved, jen to nikde nemuzu najit a u nas v lidlu uz ji nemaji

jinak nasel jsem toto "optimate4" cca 1600 Kc, je u ni nejdelsi popis a myslim ze by nebyla spatna, jen je 3x drazsi nez TRONIC T4

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 21:06 | Nahoru | #74

dedek new>

TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah.


Teda každý svého štěstí strůjce. Nechci strašit, ale pokud dává při 14.4V min. proud 0.8A, jistě bych ji nenechal připojenou natrvalo. Předpokládám, že máš baterku cca 8Ah, proud 0.1C může být dlouhodobě příliš (tím spíš ne na baterku o kapacitě pouhých 1.2Ah jak je v popisu, je to divné). Tipy na spolehlivé nabíječky najdeš třeba tady No ale nekup to, když je levná a PULSNÍ

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 21:28 | Nahoru | #75
vqvq>

divny je ze dedek_new tady doporucuje Tronic a na tom linku od tebe zas Optimate, jinak ten odkaz nijak nema vyznam, zase jen dalsi vysvetlovani...

proto se i tebe ptam, snad dostanu jednou odpoved, jakou bys doporucil ty kvalitni a levnou nabijecku ? jde me o to, coz mozna nekomu tady jeste nedoslo nezkoumat procesor nabijecky ale nabit baterku

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 22:09 | Nahoru | #76
dedek new> Ona je to spíš taková dobíječka,bez nastavení Ah,jen přepínat na 12V nebo 6V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 22:15 | Nahoru | #77
ineverexist> Dokavaď nebylo -15°C, šlapali obě,...tu v motce jsem dolil,ale při zatočení startérem zhasíná i kontrolka na neutrál...

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

10.1.2009 v 22:42 | Nahoru | #78
rancher> zkus nabit, kdyz nepomuze nabiti, budes asi muset zainvestovat do baterky, nevim co na to jineho....

precti debatu zde o nabijeckach... z toho usoudi jake mas baterie a jakou nabijecku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 09:37 | Nahoru | #79

ineverexist>vqvq>
proto se i tebe ptam, snad dostanu jednou odpoved, jakou bys doporucil ty kvalitni a levnou nabijecku ? jde me o to, coz mozna nekomu tady jeste nedoslo nezkoumat procesor nabijecky ale nabit baterku


Mezi autonabíječkami za 500-1000Kč ti neporadím, nijak se jimi nezabývám. Pro RC letecké modelaření používám např. nabíječky z linků, které jsem uvedl a ty se hodí mj. i pro motorku. Cena je trochu vyšší, ale dokáže to bezpečně nabít prakticky všechny běžné aku, které mám doma. Navíc (jak už jsem psal) můžeš i řízeně vybíjet, cyklovat (dobré pro NiCd, NiMh) apod. Nabíječka si baterku sama hlídá, při nabíjení Pb baterek klesá nabíjecí proud spojitě až k nule. Na LCD displeji info o napětí a proudu, prostě pohoda a dokonalá kontrola. O něco dražší typy lze připojit i k PC a dělat grafy průběhu nabíjení, to je ale spíš pro fajšmekry (což nejsem).

Ta TX4 a podobné to určitě nabije, jen asi neukončí nabíjení sama tak to musíš hlídat (nejlépe s měřákem, ten ale taky něco stojí), jinak riskuješ poškození baterky.

PS: Nejsem prodejcem modelářských nabíječek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 09:50 | Nahoru | #80
vqvq: Ta TX4 samozřejmě nabíjení ukončí, má elektronické řízení s měřením konečného napětí. Pak se přepne do udržovacího nabíjení a jen vyrovnává ztráty vzniklé samovybíjením, takže ji člověk může nechat připojenou trvale.

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 10:20 | Nahoru | #81
1100Virago> Aha, tak odvolávám, to jsem netušil. Dík za informaci.

Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 11:09 | Nahoru | #82
To nemyslíte vážně, procesorová nabíječka s potřebou pohlídat si napětí na vypnutí ???

Ta nabíječka zvládá dost, dokonce i tohle..
[img] Znovu opakuji, ŽÁDNÁ ani 10x předražený optistačky nepoužívají pulsní dobíjení, natož regeneraci (desulfatacoi) pomocí záporné půlvlny, to musíš sbastlit nabíječku sám...

Ale k nabíječce: chceš nabíjet i auto? nebo jen moto, pokud jen moto tak se podívej po nějaké co vypadá jako adaptér do zásuvky (v lidlu 199,-).... je to měký zdroj a má elektroniku pro snížení konečnýho proudu a udržovací režim....

Naposledy editováno 11.01.2009 11:12:23

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 12:24 | Nahoru | #83
Mno dobry, tak sem trochu rezignoval na profizachazeni s baterkama, nicmene z ty hromady clanku sem zas vo neco chytrejsi.. Takze podle myho teda po schlidnuti vseho moznyho je nejlepsi poridit suchou baterku, prsknout do toho elektrolyt, nabit a hotovo? Jak ty ampule vypadaj? To je jako jedna ampule/jeden clanek? Hustotu v AGM nezmerim, takze kdyz to tam poslu a nabiju, melo by to frcet? Aspon bych mel jistotu, ze se nekde prednabita baterka nevali pul roku na sklade, ne?

A k nabijecce letem svetem: drazsi, ale pokavad zvladne to, co vo ni pisou, asi v pohode pro volnej elektrolyt i rouna a bezudrzbovky? http://www.gme.cz/c...t&detail=751-543

ad. Jurawood: GM v elektronice celkem jedou, myslis, ze i v pripade nabijecky, kterou sem uved, kecaj?

edit:ad

Naposledy editováno 11.01.2009 12:26:57

Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 12:42 | Nahoru | #84
Jurawood > ani ta co pise tady SmokinCBR ? nepisou ze je pulzni, ale ze ma desulfaci

že by si to vyrobce vymyslel ?

ta desulface jak jsem pochopil je jiste dobra vec, baterii se o dost prodlouzi zivotnost jenze kdyz rikas ze se takova neprodava jedine si ji vyrobit, tak skoda

uvidim asi koupim nejakou okolo 500 protoze jek pises i kdyz koupim za 1500-2000 tis stejne nebude umet pulzni nabijeni ani desulfaci ze ?

rikam to dobre ?

dik

1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová

11.1.2009 v 13:29 | Nahoru | #85
pulsní nabíjení se používá pro potlačení zahřívání, plynování a je tak možno rychleji dobít. Ovšem jak se dívám tak výrobci to nazívají desulfatační, což teda rozhodně není... a co je hlavní že tyhle nabíječky to zapnou akorát pokud necháš aku vymlátit pod 10V v klidu, což je vpodstatě smrt baterky.
Desulfatační nabíjení je něco jiného a nabíječky to nepoužívají ani neumí, asi ani nechtějí umět.
Pro toho kdo by chtěl pulsně regenerovat je dobrá knížka andreáš Ručka, nabíječky a nabíjení...(dá se to sosnout z warezu)

V podtatě stačí slabý trafíčko na 12V střídavých (adaptér), usměrní se jednou diodou , což dá bez zátěže asi 13-14V, ale to je efektivní hodnota, špičková je cca 17V. Nepoužívat jakékoliv vyhlazení.
No a paraelně k aku připojit žárovku aby v mezerách zase nějaký proud odebírala. Nejlepší je poměr 1:5 až 1:10 ve prospěch nabíjecího...
Tím dojde k deporaizaci elektrod a zkristalizovaný síran se dostane znovu do chem.reakce. Tato metoda se používá v galvanizačních technologiích. Dosahuje lepšího kvality povrchu než ss napětí.

Jo ještě jedna věc, čím menší prou , tím líp. Pro moto klidně 200mA a vybíjet 20mA.

Naposledy editováno 16.01.2009 19:50:15

(reakce na) Gelová vs. kapalinová

12.1.2009 v 14:23 | Nahoru | #86

Jurawood>Pro toho kdo by chtěl pulsně regenerovat je dobrá knížka andreáš Ručka, nabíječky a nabíjení...



Dej nějaký odkaz nebo to někam nahraj. dík

Naposledy editováno 12.01.2009 15:11:24

Gelová vs. kapalinová

12.1.2009 v 16:55 | Nahoru | #87
Arendáš a Ručka sem to trochu zkomolil.
No nic tady je to na rapídku
nabíječky

Naposledy editováno 12.01.2009 16:56:11

Gelová vs. kapalinová

12.1.2009 v 17:04 | Nahoru | #88
dík

Gelová vs. kapalinová

15.1.2009 v 18:27 | Nahoru | #89
mimochodem sem komunikoval s GM electronics.. zhruba takhle:

Dobrý den,

Chtěl bych se optat na funkce vašeho výrobku a to nabíječky olověných akumulátorů MW-Corcel O-04 ( http://www.gme.cz/c...t&detail=751-543 ).

Píšete zde, že při používání této nabíječky dochází k desulfataci. O desulfataci vím pouze z teorie, nicméně v praxi jsem žádnou takovou nabíječku neviděl. (tady kecám, páč bych to stejnak nepoznal) Když už měla být desulfatační, měla to pouze v názvu - její výstup s desulfatací neměl nic společného. Proto by mě zajímalo, jakým způsobem se o desulfataci olověných desek v aku právě tato nabíječka zasluhuje?

Nerad bych na výstupu nabíječky opět zjistil, že je to obyčejná nabíječka, ačkoliv v popisu má uvedeno něco jiného. (Tady taky kecam, pac nemam ani pitomej multimetr:)) )

Další dotaz bych měl k použitelnosti této nebíječky na AGM baterie.. Pokud dochází k desulfataci, nezůstává sulfát ve skelném rouně (nebo v té hmotě, díky které se AKU dá říkat AGM)? Není tedy takováto desulfatační nabíječka pro jiné, než olověné akumulátory s volným elektrolytem zbytečná, ne-li nebezpečná?

Děkuji za zodpovězené dotazy, omlouvám se, pokud Vás zdržuji, nebo si mojí e-mailovou adresu zařazujete do kolonek "další debil", které máte jistě již více, než přeplňené :)

A vodpoved:

Vážený pane Havel, děkuji za vtipnou poznámku na konci . Co se týká desulfatace Pb aku, tak probíhá pomocí spínaného nabíjení aku. Kdy formou střídavého nabíjení a vybíjení dochází k částečnému odbourání sulfanu olovnatého. Při vybíjení vzniká pří asi 10% tohoto oxidu a pomocí tohoto speciálního nabíjecího režimu je prí možno až 5% toto produktu odstranit. Jak se to zachová AGM baterií? No princip by měl být stejný protože nabíjecí děj probíhá stejně v daném elektrolytu ať už v něm je nějaký prvek navíc nebo ne. Ale pořád by se mělo jednat o olověné akumulátory. A nebojte "další debil" tam jsem Vás nezařadil, alespoň se ptáte na něco konkrétního a normálně, a to se mi moc často nestává.

Z cehoz mi vypliva, ze bud to fakt funguje, nebo si nekde precet teorii desulf. nabijeni (proc by to ale delal, jemu to muze bejt uprdele)

Zaverem: pudu a koupim to, necham to proverit kamaradem pres elektrobastlenice...

Gelová vs. kapalinová

15.1.2009 v 18:33 | Nahoru | #90
Tato nabíječka byla v testu Amatérského radia, skusim to pohledat, ale i tak na mě ten článek působil jako PR (zaplacený článek).

Takže vás sklamu, dle přiložené ho grafu v tom článku se o žádnou desulfataci nejendá jde pouze o pulzní nabíjení. Každopádně by to někdo s osciloskopem mohl ověřit.



Naposledy editováno 15.01.2009 18:45:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist