Sem zvyklej dolejvat, nabijet a tak dale. Je na to i jinaci nabijecka, nebo to sou marketingovy kecy, abych si jinou nabijecku koupil?
Jak je která baterka vyrobená je fakt věcí výrobce, poznat AGM nebo gelovku se dá fakt jen asi pilou, pokud na ní budou natištěný nesprávný údaje.
Bezúdržbovky by se neměly pokládat na bok, protože jsou v principu stejný jako dolívačky, takže tam hrozí vyzkratování desek kalem a další věci.
A co se týče nabíječek, to je fakt na samostatnej vědní obor - každopádně v krámu se snažej prodat, takže je to samá inteligentní, pulzní a kdovíjaká nabíječka.
Jurawood: ty jo, to je vcelku geniálně jednoduchý zapojení, já bych měl cukání řešit to nějakou elektronikou s mikročipem
Jinak já do bezúdržbovek dolíval, po pár letech začne vysychat, ale elektrolyt by se měl celej nasáknout do té tkaniny, hustota změřit nejde, takže jedině voltíky
Naposledy editováno 03.01.2009 14:33:37
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
Jsem si dovolil odpovědět místo Jurawood
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová
edit: Jen tak mimochodem: Nemáš náhodou něco z tohoto? http://www.autobate...amp;podkategorieID=1
A jukni i sem:
http://www.varta-aut...ex.php?id=77&L=1
Naposledy editováno 05.01.2009 17:42:31
jak je vidno podle toho co pišete tak se v těch bateriovejch věcech vyznate, narozdil ode mě, taky jsem si myslel jako většina že mám v moto gelovku ( mám AGM )
jeslikož jsem včera nenatočil motorku, začínám také shánět nabíječku, proto vás dva žádám o radu, nejlépe přímo odkaz na nějakou kvalitní a zároveň levnou pulzni nabíječku děkuji
ps: tak mě napadlo kvalitní a levná ? to většinou nejde dohromady co
2 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah. Ochrana: IP 65. Rozměry: (d x š x v) 180 x 62 x 40 mm. Hmotnost: 0,5 kg. V Lidlu za 499 Kc.
Naposledy editováno 10.01.2009 12:02:15
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
Naposledy editováno 10.01.2009 20:13:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová
rancher>Dobrá, přečet jsem ty tři stránky, hlavu plnou fyziky.ale krátce: v čtyřkole mám černou bez čudlíků, přes nabíječku nastartuju a jede, v motce mám černou s čudlíkama a nenastartuje ani přes nabíječku. Která je která a která je K.O.?
to myslis vazne ?
dedek new>
TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah. Ochrana: IP 65. Rozměry: (d x š x v) 180 x 62 x 40 mm. Hmotnost: 0,5 kg. V Lidlu za 499 Kc.
ok dekuji za odpoved, jen to nikde nemuzu najit a u nas v lidlu uz ji nemaji
jinak nasel jsem toto "optimate4" cca 1600 Kc, je u ni nejdelsi popis a myslim ze by nebyla spatna, jen je 3x drazsi nez TRONIC T4
dedek new>
TRONIC T4X je primárně zapojená nabíječka (s měřením a regulací) s pulzním udržovacím nabíjením vhodná k dobíjení a udržovacímu nabíjení 12V olověných akumulátorů (baterií), s elektrolytickým roztokem nebo gelem. Nabíječka má ochranné zapojení proti špatnému zapojení, jiskření a přehřátí. Olověné akumulátory můžete nechat k těmto nabíječkám stále připojené, aniž by to ovlivnilo funkci elektroniky vozidla. Napájecí napětí: 230 V AC / 50 – 60 Hz. Nabíjecí napětí: 14,4 V. Nabíjecí proud: 0,8 - 3,6 A. Doporučená kapacita: 1,2 - 120 Ah.
Teda každý svého štěstí strůjce. Nechci strašit, ale pokud dává při 14.4V min. proud 0.8A, jistě bych ji nenechal připojenou natrvalo. Předpokládám, že máš baterku cca 8Ah, proud 0.1C může být dlouhodobě příliš (tím spíš ne na baterku o kapacitě pouhých 1.2Ah jak je v popisu, je to divné). Tipy na spolehlivé nabíječky najdeš třeba tady No ale nekup to, když je levná a PULSNÍ
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
divny je ze dedek_new tady doporucuje Tronic a na tom linku od tebe zas Optimate, jinak ten odkaz nijak nema vyznam, zase jen dalsi vysvetlovani...
proto se i tebe ptam, snad dostanu jednou odpoved, jakou bys doporucil ty kvalitni a levnou nabijecku ? jde me o to, coz mozna nekomu tady jeste nedoslo nezkoumat procesor nabijecky ale nabit baterku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová
ineverexist>vqvq>
proto se i tebe ptam, snad dostanu jednou odpoved, jakou bys doporucil ty kvalitni a levnou nabijecku ? jde me o to, coz mozna nekomu tady jeste nedoslo nezkoumat procesor nabijecky ale nabit baterku
Mezi autonabíječkami za 500-1000Kč ti neporadím, nijak se jimi nezabývám. Pro RC letecké modelaření používám např. nabíječky z linků, které jsem uvedl a ty se hodí mj. i pro motorku. Cena je trochu vyšší, ale dokáže to bezpečně nabít prakticky všechny běžné aku, které mám doma. Navíc (jak už jsem psal) můžeš i řízeně vybíjet, cyklovat (dobré pro NiCd, NiMh) apod. Nabíječka si baterku sama hlídá, při nabíjení Pb baterek klesá nabíjecí proud spojitě až k nule. Na LCD displeji info o napětí a proudu, prostě pohoda a dokonalá kontrola. O něco dražší typy lze připojit i k PC a dělat grafy průběhu nabíjení, to je ale spíš pro fajšmekry (což nejsem).
Ta TX4 a podobné to určitě nabije, jen asi neukončí nabíjení sama tak to musíš hlídat (nejlépe s měřákem, ten ale taky něco stojí), jinak riskuješ poškození baterky.
PS: Nejsem prodejcem modelářských nabíječek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová vs. kapalinová
Ta nabíječka zvládá dost, dokonce i tohle..
[img] Znovu opakuji, ŽÁDNÁ ani 10x předražený optistačky nepoužívají pulsní dobíjení, natož regeneraci (desulfatacoi) pomocí záporné půlvlny, to musíš sbastlit nabíječku sám...
Ale k nabíječce: chceš nabíjet i auto? nebo jen moto, pokud jen moto tak se podívej po nějaké co vypadá jako adaptér do zásuvky (v lidlu 199,-).... je to měký zdroj a má elektroniku pro snížení konečnýho proudu a udržovací režim....
Naposledy editováno 11.01.2009 11:12:23
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
A k nabijecce letem svetem: drazsi, ale pokavad zvladne to, co vo ni pisou, asi v pohode pro volnej elektrolyt i rouna a bezudrzbovky? http://www.gme.cz/c...t&detail=751-543
ad. Jurawood: GM v elektronice celkem jedou, myslis, ze i v pripade nabijecky, kterou sem uved, kecaj?
edit:ad
Naposledy editováno 11.01.2009 12:26:57
že by si to vyrobce vymyslel ?
ta desulface jak jsem pochopil je jiste dobra vec, baterii se o dost prodlouzi zivotnost jenze kdyz rikas ze se takova neprodava jedine si ji vyrobit, tak skoda
uvidim asi koupim nejakou okolo 500 protoze jek pises i kdyz koupim za 1500-2000 tis stejne nebude umet pulzni nabijeni ani desulfaci ze ?
rikam to dobre ?
dik
1 reakcí na tento příspěvek Gelová vs. kapalinová
Desulfatační nabíjení je něco jiného a nabíječky to nepoužívají ani neumí, asi ani nechtějí umět.
Pro toho kdo by chtěl pulsně regenerovat je dobrá knížka andreáš Ručka, nabíječky a nabíjení...(dá se to sosnout z warezu)
V podtatě stačí slabý trafíčko na 12V střídavých (adaptér), usměrní se jednou diodou , což dá bez zátěže asi 13-14V, ale to je efektivní hodnota, špičková je cca 17V. Nepoužívat jakékoliv vyhlazení.
No a paraelně k aku připojit žárovku aby v mezerách zase nějaký proud odebírala. Nejlepší je poměr 1:5 až 1:10 ve prospěch nabíjecího...
Tím dojde k deporaizaci elektrod a zkristalizovaný síran se dostane znovu do chem.reakce. Tato metoda se používá v galvanizačních technologiích. Dosahuje lepšího kvality povrchu než ss napětí.
Jo ještě jedna věc, čím menší prou , tím líp. Pro moto klidně 200mA a vybíjet 20mA.
Naposledy editováno 16.01.2009 19:50:15
Dobrý den,
Chtěl bych se optat na funkce vašeho výrobku a to nabíječky olověných akumulátorů MW-Corcel O-04 ( http://www.gme.cz/c...t&detail=751-543 ).
Píšete zde, že při používání této nabíječky dochází k desulfataci. O desulfataci vím pouze z teorie, nicméně v praxi jsem žádnou takovou nabíječku neviděl. (tady kecám, páč bych to stejnak nepoznal) Když už měla být desulfatační, měla to pouze v názvu - její výstup s desulfatací neměl nic společného. Proto by mě zajímalo, jakým způsobem se o desulfataci olověných desek v aku právě tato nabíječka zasluhuje?
Nerad bych na výstupu nabíječky opět zjistil, že je to obyčejná nabíječka, ačkoliv v popisu má uvedeno něco jiného. (Tady taky kecam, pac nemam ani pitomej multimetr:)) )
Další dotaz bych měl k použitelnosti této nebíječky na AGM baterie.. Pokud dochází k desulfataci, nezůstává sulfát ve skelném rouně (nebo v té hmotě, díky které se AKU dá říkat AGM)? Není tedy takováto desulfatační nabíječka pro jiné, než olověné akumulátory s volným elektrolytem zbytečná, ne-li nebezpečná?
Děkuji za zodpovězené dotazy, omlouvám se, pokud Vás zdržuji, nebo si mojí e-mailovou adresu zařazujete do kolonek "další debil", které máte jistě již více, než přeplňené :)
A vodpoved:
Vážený pane Havel, děkuji za vtipnou poznámku na konci . Co se týká desulfatace Pb aku, tak probíhá pomocí spínaného nabíjení aku. Kdy formou střídavého nabíjení a vybíjení dochází k částečnému odbourání sulfanu olovnatého. Při vybíjení vzniká pří asi 10% tohoto oxidu a pomocí tohoto speciálního nabíjecího režimu je prí možno až 5% toto produktu odstranit. Jak se to zachová AGM baterií? No princip by měl být stejný protože nabíjecí děj probíhá stejně v daném elektrolytu ať už v něm je nějaký prvek navíc nebo ne. Ale pořád by se mělo jednat o olověné akumulátory. A nebojte "další debil" tam jsem Vás nezařadil, alespoň se ptáte na něco konkrétního a normálně, a to se mi moc často nestává.
Z cehoz mi vypliva, ze bud to fakt funguje, nebo si nekde precet teorii desulf. nabijeni (proc by to ale delal, jemu to muze bejt uprdele)
Zaverem: pudu a koupim to, necham to proverit kamaradem pres elektrobastlenice...
Takže vás sklamu, dle přiložené ho grafu v tom článku se o žádnou desulfataci nejendá jde pouze o pulzní nabíjení. Každopádně by to někdo s osciloskopem mohl ověřit.
Naposledy editováno 15.01.2009 18:45:42