paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
I když tu dnes máme novej skvělej BMW S1000RR, tak bez kontroly trakce, rychlořazení a ABS je to "pouze" výborně vyvážená a ve vysokých otáčkách ze všech nejsilnější motorka - jenže a bohužel je s tou skvělou elektronikou pro většinu z nás cenově tak trochu hůře dosažitelnej
Takže si dovolím srovnání něčeho ne o moc horšího, ale pro nás už mnohem dostupnějšího:

Na podzim 2008 jsem měl (a občas pořád mám) možnost souběžně sedlat - a tedy přímo a ihned mezi sebou porovnávat - tyhle tři kočičky, myslím asi to nejpovedenější, co v týhle třídě do té doby vzniklo (pozdější R1 Big Bang vezmu jen zkratkou). Možná, že ledaskoho z vás by tohle amatérský, ale snad objektivní srovnání mohlo zajímat:

Motorem mi přijde Suza K56ka dole nejsilnější, už od 4 tis. ot. silně chrčivě zatahuje, pak ten tah naprosto plynule a silně narůstá a letí k plnýmu výkonu někde kolem 12-13ti, načež se dá lehce přetočit až k omezovači ve 14,2tis.(!) Pocitově nejlepší a nejsilnější brutální motor s husí kůží z jeho zvířecího ryku.
Kawa cca od 4tis. zatahuje taky silně, ale je to pocitově i reálně malinko jemnější, výkon pak plynule a rychle narůstá, ale kolem 8-9tis. přijde ta výkonová vlna Kawasaki (kdy držíš-li na jedničku plnej, tak náhle vyletí předek k nebesům) a kdy s moc pěknym řevem proletí nejvyšším výkonem kolem 12-13ti, načež trochu uvadne a omezovač to ve 13,5 jemně utíná. Pocitově pocit z motoru jak start z natažený gumy v praku, nahoře ten řev je taky parádní (a když se předkloníš přes plexi a dáš plnej, tak z nasávacího otvoru mezi reflektory je slyšet ten samej zvířecí ryk, jako sedíš-li na Suze )
Fároš, ten má dvě vlny: zatáhne víc až od cca 5-5,5tis. a pak ještě víc od 8,5 ... potom tahá opravdu velice silně s vrcholem někde kolem 11,5-12,5, načež ho nahoře náhle a nepříjemně utne omezovač přesně na 13ti tis. Zvuk jeho motoru je plnej a hutnej, ale pocity z něj jsou jenom takový... velice přijemný.
Všechny tři mají sériový vejfucky, žádnej ladák.

PS: ta poslední R1 2009 bingo bango je trochu zvláštní motorka: motor je ze všech nejslabší, pocitově ale (aspoň na nižší kvalty) má krouťáku na rozdávání a reakce motoru je v režimu "Standard" svižná a silná jako na CBR. Naprosto úžasná je ale v režimu "A" - připomíná ostrej nástup K5/6ky, jenže je ještě ostřejší! Zadní kolo jako by bylo přímo spojený s plynovou rukojetí: okamžitá (a přesná) reakce na pohyb zápěstím - a s nulovou prodlevou, nádhera To nejlepší pro jízdu po zadním, pro agresivní blbnutí - a hlavně nejspíš pro kontrolu driftů v zatáčkách (to jsem se srab nezkoušel) Jinak je poznat, že tomu motoru do těch nejlepších špičkovej výkon chybí, určitě mu ale pomáhá kratší stálej převod. Vzhled i váha týhle motorky jsou dost masivní, jenže za jízdy je obojí v pohodě, stejně jako jízdní pozice. Kupodivu i na okruhu je hbitá a jistá, v sérii nebude ale asi z nejrychlejších. Podvozek je na silnici moc prima plyšák, přední šestipístky sice nemají zákus jako Bremba, ale jsou skvěle čitelný - čím víc tlačíš, tím víc zkrátka brzdí. Možná proto je na ní z litrů asi nejsnadnější vyhoupnutí na přední kolo i následnej balanc
Bohužel je pro nás normální uživatele snad až příliš složitě postavená (servis i opravy po čase) a i ojetiny jsou pořád znatelně dražší...

Takže zpátky k těm třem původním kočičkám:
Zpřevodování: na dvojku Honda Suza cca max. 205 a Kawa 207, na trojku Honda Suza 235, Kawa 238. Ale na jedničku, kde Kawa dá cca 165 a hlavně Suza cca 173, tak Honda ji má krátkou - max. 155! Nejspíš proto působí při rozjezdech silnějšim dojmem...
Po zadním se mi nejlíp vodí Kawa, pak K5 - mají lineární nárůst výkonu, žádný nakopávací překvápko. To Hondu musí člověk trochu hlídat, má tam 2 malý kopance (kolem těch 5-ti a 8-mi). Na přední jde nejlíp Fároš, po něm hned Suzinka, Kawě se na předek moc nechce, bohužel i bohudík...
Nejrychleší bude Kawa, těch 299 se u ní objeví hned a už na pětku, pak řadíš šest a ještě dotáhneš cca 1500 otáček k omezovači Suza stejně tak, možná je u ní o pár km/h menší maximálka, možná. Fároš na ně v maximálce trochu ztrácí, ale ty rozdíly jsou malý - v reálu se před tebou vždycky brzy objeví třeba kamion, couvající v tu chvíli na tebe rychlostí 200 km/h Na každou cílovou rovinku i na Passaty R36 (vyzkoušeno s Kawou) všechny dnešní litry s velkou rezervou stačí, jen to nový Báwo všem trochu poodjede, njn... ale nebrečet, brzy přijde nová ZX10R a dost možná, že se s něčím vytasí všichni japonci

Podvozkově jsou všechny ve standardním setupu zhruba stejně sportovně tuhý a přesto příjemně pohodlný (teda ti Angláni v Motohouse testu 2008 psali o Kawě snad kompletně samý píčoviny - až v letním Motoráji Ondra Lelek a teď v prosinci v Motohousu naši kluci to za ně museli napravit).
Odpružení Kawy je asi nejsametovější - dost mi připomíná mý Ohlinsy na enduru WR. Přední vidlice Kawy je ještě citlivější a jemnější, než Fárošova - i když i ta je výborná. V zatáčkách jsou tyhle obě čitelný a hbitý, nejhbitější je ale přece jen CBR - s ním si v těch utaženějších lze snadno a rychle měnit stopu. Suza se v zatáčkách jeví spolu s Kawou naopak asi nejstabilnější. K5/6ka má zas trochu tupější předek, míň zatíženej a takovej trochu odtažitej - tam se holt zřejmě projevuje její datum narození. Kawa z nich vychází jako do zatáček optimální volba: zatáčky pomalý nebo rychlý, všude máš dostatek ovvladatelnosti i kopec jistoty

GSXR je celkově určo posazem nejpohodlnější. V tomhle jsou ale Cebro i překvapivě Kawa taky moc příjemný i když maj sportovnější posaz, kterej je hlavně u Hondy dost vpředu. Nej ochranu před větrem má Honda, pak Kawa a Suza. Podsedlovej prostor Suza super, Kawa ani Honda nic moc. Nádrž Suza i Kawa pěkně magnettankvak plech, Honda plasty na prd. Kawa jediná má vzadu homologolovanou gumici 190/55, obě ostatní 190/50. U Hondy je kontrola oleje místo olejoznaku měrkou z 19. století (!), navíc jediná ten olej pěkně baští - a to značně (jako R1 z 20. století). Kawa má skvěle čitelnej bílej otáčkoměr s vícestupňovou intenzitou podsvětlení. Taky má pěkný čočky světla a perfektně funkční široký zrcátka s bohužel megahnusnejma blinkrama. Honda se designově překonala a má krásný LEDky (?) parkovačky vedle blinkrů v zrcátkách. Suzu všichni dobře známe.

Přední brzdy rovně i v náklonu v zatáčce maj Kawa i Cebro skvělý a citlivý, Kawa je ale oproti cebru ještě stabilnější i při vostrym brzdění. Do nepřehlednejch zatáček se s oběma dá nalítávat rychlejc, než s GSXR. Suza, i když s origo destičkama brzdí skvěle krutě, tak z těch tří je na brzdách přece jen o něco horší, brek
Zadek i zadní brzda je supr na K5ce i docela na Kawě. Na cebru tím, že je hodně váhy na předku, je zadek dost vodlehčenej. Takže trakce rovně i v zatáčce je menší (a v souvislosti s tim malym přítlakem zadku je zadní brzda fároše fakt hrůza - skoro nezpomaluje. Tj. mačkáš, nic, pak se blokne a za tebou černá čára - ale ani přitom ten fároš skoro nezpomaluje! Aby fungovala dobře, tož musíš pustit řidítka a zaklonit se - no fuj ale, na konci cílovky -?)

+ ještě k tomu zadku na tý Kawě: já mám v zatáčkách pocit, jak kdyby tam byla furt předehřátá Supercorsa (i včera na ledovym asfaltu při 6-ti °C) - takovej dojem na mě dělá ta její přilnavost! Možná to ale bude následkem zásahů té "jako kontroly trakce KIMS" (ta prej vyhodnocuje a když, tak zpomaluje časování zapalování 50x za vteřinu, každý 0,02 sec - oproti tomu jsme všichni hustokrutostřelci se svejma reakcema hlemejždi bez šance).
A vůbec, co se týhle celkem jednoduchý a spíš softwarový vychytávky týče, osobně si myslím, že by to už měli zavést do série všichni! A nejlíp s vypínačem a nastavitelný v několika stupních! Myslím, že na silnici (a i na okruhu mě letos ) by to mnohým z nás často zachránilo prdel zdraví zlomeniny, leckdy asi i život... o hustejch penězích za kapoty páčky vidlice nemluvě

Pihy na kráse? Ke slavné Hondě - nic moc tedy ten elektronickej tlumič řízení 2.generace, kterej tlumí tím víc, čím rychlejc jedeš - když dáš za 1, plnej a najedeš na nerovnosti, tak třeba ještě při 60-ce to prdlajs tlumí a skoro pantuješ Zlatej nastavitelnej tlumič Ohlins (19 poloh) u Kawy a dobrej i napevno nastavenej u Suzinky... Jo a nevim, proč kua cebro dodnes nemá ukazatel zařazenýho kvaltu - a spolu se Sůzou obě dodnes nemaj laptimer. Když ho někdo chce (a chceme ho skoro všichni, žejo), proč si ho musíme za tučný tisíce pořizovat - když u ZX stačí zdarma ťukat prstíčkem -? U Kawy jest tohle vše prostě kompletní, zas jí ale nepochopitelně chybí čudlík varovnýho spínače všech blikačů (kterej já osobně hodně používám, když se např. protlačuju stojícíma plechovkama kamionama na Jižní spojce) - proč ho nemá, proboha?!

(+ v souvislosti s výbavou, i když trochu mimo tyhle tři motky si tady neodpustím svůj názor na palivový mapy novejch Suzuki, RSV4 i starší R1: jednoznačně zbytečnost. Než přepínat na B nebo C, proč jednoduše nepřeřadit nahoru o dva tři kvalty - a i nenapsat tohle začátečníkům do návodu? Ty dnešní pružný 4V stříkačky si i slabej spodek otáček v pohodě poberou a výsledek je s mapama naprosto stejnej) Něco jinýho je ta poslední R1 BigBang, tam to ovlivňuje ne výkon motoru, ale ostrost nástupu jeho reakce a úžasně to mění charakter celý motorky

Honda i Kawa při vyjížďce ponoukaj k častějšímu řazení a čím dál tím rychlejší jízdě, to asi tím vysokým výkonem nahoře - a i pak lepším zvukem. Zato Suzinka ani nenutí člověka tolik řadit: jede a předjede hbitě i na šestku - a už i dole tahá, chrčí a řve, takže sama o sobě k divokejm otáčkám tolik neponouká...

Závěrem musim říct, že u mne v garáži zůstala... ... ... bingo, ta Kawa! Je to prostě perfektně citlivá i vyvážená motorka, je skvěle vybavená a v oranžový metalíze i docela hezká... Mít o pár kilo míň a hezčí zvuk, vejfuck i přední světla blinkry alarm (a vopravdovskejch 200 koní), tak po novym Báwu ani neštěknu
Mojí bejvalky Suzinky K5/6 mi je hrozně moc líto, ale aspoň pro ten její motor, zvuk a praktičnost bych ji zařadil "až" na druhý místo - i když ten pro mne třetí Fároš je obecně taky skvělej...
Tož babo raď, rozdíly mezi nima sice nevelký, ale jsou. Každýmu z nás sedne něco jinýho - a tak je to dobře

Uff, toho bylo... stačí to pro představu?


Naposledy editováno 23.08.2010 12:54:11
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.11.2008 v 15:04 | Nahoru | #61
No parádní a užitečný informace Díky!
Škoda, že jsi to neporovnal s letošní R1. Ikdyž tam asi pořád bude platit, že má nemastnej-neslanej spodek a spíš ambice na okruh..
O KAWĚ můžu říct jen tohle - poznatek od ženský (cca165cm) z CECu. Oproti modelu 06 byla na modleu 08 v Mostě okamžitě rychlejší a to asi o 5s.. Takže to mluví za vše, asi se motorka povedla a je pro běžnýho uživatele o dost lepší

Osobně se těším na R1 s BigBangem, to by mohla být taky celkem "revoluce"..

(reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.11.2008 v 15:07 | Nahoru | #62

Perňa #81>No parádní a užitečný informace Díky!
Škoda, že jsi to neporovnal s letošní R1. Ikdyž tam asi pořád bude platit, že má nemastnej-neslanej spodek a spíš ambice na okruh..
O KAWĚ můžu říct jen tohle - poznatek od ženský (cca165cm) z CECu. Oproti modelu 06 byla na modleu 08 v Mostě okamžitě rychlejší a to asi o 5s.. Takže to mluví za vše, asi se motorka povedla a je pro běžnýho uživatele o dost lepší

Osobně se těším na R1 s BigBangem, to by mohla být taky celkem "revoluce"..



tak pro me jako pilota bez zavodnich ambici ... ma fakt neskutecnej vzhled:)

(reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

29.11.2008 v 16:31 | Nahoru | #63

Perňa #81>No parádní a užitečný informace Díky!
Škoda, že jsi to neporovnal s letošní R1. Ikdyž tam asi pořád bude platit, že má nemastnej-neslanej spodek a spíš ambice na okruh..
O KAWĚ můžu říct jen tohle - poznatek od ženský (cca165cm) z CECu. Oproti modelu 06 byla na modleu 08 v Mostě okamžitě rychlejší a to asi o 5s.. Takže to mluví za vše, asi se motorka povedla a je pro běžnýho uživatele o dost lepší
Osobně se těším na R1 s BigBangem, to by mohla být taky celkem "revoluce"..



... čéče, R1 0708 neznám a srovnávat tyhle se staršíma R1 můžu jenom zpětně, tj. těžko: na R1 jsem jezdil jen na 98, mojí 02 a nedávno na 06ce.
98 se mi tehdy líbila, na svojí dobu byla prima divoká
02 táhla už odspoda, ale jak elektromotor - podvozkově taková jistá, motorem klidná a bez emocí
06 mi přišla, že do 8mi výkon jak sedmpade a nahoře pak všechno - na okruh OK, na běžnou silnici nic moc. a podvozek nevim esli lepší, ale určo čitelnější, než u mýho gixera K5/6
... nesmim zapomenout na přední brzdu všech R1 - tu měly všechny 1A! ta by měla bejt povinnou výbavou všem ostatním
i třeba na mym cestovnim Fazeru funguje skvěle

Naposledy editováno 29.11.2008 18:23:11

1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

29.11.2008 v 16:51 | Nahoru | #64
a ten BigBang se mi aspoň zvukově mooc líbí - otázka je ale, jak moc opravdu rozdílný to bude v reálu: při zrychlování, co trakce a co brzdnej efekt motoru - to zatím můžem jenom tušit...
spíš si myslim, že větší rozdíl pro nás bude ten aprilčí V4 do V

Naposledy editováno 29.11.2008 17:08:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

30.11.2008 v 22:16 | Nahoru | #65
oxygen> Nová Aprilka je taky "modla"! Jsem zvědavej, jaká bude cena. U starý RSV byla zajímavá, tak doufám, že i teď zůstane podobná jako u Japonců. V tomhle je třeba KTM nebo Ducati trošku "mimo"..

(reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

1.12.2008 v 23:55 | Nahoru | #66

Perňa #81>oxygen> Nová Aprilka je taky "modla"! Jsem zvědavej, jaká bude cena. U starý RSV byla zajímavá, tak doufám, že i teď zůstane podobná jako u Japonců. V tomhle je třeba KTM nebo Ducati trošku "mimo"..



..jojo, to bude asi hodne muziky za mene penez si myslim..pro me je to takova (myslim ze) levna verze Desmosedici a mooc bych ji chtel, pekne na vokruh ctyrval, ale ne v rade

ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

23.2.2009 v 22:38 | Nahoru | #67
Oxy... dobry cteni...!

ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.1.2011 v 12:45 | Nahoru | #68

ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.1.2011 v 14:29 | Nahoru | #69

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.1.2011 v 18:42 | Nahoru | #70
oxygen> Pěkný příspěvek,ani nevím ,ale asi od 1/2 příspěvku jsem měl pocit že tenhle chlapík má nebo bude mít Kawu Co člověk to jiný názor a tím i výsledek ,pro běžné ježdění jsou dost dobré všechny Každopádně je to asi krásně čitelný pro Bubráka

(reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

28.1.2011 v 20:40 | Nahoru | #71

Redbois píše: oxygen> Pěkný příspěvek,ani nevím ,ale asi od 1/2 příspěvku jsem měl pocit že tenhle chlapík má nebo bude mít Kawu Co člověk to jiný názor a tím i výsledek ,pro běžné ježdění jsou dost dobré všechny Každopádně je to asi krásně čitelný pro Bubráka



to máš pravdu ten tady buduje ten mýtus o kawe už mu to asi leze na mozek co naděláš honda je honda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

29.1.2011 v 16:32 | Nahoru | #72

Redbois píše: oxygen> Co člověk to jiný názor a tím i výsledek, pro běžné ježdění jsou dost dobré všechny



čéče ty rozdíly mezi nimi jsou celkově výraznější, než bys čekal - na okruhu i na silnici... to spíš až teď asi začíná doba uniformity: ta S 1000RR je dobrá a vyvážená ve všem, přičemž ale vyniká jenom tím vyvážením a samozřejmě výkonem je to taková rychlejší ZX10R...
ta bezva agresivita džiksera K5,6 je pryč, stejně tak ta hravá ovladatelnost Blada 08-10

Naposledy editováno 29.01.2011 16:32:50

(reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1

29.1.2011 v 19:48 | Nahoru | #73
oxygen> Můj názor je že od roku 2002 jsou veškeré sporty sakra dobré,tím netvrdím že něco staršího je na pikaču,zbytek závisí na mezičlánku,od stupaček k řidítkům ale jak někdo píše že to jede a to nejede,je tak trochu úsměvný,a spíš je to,o penězích kdo si co může pořídit.Sám si mnohem víc užiju na něčem co můžu občas pěkně prohnat než nechat sebe drtit hyper výkonným strojem,pak jde taky možná,trochu o pozvednutí ega.Ale hlavně ať nám poopraví ty děravý silnice,a alespoň trochu zlevní palivo pro ty naše mazlíky
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35938 Včera v 23:13 Ghostik
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 48 4.6.2024 v 08:07 Rolda89
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16340 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy


TOPlist