a) mám finance cca do 10 tis, ale radši bych, kdyby jsme se vešli trošku níže
b) kolům vůbec nerozumím a zkratky u různých komponent jsou pro mě těžkou španělskou vesnicí
c)chci opravdu horské kolo, žádnej bolid, co se mi někde rozsype
Poradil by mi někdo?Nebo mi aspoň vysvětlil podle čeho vybírat, od čeho ruce pryč, na co dát pozor?
Co jsem vybral já:www.koloshop.cz/horska-kola-mtb-16/horske-kolo-rock-machine-08-heatwave-70-2/
Jinak velikost rámu na mou výšku 180 by měla být předpokládám tak mezi 19" a 21"?
1)Author Solution - www.author.cz/kola/katalog/&aid=0&cid=1088&pid=603572
2)Merida TFS 100V - www.merida-bike.cz/prodej/matts-tfs-100-v-08
osobně jemně favorizuji Meridu, ale radši se ještě zeptám
MartasCE>Nevim jakej bike konkretně sháníš ale já prodávam svoje RB crx 19"rám.vybava lx,xt,raceface,pells.V přípdě zájmu podrobnější info nebo foto,ale pod 20 nejdu.
kdyz sme u toho prodavam silnicku TREK 1400 koupeno loni, pod 29 nejdu, jako nova, nutno videt
Repulsion>Hele odporníci, a vyzná se někdo trošku v odpružených vidlích? Jako která značka je dobrá z hlediska poměru cena/výkon, co může člověk očekávat za jaké peníze a tak?
Říkal jsem si tak 5 000 Kč, že bych do toho dal...
tak v první řadě záleží kolik vážíš , pak jestli chceš s " lokautem" ,olejovou ,nebo vzduchovou .Začni s tím kolik vážíš a pak se dá mluvit dál
jinak vidlice se nedelaji na vahu - primarne... vzduchova jde nafoukat na temer jakehokoliv jezdce a v pruzinovy se meni pruzina na pozadovanou tuhost...
Tohle by bylo pro ženu (snad mi sem nevleze, má to být dárek)... začala jezdit i závody - třeba Šela Maraton, jestli to někomu něco řekne... váží snad něco okolo 60...
"lokaut" to je, že se pružení úplně vypnout? To asi jo...
Jestli olej, vzduch, pružinu nevím, protože nevím, co bych z toho měl pro ni chtít a proč...
vidlice.heureka.cz/marzocchi-grand-fondo-3-2006/
vidlice.heureka.cz/marzocchi-mz-supercomp/
vidlice.heureka.cz/rock-shox-tora-302/
vidlice.heureka.cz/rock-shox-tora-302-u-turn-poploc-v-brake/
vidlice.heureka.cz/suntour-rux-e-2007-26/
Byl bys schopen mi k tomu něco říct? Bude to víceméně srovnatelné, nebo se třeba u Marzocchi platí výrazně víc za značku? A co je to poploc, v-brake, u-turn u té druhé tory?
assassin>Culda: hele prodavas kola? a delis vidle na olejove a vzduchove? to je trosku mimo... vetsina vidlic az na par vyjimek ma olejove tlumeni a pak se lisi pruzinou a to bud vzduchovou nebo ocelovou vinutou....
jinak vidlice se nedelaji na vahu - primarne... vzduchova jde nafoukat na temer jakehokoliv jezdce a v pruzinovy se meni pruzina na pozadovanou tuhost...
vidlice jsou - elastomerové , s olejovou patronou , se vzduchovou patronou a někdy ještě jen s pružinou .
Ptal jsem se na váhu ,protože 100 kg člověk si může těžko dovolit vidlici jen s pružinou , tam je ten vzduch důležitej
takovej dotaz , co to je prosím vzduchová pružina ? To si fakt hodně mimo
Culda13>tak co pak mu k tomu řekneš ? Nebo hledáš co to znamená ? lol
No jestli to víš, tak mi to taky můžeš říct, ne? Hlavně se nehádejte
Jaký máš Ty názor na ten výběr? A ta cenové kategorie okolo 5 000 - co od toho může člověk čekat? Čím se liší dražší kousky?
mel by sis ujasnit co znamena patrona - v anglictine kartridge - to je totiz tlumic a ve vetsine pripadu je olejovej (je teda i par vzduchovejch exotu) a ne vzdy je olejove tlumeni zajisteno patronou, u levnejsich vidli a u vetsiny Marzoch je to pomoci tzv damping rod. pruzeni je obstaravano jak rikas elastomerem(tam uz nebyva tlumic) nebo vinutou pruzinou nebo vzduchem - na 100kg cloveka muze byt klido pruzinova... mam asi 95kg, na kole skacu vic jak metrove skoky co se tyce vysky a cca vic jak 5m do dalky a vidlice nema problemy a je pruzinova...
epulsion: doporucuju toru, pripadne suntoura - ale vezmi ho od www.tuning-test.cz ten typek dela jejich upravu, tzn ze ma vidlice olejovej jen tlumic ale je tim olejem i mazana.. coz seriove jsou suntoury mazane vazelinou a to je nic moc... jo a spis suntour epicon.
assassin>culda: cokoliv s elastomerem nepovazuju za vidlici.
mel by sis ujasnit co znamena patrona - v anglictine kartridge - to je totiz tlumic a ve vetsine pripadu je olejovej (je teda i par vzduchovejch exotu) a ne vzdy je olejove tlumeni zajisteno patronou, u levnejsich vidli a u vetsiny Marzoch je to pomoci tzv damping rod. pruzeni je obstaravano jak rikas elastomerem(tam uz nebyva tlumic) nebo vinutou pruzinou nebo vzduchem - na 100kg cloveka muze byt klido pruzinova... mam asi 95kg, na kole skacu vic jak metrove skoky co se tyce vysky a cca vic jak 5m do dalky a vidlice nema problemy a je pruzinova...
a to je ten problém ,jakej máš zdvih ? 170 ? skoč si s pružinovou vidlicí a zdvihem 80 a uvidíš . Na XC je stavba vidlic úplně jiná . To by měl u RST radost - tak ona není vzduchová patrona lol