paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jsem moc velkej a většina mašin je mi malá

12.2.2007 v 04:00
Ahoj,
myslim, že pointu mého dotazu vystihl už nadpis, takže: Měřim bez mála 210 cm a nejsem zrovna střízlík. Chtěl bych si pořdit motorku, ale nějak mě nenapadá na jakou bych se mohl vtěsnat a zároveň by byla v mých finančních možnostech. Jedná se o můj první stroj, proto se na Vás obracím s prozbou o odbornou radu. Typovej ještě nejsem vůbec rozhodnut. Uvažoval sem o nějakym naháči, nebo cestovnim enduru/enduru... Klidně i nějakej chopper. Jen asi ne supersport a skůtr :)
Dost konkrétně sem uvažoval o nějakm starším choppeříku (vyrobeném v Asii) dovezeném ze zahraničí, ale když sem zkusil VT600 shadow, tak sem na něm působil značně komicky (kolena sem měl skoro u hlavy).
Takže, kdyby jste měli někdo nějaký nápad, jaký motocykl by byl pro mne vhodný a jeho cena by se pohybovala okolo <strong> 100 000 kč </strong> tak prosím sem s ním. Kdyby jste věděli o nějakém řešení za více peněz, tak ho také uvítám, alespoň si ho zařadím do kategorie "snové".

Dík za rady!

Ps:zatim jsem seděl třebas na zxr a ta mi teda neni šitá na míru...
1 2 3

13.2.2007 v 12:12 | Nahoru | #61
Shollochov> tak to by snad ani neměl být problém-:)))

13.2.2007 v 16:44 | Nahoru | #62
xy>>
Pleteš se - jezdím od té doby co jsem koupil... ;)

Sice to není úplně ončo, protože na tom studeným asfaltu to zadní kolo trošku prokluzuje, ale dá se to...

28.2.2007 v 15:15 | Nahoru | #63
K tomu mohu něco přidat. Kamoš má karburátorového Tigra a při mých 210cm žádný problém. Já jezdím Trophy 1200 takže cesťák a ujel jsem i 950km nonstop do Chorvatska a po normálních silnicích (dálnice jen přes Slovensko. Takže jde spíš o to si to zkusit, na čem se budeš cítit příjemně. Přeji dobrou volbu.

1.3.2007 v 01:02 | Nahoru | #64
Přečetl jsem všechno...za prvé se oblíkni ;)
Při tvé velikosti to bude muset být asi něco na míru (mám český, německý, rakouský trh celkem obšláplý) a oblečení končí konfekční 68 (cca 2 metry). Takže oblečení (textliní nebo kožené u PSÍ na míru) máš od 12 tisíc výš. Spíš počítej 15. Slušná přilba stojí bůra (a víc) a běžně jde sehnat velikost 64 (obvod hlavy). Boty a rukavice asi budou taky problém, spousta (drtivá většina) modelů bot končí velikostmi 46-48. Největší, jaký jsem viděl, byly 51. Rukavice velikosti 13 taky relativně běžně seženeš. Jakžtakž boty máš od trojky výš, rukavice kolem litru. Takže jsi v tom minimálně za 20, spíš za 25 (taky mám problémy nakupovat). Nejlevněji vyjde oblečení na choppera/cruisera (to ti třeba ušije Koudeláková).
Jdi to kupovat s jasnou vizí, jaký typ motorky chceš (enduro, chopper, naháč). A s někým, kdo má s podobným stylem ježdění zkušenosti (já většinu věcí po roce vyhodil, protože jsem žádnýho rádce neměl).

Z hlediska endur nesmrtelná Afrika, nebo jedno z prvních Varader. Možná kolem 100 seženeš i to starší R1100GS. Ani Tiger není špatný, jen ho servisujou na málo místech. Pokud budeš mít míň peněz, pak Big nebo SuperTénere. Nenapadá mě nic dalšího, co by za ty prachy mohlo být použitelný.
Choppery moc neznám, takže si nech poradit od chopperistů. Velké choppery jsou, ale stojej cenově vysoko (zkrátka se na tom nerasí - to by si nekupovali tohle - a při základní údržbě to vydrží léta).
Velké naháče kolem 100 máš asi největší výběr. Od Suzuki Bandit (starší model s "krouceným" rámem je větší než novější) nebo Inazuma. Od Hondy "sevenfifty", X4 (těch je hodně málo) nebo X11. Od Yamahy XJ900...to je taky skoro nesmrtelná motorka. Pak XJR. Kawasaki dělala Zephyr 750 a 1100 (nikdy jsem na tom neseděl, ale připadaly mi jako relativně velké). V novějších ZR7, ta se pohybuje kolem stovky taky. Možná ještě ZRX.
Většina těch naháčů se dělá jako naháč nebo polokapota...což už hraničí s cestovní motorkou. Jinak sportovní a cestovněsportovní motorky moc neznám. Velké jsou RF900 a ZX9R od Suzuki, viděl jsem na tom dvoumetrové lidi, ale nejsou to motorky, na kterých bych chtěl začínat.

Napsal jsem ti tu běžný motorky, které většinou dokáže opravit kdejaký neautorizovaný servis. Každopádně si je zkus osedlat a kousek projet, jen abys věděl, jak se vejdeš. A vezmi si s sebou člověka, co jezdí na stejný motorce (nebo má zkušenosti se spoustou motorek...např. mechanika, nebo www.motoinspektor.cz).
Ještě mě napadá, že ty motorky nejdou "typické začátečnické", ale na pětikilo by ses fakt nevešel. Takže opatrně začínat, nechat si poradit a podobně. Budeš mít dvojnásobek krouťáku a výkonu, než bych na začátek doporučil (hlavně u litrových motorek)...ale jsi velkej kluk ;)

Hodně štěstí

23.3.2007 v 16:44 | Nahoru | #65
asi takhle:mejch 195 cm je jak tak tuhle koukám průměr,ovšem nejde o vejšku jako takovou,ale jak máš dlouhý haxny,což byl můj problém taky,na zephyra 750 sem se nenacpal na to 11kilo se jakštakš vejdu,Yamaha FZ750 pro mě znamela buď mít kolena z kapotek ven a místo padáků a nebo v kapotkách bez možnosti řazení a brždění.Co ti můžu doporučit je enduro,dominik mi byl,ale radši si počkej a kup pořádnej stroj třeba Varadero 1100.Pokud si víc na choppery tak bych šel Intrudera 1400->starý,ale relativně dlouhej stroj,přinejhorším šikovně udělaný přepákování tomu jenom sluší. :cool:

26.3.2007 v 16:49 | Nahoru | #66
Ja merim 207 mam Yamahu TDM 850 a co se velikosti tyce, nemam zadny problem. Taky jsem si ji kupoval jako svoji prvni (jawu a CZ nepocitam;) a je to hodna motorka co dokaze i pekne pelasit a se servisem jsem taky nemel problem. Ted ji ale chci prodat, po dvou letech jsem zatouzil po necem trochu zivejsim a chci jit do Aprilie RST 1000 Futura, cenove dostupnej velkej cestak. Takze ja bych doporucil nejake cestovni enduro jako prave TDM, coz je takovej hybrid mezi endurem a sportovni motorkou, nebo Varadero je jeste vetsi, ale uz se mi zas tak vizualne nelibi, pripadne V-storm od Suzuki
Co se tyce hadru, bot a rukavic:
kalhoty a budnu jsem si nechal usit u PSI, zadnej Hi-tech, takze jsem se vesel do 10k, boty mam AlpineStars kupovany na yamamotem (vrbova 19,Praha, myslim) a velikosti tam meli az do 50, jsem se az divil ze mi taky muze byt nejaka bota velka ;) Takze nemej strach ze se neda nic sehnat, jen je treba vic usili a s tim ze si nemuzes koupit vse co se ti libi, stim uz ses predpokladam smiril, jako ja ;)

30.3.2007 v 20:16 | Nahoru | #67
sry, že to sem pletu ,ale zajímalo by mě jak sou na tom hobyti (160-165cm) s těmahle modelama dvacek....<i>AF1, RS, NSR, mito</i>

2 reakcí na tento příspěvek Jsem moc velkej a většina mašin je mi malá

30.3.2007 v 21:59 | Nahoru | #68
Napište co je podle vás horší:
1.být při výběru mašiny vysoký přes 2 metry
2. nebo měřit 160 cm

30.3.2007 v 22:47 | Nahoru | #69
koroze> Jsem prisel, precetl a shrnu to - hadry Ti poradili nade mnou dobre. A co se tyce motorky - zastanu se Shollochova - BMW R 1100 GS. Pohodlny a spolehlivy stroj, dlouhe servisni intervaly a solidni rozmery. Da se jeste porad sehnat solidni kousek v dobrem stavu - kdyztak poradim/pomuzu - v Nemecku se motam casto. :thmubup:

2 reakcí na tento příspěvek Jsem moc velkej a většina mašin je mi malá

30.3.2007 v 22:57 | Nahoru | #70
2bubak: pls. jak je to v tom německu.....koukal sem na nějaký stránky a ty motky sou tam fakt levný (třeba za 600ojro...příklad NSR125r) to je nějakej ojeb?? vim že si tam babka koupila káru a v poho...máme tam známý a ani s přihlášením si myslim bych neměl problém :cool: takže bych tuhle variantu bral....

31.3.2007 v 08:22 | Nahoru | #71
.. neni to ojeb. Sice se uz i Nemci poucili u na nas vychode a ojeby se tu obcas taky najdou, ale vetsinou v pohode. Zvlast u oficialnich dealeru je to v pohode - oni musi davat ze zakona 1 rok zaruku i na ojetiny, takze nenabizi vraky. Zaplatis tam sice o trochu vic, ale motorky maji jasny puvod, servis a nemaji stocene km.

31.3.2007 v 10:48 | Nahoru | #72

Budwi535virago píše: Napište co je podle vás horší:
1.být při výběru mašiny vysoký přes 2 metry
2. nebo měřit 160 cm

myslim ,že ideální vel. na motorku je 175 cm (+,- 5cm) .

1.4.2007 v 17:50 | Nahoru | #73
no já si myslim že je lepší bejt spíš menší .....
ale doufám že na tý motorce nebudu zas jak pověšenej do větru...
2bubak:zaplatiš tam o něco vic?? mě naopak přijde že je to o hodně levnější...ted tam nepočítám dopravu a přihlášení ale jen tu motorku ...a to jako že fakt o dost v některých případech

1.4.2007 v 18:20 | Nahoru | #74
Ja mit takovou vysku, sahnul bych po Kawe ZRX, krasnej a fakt velkej nahac, a pak skory vsechny silnicni endura jsou dost velky. Jdi do bazaru, sedni, poznej!

1.4.2007 v 21:52 | Nahoru | #75
jogy> .. no ja myslel jako od soukromnika v Nemecku koupis jeste o malinko levneji... ale naprorosto bez zaruky.

13.4.2007 v 12:50 | Nahoru | #76
Budwi535virago> Mno, ja jsem ten 1. pripad a moc prijemny to neni. Zamiloval jsem si FZS600 z 2003, a zatim jsem na ni sedel sice jen na stojanku, ale asi se na ni nevejdu :(
Takze koukam po jinych nahacich (na Hornetu uz jsem jel a ten by snad sel) a musim nejdriv objizdet bazary a zkouset sedat na masiny, abych vubec zjistil na co se vejdu.
Je fakt ze sica na FZS 1000 bych se srovnal jako prd, ale zase do zacatku se mi do takovyho stroje fakt moc nechce....

13.4.2007 v 14:27 | Nahoru | #77
Ahoj , zaujal mě tady ten odkaz na www.motoinspektor.cz. Chi se zeptat máte s tím nějáké zkušenosti? Mě se zdá že je to lepší zaplatit tak ty 2000 než si koupit vrak za 100 000 Kč. Jelikož já motorkám zatím moc nerozumím. :/

15.4.2007 v 14:45 | Nahoru | #78
BUKVA>>
otázkou je jestli to fakt budou ty dva tisíce ;) když jen ta prohlídka stojí skoro 1600 :puke: jestli by nebylo lepší říct nějakýmu známýmu, kdo tomu taky rozumí....nebo servisákovi odvedle (a dáš mu třeba 5tikilčo)
--ale když si někdo kupuje motku za sto, tak mu ty drobný sou asi už jedno....já jako chudej student bych si to dovolit nemoh

14.5.2007 v 12:48 | Nahoru | #79
koroze> Mám tédéemko a vejdu se na něj dobře.

mám 202

15.5.2007 v 19:31 | Nahoru | #80
Riesim podobný problém (síce asi o 12 cm menší) meriam 194 cm a nechcem sa zmierit s tým, ze pre mna je vhodný jedine chopper alebo enduro. Teda najskor chcem povedat ze tato diskusia mi dost pomohla zorientovat sa v mojej situácii a ak mám pravdu povedat tak ma i trochu potesila lebo ked som sadol na 600-ku Bandita doteraz "moj horuci typ" necítil som sa zrovna pohodlne. Z tých doporucení co som cítal by sa mi najviac pozdávala ZX - 9R. Takze poteší kazdý dalsí tip i z novších modelov, kedze plánujem investovat trochu viac (cca 150 - 180) ... Zdar