![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Já osobně mám najeto na TDRku pouze 3500 km což je docela málo tak nechci soudit spolehlivost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Takže budu rád když sem napíšete svoje zkušenosti a postřehy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
jinak tato diskuze je určena majitelům 2T
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
a pár věcí na zamyšlení:
1. jakou máte spotřebu? - já jezdim za 5 litrů
2. v čem je údržba u 2T větší a složitější než u 4T? - toto nechápu když takové bláboly lidé píší, podle mě je údržba úplně stejná akorát se navíc leje olej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Edit: chybka
Naposledy editováno 23.07.2008 12:41:25
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...
Bago>NickSlaughter> Pracuju v oboru...to může říct půlka čechů hele
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...
To že je přeplňování 2T těžko řešitelné není pravda. Kupodivu mají moderní 2T nižší emise než 4T a ještě odpadá likvidace starého oleje + filtru.
4T rozhodně nemá takový potenciál ve vylepšování (mnoho revolučních změn, některé si zmínil, již bylo provedeno) jako 2T, kde se jeho zdokonalování nikdo nevěnoval. Výkonem nemůže 4T motoru 2T nikdy konkurovat, otázka spotřeby 2T se dá řešit vstřikováním, které mimochodem úspěšně zkoušeli němci i v automobilech Wartburg.
btw: když jsem napsal, že pracuji v oboru, myslel jsem zkušebnu motorů a vývoj produktů pro automobilový průmysl. Nemyslel jsem automechanik nebo prodejce v Autokelly
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
NickSlaughter>Bago>NickSlaughter> Pracuju v oboru...to může říct půlka čechů hele
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...
To že je přeplňování 2T těžko řešitelné není pravda. Kupodivu mají moderní 2T nižší emise než 4T a ještě odpadá likvidace starého oleje + filtru.
4T rozhodně nemá takový potenciál ve vylepšování (mnoho revolučních změn, některé si zmínil, již bylo provedeno) jako 2T, kde se jeho zdokonalování nikdo nevěnoval. Výkonem nemůže 4T motoru 2T nikdy konkurovat, otázka spotřeby 2T se dá řešit vstřikováním, které mimochodem úspěšně zkoušeli němci i v automobilech Wartburg.
btw: když jsem napsal, že pracuji v oboru, myslel jsem zkušebnu motorů a vývoj produktů pro automobilový průmysl. Nemyslel jsem automechanik nebo prodejce v Autokelly I když automechaničina je můj koníček
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
O těch emisích ti to asi neuvěřím čéče
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
A otázka vstřikování?Jasně že u 2T existuje.Proč se neprosadilo?To je ten problém.Máš vpodstatě 2 možnosti:
a) vstřikování do sání(směs benzín+olej - tam smíšení se vzduchem) - Spotřeba bude nižší, ale nedojde k dokonalému rozprášení a prohoření celé směsi nad pístem(výhoda přímého vstřikování
b)vstřikování přímé - sáním půjde jen směs olej+vzduch, nad pístem dojde ke vstřiku benzínu - zase problém - dokonalé smíšení oleje+benzínu.
Ve 2T motoru už z principu prostě vpodstatě nejde vytvořit dokonalá směs(což ale není úplně cílem).Nespálená směs jde do výfuku a její část se podtlakem vrací zpět nad píst.Jenže pořád jde do výfuku nespálená směs oleje+benzínu.
A to, že dvoutaktní motor nevydrží to, co 4T při dodržování intervalů?Tak o tom se snad již nemusím zmiňovat...A to si piš, že se to promítá do ekologie - ona totiž výroba každého pístu, každého ložiska, každé ojnice je zase a jen ekologickým zatížením...
NickSlaughter>Bago> Třeba mrkni na motory Yamaha V6 HPDI, dvoutakt s výkonem 250-300 koní, špičkový typ vstřikování, nepochopitelná tichost běhu a velmi slušná spotřeba. To je dokonalý 2T
no tak to vypadá slušně.Proč se to tedy neprosazuje?Proč nejezdíme v 2taktních autech?Co to je velmi slušná spotřeba?Její údaj jsem nenašel, našel jsem výkonové varianty 150 a 200 koní.Při objemu 2,6l ti 4T šestiválec dá stejnej, nebo vyšší výkon.
maras>Jinak proč se to neprosazuje. Protože všichni vkládají peníze do vývoje palivových článků nebo motorů na vodík.
Kdo tady psal o alternativních palivech?
Všichni?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
edit:alespoň kdybys věděl o čem píšeš...
Naposledy editováno 24.07.2008 15:16:09
maras>Bago> No to je jedno. Bavte se dál aspoň se něčemu přučím
tak prosím příště až nebudeš mít co říct tak mlč.
Když se vrátím k palivovým článkům...to je jen způsob ukládání paliva.Motory na vodík jsou konstrukčně totožné se 4T benzinovými motory, jen spalují vodík.
CRM 125 R ..ujel jsem cca 13000Km a jednou dira v pistu(prodejce mi doporucil do toho Y psilonku svicku......howno sem tomu rozumnel:) Max spotreba 6L na 100
No a ted jezdim TZR 250(1986). Spotreba od tech 4,5L-5L nahoru.
Uz jsem s tim najel cca 15000Km a jednou jsem to zadrel(rozpadle kolecko od pohonu olej cerpadla)
Ted zatim OK.Dle budiku mi do 60 000Km moc nechybi. Verim,ze
100 000Km udelam bezproblemu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 24.07.2008 19:57:27