Téma: Pro všechny 2taktáře
 
23.7.2008 v 12:40
Ahoj, chtěl bych tu trochu rozvinout diskuzi o 2T zakládám toto téma z důvodu že spousta lidí si myslí že se 2T hrozně serou a maj obrovskou spotřebu a jsou hrozně složitý na údržbu :\

Já osobně mám najeto na TDRku pouze 3500 km což je docela málo tak nechci soudit spolehlivost ale zatím jsem maximálně spokojen

Takže budu rád když sem napíšete svoje zkušenosti a postřehy

jinak tato diskuze je určena majitelům 2T a ne lidem který maj kamaráda a ten má kamaráda a tomu se zadřel motor

a pár věcí na zamyšlení:
1. jakou máte spotřebu? - já jezdim za 5 litrů
2. v čem je údržba u 2T větší a složitější než u 4T? - toto nechápu když takové bláboly lidé píší, podle mě je údržba úplně stejná akorát se navíc leje olej

Edit: chybka


Naposledy editováno 23.07.2008 12:41:25
Anketa: Pro majitele 2T: jste se svým strojem spokojeni??
Ano
75%
53
Ne
25%
18

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 13:56 | Nahoru | #61
NickSlaughter> Pracuju v oboru...to může říct půlka čechů hele
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:09 | Nahoru | #62

Bago>NickSlaughter> Pracuju v oboru...to může říct půlka čechů hele
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...



To že je přeplňování 2T těžko řešitelné není pravda. Kupodivu mají moderní 2T nižší emise než 4T a ještě odpadá likvidace starého oleje + filtru.
4T rozhodně nemá takový potenciál ve vylepšování (mnoho revolučních změn, některé si zmínil, již bylo provedeno) jako 2T, kde se jeho zdokonalování nikdo nevěnoval. Výkonem nemůže 4T motoru 2T nikdy konkurovat, otázka spotřeby 2T se dá řešit vstřikováním, které mimochodem úspěšně zkoušeli němci i v automobilech Wartburg.
btw: když jsem napsal, že pracuji v oboru, myslel jsem zkušebnu motorů a vývoj produktů pro automobilový průmysl. Nemyslel jsem automechanik nebo prodejce v Autokelly I když automechaničina je můj koníček

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:14 | Nahoru | #63

NickSlaughter>Bago>NickSlaughter> Pracuju v oboru...to může říct půlka čechů hele
Výkřiky typu Daihatsu diesel znám.Bohužel už jsou to výkřiky do prázdna.Daihatsu nemá podmínky, ani finance a ani možnosti na to, svou myšlenku jakkoli rozšířit...i když by věru být špatná nemusela.
Co se týče kombinace 2T/4T, tak tu vidím prvně.Co mě praští do očí hned na první pohled budou výrobní náklady, spolehlivost a jedoduchost.Protože právě ta oceňovaná jednoduchost klasického dvoutkatního motoru je u této studie tatam.
V dnešní době, kdy se ekologie/bohužel, občas neoprávněně/dostává na první stránky všech médií, ve vládě nám sedí zelená politická strana(tfuj) a výrobci dopravních prostředků musí kvůli emisním limitům přistupovat k podstatným zásahům do motorů...Nebojím se to říct.Motor, který z principu spaluje směs oleje a benzínu (a to ještě nedokonale) už je doopravdy za zenitem.
4T motor má také větší prostor pro další vylepšování ať už v honbě za výkonem, či emisemi.Časování ventilů, přeplňování(u 2T těžko řešitelné)...

To že je přeplňování 2T těžko řešitelné není pravda. Kupodivu mají moderní 2T nižší emise než 4T a ještě odpadá likvidace starého oleje + filtru.
4T rozhodně nemá takový potenciál ve vylepšování (mnoho revolučních změn, některé si zmínil, již bylo provedeno) jako 2T, kde se jeho zdokonalování nikdo nevěnoval. Výkonem nemůže 4T motoru 2T nikdy konkurovat, otázka spotřeby 2T se dá řešit vstřikováním, které mimochodem úspěšně zkoušeli němci i v automobilech Wartburg.
btw: když jsem napsal, že pracuji v oboru, myslel jsem zkušebnu motorů a vývoj produktů pro automobilový průmysl. Nemyslel jsem automechanik nebo prodejce v Autokelly I když automechaničina je můj koníček

Ha Bago a máš to

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:21 | Nahoru | #64
NickSlaughter> Přeplňování u 2T je řešitelné kompresorem.Turbodmychadlo by motoru nejspíše naopak ubralo...
O těch emisích ti to asi neuvěřím čéče Pokud někde spaluješ čistý benzín(+vzduch) a ve druhém prostředí směs benzínu s olejem(+vzduch) tak nedocílíš nižších emisí(až se ti to povede tak tě sám navrhnu na nositele Nobelovy ceny za chemii)
A otázka vstřikování?Jasně že u 2T existuje.Proč se neprosadilo?To je ten problém.Máš vpodstatě 2 možnosti:
a) vstřikování do sání(směs benzín+olej - tam smíšení se vzduchem) - Spotřeba bude nižší, ale nedojde k dokonalému rozprášení a prohoření celé směsi nad pístem(výhoda přímého vstřikování
b)vstřikování přímé - sáním půjde jen směs olej+vzduch, nad pístem dojde ke vstřiku benzínu - zase problém - dokonalé smíšení oleje+benzínu.
Ve 2T motoru už z principu prostě vpodstatě nejde vytvořit dokonalá směs(což ale není úplně cílem).Nespálená směs jde do výfuku a její část se podtlakem vrací zpět nad píst.Jenže pořád jde do výfuku nespálená směs oleje+benzínu.
A to, že dvoutaktní motor nevydrží to, co 4T při dodržování intervalů?Tak o tom se snad již nemusím zmiňovat...A to si piš, že se to promítá do ekologie - ona totiž výroba každého pístu, každého ložiska, každé ojnice je zase a jen ekologickým zatížením...

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:24 | Nahoru | #65
Bago> Aź budu mít chvilku tak ti pošlu PM ať to tu nezasíráme zbyteččne

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:25 | Nahoru | #66
NickSlaughter> OK

Maras>odsmahni

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 14:53 | Nahoru | #67
Bago> Bo co?

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:00 | Nahoru | #68

maras>Bago> Bo co?


bo=protože, někam si to napiš
nevyjadřuj se k věcem, ke kterejm nemáš sám co říct

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:00 | Nahoru | #69
Bago> Třeba mrkni na motory Yamaha V6 HPDI, dvoutakt s výkonem 250-300 koní, špičkový typ vstřikování, nepochopitelná tichost běhu a velmi slušná spotřeba. To je dokonalý 2T

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:03 | Nahoru | #70

Bago>maras>Bago> Bo co?
bo=protože, někam si to napiš
nevyjadřuj se k věcem, ke kterejm nemáš sám co říct

Bo sem od Ostravska ty čecháčku lol Jak můžeš vědět že k tomu nemám co říct?

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:07 | Nahoru | #71

NickSlaughter>Bago> Třeba mrkni na motory Yamaha V6 HPDI, dvoutakt s výkonem 250-300 koní, špičkový typ vstřikování, nepochopitelná tichost běhu a velmi slušná spotřeba. To je dokonalý 2T


no tak to vypadá slušně.Proč se to tedy neprosazuje?Proč nejezdíme v 2taktních autech?Co to je velmi slušná spotřeba?Její údaj jsem nenašel, našel jsem výkonové varianty 150 a 200 koní.Při objemu 2,6l ti 4T šestiválec dá stejnej, nebo vyšší výkon.

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:07 | Nahoru | #72

maras>Bago>maras>Bago> Bo co?
bo=protože, někam si to napiš
nevyjadřuj se k věcem, ke kterejm nemáš sám co říct Bo sem od Ostravska ty čecháčku lol Jak můžeš vědět že k tomu nemám co říct?


Tak povídej

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:09 | Nahoru | #73
Bago> Co bych povídal. 2T je 2T což se ti snaží vysvětlit nick

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:12 | Nahoru | #74

maras>Bago> Co bych povídal. 2T je 2T což se ti snaží vysvětlit nick


aha, takže ve stručnosti k tomu nemáš co říct.

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:14 | Nahoru | #75
Jinak proč se to neprosazuje. Protože všichni vkládají peníze do vývoje palivových článků nebo motorů na vodík.

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:15 | Nahoru | #76

maras>Jinak proč se to neprosazuje. Protože všichni vkládají peníze do vývoje palivových článků nebo motorů na vodík.


Kdo tady psal o alternativních palivech?
Všichni? Všichni teda rozhodně ne ...ale to by byla další diskuze
edit:alespoň kdybys věděl o čem píšeš...

Naposledy editováno 24.07.2008 15:16:09

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:15 | Nahoru | #77
Bago> Jak tak koukám ty taky protože ty jenom v podstatě oponuješ nickovi a hledas na googlu Yamahu V6 HPDi

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:17 | Nahoru | #78

maras>Bago> Jak tak koukám ty taky protože ty jenom v podstatě oponuješ nickovi a hledas na googlu Yamahu V6 HPDi


?nějak nechápu
btw...Nick oponuje mě

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:18 | Nahoru | #79
Bago> No to je jedno. Bavte se dál aspoň se něčemu přučím

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:20 | Nahoru | #80

maras>Bago> No to je jedno. Bavte se dál aspoň se něčemu přučím


tak prosím příště až nebudeš mít co říct tak mlč.
Když se vrátím k palivovým článkům...to je jen způsob ukládání paliva.Motory na vodík jsou konstrukčně totožné se 4T benzinovými motory, jen spalují vodík.

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:22 | Nahoru | #81
Bago> Jestli se budeš řídit tímtotak prosím příště až nebudeš mít co říct tak mlč tak tu konečně bude klid

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:24 | Nahoru | #82

maras>Bago> Jestli se budeš řídit tímtotak prosím příště až nebudeš mít co říct tak mlč tak tu konečně bude klid


jenže já mám na rozdíl od tebe vždycky co říct

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 15:26 | Nahoru | #83
Bago> lol

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 16:01 | Nahoru | #84
mel jsem toho hodne ale vas spis zajimaji ty japonsky coo

CRM 125 R ..ujel jsem cca 13000Km a jednou dira v pistu(prodejce mi doporucil do toho Y psilonku svicku......howno sem tomu rozumnel:) Max spotreba 6L na 100

No a ted jezdim TZR 250(1986). Spotreba od tech 4,5L-5L nahoru.
Uz jsem s tim najel cca 15000Km a jednou jsem to zadrel(rozpadle kolecko od pohonu olej cerpadla)
Ted zatim OK.Dle budiku mi do 60 000Km moc nechybi. Verim,ze
100 000Km udelam bezproblemu

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 16:55 | Nahoru | #85
Bago> di do pi.. ty gorilo ja vim no tvoje xr předhani dvoutakty

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 16:58 | Nahoru | #86
NickSlaughter> posli mi ty novodobe dvoutakty na mail please, aprilialibor@seznam.cz

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 19:54 | Nahoru | #87
mám RS 125 a pohoda mám najeto zatím 1500 km, ale sem spokojenej spotřeba no když jedu tak si vezme i těch 8 při normální jízdě tak 6 posez dobrý když pak nevlezu třeba na TDR nebo SUPERCITY dá se na to zvyknout jen mi docela vadí hodně vibrací(stupačky,řidítka) pak bych ještě vytknul špatnou ovladatelnost když za sebou někoho vezete má to furt tendenci se překlápět na stranu a něž se to rozjede ale jak říkám i nad tyhle všechny zápory co sem zpozoroval sem prostě spokojenej

Naposledy editováno 24.07.2008 19:57:27

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 19:55 | Nahoru | #88
no potěš prdel Marasi s Bagem vy ste to tu zasrali lol

Edit: dokud tu nebyl Maras tak to bylo ale docela na úrovni

Naposledy editováno 24.07.2008 20:00:32

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 20:14 | Nahoru | #89
lahvacek> Ty rozjezdy jsou umění ve dvou co? lol lol kua kunda jedna lína v těch rozjezdech ve dvou to je fakt!!! lol

Pro všechny 2taktáře

24.7.2008 v 20:14 | Nahoru | #90
souhlas s Bagem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist