Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.
Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?
Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.
Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
EnduroOnRoad píše: zdar, dovolím si odpověď na tvé dotazy dát sem k tématu, aby to případně lidi našli, bude-li to pro ně užitečná informace.
SPR250 se na silnici chová celkem slušně co do podvozku, sedlo není moc pohodlné, ale dá se to, nejhorší pro zadnici jsou vibrace od motoru ve vyšších otáčkách, takže na delší cesty jedině odpovídajícím způsobem zpřevodovat vhodnou řetězovkou do rychla. Motor se neutaví, v tom problém není, maximálně jen řve a vibruje. Já jsem po dálnici jel párkrát jen kousek okolo 110kmh a nic moc to není. Ale když budeš ochoten jet jen trošku rychleji než kamiony, tak by to asi nějak šlo. Měl jsem to zpřevodovaný kompromisně (13/42), abych mohl bez utrpení po okreskách dojet do různých lomů a jiných offroad cvičišť a tam si co nejlíp zablbnout, takže relativně krátký převod na sekundáru, ikdyž stále o značný kus delší než z výroby (12/48) – to bylo na silnici totál nesmysl, opruz i na okresce. Důležitý je ale tady zmínit, že jsem si motor okitoval na 300cc a poladil sací trakt, čímž došlo k velmi zásadnímu nárůstu krouťáku a pak není problém z delším převodem, původní 250 by neměla rezervu to slušně utáhnout a bude dost líná. Všechny ty podrobnosti najdeš v mé recenzi, ale chápu, že ten román nechceš celej pročítat. Já to musím taky hledat, pomalu ty detaily zapomínám, protože dominantně už jezdím na něčem jiném a ajp mám už jen cesty po silnici a pojížďky po městě. Najdeš tam i tu skutečnou hmotnost s konkrétníma pneu – je to 135kg. Ale ono stačí dát jiné pneu a tlustší duše a hned jsi o několik kilo jinde..
A jen k tomu motoru – v Rusku a na Ukrajině je tenhle motor ZS177 velmi populární a rozšířenej. I nějací ukrajinci tady v cz hned motor poznali a říkali, že mají v motorkách ten samý :) takže díly a opravy asi nebudou zásadní problém ani v těchto oblastech.
všechno jsem pročetl, prohlídnul a podle toho co píšeš je to celkem spolehlivej stroj a jak je vidět, polovina čínskejch malejch endur má tyhle motory, takže se nemusím bát jako s hqfechtlem, kdyby se něco stalo a to je velký plus
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
bazin. píše: S tím Uralem a Nivou jsem to myslel jen jako příměr míst kam vyrážíš ne že s tím máš jet.
Nějak nechápu proč tohle vlákno vlastně běži.
Motorka s parametry které požaduješ se nevyráběla před 15ti lety, ani před 25ti lety a už vůbec né dneska jako nová. Věděl jsi to už předem a tohle vlákno ti to jen potvrdilo. K nějakému kompromisu z vytyčených parametrů svolit nechceš. V podstatě nevíš od které motorky by jsi se chtěl v hledání odrazit. Nemáš ani příklad k přírovnání abys řekl: Chci motorku jako byla XYZ.
A doladit si svůj cestovní ideál z nějaké starší sériové produkce jsi lenošný. Zřejmě čekáš že se stane zázrak, nejaký výrobce vysliši tvoje přání a vyrobí motorku dle tvého zadání.
Přitom je to tak jednoduché. Z toho co máš tady 5 řádků výše vyspecifikováno mě jako nejbližší vychází Suzuki DR 350SE r.v. 98 a 99. Tyhle dva poslední ročníky výroby měli přepracované přední tlumiče které už jakž-takž fungovali v základu . Motor vzducháč 22kw, karburátor, startér. Jen z váhy bys musel slevit, měla 135kg.
Jenže ty radši budeš dál snít svůj sem o motorce kterou svět neviděl
já nic nesním, ale vybírám motorku, což je snad z mýho tématu viditelný a jak jsem psal, nechci starou vránu, proto řeším ajp, protože nic jinýho není
jenže tady se kompromisy nedají řešit, hmotnost je alfa a omega úspěchu jestli projedeš, nebo uklouzneš na kamenu v řece, klekneš si při tom, motorku neudržíš a motorka spadne do vody, takovýhle brody se zásadně tlačí, nikdy to nejezdíš v sedle, protože to je pak čistá loterie jestli projedeš, nebo to utopíš
výkone je podružnej, hlavně že to jede po rovině 90 a uveze to těch 45 kilo co potřebuješ pro danou část cesty
Naposledy editováno 18.06.2024 20:31:57
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Fic6 píše: Zdendo zřejmě jsi rozhodnutý pro AJP.
Já jsem jednou chtěl koupit PR5. Najeto udajně okolo 6 tis km. Veškeré ložiska na podvozku po smrti - kola, přepakování, kyvka, řízení. Vyteklá vidlice, zadní tlumič už podle mě taky nefungoval jak by měl. Motor za studena moc nechtěl naskočit. Za tepla jedině pod plynem. Trochu kouřil modře, takže asi papal olej.
Ta motorka měla asi těžký život, možná měla najeto víc než bylo na tacho, ale i tak jsem si udělal jistý obrázek o AJP.
Takže pokud pojedeš na AJP někam dál, tak sebou vem určitě ložiska do kol a pod (pokud standartně nevozíš ssebou).
no a proto chci vzducháč, žádná elektronika kromě středověkýho zapalování a primitivního regulátoru, a to že žere olej je nepodstatný, hlavně že dojede do města, kde se to opraví
a ložiska vozím pořád, bez nich nejedu nikam, to samý duše, nejtovačku a náhradní spojky řetězu, to je spotřebák, ono ktm a jp vyjde spolehlivostně nastejno

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: No supr, to jsem chtěl slyšet. A po silnici, jaká je cestovní rychlost, kolik to žere, kolit to žere v terénu. Byly poruchy ? Jak často měníš olej, kolik to najelo ?
Protože, jsem zjistil, že motor mají všude a novej stojí 14 tisíc korun , che, tak to je směšný. A navíc tam jde dát i 125, takže kdyby bylo nejhůř tak vyměním.
https://www.avantsb....el_v_sbore_zs169fmm/
Má cestovní rychlost na silnici i mimo je 60km/h. Mám původní zpřevodování a jede to přes 90, ale znamená to vytočený motor na 5ku. Škoda, že tam není 6ka.
Několikrát jsem to utopil, což znamenalo několik proplachů olejem, takže úplně jasný režim nemám, ale tak cca 2t km mi asi dává smysl, v manuálu je 3, to bych ale asi nenechal.
Poruchy žádné.
Jinak co je krásné, pro všechny díly mají v manuálu vypsané generické rozměry, takže tě vyjdou na zlomek ceny. Často i větší značky používají konfekční rozměry, ale musíš vše přeměřovat...
e: Jo, u spotřeby moc netuším, nejezdil jsem v místech, kde bych to měl daleko k pumpě. Nikdy jsem netankoval více než 2* denně a na silnici si to může brát tak 3l/100.
Naposledy editováno 18.06.2024 22:15:25
no a máš ještě pod sedadlem konstrukci a nádrž v ní, nebo sedíš přímo na nádrži a trubky tam nejsou ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Já teda co jsem zatím našel tak to byly všechno stroje z roku 2015 2016 v diskuzích, nic novějšího jsem nikdo neobjevil. Třeba už se jim to podařilo vychytat.
motor mají všude a novej stojí 14 tisíc korun , che, tak to je směšný. A navíc tam jde dát i 125, takže kdyby bylo nejhůř tak vyměním
2015/2016 to byla tak doba kdy se tady AJP začalo prodávat. Otestovat to šlo tenkrát napohodu, prodejce s půjčováním nedělal žádné caviky. Strčil motorky do dodávky a objížděl motocrosové tratě. Žádné objednávání termínu po netu, vybírání záloh, kontroly řidičáku, helma, nic takového. Kdo přišel ten jezdil. Při přebrání motorky jsi nechal na stolečku občanku a frčels. Byl z Plzně a jezdil to půjčovat až na moravu.
V tu dobu se to celkem prodávalo. Jak jsem psal minule, povědomí o tom že v tom bije čínské srdce nebylo tehdy ještě tak rozšířené takže to lidi kupovali. Až s tím první majítelé najeli pár stovek km začali vylézat problémy. Nějak se to řešilo, ze strany výrobce proběhla celkem rychle i nějaká modernizace. Jak se ale dostalo do povědomí že v tom není motor z portugalska, JAK SE VŚUDE UVÁDĚLO plus zveřejněné technické problémy, zájem rychle opadl. Proto to v těch diskusích najdeš jen z toho období.
To že chceš karburátorový vzducháč úplně chápu. Nechápu ale to bazírování na hmotonosti. PR4 má 15kw 116kg. DR 350SE má 22kw 135kg.
To je nárůst hmotnosti o 16% při nárůstu výkonu o 46%.
Jak se na to dívá teď když je to vyjádřeno v číslech. Výkon o polovinu vyšší při snesitelném zvýšení hmotonosti. Přijde to moc???
O předpokládané spolehlivosti diskutovat asi netřeba. Motor který se dá koupit nový za 14tis.Kč nebude asi etalonem spolehlivosti.
Kolkrát za tu cestu budeš motorku tahat z něčeho kde ti 20kg navrch bude činit problém VS. kolikrát za cestu využiješ vyšší výkon a krouťák motoru.
Pro mě je to teda jasná rozhodovačka. Buďto bych si nechal tu Betu 200 s 11kw-114kg nebo bych šel do 2x výkonějšího DR 350SE 22kw-135kg. Nic mezi tím.
PS: To DR 350SE ber je jako kategorii, ne jako preferovaný stroj. Velmi podobné parametry má XR 250, XR 400, atd Já ji dal na první místo protože má el. startér.
20 kilo rozdílu dělá fakt hodně a když několikrát za den, klidně i desetkrát zapadneš, taháš stroj z bahna a jedeš takhle několik dní tak je to hodně znát. Navíc ty brody, tam to je ještě markantnější. Já bych tomu taky dřív nevěřil, co to je za rozdíl, ale je to tak. Dokavaď jezdíš jen dobrý cesty tak i 690ka stačí, ale jak sjedeš mimo tak je to konečná. Dřeš se jak kůň a pořád riskuješ, že spadneš. Na 120 kilovým fechtlovi jedeš a většinu momentů ani neřešíš. Hlavně mít jen dvě brašny na třech lanech a ne všude možně různý pytlíky, brašničky, přivázaný stany a podobný nesmysly. To trvá dlouho sundat a nandat a navíc přenášení je opruz, když to děláš častěji. Takže ve finále počítáš s těma 120 kilama co budeš tahat a ne se 135. Tohle je celá myšlenka.
No a starej stroj ne, to si raději jednou za dva roky koupím novej motor, nebo přeberu původní, jestli to bude dávat smysl.
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Krautkopf píše: Tohle tvoje přirovnání je mimo. Když se jednou někde zadrbeš na půl dne kvůli 20 kg, tak to nevynahradí ani tisíc příležitostí využít o něco víc výkonu.
Když dojedeš na místo určení a přežiješ tranzit, tak pak stačí i 10 dobře zpřevodovanejch koní. Jen jedeš pomaleji, hlavně do prudkýho kopce, ale tam je většinou zase kamení a jako bonus tam teče voda, takže zase jedeš pomalu.
Výkon nemůžu řešit, jinak tam nepojedu. I když přesednout ze 75 koní na 17 je ze začátku tristní. Děs a hrůza, motor tak nějak divně drnčí, vemeš za plyn a motor jen začne trochu hučet a nic se neděje.
Ještě k tý 135 versus 120 kilo motorce. Těžiště, třeba AJP4 versus AJP5. 5je otrochu vyšší, o 15 kilo těžší, ale hned jak na to sedneš a jedeš pomalu slalom tak to prostě cítíš. Je to znát, jedno s druhým. No a ajp5 víc drnčí než ajp4 a hůř startuje. A stejně vůbec nejede a když něco nejede, tak je jedno na čem sedíš.
Naposledy editováno 19.06.2024 10:15:50
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Co se týče spolehlivosti tak o tom víceméně nemůžu říct nic špatnýho. Motor absolutně bez problému i přes to, že jsem ho jednou utopil a dělal na něm výkonostní úpravy (porting hlavy, větší válec, vyšší kompresní poměr). To stejný rám i plasty, po nespočetnej kotrmelcích po kamenech stále drží. Největší slabinu vidím v občas debilních konstrukčních řešeních a levným čínským karbecu, kterej funguje do tý doby než do něj začneš vrtat.
Za mě je to ideální motorka na pohodový výlety, prozkoumávání i v náročným terénu, dojíždění pro rohlíky... Jak ale začneš lítat s borcema na ostrejch tak rychle najdeš limity a to hlavně v nedostatku výkonu pokud spomalíš v dlouhým výjezdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
pivi164 píše: Ajp PR4 mám cca 2,5 roku, za tu dobu najeto cca 200mth v terénu (výjezdy, lesy, pískovny). Jak už bylo řečeno je to poměrně malý a moc to nejede, ale oproti dospělý motorce dost obratný a pocitově lehký. Tlumiče jsou na enduro dostačující, ale přední vidle dost zaostávaj za zadkem. Na motokros to prostě není.
Co se týče spolehlivosti tak o tom víceméně nemůžu říct nic špatnýho. Motor absolutně bez problému i přes to, že jsem ho jednou utopil a dělal na něm výkonostní úpravy (porting hlavy, větší válec, vyšší kompresní poměr). To stejný rám i plasty, po nespočetnej kotrmelcích po kamenech stále drží. Největší slabinu vidím v občas debilních konstrukčních řešeních a levným čínským karbecu, kterej funguje do tý doby než do něj začneš vrtat.
Za mě je to ideální motorka na pohodový výlety, prozkoumávání i v náročným terénu, dojíždění pro rohlíky... Jak ale začneš lítat s borcema na ostrejch tak rychle najdeš limity a to hlavně v nedostatku výkonu pokud spomalíš v dlouhým výjezdu.
takže bez vrtání do karbecu to jezdí pořád dobře ?
utopení proběhlo jak ? nasál hodně, nebo se to zastavilo na filtru a šla tam jen mlha ?
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Co se týče karbce, tak z výroby to celkem funguje, ale bývalo to naladěný trošku do chuda (pokud se nic nezměnilo) a v zahraničí doporučujou dat hlavní trysku 112 místo základní 110.
U mě byl jeden z problémů, třeba to, že po přetěsnění karbce a výměně plováku to bylo jednou chudý, jednou bohatý až jsem příšel na to, že plovák z opravný sady byl úplný blato a jízdou po hrbolech se ohýbal a sám přenastavoval hladinu. Vrácením origo plováku se problém vyřešil.
A utopený to bylo tak, že po vyšroubování svíčky a protočení motoru, vystříkla z otvoru pro svíčku voda. Po vypuštění vody z benzínem z karbce a vysušení filtru, to po chvilce přesvědčování chytlo a jel sem dál. (od tý doby najeto cca 100mth)
Ještě k tomu karbecu, když tam dáš 112 trysku a necháš původní plovák, pomůže to nějak znatelně a ohledně katalyzátoru, co je součástí kolena, stane se když se vyřízne a nahradí trubkou ? Přidá to reálně nějaký výkon, třeba 1-2 koně, což by bylo super. Jestli je to pravda co se o katalyzátorech tvrdí.
Nejjednoším zvýšením výkonu/kroutáku je sundat hlavu, rozebrat těsnění pod hlavou a dat tam z něj jen jednu vrstvu.
Pak třeba výměna karbce za pwk30 nebo nibbi28 a odstranění restrikce z vyfuku, pak je to ale hlasitý...
A pokud se v tom chceš hrabat víc tak úprava hlavy, převrtání válce z 69mm na 72mm, ostrá vačka atd. Po tomhle už se z toho dá dostat cca 25 koní.
Něco o zvyšování výkonu u těhle motorů jsem napsal tady: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10720197
Jinak kdybys měl cestu do znojma tak ti to klidně pujčím.
Katalyzátor tam je, je to taková podlouhlá bakule na svodu nad stupačkou, díval jsem se na rok2024.
Stavím se po víkendu.
A díval jsem se ještě jednou na ten výfuk a kat tam na 99% procent není, ani na tom místě nad stupačkou, leda že bys koukal na nějakej homologační výfuk. Ale konec konců je to jedno, kdyžtak by se vykuchal kdyby dělal neplechu


https://www.thumpert...7d1e4c48683ed15.jpeg
a vejfuk je černej
Naposledy editováno 19.06.2024 18:50:43
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Silnice je čirý utrpení:
1. nejede to
2. šíleně řve sání
3. při určitejch otáčkách nelidsky drnčí stupačky
4. občas i drnčí vzadu sedlo, který je docela krátký, to je vyloženě anální masáž
5. mám tak nějak divně posazený nohy
6. lechtánhí plynu jako na hqfechtlovi se nekoná, musí se pořádně roštovat, aby to vůbec nějak jelo
7. standartní rozeta je naprd, při 65 to točí 6100 otáček a řve to jak tank
Lesík pomalá jízda super:
1.dosáhnu normálně nohama
2.když se zastavím v prudkým kopci tak ani nehrozí že se zřítím
3. vytáhnout to z bažiny je pohoda
4. divně se to vlní po štěrkový cestě
5. tlumiče teda žádnej zázrak
seriová pružina je na lehkýho žluťáka, to je ale výměna
a vzduchovej filtr musí do krabice aby se to ztišilo, s tímhle se nedá jezdit
Naposledy editováno 20.06.2024 20:06:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Našel jsem na bazoší dva inz. Tady nějaký čobolský Jánošík je úplně mimo. Má r.v. 1997 max. z původních plastů už tam toho moc nezbylo, zadní kotouč totálně sjetý a napíše k ní vhodná pro sběratelské účely




Tohle je skutečná 1997 v původním stavu.
1998 a 1999 měli jiné přední tlumiče.
Jak to máš vlastně se startérem, musí být na motorce nebo není nutný? Je to celkem zásadní věc a ještě jsme se to nedozvěděli.
Tady je DR bez něj, což je zase 5kg dolů. Tohle bezstartérové provedení je mnohem lépe sehnatelné. DR 350 se startérem se shánějí podstatně húř.
Dotaz. Kde má ten karburátorový vzducháč PR4 nádrž? Klasika nad motorem a benzín teče samospádem, nebo pod sedadlem (jako PR5) a je tam čerpadlo?
Naposledy editováno 21.06.2024 08:30:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
bazin. píše: ZdendaZB> Pllánuješ testnout nějaký ten vzducháč 22kw 135kg. Docela by mě zajímal názor jak to vidí člověk tak extrémě zaujatý hmotností.
Našel jsem na bazoší dva inz. Tady nějaký čobolský Jánošík je úplně mimo. Má r.v. 1997 max. z původních plastů už tam toho moc nezbylo, zadní kotouč totálně sjetý a napíše k ní vhodná pro sběratelské účely
plus nájezd 21000km a hlavně cena
Tohle je skutečná 1997 v původním stavu.
1998 a 1999 měli jiné přední tlumiče.
Dotaz. Kde má ten karburátorový vzducháč PR4 nádrž? Klasika nad motorem a benzín teče samospádem, nebo pod sedadlem (jako PR5) a je tam čerpadlo?
Už jsem zkoušel kde co. 120 kilo se ještě dá, i když to není zrovna nějak extra lehký. 135 kilo je téměř stejný jako crfko300 142 kilo, hmotnostně a to tady řešíme. Navíc vůbec nedrnčí, žere míň a je superpohodlný. No a pak stačí přidat 156 kilo a sedím na svým fechtlovi.
Pořád si uvědomujte, že to ztěžkne skoro o 15 kilo, až se tam udělá nosič, lepší sedlo, přidá nádrž atp. 240ka má nakonec 10lt a sedí se na ní, přestože i prodejce uvádí 7,5

Řešení všechno naložit na nosič a sedadlo je nereálný. Ta motorka se začíná převracet dozadu. Sice to tak skoro všichni do terénu vozí, ale je to vyloženě naprd. Takže musím udělat ještě nějakej držák na dva 5lt kanystry dopředu vedle motoru, dám to nízko jako to má 790-ka. A na začátek klidně ještě 3 petky dozadu na brašny.
Podtlakový čerpadlo to cucá z nádrže. Ale to je fuk, nádrž na řidítkách pojede samospádem a vezmu hadičku, jako vždy.
K těm veteránům za ty šílený peníze se nevyjadřuju. Raději novej drnčící číňan, než nějaká vrána 3x starší než já, těsně před smrtí, za poloviční cenu.
Naposledy editováno 21.06.2024 08:40:41
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Podtlakový čerpadlo to cucá z nádrže.
Takže už to úplně není ten spolehlivý samospád.K těm veteránům za ty šílený peníze se nevyjadřuju. Raději novej drnčící číňan, než nějaká vrána 3x starší než já, těsně před smrtí, za poloviční cenu.
Když se ta "vrána před smrtí" poctivě zgenerálkuje bude 3x spolehlivější než nová čína.
A obávám se když na motorku konstruovanou na lehko navěsíš všechno co jsi tady teď vypsal že to mechanicky přežije bez úhony. Myslím podvozek.
PS: Jak to máš s tím startérem, musí nebo nemusí být?
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
poctivě zgenerálkovat je rozebrat to do šroubku, zkontrolovat převodovku, všechno povyměňovat, včetně tlumičů atp. jsem se zbláznil a za ty peníze ?
ty starý poctivý vrány, jak tady říkáte, už bylo x případů, kdy se rozpadla převodovka a co potom, na polovinu v nich neseženete ND, navíc je to strašnej opruz něco někde dělat
po dvou cestách dám novej motor a kašlu na to, nosnost to má 150 kilo, to se vejdu a tlumiče při pomalý jízdě moc netrpí
to co jsem viděl nemělo startér, ale není potřeba, roztlačím to na dvojku i na rovným poli, hned to chytá
Naposledy editováno 21.06.2024 09:44:07
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: poctivě zgenerálkovat je rozebrat to do šroubku, zkontrolovat převodovku, všechno povyměňovat, včetně tlumičů atp. jsem se zbláznil a za ty peníze ?
ty starý poctivý vrány, jak tady říkáte, už bylo x případů, kdy se rozpadla převodovka a co potom, na polovinu v nich neseženete ND, navíc je to strašnej opruz něco někde dělat
po dvou cestách dám novej motor a kašlu na to
Ty si jako vážně myslíš že motor který dnes stojí 14000,-Kč má stejně kvalitní pajšl jako Japonec z konce devadesátek? Že materiál převodových kol a hřídelí, jak zde uvádíš, je srovnatelný?
Já si spíš myslím že si potřebuješ nějak zdůvodnit svoji pohodlnost. Je ti ale jasné že tvoje cesta stojí a padá na technice na které pojedeš.
Konečně víme že startér není podmínkou. V tom případě přichází v ůvahu i Honda XR 250R Karburátor, vzducháč, 18kw, 118kg.
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
a už vůbec nepíšu ao kvalitě převodovky, ale stará vrána rasované všude možně může mít všechno načatý, takže spolehlivost mnohonásobně menší než novej číňan
a pohodlnost to taky, taky, už tady letos upravuju třetí motorku a přestává mě to bavit
hele těch motorek se už něco prodalo, i v zahraničí a nikdo nepsal, že by to fatálně přestalo najednou jet
Klx230 je samozřejmě mnohem pohodlnější, ale 15 kilo navíc je nesmysl a stříkačka k tomu. Až budeš někde máčet stríkačku několik minut s komplet ponořeným motorem pod vodou a budeš tam sám, tak pochopíš vo čem píšu. A kdyby ti to nedejbože v tý vodě zdechlo, tak to musíš nějak vystrkat ven a pak zprovoznit. A tady je karbec absolutní výhoda.
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Krautkopf píše: Kde je v té tajze rovné pole? Celou dobu nám tady píšeš, jak to budeš tahat skrz bažiny.
To si myslíš, že pojedeš třeba 250 kiláku nekonečnou bažinou ? To je nereálný, to bys nikdy neprojel. Ty bažinatý části jsou jen relativně krátký úseky, většinou jedeš po suchu.To samý kamení. Nikdo nejedeš 50 kilometrů kamením, to bys taky nikdy nedal. Tam nejezdí ani uraly a pásáky mají vážnej problém, protože to je riskantní pro pásy. Proto se tam nejezdí. Nevím co tady pořád vymejšlíte za kraviny. Podívejte se na nějaký video jak se hoši jeli projet třeba na jezero Estato z Vorkuty. Takovej jednoduchej náhled a to jich tam jelo x.
Naposledy editováno 21.06.2024 10:27:36
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
bazin. píše:
Dotaz. Kde má ten karburátorový vzducháč PR4 nádrž? Klasika nad motorem a benzín teče samospádem, nebo pod sedadlem (jako PR5) a je tam čerpadlo?
PR4 má nádrž pod sedlem s podtlakovou pumpou.
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro | ZdendaZB | 30 | 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB |
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE | ZdendaZB | 52 | 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB |
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 | leo41 | 23 | 23.10.2023 v 10:40 majcherisko |