Začnu asi tím, že jsem koupil motorku nepojízdnou v neznámém stavu - původní majitel měl od překupníka na díly, ale nakonec z ní nic nepoužil, tak ji prodal značně pod cenou.
Oživování jsem začal vyčištěním karburátorů v ultrazvuku, výměnou jehlových ventilů a následném nastavení hladin. Karburátor je v továrním stavu dle manuálu, jediné, čím se liší, tak jsou hlavní trysky, místo 128 jsou tam 130, ale to bude asi tím, že je tam jiná koncovka výfuku. Trysky jsem i měřil, membrány měkké bez děr. Celkově jsem nad karburátorem strávil asi měsíc času, 80x rozebral a znovu složil, několikrát se ujistil, jestli jsou průchozí všechny kanálky atd.. vše ok.
Problém je, že motorka nemá výkon a pokud nevysroubuju pilota na nesmyslné 3,5 otáčky, tak jede víceméně jenom na sytič, bez toho zdechne. Střílí do karburátoru i do výfuku. Když se mi podařilo volnoběh (i se synchronizaci na budíky) nějak seštelovat a kousek jsem ji projel (7 km), tak i se startováním v garáži na sytič ( dohromady max 15 minut) mi to sežralo všech 5 litru benzinu, co jsem tam nalél. Jo, dával jsem tomu pokouřit a jel spíše na jedničku a dvojku ve vysokých otáčkách, ale spíš z důvodu testování, dovedu si představit dávat tomu větší čočku.
Hlavní problém je, že je jí nechce přes 5000 otáček, jenom když přicpu airbox rukou, to to pak vytočit jde. Při testovací jízdě to nějak vytočit šlo, ale znatelně se to hádalo od tech cca 5 tisíc otáček, navíc mi přišlo, že to má malý výkon.
Tlaky válců jsem měřil na studeném motoru před projížďkou byly v rozmezí 12,5-13,5 baru. Ventilové vůle všechny v pořádku, jenom na jednom ventilů byly hraniční u horní tolerance. Ze začátku mi to jelo na 3 válce, až jsem zjistil, že netěsní dosedací plocha mezi hlavou a přírubou 4.karburátoru. Ztrhnul jsem vytlačenou hranku u závitu a podlepil silikonem pro jistotu všechny 4 příruby a ověřil si těsnost přírub tak, že jsem nasadil hadičku na díru v prirube pro seřízení podtlaků a vstup pro karburátor ucpal rukou a do hadičky foukl. Dokonce jsem do přírub i foukal pusou přímo do vstupu pro karburátor, abych vyloučil, že to fouká před tu záslepku na pripojeni podtlaků. Příruby těsní, nejsou ani nikde popraskané.
Přesto se ale motorka chová, jakoby si někde přidávala falešný vzduch. Zkoušel jsem za chodu motoru stříkat na příruby čistič brzd. Prvních pár sekund nic a pak se otáčky zvýšily cca o 500. Tak jsem si myslel, že to podsává ještě v místě, kde se spojuje karburátor s přírubou, tam kde je ta spona. Která byla ale dotažena na max (!). Když jsem zkoušel točit s klikou startérem pomalu, nebo golou, jde slyšet syčení, tak jsem se podíval na sací ventily a jdou od nich bublinky. Je tohle normální? A jak je možné, že jsem naměřil tak dobré tlaky?
Moje teorie je, že motor podsává přes netesnici ventily a gufera ventilů, viz experiment s čističem brzd. Že by se čistič dostal přes ventilové víko přes těsnění, které není bůhvíjak těsné. Když jsem totiž foukal do hadičky připojené k přirubě, bylo při dotazenem ventilovým víku vidět, jak od něho jdou taky malé bublinky. Nebylo to moc, ale vidět to bylo. Mám i video, kde jsou vidět bublinky od ventilu, tak snad se mi ho podaří nějak připojit ?
Díky za konstruktivní odpovědi, motorku jsem koupil jako projekt, který prostě potřebuje péči, na ježdění mám druhou, takže s touhle se tak nějak hraju, protože mě to baví. I když by se to teda už mohlo někam posunout a mohl by aspoň ten motor šlapat jak má, ať se můžu hrát s plastama a ostatníma věcma. Tak snad mi někdo poradí ? díky
Odkaz na video https://youtube.com...?si=btryjqw1yPzk3dyK
Nastartuju to až zítra, řve ti jak sviňa a dost, že s tím tryznim sousedy přes den
2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Sice tu padlo, že "svíčkama to není", že Fazer na ně chytl taky, ale já bych zkusil nové Brisk AR10C nebo alespoň Denso.
Tos tou hadičkou asi nebude teď úplně relevantní, když mi nejede palivová pumpa a je to připojené na pevno samospádem.
Naposledy editováno 23.05.2024 11:51:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Hovnotsuts píše: Asi jsem se blbě vyjádřil, podtlak samozřejmě vznikne při pohybu pístu dolů a ventil jeho otevřením mu umožní sát do válce směs... Jenom říkám, že můj problém může být v tom, že když jde píst nahoru a sací ventil je v zavřené poloze, ale netěsní (bublinky), tak může tlak z válce unikat zpátky ke karburátoru a tím pádem nemusi být dostatečný podtlak pro zvednutí šoupátka. Napsal jsem to zjednodušeně špinavýma rukama v garáži, tak se omlouvám za nepřesnost. Dává ti to smysl, když to řeknu takhle?
A jinak, kolega měl stejný problém na škodě 130, tlaky naměřil ok. Nakonec sundal hlavu a musel lapovat ventily a frézovat sedla.
Jehla se tady zvednout nedá, je na pevno a že by to dělalo takový bordel na na sériovém nastavení karburátoru, to se mi nechce věřit. Pochopil bych ztrátu výkonu max 10-15%...
o moc lepsi mi to neprijde, myslis, ze vzduch co unika z valce pri kompresi (dela bublinky) zvysi tlak v sani (nebo tlak v atmosfere?) a pak kdyz motor prejde do faze kdy saje, tak se v sani udela mensi podtlak a neotevrou se soupatka?
jehly se casto daji podlozit ikdyz to tak puvodne nebylo, ale obdobny test pohatosti popsal kolega vyse se start sprejem.
sice se ti do zadneho vetsiho badani nechce, protoze se tocis na tom, ze to musi fungovat se seriovym nastavenim... ale ono je klidne mozne, ze neni seriovy karburator ani jeho soucastky (pruziny treba) a dalsi casti motorky (zapalovani) nevim jakej to ma tregger na zapalku, ale treba si s tim nekdo hral, dal tam zapalko z jine motorky a pali to jinde...
to ze to nebezi ani na volnobeh bez sytice je podle me znamka toho, ze je tam spatne neco vic nez jen to, ze se neotviraji soupatka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Nevím jestli to bude problém směsi..., spíš kvůli nějakému problému se špatně míchá benzín se vzduchem. Když střílnu čistič brzd do sání otáčky se zvýší. Tzn obohatím směs. Když přicpu sání, tak to jde vytočit víc než na 5000 RPM, možná proto, že stejný objem vzduchu proudí menším průřezem a tím pádem proudí rychleji. Když proudí rychleji, je jeho tlak pod membránou menší a tím pádem se šoupátka zvedají. Tyto projevy by odpovídaly tomu, že je směs chudá. Jak se ale vysvětlí ta spotřeba?
Naposledy editováno 23.05.2024 13:58:51
Hovnotsuts píše: Proto to možná do karburátoru i střílí, protože uniká zapálená směs zpátky do sání. ..
Ventilové vůle jsou OK, takže asi nezbude, než sundat hlavu a zapravit sedla ventilů. Nebo zjistit, že se to už v minulosti lehce potkalo.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Spíš bych si udělal risku na zapalku na horní úvratí a půjčil si někde stroboskop a hned uvidí kdy to pálí. I když podle těch fotek mu rozvody a zapalko celkem sedí.
Naposledy editováno 23.05.2024 19:54:21
Weisner píše: Ty cívky jsou jedno kterou kam dáš pokud zapojíš správně vstupy, a svíčky pálí vždy obě spolu...
Máš pravdu, vlastně to pálí každou otáčku.? To mi nedocvaklo.
Ale tak ten stroboskop bych zkusil, aspoň uvidí kdy to pálí.
Každopádně mi to připadá podle toho videa, jak otevře víc plyn, tak se to:
a) zadusí, protože tam jde moc benzínu.
b) a to spíš - to pálí jindy než má, tomu by odpovídalo možná i to že to není schopen naladit na volnoběh.
Ale to jsou pouze moje domněnky.
Naposledy editováno 23.05.2024 20:16:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Stroboskop.. jo.. ale bohužel netuším, kde ho sehnat, to jsem nikdy neřešil. Ještě se nabízí možnost zkusit natlakovat hlavu přes adaptér, co má stejný závit jak svíčka. Ten jsem ale nikde na internetu nenašel, nemá třeba nekdo zkušenosti s tímto?
Kdyby jsi měl nějakého známého na emisích, tak mají ještě další věcičku, která si říká analyzátor výfukových plynů.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
I tak to po vstříknutí spreje zvýšilo otáčky - za mě motor nemá dostatek paliva - tím netvrdím, že je chyba v karburátorech... (izolátory ZS jsou po tomto 10 sek. testu při držení plného plynu světlé, bez začernání?)
Ve videu ten motor zvukově běží, jako by byly přehozeny zapal. kabely na válcích, ale píšeš, že je to dobře-ok..
Tlaky jsi naměřil, ale pokud chceš ověřit bezdemontážně těsnost ventilů, tak tedy zkus natlakovat válce.
Bohužel k tomuto testu potřebuješ adaptér, přes který natlakuješ válec (buď udělat ze staré svíčky, nebo musíš do nějaké kovovýroby nebo google?), kompresor se zásobníkem vzduchu a klasický pneuhustič (a asi i kamaráda, 2 ruce jsou někdy málo..)
Vždy jeden z válců nastav do HU kompresního zdvihu (máš zavřeny oba ventily), klikovou hřídel zaaretuj proti otočení (bud přimo na klice, nebo přes nejvyšší kvalt přes zadní kolo, pokud přímo na klice, pozor na zlomení ruky, někdy to celkem škubne, podle tlaku, co tam pustíš...)
Demontované svody a i (ideálně) karburátory od hlavy.
Do zásobníku kompresoru nafoukej cca 6-10 bar (dle výkonu kompresoru) a kompresor vypni. Propoj pneuhustič hadicí s adaptérem. Pneuhustič zmáčkni (vidíš, jaký tlak do válce tlačíš) a nyní poslouchej, zda dochází k úniku tlaku z válce buď do výfuku, nebo do sacího kanálu. Pokud pneuhustič pustíš (přestaneš do válce tlačit vzduch), tak na něm nyní sleduješ rychlost poklesu tlaku ve válci.
Takto porovnej jednotlivé válce mezi sebou.
Držím palce..
2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
A nebo je tu taky ještě druhá možnost, proměřit řídící jednotku, protože kdy házi cívky jiskru určuje právě tato jednotka a Hallův snímač, který jsem měřil multimetrem a je ok, i mezera u něho je ok. Bohužel, v manuálu je napsané, že kontrola se doma udělat nedá a musí se provést v Kawasaki. A taky je tam napsané, že se nedá předstih nijak štelovat.
Cívky jsem dneska přepojili zpátky jak byly, podle schématu v manuálu a podle schématu v partsdepot. Motor nejevil žádnou změnu. Zkusil jsem teda vysrubovat svíčky 1 a 4, aby zapalovala jenom levá cívka. Motor chytil, tak nějak, nějak to jelo, ale jako ještě hůř než normálně. Tak jsem zkusil prohodit přívodní kabely k cívce a nechytlo to. Ten samý pokus jsem udělal s cívkou vpravo, ale tam byl rozdíl, že to chytilo, i když byly prohozené přívodní kabely na cívce. Divné.... Nicméně, jak se dají špatně zapojit cívky aby to jelo blbě? Když jsem koupil fazera, měl jsem podobné problémy. Akorát to jelo teda líp, ale furt blbě a žralo to 20l/100km. Byly tam jiné jehly a trysky a špatné hladiny. Ale taky mne mechanik řekl, že tam byly prohozené cívky. A já jsem s tím najel 100 km. Trvalo mu docela dlouho, než to zjistil pořád, že to nemá tah atd.
Začínám na to zapalování docela věřit. Má někdo nápad, jak zjistit špatnou jednotku? Nebo nějaké podrobnější vysvětlení, jak změřit, kde háže svíčka jiskru tím stroboskopem? Dole je fotka, kde jsou rysky na nastavení rozvodů. Předpokládám, že při tom měření stroboskopem bych nějak měl vycházet z tohoto místa.
Naposledy editováno 24.05.2024 00:19:50
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Ještě k tomu tlakování válců. Pokud bys nemohl sehnat ten závitový adaptér místo svíčky, můžeš to nahradit trubičkou, která má na jednom konci gumový kužel (třeba zde: https://www.ctyrkol.../komresiometr-benzin). Podmínkou pro použití je dostatek místa, abys ho dokázal udržet potřebnou silou ve vývrtu pro zapal. svíčku.
To měření pomocí foukání vzduchu do válce se dělá pomocí škrtícího ventilu a manometru viz obr. jde to udělat ze staré svíčky a ventilku za pár korun kdekoliv kde prodávají plastový hadičky a armatury
Funguje to tak že máš zdroj stabilního tlaku cca 8 bar a na jednom válci ,ideálně na tom který je o.k ale třeba i na jiném (podobném)motoru, si pomocí škrtícího ventilu zkalibruješ manometr na 6 baru když máš píst zablokovaný v HÚ tím si nakalibruješ únik který je normální a potom už se škrcením nehýbeš a porovnáš všechny válce, který má nižší tlak tak je horší + můžeš sledovat kde je únik.
I ta nejlevnější stroboskopická lampa ti pomůže odhalit, kdy to pálí už i na volnoběh. Zkontroluj horní úvrat i pomocí drátu, nespoléhej jen na rysku. F je horní uvrať a T by měl být bod zazehu - cca 5 stupňů před HU. Uděláš si rysky na blok a na zapalování a mělo by toblikat o požadovaný kus před HU. Pokud to bude hodně před nebo pozdě, je to špatně.
Zde používají sice škodovácké zařízení, ale princip je stejný, jiné video jsem nenašel.
Akorát ti o bude ukazovat každou otáčku, a ne každou druhou jak u auta, takže bude fungovat jen do 4 tis. ot.
Když už máš ten manuál od haynese, určitě to tam je popsáno, jak změřit zapalování/předstih.
Teď se na to pořádně dívám a pokud je na téhle fotce píst opravdu v horní úvrati, tak to pálí pozdě.
Naposledy editováno 25.05.2024 11:19:07
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Fuel tank: když je klika otočená podle fotky, zkoušel jsem kulatinou pist č. 1, jestli je v horní úvrati. Je. Ale jestli to je špatně, to nevím. V manuálu je tato ryska T uvedena jako poloha pro měření vůle ventilů. Tzn asi by to mělo být v horní úvrati. Akorát nálitek na bloku motoru s ryskou mám já tzv kolmo k zemi, na schématu v manuálu je nálitek malinko vlevo, tím pádem je jinak pootočené i to kolečko s ryskama. Mrkni na fotku.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Když tak přemýšlím, tak kdy svíčka háže jiskru určuje cdi a Hallův snímač s kolečkem s ryskama. Snímač jsem měřil multimetrem a je ok. Cdi se proměřit nedá. Tak nevím, jestli nebude lepší koupit rovnou druhou CDI, rozdíl v ceně tak nebude zas takový a v případě, že se problém nevyřeší, můžu CDI zase prodat. Nebo tam může být špatně ještě něco jiného?
Předstih bude v origo manuálu (foto je z manuálu pro novější model)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Renovace a čištění povrchu Deltabox... Kawasaki ZXR 750 | Georg_moto | 4 | 12.2.2024 v 21:43 Georg_moto |
štítek ZXR 750 H2 Kawasaki ZXR 750 | Grambldouch | 10 | 27.2.2023 v 20:37 marekvjatrak |
Kawasaki Zxr 750 H1 držák motoru Kawasaki ZXR 750 | virgilm | 1 | 30.1.2023 v 15:50 Krautkopf |
Kawasaki ZXR 750 H2 v černo stříbrn... Kawasaki ZXR 750 | Kába | 9 | 29.1.2023 v 22:46 Kába |
Kawasaki ZXR 750 Kawasaki ZXR 750 | marekvjatrak | 10 | 29.1.2023 v 08:22 Thunder |