paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000
Ahoj, řeším problém s kawou zxr 750 H2, nikde jsem podobné téma tady nenašel, tak pokud bude vadit, smažu.

Začnu asi tím, že jsem koupil motorku nepojízdnou v neznámém stavu - původní majitel měl od překupníka na díly, ale nakonec z ní nic nepoužil, tak ji prodal značně pod cenou.

Oživování jsem začal vyčištěním karburátorů v ultrazvuku, výměnou jehlových ventilů a následném nastavení hladin. Karburátor je v továrním stavu dle manuálu, jediné, čím se liší, tak jsou hlavní trysky, místo 128 jsou tam 130, ale to bude asi tím, že je tam jiná koncovka výfuku. Trysky jsem i měřil, membrány měkké bez děr. Celkově jsem nad karburátorem strávil asi měsíc času, 80x rozebral a znovu složil, několikrát se ujistil, jestli jsou průchozí všechny kanálky atd.. vše ok.
Problém je, že motorka nemá výkon a pokud nevysroubuju pilota na nesmyslné 3,5 otáčky, tak jede víceméně jenom na sytič, bez toho zdechne. Střílí do karburátoru i do výfuku. Když se mi podařilo volnoběh (i se synchronizaci na budíky) nějak seštelovat a kousek jsem ji projel (7 km), tak i se startováním v garáži na sytič ( dohromady max 15 minut) mi to sežralo všech 5 litru benzinu, co jsem tam nalél. Jo, dával jsem tomu pokouřit a jel spíše na jedničku a dvojku ve vysokých otáčkách, ale spíš z důvodu testování, dovedu si představit dávat tomu větší čočku.
Hlavní problém je, že je jí nechce přes 5000 otáček, jenom když přicpu airbox rukou, to to pak vytočit jde. Při testovací jízdě to nějak vytočit šlo, ale znatelně se to hádalo od tech cca 5 tisíc otáček, navíc mi přišlo, že to má malý výkon.
Tlaky válců jsem měřil na studeném motoru před projížďkou byly v rozmezí 12,5-13,5 baru. Ventilové vůle všechny v pořádku, jenom na jednom ventilů byly hraniční u horní tolerance. Ze začátku mi to jelo na 3 válce, až jsem zjistil, že netěsní dosedací plocha mezi hlavou a přírubou 4.karburátoru. Ztrhnul jsem vytlačenou hranku u závitu a podlepil silikonem pro jistotu všechny 4 příruby a ověřil si těsnost přírub tak, že jsem nasadil hadičku na díru v prirube pro seřízení podtlaků a vstup pro karburátor ucpal rukou a do hadičky foukl. Dokonce jsem do přírub i foukal pusou přímo do vstupu pro karburátor, abych vyloučil, že to fouká před tu záslepku na pripojeni podtlaků. Příruby těsní, nejsou ani nikde popraskané.
Přesto se ale motorka chová, jakoby si někde přidávala falešný vzduch. Zkoušel jsem za chodu motoru stříkat na příruby čistič brzd. Prvních pár sekund nic a pak se otáčky zvýšily cca o 500. Tak jsem si myslel, že to podsává ještě v místě, kde se spojuje karburátor s přírubou, tam kde je ta spona. Která byla ale dotažena na max (!). Když jsem zkoušel točit s klikou startérem pomalu, nebo golou, jde slyšet syčení, tak jsem se podíval na sací ventily a jdou od nich bublinky. Je tohle normální? A jak je možné, že jsem naměřil tak dobré tlaky?
Moje teorie je, že motor podsává přes netesnici ventily a gufera ventilů, viz experiment s čističem brzd. Že by se čistič dostal přes ventilové víko přes těsnění, které není bůhvíjak těsné. Když jsem totiž foukal do hadičky připojené k přirubě, bylo při dotazenem ventilovým víku vidět, jak od něho jdou taky malé bublinky. Nebylo to moc, ale vidět to bylo. Mám i video, kde jsou vidět bublinky od ventilu, tak snad se mi ho podaří nějak připojit ?
Díky za konstruktivní odpovědi, motorku jsem koupil jako projekt, který prostě potřebuje péči, na ježdění mám druhou, takže s touhle se tak nějak hraju, protože mě to baví. I když by se to teda už mohlo někam posunout a mohl by aspoň ten motor šlapat jak má, ať se můžu hrát s plastama a ostatníma věcma. Tak snad mi někdo poradí ? díky
Odkaz na video https://youtube.com...?si=btryjqw1yPzk3dyK

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

22.5.2024 v 22:16 | Nahoru | #61
Fueltank> no tak mně to nedalo a šel jsem zase do garáže + a - na cívce právě není, je tam vyražené akorát číslo 91220, a to na obou. Jediné, čím se liší konektory na cívkách, tak že jeden je zelený a druhý černý. Je fakt, že to bylo prohozené, ale to jsem udělal já záměrně, když jsem cívky testoval. A napojil jsem to podle schématu, jak jsem psal výše. A po prohození to jelo tehdy stejně blbě, jako před prohozením. Jedině bych to už blbě zapojené koupil.
Nastartuju to až zítra, řve ti jak sviňa a dost, že s tím tryznim sousedy přes den

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 09:47 | Nahoru | #62
Ty cívky jsou jedno kterou kam dáš pokud zapojíš správně vstupy, a svíčky pálí vždy obě spolu, pokud bude některá vynechávat v otáčkách poznáš podle nižší teploty svodu výfuku.Prvně bych ale dal na vypouštěcí kanálek z plovákové komory průhlednou hadičku a zkontroloval co dělá hladina v otáčkách, protože si myslím že to nemá palivo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 10:31 | Nahoru | #63
Weisner> U čtyřválce trvá tak kilometr, než motor pozná, že mu někdo zastavil přívod benzínu.

Sice tu padlo, že "svíčkama to není", že Fazer na ně chytl taky, ale já bych zkusil nové Brisk AR10C nebo alespoň Denso.

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 10:52 | Nahoru | #64
Krautkopf> Tak píše že to jede jen se sytičem

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 11:45 | Nahoru | #65
Pokud je pilot na 2 otáčky, což je manuálová hodnota, tak to jede jenom se sytičem. Svíčky, které jsem tam včera dal byly NGK iridiovky z fazera, zánovní. Obě sady mají stejné označení teploty, takové jaké je pro zxr v manuálu. Obě sady svíček fungují ve fazerovi na 100% a obě sady svíček dělají to samé v ZXR. To se mi zdá jako dostatečné na to, aby se svíčky daly vyloučit. A ohledně přívodu paliva, to tam jde určitě, jak by se v tom případě dala vysvětlit ta spotřeba? Sežralo mně to 5 litrů za 7 km a nějaké startování v garáži..
Tos tou hadičkou asi nebude teď úplně relevantní, když mi nejede palivová pumpa a je to připojené na pevno samospádem.

Naposledy editováno 23.05.2024 11:51:45

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 12:59 | Nahoru | #66
Pokud to bude v těch 5tis uchlastaný tak ti asi nepomůže jak jsi psal přicpat sání..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 13:23 | Nahoru | #67

Hovnotsuts píše: Asi jsem se blbě vyjádřil, podtlak samozřejmě vznikne při pohybu pístu dolů a ventil jeho otevřením mu umožní sát do válce směs... Jenom říkám, že můj problém může být v tom, že když jde píst nahoru a sací ventil je v zavřené poloze, ale netěsní (bublinky), tak může tlak z válce unikat zpátky ke karburátoru a tím pádem nemusi být dostatečný podtlak pro zvednutí šoupátka. Napsal jsem to zjednodušeně špinavýma rukama v garáži, tak se omlouvám za nepřesnost. Dává ti to smysl, když to řeknu takhle?
A jinak, kolega měl stejný problém na škodě 130, tlaky naměřil ok. Nakonec sundal hlavu a musel lapovat ventily a frézovat sedla.
Jehla se tady zvednout nedá, je na pevno a že by to dělalo takový bordel na na sériovém nastavení karburátoru, to se mi nechce věřit. Pochopil bych ztrátu výkonu max 10-15%...



o moc lepsi mi to neprijde, myslis, ze vzduch co unika z valce pri kompresi (dela bublinky) zvysi tlak v sani (nebo tlak v atmosfere?) a pak kdyz motor prejde do faze kdy saje, tak se v sani udela mensi podtlak a neotevrou se soupatka?

jehly se casto daji podlozit ikdyz to tak puvodne nebylo, ale obdobny test pohatosti popsal kolega vyse se start sprejem.

sice se ti do zadneho vetsiho badani nechce, protoze se tocis na tom, ze to musi fungovat se seriovym nastavenim... ale ono je klidne mozne, ze neni seriovy karburator ani jeho soucastky (pruziny treba) a dalsi casti motorky (zapalovani) nevim jakej to ma tregger na zapalku, ale treba si s tim nekdo hral, dal tam zapalko z jine motorky a pali to jinde...

to ze to nebezi ani na volnobeh bez sytice je podle me znamka toho, ze je tam spatne neco vic nez jen to, ze se neotviraji soupatka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 13:57 | Nahoru | #68
assassin> Ano, zvyšuje tlak v sání, konkrétněji mezi sacím ventilem a klapkou karburátoru. Proto to možná do karburátoru i střílí, protože uniká zapálená směs zpátky do sání.
Nevím jestli to bude problém směsi..., spíš kvůli nějakému problému se špatně míchá benzín se vzduchem. Když střílnu čistič brzd do sání otáčky se zvýší. Tzn obohatím směs. Když přicpu sání, tak to jde vytočit víc než na 5000 RPM, možná proto, že stejný objem vzduchu proudí menším průřezem a tím pádem proudí rychleji. Když proudí rychleji, je jeho tlak pod membránou menší a tím pádem se šoupátka zvedají. Tyto projevy by odpovídaly tomu, že je směs chudá. Jak se ale vysvětlí ta spotřeba?

Naposledy editováno 23.05.2024 13:58:51

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 14:47 | Nahoru | #69

Jak se ale vysvětlí ta spotřeba?

Provoz na sytič...dole uchlastaný a s víc otevřenou klapkou to chudne (menší podtlak snižuje vliv sytiče)

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 15:57 | Nahoru | #70

Hovnotsuts píše: Proto to možná do karburátoru i střílí, protože uniká zapálená směs zpátky do sání. ..


Ventilové vůle jsou OK, takže asi nezbude, než sundat hlavu a zapravit sedla ventilů. Nebo zjistit, že se to už v minulosti lehce potkalo.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 19:52 | Nahoru | #71
To by jinak nenaměřil tlaky. Ty bublinky šly spíš skrz nějaký bordel pokud to dlouho stálo a byly ventily zrovna otevřené. To bych asi neřešil.

Spíš bych si udělal risku na zapalku na horní úvratí a půjčil si někde stroboskop a hned uvidí kdy to pálí. I když podle těch fotek mu rozvody a zapalko celkem sedí.

Naposledy editováno 23.05.2024 19:54:21

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 20:08 | Nahoru | #72

Weisner píše: Ty cívky jsou jedno kterou kam dáš pokud zapojíš správně vstupy, a svíčky pálí vždy obě spolu...



Máš pravdu, vlastně to pálí každou otáčku.? To mi nedocvaklo.
Ale tak ten stroboskop bych zkusil, aspoň uvidí kdy to pálí.

Každopádně mi to připadá podle toho videa, jak otevře víc plyn, tak se to:
a) zadusí, protože tam jde moc benzínu.
b) a to spíš - to pálí jindy než má, tomu by odpovídalo možná i to že to není schopen naladit na volnoběh.

Ale to jsou pouze moje domněnky.

Naposledy editováno 23.05.2024 20:16:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 20:08 | Nahoru | #73
Fueltank> on měl podobný případ kolega na škodovce... Taky naměřil tlaky dobré a dělalo to to samé. Přes ty otáčky startéru mu to natlačilo 9 barů. A jet mu to jelo, i když teda hodně blbě. Asi možná proto, že tam měl karburátor z žigula a ne podtlakové karbce, u kterých by to dělalo větší bordel. Nakonec musel dělat sedla ventilů.
Stroboskop.. jo.. ale bohužel netuším, kde ho sehnat, to jsem nikdy neřešil. Ještě se nabízí možnost zkusit natlakovat hlavu přes adaptér, co má stejný závit jak svíčka. Ten jsem ale nikde na internetu nenašel, nemá třeba nekdo zkušenosti s tímto?

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 20:20 | Nahoru | #74
Hovnotsuts> stroboskop vypůjčit od nějakého starého garážníka co ladil škodovky, případně na každé stanici měření emisí.
Kdyby jsi měl nějakého známého na emisích, tak mají ještě další věcičku, která si říká analyzátor výfukových plynů.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 21:58 | Nahoru | #75
Zdravím, při tom testu, jak jsem psal výše, si měl nastavit bohatost volnoběhu tolika otáčkami (nyní nehleď na předpis), aby to drželo teplý volnoběh bez sytiče (s ním to bude výrazným způsobem ovlivňovat bohatost).
I tak to po vstříknutí spreje zvýšilo otáčky - za mě motor nemá dostatek paliva - tím netvrdím, že je chyba v karburátorech... (izolátory ZS jsou po tomto 10 sek. testu při držení plného plynu světlé, bez začernání?)

Ve videu ten motor zvukově běží, jako by byly přehozeny zapal. kabely na válcích, ale píšeš, že je to dobře-ok..

Tlaky jsi naměřil, ale pokud chceš ověřit bezdemontážně těsnost ventilů, tak tedy zkus natlakovat válce.
Bohužel k tomuto testu potřebuješ adaptér, přes který natlakuješ válec (buď udělat ze staré svíčky, nebo musíš do nějaké kovovýroby nebo google?), kompresor se zásobníkem vzduchu a klasický pneuhustič (a asi i kamaráda, 2 ruce jsou někdy málo..)
Vždy jeden z válců nastav do HU kompresního zdvihu (máš zavřeny oba ventily), klikovou hřídel zaaretuj proti otočení (bud přimo na klice, nebo přes nejvyšší kvalt přes zadní kolo, pokud přímo na klice, pozor na zlomení ruky, někdy to celkem škubne, podle tlaku, co tam pustíš...)
Demontované svody a i (ideálně) karburátory od hlavy.
Do zásobníku kompresoru nafoukej cca 6-10 bar (dle výkonu kompresoru) a kompresor vypni. Propoj pneuhustič hadicí s adaptérem. Pneuhustič zmáčkni (vidíš, jaký tlak do válce tlačíš) a nyní poslouchej, zda dochází k úniku tlaku z válce buď do výfuku, nebo do sacího kanálu. Pokud pneuhustič pustíš (přestaneš do válce tlačit vzduch), tak na něm nyní sleduješ rychlost poklesu tlaku ve válci.
Takto porovnej jednotlivé válce mezi sebou.
Držím palce..

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 22:16 | Nahoru | #76
motodiag>

Ve videu ten motor zvukově běží, jako by byly přehozeny zapal. kabely na válcích,

Jak se dají přehodit kabely ke svíčkám na válcích tak, aby to blbě jelo?

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

23.5.2024 v 22:23 | Nahoru | #77
U těch stroboskopu je potřeba aby uměl režim kdy to pálí každou otáčku, jinak bude fungovat jen při nízkých otáčkách. Pokud jsi naměřil komprese ok, tak bych tam problém nehledal, to že to netěsní dokonale je normální.

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 00:03 | Nahoru | #78
Děkuji za vyčerpávající popis měření tlaku hlavy. Asi nebudu odpovídat každému zvlášť, ale shrnu to do jedné odpovědi. Jak konkrétně se to dá tím stroboskopem měřit? Bavil jsem se s jedním garaznikem, a ten říkal, že ten stroboskop funguje jenom u kladívkového zapalování. Na internetu jsem chvilku hledal, ale všechny návody byly jenom na staré jawy a škodovky. Jak říkám, nikdy jsem to nedělal, ale jestli chápu správně princip, tak se +kabel stroboskopu dá na fajku, - na kostru a startérem se točí a stroboskop blikne v poloze kliky, kdy háže svíčka jiskru na měřeném valci. Chápu to, že by to takhle šlo udělat, kdybych tocil klikou ručně pomalu, ale to to asi neblikne, ne? Když by totiž běžel motor na nějakých 1500 otáček, nedovedu si představit, že bych okem zaznamenal moment, kde byla ryska, když stroboskop bliknul. Ale jak říkám, o tomhle vím kulové, tak se rád přiučím. Jo a ještě bych měl říct, že tady je alternátor a integrovaným regulátorem dobíjení a je na řemen, takže stator ani rotor nejsou v ose s klikou. Rysky jsou na nastavení rozvodu na klice pod klitem vpravo, u Hallovy sondy. Ještě tu zmíním znovu, že alternátor asi nefunguje, nedobiji, nebo teda ze dvou drátu, co z něj vedou, jde napětí 0,8 voltů.
A nebo je tu taky ještě druhá možnost, proměřit řídící jednotku, protože kdy házi cívky jiskru určuje právě tato jednotka a Hallův snímač, který jsem měřil multimetrem a je ok, i mezera u něho je ok. Bohužel, v manuálu je napsané, že kontrola se doma udělat nedá a musí se provést v Kawasaki. A taky je tam napsané, že se nedá předstih nijak štelovat.
Cívky jsem dneska přepojili zpátky jak byly, podle schématu v manuálu a podle schématu v partsdepot. Motor nejevil žádnou změnu. Zkusil jsem teda vysrubovat svíčky 1 a 4, aby zapalovala jenom levá cívka. Motor chytil, tak nějak, nějak to jelo, ale jako ještě hůř než normálně. Tak jsem zkusil prohodit přívodní kabely k cívce a nechytlo to. Ten samý pokus jsem udělal s cívkou vpravo, ale tam byl rozdíl, že to chytilo, i když byly prohozené přívodní kabely na cívce. Divné.... Nicméně, jak se dají špatně zapojit cívky aby to jelo blbě? Když jsem koupil fazera, měl jsem podobné problémy. Akorát to jelo teda líp, ale furt blbě a žralo to 20l/100km. Byly tam jiné jehly a trysky a špatné hladiny. Ale taky mne mechanik řekl, že tam byly prohozené cívky. A já jsem s tím najel 100 km. Trvalo mu docela dlouho, než to zjistil pořád, že to nemá tah atd.
Začínám na to zapalování docela věřit. Má někdo nápad, jak zjistit špatnou jednotku? Nebo nějaké podrobnější vysvětlení, jak změřit, kde háže svíčka jiskru tím stroboskopem? Dole je fotka, kde jsou rysky na nastavení rozvodů. Předpokládám, že při tom měření stroboskopem bych nějak měl vycházet z tohoto místa.

Naposledy editováno 24.05.2024 00:19:50

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 07:36 | Nahoru | #79
Hovnotsuts> Stroboskop se připojí na kabel od svíčky a bliká se s ním na jakýkoliv díl, kde lze odečítat předstih. Takže klidně na rysky na klikovce a při 10.000 rpm, když to ten stroboskop zvládne. Ovšem jedno bliknutí na vyvolání optického vjemu stačit nemusí.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 07:43 | Nahoru | #80
Namaluju čerta na zeď ještě jednou. Motorka byla za levno na díly, nikdo z živých ji neviděl jet. Není to případ, který se tu opakuje - po zimě nechce jet, z ničeho nic za tepla vynechává, apod. Všechny symptomy odpovídají tomu, že se potkaly sací ventily s pístem a teď to prošlehává zpátky do sání.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 07:56 | Nahoru | #81
To se nedozvíme, dokud hlavu nesundám. Ono ty bublinky jdou od všech sacích ventilů. Na výfukové jsem se nedíval. Rád bych šel první tou méně invazivní metodou.

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 21:27 | Nahoru | #82
Hovnotsuts> Zdravím, teď jsem si všiml ve videu toho nefunčního šoupátka na jednom z karburátorů ( i to píšeš v popisu ). Proto mi to příšlo, jako by to šlo na 3 válce, proto ta poznámka k zapalování. Omlouvám se za nepozornost..

Ještě k tomu tlakování válců. Pokud bys nemohl sehnat ten závitový adaptér místo svíčky, můžeš to nahradit trubičkou, která má na jednom konci gumový kužel (třeba zde: https://www.ctyrkol.../komresiometr-benzin). Podmínkou pro použití je dostatek místa, abys ho dokázal udržet potřebnou silou ve vývrtu pro zapal. svíčku.

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 21:31 | Nahoru | #83
Krautkopf> Zdravím, pokud by byl motor "potkaný", byly by netěsné i výfukové ventily a byly by velké ventilové vůle, což nejsou.
A určitě by nenaměřil takhle dobrou kompresi...

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 21:45 | Nahoru | #84
Hovnotsuts> Ještě se zeptám, když si seřízené karburátory namontoval na motor a dal airbox, jak víš, že problém je tím, že se nezvedají šoupátka?

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

24.5.2024 v 23:21 | Nahoru | #85
Ty kabely ke svíčkám se dají přehodit špatně jen tak že budou zapalovat dva válce, druhé dva budu pálit před dolní úvrati, tzn že nebudou zapalovat vůbec (a nebo tak trefíš všechny 4:) Ty nejlevnější stroboskopy fungují jen tak že když se naindukuje na snímači napětí pro jiskru tak blikne, tzn musíš mít na setrvačníku stupnici kde odečteš předstih,u těch lepších je displej, kde si po kalibraci stroboskopu na rysku která značí HÚ odečteš předstih. Jak jsem psal ty levný neumí režim ,,dvoutakt´´ tak kolem 3000-4000 končí protože stíhají max 8000rpm.
To měření pomocí foukání vzduchu do válce se dělá pomocí škrtícího ventilu a manometru viz obr. jde to udělat ze staré svíčky a ventilku za pár korun kdekoliv kde prodávají plastový hadičky a armatury
Funguje to tak že máš zdroj stabilního tlaku cca 8 bar a na jednom válci ,ideálně na tom který je o.k ale třeba i na jiném (podobném)motoru, si pomocí škrtícího ventilu zkalibruješ manometr na 6 baru když máš píst zablokovaný v HÚ tím si nakalibruješ únik který je normální a potom už se škrcením nehýbeš a porovnáš všechny válce, který má nižší tlak tak je horší + můžeš sledovat kde je únik.

Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

25.5.2024 v 10:59 | Nahoru | #86
Při té kontrole HU pístu si se spoléhal jen na značky na klíče nebo jsi to kontroloval ještě například pomocí drátu ve válci (úchylkoměr asi mít nebudeš)?

I ta nejlevnější stroboskopická lampa ti pomůže odhalit, kdy to pálí už i na volnoběh. Zkontroluj horní úvrat i pomocí drátu, nespoléhej jen na rysku. F je horní uvrať a T by měl být bod zazehu - cca 5 stupňů před HU. Uděláš si rysky na blok a na zapalování a mělo by toblikat o požadovaný kus před HU. Pokud to bude hodně před nebo pozdě, je to špatně.


Zde používají sice škodovácké zařízení, ale princip je stejný, jiné video jsem nenašel.

Akorát ti o bude ukazovat každou otáčku, a ne každou druhou jak u auta, takže bude fungovat jen do 4 tis. ot.

Když už máš ten manuál od haynese, určitě to tam je popsáno, jak změřit zapalování/předstih.

Teď se na to pořádně dívám a pokud je na téhle fotce píst opravdu v horní úvrati, tak to pálí pozdě.

Naposledy editováno 25.05.2024 11:19:07

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

27.5.2024 v 17:31 | Nahoru | #87
Ahoj, díky všem za rady ohledně stroboskopu a měření tlaku hlavy. O víkendu jsem neměl úplně čas, tak jsem se na to mrknul až teď. Svíčku si seženu, snad ten adaptér z ní nějak vymyslim, není to totiž úplně jednoduché, protože svíčka je zapuštěná asi 20 cm po úrovni ventilového víka. Tak to musím nějak vymyslet, aby to šlo utáhnout a zároveň abych tam nasadil hadici z kompresoru. Asi navařit na kus svíčky nějakou trubičku, která bude dost dlouhá, aby šla ven nad víko a dotáhnout jenom rukou..
Fuel tank: když je klika otočená podle fotky, zkoušel jsem kulatinou pist č. 1, jestli je v horní úvrati. Je. Ale jestli to je špatně, to nevím. V manuálu je tato ryska T uvedena jako poloha pro měření vůle ventilů. Tzn asi by to mělo být v horní úvrati. Akorát nálitek na bloku motoru s ryskou mám já tzv kolmo k zemi, na schématu v manuálu je nálitek malinko vlevo, tím pádem je jinak pootočené i to kolečko s ryskama. Mrkni na fotku.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

27.5.2024 v 17:50 | Nahoru | #88
Ještě doplním, jediné, co je v manuálu napsané ohledně předstihu je to, že není nastavitelný. Viz fotka.
Když tak přemýšlím, tak kdy svíčka háže jiskru určuje cdi a Hallův snímač s kolečkem s ryskama. Snímač jsem měřil multimetrem a je ok. Cdi se proměřit nedá. Tak nevím, jestli nebude lepší koupit rovnou druhou CDI, rozdíl v ceně tak nebude zas takový a v případě, že se problém nevyřeší, můžu CDI zase prodat. Nebo tam může být špatně ještě něco jiného?

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

27.5.2024 v 20:52 | Nahoru | #89
Hovnotsuts> Přípravek na kontrolu těsnosti se dá složit ze šroubení to dáš místo svíčky k tomu plastové hadičky na rychlospojky a trubkovým klíčem to dotáhneš.
Předstih bude v origo manuálu (foto je z manuálu pro novější model)

(reakce na) Kawasaki zxr 750 h2- nejde vytočit přes 5000

27.5.2024 v 21:39 | Nahoru | #90
Hovnotsuts> Zdravím, máš možnost odvézt moto cca 30 km ( a chceš ? ). Pokud ano, pošlu kontakt na servis, kde by mohli bezdemontážně změřit kompresi i předstih jak při startu, tak při chodu motoru v různých otáčkách..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Renovace a čištění povrchu Deltabox... Kawasaki ZXR 750 Georg_moto 4 12.2.2024 v 21:43 Georg_moto
štítek ZXR 750 H2 Kawasaki ZXR 750 Grambldouch 10 27.2.2023 v 20:37 marekvjatrak
Kawasaki Zxr 750 H1 držák motoru Kawasaki ZXR 750 virgilm 1 30.1.2023 v 15:50 Krautkopf
Kawasaki ZXR 750 H2 v černo stříbrn... Kawasaki ZXR 750 Kába 9 29.1.2023 v 22:46 Kába
Kawasaki ZXR 750 Kawasaki ZXR 750 marekvjatrak 10 29.1.2023 v 08:22 Thunder


TOPlist