Téma: Brzdy na lanovce
Tak nám z Ještědu sjela lanovka, ale tak nějak neplánovaně a po trávě namísto po laně.
Jak to tak čtu, třeba tady , u toho verglu asi nebylo to, co má každý výtah, tedy automatická brzda. Klučina v utržené kabince se nejspíš v první vteřině ocitnul ve stavu beztíže a neměl moc šancí se dosápat k ovládání brzdy (to je to červené tlačítko na fotce?, nevím) a předpokládám, že to na něho nakonec hodí, že se v prázdné kabině coural a neseděl s rukou připravenou tu brzdu odjistit.

Jak to tak čtu, třeba tady , u toho verglu asi nebylo to, co má každý výtah, tedy automatická brzda. Klučina v utržené kabince se nejspíš v první vteřině ocitnul ve stavu beztíže a neměl moc šancí se dosápat k ovládání brzdy (to je to červené tlačítko na fotce?, nevím) a předpokládám, že to na něho nakonec hodí, že se v prázdné kabině coural a neseděl s rukou připravenou tu brzdu odjistit.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
Sem si vzpomněl:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
PetrL3> ty vole dik, sem chtel letos konecne na lyze za kamosem do Liberce. Doma budu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
Jarrinn píše: PetrL3> ty vole dik, sem chtel letos konecne na lyze za kamosem do Liberce. Doma budu.
Ale doufám, žes tam nechtěl jet autem.
Bych ti dal videa, co se ti může stát na dálnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
PetrL3> jj to je to video . Chytřejší raději skákali dolu už před touto hromadou
MartasUS píše: PetrL3> jj to je to video . Chytřejší raději skákali dolu už před touto hromadou
To nebude o inteligenci. Spíš "pohotovější" nebo "rozhodnější". Nevíš co se děje,zmatek, stres, jedeš pozadu tak nevidíš pořádně do čeho jedeš, lidi na tebe pokřikujou...někdo ztuhne úplně....
Naposledy editováno 05.11.2021 10:12:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
assassin píše: Kolotoče
K nám světský choděj nakupovat, už se svezu jenom na autodromu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
DRN.> proc ? ja myslel ze mate jen kvalitni loziska ?

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
Hrdinové přijeli vykonat hlubokou orbu sjezdovky vyprošťovacím tankem. Předmět doličný - ukotvení lana a brzda - už je fuč, snad ne ve sběrně druhotných surovin ...

https://www.novinky....inu-lanovky-40376687


https://www.novinky....inu-lanovky-40376687
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
Kohlstein> ..to maji (nebo si mysli ze maji) davno zadokumentovany ne ? co se tyka orby, ono to neni prdel dostat ty cca ctyri tuny z prikry sjezdovky, a tahat to nahoru je relativne bezpecnejsi nez to zkouset kutalet dolu..

kerut píše: Kohlstein> ..to maji (nebo si mysli ze maji) davno zadokumentovany ne ? co se tyka orby, ono to neni prdel dostat ty cca ctyri tuny z prikry sjezdovky, a tahat to nahoru je relativne bezpecnejsi nez to zkouset kutalet dolu..
Tak ono je to hlavně už přes tejden starý co to takhle tahali, takže brzo po havárii.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
kerut> Prázdná kabinka má čtyři tuny??? To má nějaké balastní závaží kvůli stabilitě ve větru?
vilemx> ja ji nevazil, informace z medii
rekl bych ze to +- odpovida, ta kabinka tak dve az tri mit klidne muze, ten zaves s kladkama za kterej to tahaj, ten bude mit tu zbyvajici urcite.. vem si ze T3 tramvaj ma sice podvozky a motory, OK? ale tun ma 16 a taky je to prakticky obakelitovana a prosklena duta prazdna kovova kostra.. kabina je pro triatricet lidi prej a i podle tech fotek vedle hasicu a tanklu nejak zasadne mala fakt neni (myslim zasadne mala jako ja nevim litaci labute, ty skorapky v janskejch laznich, nebo kryty sestisedacky treba..)

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
Tak ve zprávách napsali , že nám Drážní inspekce po třech letech vydala zprávu.
https://di.gov.cz/mi...rni-hanychov-jested-
Bezprostřední příčina:
- přetržení tažného lana v blízkosti pouzdra koncovky vozu č. 2 vlivem jeho přetížení tahem, kdy významným prvkem přispívajícím k procesu poškození byla zjištěná výrazná koroze jednotlivých drátů tažného lana , která vedla k oslabení jejich průřezu.
Bezprostřední příčiny pádu vozu č. 2:
-provozování lanové dráhy bez prvků zajišťujících automatickou aktivaci vozové brzdy , které byly v minulosti v rozporu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací lanové dráhy neoprávněně odstraněny;
- uznávání lanové dráhy jako způsobilé k provozu přes zjevné rozpory skutečného stavu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací , které způsobilost k provozu vylučovaly, odborně způsobilými osobami provádějícími pravidelné kontroly, revize, prohlídky a zkoušky.
Přispívající faktor:
- dlouhodobá absence jednoznačných technologických postupů údržby a kontrol lanové dráhy (včetně absence záznamů o údržbě), a s tím související nedůsledný přístup zaměstnanců k provádění činností dle vnitřních předpisů;
- nevyloučení střetů zájmu při provádění technické prohlídky a zkoušky určeného technického zařízení.
Systémová příčina:
Drážní úřad nedostatečně vykonával dozor nad oprávněnými osobami provádějícími revize, prohlídky a zkoušky určeného technického zařízení, a tím nezjistil, že oprávněné osoby vykazovaly dlouhodobě zjevné nedostatky ve své činnosti, které podstatným způsobem ovlivňovaly ověřování technické způsobilosti a bezpečnost provozu určeného technického zařízení.
https://di.gov.cz/mi...rni-hanychov-jested-
Bezprostřední příčina:
- přetržení tažného lana v blízkosti pouzdra koncovky vozu č. 2 vlivem jeho přetížení tahem, kdy významným prvkem přispívajícím k procesu poškození byla zjištěná výrazná koroze jednotlivých drátů tažného lana , která vedla k oslabení jejich průřezu.
Bezprostřední příčiny pádu vozu č. 2:
-provozování lanové dráhy bez prvků zajišťujících automatickou aktivaci vozové brzdy , které byly v minulosti v rozporu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací lanové dráhy neoprávněně odstraněny;
- uznávání lanové dráhy jako způsobilé k provozu přes zjevné rozpory skutečného stavu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací , které způsobilost k provozu vylučovaly, odborně způsobilými osobami provádějícími pravidelné kontroly, revize, prohlídky a zkoušky.
Přispívající faktor:
- dlouhodobá absence jednoznačných technologických postupů údržby a kontrol lanové dráhy (včetně absence záznamů o údržbě), a s tím související nedůsledný přístup zaměstnanců k provádění činností dle vnitřních předpisů;
- nevyloučení střetů zájmu při provádění technické prohlídky a zkoušky určeného technického zařízení.
Systémová příčina:
Drážní úřad nedostatečně vykonával dozor nad oprávněnými osobami provádějícími revize, prohlídky a zkoušky určeného technického zařízení, a tím nezjistil, že oprávněné osoby vykazovaly dlouhodobě zjevné nedostatky ve své činnosti, které podstatným způsobem ovlivňovaly ověřování technické způsobilosti a bezpečnost provozu určeného technického zařízení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
Kohlstein> Mno a hlavne ze prej potrebujeme stat a treba jim provozovane nesmyslne STK a spousty dalsich veci

Taky dobrý.
https://zdopravy.cz/...ky-na-jested-226684/
https://zdopravy.cz/...ky-na-jested-226684/
Ještě lepší - ČD vždy ochraňovaly platný Průkaz způsobilosti, aby nedošlo k nějakému neštěstí, i kdyby faktický stav lanové dráhy něco takového v normálním světě vylučoval.
https://zdopravy.cz/...i-haji-se-cd-226500/
https://zdopravy.cz/...i-haji-se-cd-226500/
A úplně nejlepší - všichni věděli, že bez automatické brzdy to jezdit nesmí, tak její opravu na jedné kabině provedli tak, že se ztratila, a to rovnou z obou kabin.
Tento výkres vidím poprvé .

Tento výkres vidím poprvé .
1 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
roadmagor> To je tak blbý, jako když na Seznam zprávách pod článkem o požáru najdeš reklamu na grilovací potřeby.

Ještěd 2.0, tentokrát po Neapolsku.
https://www.novinky....ina-lanovky-40517921
„Trakční lano se přetrhlo, nouzová brzda fungovala, ale evidentně ne v kabině, která vjížděla do stanice na vrcholu hory Faito ...“
https://www.novinky....ina-lanovky-40517921
„Trakční lano se přetrhlo, nouzová brzda fungovala, ale evidentně ne v kabině, která vjížděla do stanice na vrcholu hory Faito ...“
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.