Takže se ptám, jde o to, že motor blbě maže? Nebo odejde turbo u auta? Proč by někdo tak auto/motorku vůbec konstruoval, že nemůže stát na volnoběh?
panTerek píše: Začínám se smiřovat s tím, že jsem fakt starej...
taky jsem na to čuměl jak blázen. v autoškole jsem učil žáky,že se z kopce u náklaďáku nesmí vyřadit a za 15 let jsem měl auta,který to dělaj samy od sebe není to žádná novinka,už to existuje dlouho a dá se to samozřejmě nastavit tak,že nevyřadí.podle počítače to auto ale jede okolo 20% na neutrál,tak to má asi velkej vliv na spotřebu,protože setrvačnost toho kolosu je velká.1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
Naposledy editováno 06.02.2018 08:43:52
1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
Zlata moje 4 EAT s hydromenicem..
SperkysCBR píše: dva_hrnce: Většinu jsem se na internetu dočetl, že to motoru vadí, dokonce někdo popisoval, že když táhli auto s nastartovaným motorem, zničili turbo. Ale zase mi potom nešlo do hlavy, jak to má třeba bagr, Tatry na stavbě, nebo taxikáři....
bagr nestoji ale hrabe1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka
Naposledy editováno 27.10.2022 11:02:44
U sazometů může dlouhý volnoběh vést/přispívá v kombinaci s horšími PR k "diesel runaway ", kdy motor začne spalovat motorový olej z kompresoru/mezichladiče, u benzínu to prakticky nehrozí.
U motorek může být problém chlazení, bez ohledu vzducháč nebo vodník.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
Yura píše: A co jízda s vykopnutým kvaltem - na motorce? Někdo mi tu kdysi tvrdil, že vykvaltovat a sjíždět dlouhej kopec - "to neděláš dobře Jaromíre s tou sirkou, jednou se ti to vymstí"
Čemu to vadí? Na viragu, jinou motorku nemám.
Jestli jsem to pochopil dobre z manualu, tak Virgl ma prevodovku mazanou tlakove. Takze sekundarni hridel prevodovky a prevod prevodovka:kardan by mohly byt blbe mazany, kdyz pojedes rychle z kopce na volnobeh. Rozhodne odchazely prevodovky u motorek tazenych bez motoru. Tajkze zase asi plati to o stabilizaci tlaku oleje vyssim volnobehem.. nebo se na to vykaslat, zaradit a jezdit jako normalni clovek na ctyrtaktu..
PS: Teda me se parkrat stalo, ze jsem si zaradil falesnej neutral nebo vyskocila rychlost v kalupu pred zatackou a vzdycky to bylo na hnedy v trenkch. Nechapu tyhle copr kluky.
PPS: U dvoutaktu je to naopak, motor nemaze pri zavrenym plynu smesi. Takze z kopce bud tahat za plyn, nebo vyradit (a nebrzdit motrem), aby clovek nezadrel. A proto byla prevodovka resena olejovou lazni..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka
DrDNA01 píše: PPS: U dvoutaktu je to naopak, motor nemaze pri zavrenym plynu smesi. Takze z kopce bud tahat za plyn, nebo vyradit (a nebrzdit motrem), aby clovek nezadrel. A proto byla prevodovka resena olejovou lazni..
Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..
dva_hrnce píše: Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..
Tímto způsobem se chladil motor.
dva_hrnce píše: Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..
U 638 jsem vejfuky občas čistil, ale že by to mělo nějakej vliv na projev stroje, to bych neřek.
DrDNA01>já uz velký virago víc jak půldruhýho roku nemám, tudíž "copr kluk" je krapet mimo... U aktuální motorky jsem na neutrál krom vytažení z garáže ještě nejel. Tam je umění ho najít i na křižovatce před červenou
Motory zpravidla nejsou primárně konstruovány na volnoběh - i ta centrála nejede úplně dole, když je potřeba, umí se roztočit.
Dost velký vliv je - jak bylo uvedeno - na chlazení, mazání a dobíjení , např stará a ..dobrá Avie na volnoběh nedobijela, takže když si borec nechal zapnuté topení, chlaďák, světla a ... vyhřívání špíglů a šel skládat, šly baterky brzo do kopru.
A chytré vozy mají někdy funkci vypnutí motoru cca po deseti minutách volnoběhu.
A náklaďáky s automatem fakt vyřazují, byť vyhláška pro vozidla nad 3,5 t při jízdě z kopce nařizuje...