globalmoto_kveten





Téma: Stání na volnoběh auto/motorka
4.2.2018 v 18:27
Chci se zeptat zkušenějších, má někdo praktickou zkušenost, že motorce, nebo autu vadí delší stání na volnoběh? U služebního auta taky necháváme auto nastartované, když se jdeme zahřát, nebo svačíme v zimě (jsem geodet) klidně 15, 20 minut. Včera jsem viděl policajty a ty měli octavii nastartovanou pořád když v ní seděli a lovili.....
Takže se ptám, jde o to, že motor blbě maže? Nebo odejde turbo u auta? Proč by někdo tak auto/motorku vůbec konstruoval, že nemůže stát na volnoběh?
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 07:52 | Nahoru | #61

panTerek píše: Začínám se smiřovat s tím, že jsem fakt starej...

taky jsem na to čuměl jak blázen. v autoškole jsem učil žáky,že se z kopce u náklaďáku nesmí vyřadit a za 15 let jsem měl auta,který to dělaj samy od sebe není to žádná novinka,už to existuje dlouho a dá se to samozřejmě nastavit tak,že nevyřadí.podle počítače to auto ale jede okolo 20% na neutrál,tak to má asi velkej vliv na spotřebu,protože setrvačnost toho kolosu je velká.

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 08:27 | Nahoru | #62
Ono to není tak úplně jednoduchý vyhodnotit, kdy je lepší vyřadit a kdy točit motorem bez paliva,aby se vyplatilo vyřadit,musíš tak ujet určitý čas,systém sice vidí profil tratě,zná jízdní odpor,zatížení,ale neumí odhadnout že třeba v půlce vypočítané dráhy dojedeš pomalejší auto.Stále je to i o řidiči,kde to taky vzniklo,od dob kdy mu platí dle spotřeby a dostal retardér tak profík na najeté trase je pořád bezkonkurenční.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 08:35 | Nahoru | #63
axs> jde spíš o tu pohodičku. dneska opravdu může kamion řídit dítě. pokud všechno funguje jak má,je tam řidič jen jako držák volantu. já nikdy na plno nejezdil,ale od roku 83 s náklaďákama popojíždím a ten rozdíl je obrovskej. podle testů je sice dobrej řidič lepší,než automat,ale jen asi dvě hodiny. prodo má dneska většina kamionů automat a manuál skoro nikdo nechce. jsou auta,který na volnoběh například několikrát denně foukaj cisternu mouky a dělaj to mnoho let,tak to asi ničemu nevadí. když hodinu foukám,tak potom tak půl kilometru to auto hulí jako avie,někde se tam něco hromadí,ale nikdo to neřeší.

Naposledy editováno 06.02.2018 08:43:52

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 10:01 | Nahoru | #64
Je to přesně tak, jak píšeš i myšleno z fabriky, s automatem zajede horší řidič lepší výsledek.Pokud máš motorem hnané PTO tak jsou na to dané tabulky jak se zkracuje interval na olej,popř.výměna dpf,ono jde o to že pokud jede motor s nižším zatížením tak dochází k větším netěsnosti nad a pod pístem=saze do oleje,olej do spalovacího prostoru,u dpf navíc nemáš potřebnou teplotu pro samočištění.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 10:04 | Nahoru | #65
axs> zase tolik to nesleduju. jen už nechci manuál ani do osobáku. je to pro mně překonaná věc.

Naposledy editováno 06.02.2018 10:05:03

2 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 17:39 | Nahoru | #66
zalezi jaky automat,nejlepsi je robotizovana prevodovka :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 20:20 | Nahoru | #67
foxdive> tu ma znamej v citronovi, hustej ulet.. Prevodovka vecne zmatena jak Goro pred Tokiem

Zlata moje 4 EAT s hydromenicem..

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

6.2.2018 v 23:18 | Nahoru | #68
foxdive> Jak na co, třeba pro popeláře to moc neplatí.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

8.2.2018 v 16:17 | Nahoru | #69

SperkysCBR píše: dva_hrnce: Většinu jsem se na internetu dočetl, že to motoru vadí, dokonce někdo popisoval, že když táhli auto s nastartovaným motorem, zničili turbo. Ale zase mi potom nešlo do hlavy, jak to má třeba bagr, Tatry na stavbě, nebo taxikáři....

bagr nestoji ale hrabe

1 reakcí na tento příspěvek Stání na volnoběh auto/motorka

8.2.2018 v 17:17 | Nahoru | #70
.

Naposledy editováno 27.10.2022 11:02:44

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

8.2.2018 v 21:42 | Nahoru | #71
VlaHa> 20-30% to má běžně i kamion.Problém je hlavně s motory pro speciální vestavby, který jede třeba na 40- 60% zatížení 80%času,tam se používají kroužky, které stírají karbon z koruny pístu,pro to aby nedocházelo k tomu leštění válců, (dnes jsou už i u motoru pro auta).

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

8.2.2018 v 21:52 | Nahoru | #72

dva_hrnce píše: foxdive> tu ma znamej v citronovi, hustej ulet.. Prevodovka vecne zmatena jak Goro pred Tokiem

Zlata moje 4 EAT s hydromenicem..


ja sem mel na mysli DSG :D

Stání na volnoběh auto/motorka

11.2.2018 v 23:05 | Nahoru | #73
Turbodmychadlům nesvědčí dlouhý volnoběh z důvodu namáhání těsnění/pístních kroužků na kompresorové straně. Rotor se sice "jen točí", ale z principu na volnoběh kompresor netlačí (na turbíně není dost energie) a v sání motoru je podtlak uplně stejně, jako na nepřeplňovaném motoru. Stání na křižovatkách samo nepředstavuje zásadní problém, ale nechat motor běžet několik hodin (např. řidič kamionu bez bufiku, který si v noci topí), to dlouhodobě může být problém.

U sazometů může dlouhý volnoběh vést/přispívá v kombinaci s horšími PR k "diesel runaway ", kdy motor začne spalovat motorový olej z kompresoru/mezichladiče, u benzínu to prakticky nehrozí.

U motorek může být problém chlazení, bez ohledu vzducháč nebo vodník.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

27.10.2022 v 08:46 | Nahoru | #74
equir> ahoj taky mám vzducháče V2 a pohoda i v létě ale je pravda když mám déle stát tak to chcípu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

27.10.2022 v 10:29 | Nahoru | #75

Yura píše: A co jízda s vykopnutým kvaltem - na motorce? Někdo mi tu kdysi tvrdil, že vykvaltovat a sjíždět dlouhej kopec - "to neděláš dobře Jaromíre s tou sirkou, jednou se ti to vymstí"
Čemu to vadí? Na viragu, jinou motorku nemám.



Jestli jsem to pochopil dobre z manualu, tak Virgl ma prevodovku mazanou tlakove. Takze sekundarni hridel prevodovky a prevod prevodovka:kardan by mohly byt blbe mazany, kdyz pojedes rychle z kopce na volnobeh. Rozhodne odchazely prevodovky u motorek tazenych bez motoru. Tajkze zase asi plati to o stabilizaci tlaku oleje vyssim volnobehem.. nebo se na to vykaslat, zaradit a jezdit jako normalni clovek na ctyrtaktu..

PS: Teda me se parkrat stalo, ze jsem si zaradil falesnej neutral nebo vyskocila rychlost v kalupu pred zatackou a vzdycky to bylo na hnedy v trenkch. Nechapu tyhle copr kluky.

PPS: U dvoutaktu je to naopak, motor nemaze pri zavrenym plynu smesi. Takze z kopce bud tahat za plyn, nebo vyradit (a nebrzdit motrem), aby clovek nezadrel. A proto byla prevodovka resena olejovou lazni..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

27.10.2022 v 13:52 | Nahoru | #76

DrDNA01 píše: PPS: U dvoutaktu je to naopak, motor nemaze pri zavrenym plynu smesi. Takze z kopce bud tahat za plyn, nebo vyradit (a nebrzdit motrem), aby clovek nezadrel. A proto byla prevodovka resena olejovou lazni..



Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

28.10.2022 v 09:19 | Nahoru | #77

dva_hrnce píše: Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..



Tímto způsobem se chladil motor.

(reakce na) Stání na volnoběh auto/motorka

28.10.2022 v 09:59 | Nahoru | #78

dva_hrnce píše: Já to u dlouhých kopců řešíval u Jaw vypnutým chcipakem, zařazeným kvaltem a přidaným plynem.. mladej a blbej kdysi..
Ale výfuk jsem nikdy nečistil, nepozoroval jsem žádný negativní vliv tohoto počínání..



U 638 jsem vejfuky občas čistil, ale že by to mělo nějakej vliv na projev stroje, to bych neřek.

DrDNA01>já uz velký virago víc jak půldruhýho roku nemám, tudíž "copr kluk" je krapet mimo... U aktuální motorky jsem na neutrál krom vytažení z garáže ještě nejel. Tam je umění ho najít i na křižovatce před červenou

Stání na volnoběh auto/motorka

28.10.2022 v 15:38 | Nahoru | #79
Si tak pamatuju jak na MB Sprinteru měnili furt těsnění pod pálící neb běželo hoďku v noci v mrazu na volnoběh 5x do týdne
Motory zpravidla nejsou primárně konstruovány na volnoběh - i ta centrála nejede úplně dole, když je potřeba, umí se roztočit.
Dost velký vliv je - jak bylo uvedeno - na chlazení, mazání a dobíjení , např stará a ..dobrá Avie na volnoběh nedobijela, takže když si borec nechal zapnuté topení, chlaďák, světla a ... vyhřívání špíglů a šel skládat, šly baterky brzo do kopru.
A chytré vozy mají někdy funkci vypnutí motoru cca po deseti minutách volnoběhu.
A náklaďáky s automatem fakt vyřazují, byť vyhláška pro vozidla nad 3,5 t při jízdě z kopce nařizuje...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist