globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupit/nekoupit
 
15.2.2016 v 23:29
Zdravím,
poslední dobou přemýšlím o koupi GSa, ale problém je v tom, že s motorkama nemám žádné větší zkušenosti. Proto bych se chtěl zeptat tady.

Jedná se o GSko r.v. 1993. Nalítáno 55 000 (tomu ale moc nevěřím). Všechno je OK, byl jsem se podívat, projel jsem ji. Jediný háček je, že žere 0.6l na 1000km oleje. Ano byly by to nějaké kačky navíc k provozu, to by se dalo přežít. Ale slyšel jsem něco ve stylu, že takový motor je už pomalu u svého konce a podobně. Chtěl bych se zeptat, jestli je rozumné takovou motorku kupovat nebo ne ? Případně nějaké tipy-rady. Díky


Naposledy editováno 15.02.2016 23:30:06
Anketa: Koupit/nekoupit
Koupit
18%
6
Nekupovat
82%
28
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:00 | Nahoru | #61
Fiilaaa> Stahni to na 25000, at ti k tomu da aji ten kufr. A jezdi a dolivej olej

Naposledy editováno 16.02.2016 20:01:18

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:08 | Nahoru | #62
Uz vidím, za ty prachy co by chtěl vypadá slušně na první držkopady ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:11 | Nahoru | #63
Ladakada> Ano viděl jsem ji a je taky z Ratíškovic :DD

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 20:25 | Nahoru | #64
Fiilaaa> podivej se na mém profilu na video s tou autoskolackou ,jo a podvozek nebyl origo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 22:42 | Nahoru | #65
Fiilaaa> Tak pokud na ni vse funguje tak proc ji nevzit za 25k. Jeste zalezi jestli 6 deci oleje zere pri klidne nebo ostre jizde a jestli zere 6 deci 10w oleje nebo husteho 20w...

Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 22:52 | Nahoru | #66
A jinak 5 let stara motka muze byt po 30000 km vylagrovana jebka a 20 let stara muze byt pri najetych 100000 km v lepsim stavu. Zalezi na majiteli/majitelich, jejich zachazeni se strojem a udrzbe. Kdo pausalizuje stara=vrana a nova=OK, je mimon.

(reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 23:48 | Nahoru | #67
Ladakada> tu trasu znám :) moc pěkné :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

16.2.2016 v 23:49 | Nahoru | #68
ElFidel> je dost možné že tam lil 10, jaký může být potom rozdíl ?

Naposledy editováno 16.02.2016 23:49:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 06:58 | Nahoru | #69
Fiilaaa> no kdyz by to zralo hustsi olej, znamenalo by to, ze je na tom motor hur, pokud to zere "klasickej" 10w tak muzes pri vymene nalejt treba 20w, kterej by to zralo mene. Pokud neplanujes jezdit za nizkych teplot casto, to by zase motoru husty olej moc neprospival...

(reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 07:13 | Nahoru | #70
ElFidel> nejde ani tak o ježdění...jako spíš o starty... a termín "hustota" taky není úplně ten nejvhodnější.

jinak moje 900ccm vzduchovka žere při velký zátěži o dost víc, než ten půliitřík...ale ne přes ventily, což je hodně špatný pro dosedací plochy a napalování karbonu - podfuk a opálení hran...ale přes strhlý břity na stěrákách...takže je cejtil spálenej olej z vejfuku - podotýkám že to modře nekouří. V kombinaci bezmozek jízdy, vysoký vnější teploty kdy se rafička teploty oleje hrabe přes 120°C to prostě pak olej propálí...svíčka není černá, hlava není zakarbonovaná. Ta mašina má tlaky, startuje na škrtnutí ...přesně jak tu už někdo psal...
Kecy "odborníků" co ve svých soudech nezohlední rozdíl mezi vodníkem a vzducháčem, přitom nikdy na ničem podobným neseděli a neměli to, abychom si vytáhli hlavy z prdele jsou pak jen další bláboly na motorkářích...

Škody 105-125 měly psanou běžnou spotřebu oleje v manuálu až do 0,7l/1000-1500km ...a byly to vodníci ... toť konstrukční počin našich socialistických soudruhů

Tomu GSu, který tady někteří už pohřbívaj nemusí vůbec nic zásadního bejt. Chci tím říct, že většina vzducháčů co maj něco odkroucíno si nějakej olej vezme ....ale kupuje starou vránu... tak musí počítat s rizikem.

Naposledy editováno 17.02.2016 07:16:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 08:20 | Nahoru | #71

Fiilaaa píše: ElFidel> je dost možné že tam lil 10, jaký může být potom rozdíl ?



Jak uz sem psal. Napr. konkretne moje XJ, coz je taky vzduchac, v hrku s 10W40 papne 1-2dcl/1000km. S 20W50 potom 0dcl/ od vymeny k vymene tj. 10 000km.

Naposledy editováno 17.02.2016 08:22:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 08:36 | Nahoru | #72

Koudy01 píše: Jak uz sem psal. Napr. konkretne moje XJ, coz je taky vzduchac, v hrku s 10W40 papne 1-2dcl/1000km. S 20W50 potom 0dcl/ od vymeny k vymene tj. 10 000km.


Takovy dotaz, to druhé číslo jsem myslel ze budu mít pokaždé 40, podle čeho se určuje ?

Naposledy editováno 17.02.2016 08:58:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 08:58 | Nahoru | #73
Fiilaaa> první je třída viskozity za studena druhá za tepla...

není to viskozita jako taková... ale parametr při jaký teplotě si udržuje předepsanej rozsah viskozity...
Pro stejnej motor může bejt předepsaná v různejch zemích jiná třída oleje...

Naposledy editováno 17.02.2016 09:02:05

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 09:54 | Nahoru | #74
t_freedom> mate někdo zkušenost s GSem mužů tam potom lit ten 20W50 nebo se radši mám kouknout do nějakého manuálu nebo tak něco ? :)

P.S. premyslim ze to teda nakonec vezmu a zkusim ten druhy olej ( doopravdy tam lil tu 10).. Najezdim 1-2 sezony a prejdu na jinaci :)

Naposledy editováno 17.02.2016 09:56:27

(reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 10:15 | Nahoru | #75
Fiilaaa> při té ceně už nějaká velká stráta ceny nebude,pokud ji nezrušis tak si myslím, že za dva roky ji za 20 prodas. To můj názor

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 10:24 | Nahoru | #76
Fiilaaa> nemám přímo zkušenost s GSem...ale mám doma starou Dukárnu se vzducháčem.
Pokud to jde vrchem přes těsnění dříků ventilů, můžeš tam lejt co chceš a bude to žrát furt stejně. Jestli, jako v mým případě, máš už dojebaný břity stíracích kroužků, může to trochu pomoc. Uvědom si, že 10W a 20W bude trochu rozdíl v rychlosti natlakování mazacího systému v kanálech - zejména nahoru do hlavy, při nějakým extrémně studeným startu. Taky je nutný si uvědomit, že oleje v době konstrukce tohodle motoru byly někde jinde než jsou dnes ...a výdrže i ulpívání mazacího filmu budou dnes řádově lepší.
Já bych ho stlačil s cenou dolů a za ušetřený peníze si udělal stěráky na ventilech, to je za pár korun. Zbytek bych neřešil. Problém je, že jsem tu motorku neviděl a nevím jak moc je jinak dojebaná. Ale tý spotřeby oleje bych se nebál ... moje SS900 si při honění mejch kámošů na 130-150koňových mrchách v parným létě vezme půl litru i na 300-500km ... ale tomu motoru v zásadě nic není.

(reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 10:33 | Nahoru | #77

Fiilaaa píše: t_freedom> mate někdo zkušenost s GSem mužů tam potom lit ten 20W50 nebo se radši mám kouknout do nějakého manuálu nebo tak něco ? :)



V manualu pisou 10W40. Tohle je dotaz primo na majitele GS500. Treba ti nekdo napise, ze to tam lije a je to lepsi. A nebo to neres a proste dolivej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 11:41 | Nahoru | #78
t_freedom> Kolik tak stoji ty steraky na ventilech ? Dokázal bych to opravit i sam ? :)

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 12:05 | Nahoru | #79
kolega na gs dolejva litr na tisic,neresi to nejak,me gsxr 0,3 na tisic,ale pres zimu jsem dal druhy valce+pisty s kruhama + novy gufera tak uvidim

Fiilaaa-pocitej tak 60-100kč jedno gufero

(reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 12:12 | Nahoru | #80
Fiilaaa> stěráky nejsou problém...prohlídni firmu "Athena" ...třeba.
Ale neuděláš to aniž bys sundal vačky... když sundáš vačky, tak určitě udělej vůle, a podívej na řetízek, napínak atd. ...nebude to jen o těch stěrákách. Rozmysli to co všechno a kolik si na to vyčleníš peněz ... Mrkni hlavně k čemu se vůbec dostaneš za předpokladu sundání vík a vaček...nevím kde to má řetízek a jakej napínák...ale mrkni na kat. dílů a znázorněnej motor ...podle toho se pak rozhodneš ... co všechno má smysl.
Když už bys to rozhazoval, bylo by rozumný udělat ty věci ke ktetejm se dostaneš a nebudou stát ranec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 12:14 | Nahoru | #81
jungen> podle některých odborníků na spotřebu oleje tady ... si máš prej vytáhnout hlavu z prdele... nevím přesně co to je, ale zní to lákavě ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 12:19 | Nahoru | #82
t_freedom> sakra nato jsem zapomel uplne

(reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 12:37 | Nahoru | #83
jungen>
t_freedom>

Kluci díky moc za pomoc Jen přemýšlím jestli ten rok-dva odjezdit a dolívat a nebo se v tom vrtat. Upřímně se bojím, že bych jen něco posral. Pokud bych to nechal tak, nic neopravoval.. jen dál jezdil a furt dolíval olej. Hlídal si to a nikdy nezapomněl. Může se něco stát ? :)

1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 13:26 | Nahoru | #84
Jezdi a neřeš. Uvidíš, kolik to bude žrát. Kdyby to byl ten půllitr, dá se s tím žít. Přejdi z oleje 10W40 (nejpoužívanější pro naše klimatický podmínky) na olej 15W50 nebo 20W50, to jsou oleje pro vysoké teploty, u vzduchem chlazenýho motoru v letním provozu bude vhodnější. To by mohlo ztrátu oleje snížit, pokud to žere přes pístní kroužky.

Hladinu zkontroluj před každou vyjížďkou. Kdybys jel nějakou dálku, třeba dovolenou, snadno si vezmeš pár deci oleje s sebou na dolití. Když zapomeneš a budeš jezdit s nízkou hladinou, tak to velmi rychle zadřeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 14:15 | Nahoru | #85
Dráťa> souhlas, ... jen jestli to jde vrchem ... odnesou to ventily, hned potom podpálí sedla a ztratí to výkon ...jestli to nějakej má...

Stejně bude chtít zkontrolovat vůle...bude to otvírat a má na to ještě 2měsíce... ten vršek bych docela doporučil. Minimální investice.
Krom toho, když otevře víko a nepodělá těsnění - dloubne do stěráku šroubovákem a uvidí docela jasně jestli se mu rozpadne na kusy ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 14:22 | Nahoru | #86
t_freedom> vemu to :) až to budu mít před očima a nebudu si vědět rady, tak se tu na forum zeptám :D :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 14:59 | Nahoru | #87

Fiilaaa píše: t_freedom> vemu to :) až to budu mít před očima a nebudu si vědět rady, tak se tu na forum zeptám :D :)



to už bývá většinou pozdě...
ta cena je poměrně vysoká...určitě s ním "jednej" ... projdi obložení, brzdový kotouče, diskutuj o těch štěrákách co budeš muset udělat... když ti na to 2-3litry sleví - proč nekoupit. Ikdyby se něco posralo, dílů z těhlech vran bude Ebay plnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit

17.2.2016 v 16:40 | Nahoru | #88
t_freedom> dá mi k tomu ještě 2 svíčky, olejový filtr, vzuchový filtr, 2,5 litru oleje, oproti fotkám tam je ještě plexi, nechal udělat náhradní klíčky atd.. kotouče jsou v cajku, pneu zadní tak na 5000km přední na výměnu. Prodává mi to kámoš, takže žádný ojeb, vše mi řekl narovinu. Motorka je celkově v supr stavu, jediný problém je s tím olejem.

Protě si říkám že na ten rok-dva to zkousnu, zkusím se na to kouknout, protože bych si to chtěl zkusit - zkušenost navíc. :)

(reakce na) Koupit/nekoupit

18.2.2016 v 09:21 | Nahoru | #89
Fiilaaa> ta motorka v žádným případě nebude v supr stavu...to co ti k tomu dává je litr, patnáctset...co jsi zjistil na kotoučích? Co na nich je v cajku... měřil si je?
Příliš moc, to chceš koupit... dělej jak myslíš...ale MYSLI ...

(reakce na) Koupit/nekoupit

18.2.2016 v 16:34 | Nahoru | #90

Milosh-GSX1400 píše: Neodsuzuji přesně tomu jsem se chtěl vyhnout!! je to jen MŮJ NÁZOR!!!


No právě, snažím se ti ho vyvrátit
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist