poslední dobou přemýšlím o koupi GSa, ale problém je v tom, že s motorkama nemám žádné větší zkušenosti. Proto bych se chtěl zeptat tady.
Jedná se o GSko r.v. 1993. Nalítáno 55 000 (tomu ale moc nevěřím). Všechno je OK, byl jsem se podívat, projel jsem ji. Jediný háček je, že žere 0.6l na 1000km oleje. Ano byly by to nějaké kačky navíc k provozu, to by se dalo přežít. Ale slyšel jsem něco ve stylu, že takový motor je už pomalu u svého konce a podobně. Chtěl bych se zeptat, jestli je rozumné takovou motorku kupovat nebo ne ? Případně nějaké tipy-rady. Díky
Naposledy editováno 15.02.2016 23:30:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Naposledy editováno 16.02.2016 23:49:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
jinak moje 900ccm vzduchovka žere při velký zátěži o dost víc, než ten půliitřík...ale ne přes ventily, což je hodně špatný pro dosedací plochy a napalování karbonu - podfuk a opálení hran...ale přes strhlý břity na stěrákách...takže je cejtil spálenej olej z vejfuku - podotýkám že to modře nekouří. V kombinaci bezmozek jízdy, vysoký vnější teploty kdy se rafička teploty oleje hrabe přes 120°C to prostě pak olej propálí...svíčka není černá, hlava není zakarbonovaná. Ta mašina má tlaky, startuje na škrtnutí ...přesně jak tu už někdo psal...
Kecy "odborníků" co ve svých soudech nezohlední rozdíl mezi vodníkem a vzducháčem, přitom nikdy na ničem podobným neseděli a neměli to, abychom si vytáhli hlavy z prdele jsou pak jen další bláboly na motorkářích...
Škody 105-125 měly psanou běžnou spotřebu oleje v manuálu až do 0,7l/1000-1500km ...a byly to vodníci ... toť konstrukční počin našich socialistických soudruhů
Tomu GSu, který tady někteří už pohřbívaj nemusí vůbec nic zásadního bejt. Chci tím říct, že většina vzducháčů co maj něco odkroucíno si nějakej olej vezme ....ale kupuje starou vránu... tak musí počítat s rizikem.
Naposledy editováno 17.02.2016 07:16:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Fiilaaa píše: ElFidel> je dost možné že tam lil 10, jaký může být potom rozdíl ?
Jak uz sem psal. Napr. konkretne moje XJ, coz je taky vzduchac, v hrku s 10W40 papne 1-2dcl/1000km. S 20W50 potom 0dcl/ od vymeny k vymene tj. 10 000km.
Naposledy editováno 17.02.2016 08:22:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Koudy01 píše: Jak uz sem psal. Napr. konkretne moje XJ, coz je taky vzduchac, v hrku s 10W40 papne 1-2dcl/1000km. S 20W50 potom 0dcl/ od vymeny k vymene tj. 10 000km.
Takovy dotaz, to druhé číslo jsem myslel ze budu mít pokaždé 40, podle čeho se určuje ?
Naposledy editováno 17.02.2016 08:58:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
není to viskozita jako taková... ale parametr při jaký teplotě si udržuje předepsanej rozsah viskozity...
Pro stejnej motor může bejt předepsaná v různejch zemích jiná třída oleje...
Naposledy editováno 17.02.2016 09:02:05
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
P.S. premyslim ze to teda nakonec vezmu a zkusim ten druhy olej ( doopravdy tam lil tu 10).. Najezdim 1-2 sezony a prejdu na jinaci :)
Naposledy editováno 17.02.2016 09:56:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Pokud to jde vrchem přes těsnění dříků ventilů, můžeš tam lejt co chceš a bude to žrát furt stejně. Jestli, jako v mým případě, máš už dojebaný břity stíracích kroužků, může to trochu pomoc. Uvědom si, že 10W a 20W bude trochu rozdíl v rychlosti natlakování mazacího systému v kanálech - zejména nahoru do hlavy, při nějakým extrémně studeným startu. Taky je nutný si uvědomit, že oleje v době konstrukce tohodle motoru byly někde jinde než jsou dnes ...a výdrže i ulpívání mazacího filmu budou dnes řádově lepší.
Já bych ho stlačil s cenou dolů a za ušetřený peníze si udělal stěráky na ventilech, to je za pár korun. Zbytek bych neřešil. Problém je, že jsem tu motorku neviděl a nevím jak moc je jinak dojebaná. Ale tý spotřeby oleje bych se nebál ... moje SS900 si při honění mejch kámošů na 130-150koňových mrchách v parným létě vezme půl litru i na 300-500km ... ale tomu motoru v zásadě nic není.
Fiilaaa píše: t_freedom> mate někdo zkušenost s GSem mužů tam potom lit ten 20W50 nebo se radši mám kouknout do nějakého manuálu nebo tak něco ? :)
V manualu pisou 10W40. Tohle je dotaz primo na majitele GS500. Treba ti nekdo napise, ze to tam lije a je to lepsi. A nebo to neres a proste dolivej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
Fiilaaa-pocitej tak 60-100kč jedno gufero
Ale neuděláš to aniž bys sundal vačky... když sundáš vačky, tak určitě udělej vůle, a podívej na řetízek, napínak atd. ...nebude to jen o těch stěrákách. Rozmysli to co všechno a kolik si na to vyčleníš peněz ... Mrkni hlavně k čemu se vůbec dostaneš za předpokladu sundání vík a vaček...nevím kde to má řetízek a jakej napínák...ale mrkni na kat. dílů a znázorněnej motor ...podle toho se pak rozhodneš ... co všechno má smysl.
Když už bys to rozhazoval, bylo by rozumný udělat ty věci ke ktetejm se dostaneš a nebudou stát ranec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
t_freedom>
Kluci díky moc za pomoc Jen přemýšlím jestli ten rok-dva odjezdit a dolívat a nebo se v tom vrtat. Upřímně se bojím, že bych jen něco posral. Pokud bych to nechal tak, nic neopravoval.. jen dál jezdil a furt dolíval olej. Hlídal si to a nikdy nezapomněl. Může se něco stát ? :)
1 reakcí na tento příspěvek Koupit/nekoupit
Hladinu zkontroluj před každou vyjížďkou. Kdybys jel nějakou dálku, třeba dovolenou, snadno si vezmeš pár deci oleje s sebou na dolití. Když zapomeneš a budeš jezdit s nízkou hladinou, tak to velmi rychle zadřeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Stejně bude chtít zkontrolovat vůle...bude to otvírat a má na to ještě 2měsíce... ten vršek bych docela doporučil. Minimální investice.
Krom toho, když otevře víko a nepodělá těsnění - dloubne do stěráku šroubovákem a uvidí docela jasně jestli se mu rozpadne na kusy ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Fiilaaa píše: t_freedom> vemu to :) až to budu mít před očima a nebudu si vědět rady, tak se tu na forum zeptám :D :)
to už bývá většinou pozdě...
ta cena je poměrně vysoká...určitě s ním "jednej" ... projdi obložení, brzdový kotouče, diskutuj o těch štěrákách co budeš muset udělat... když ti na to 2-3litry sleví - proč nekoupit. Ikdyby se něco posralo, dílů z těhlech vran bude Ebay plnej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit/nekoupit
Protě si říkám že na ten rok-dva to zkousnu, zkusím se na to kouknout, protože bych si to chtěl zkusit - zkušenost navíc. :)