globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na kochání?
 
24.5.2014 v 17:09
Ahoj, jsem trouba a ještě naposled si chci udělat jasno v tom, co vlastně chci za motorku.. (okolo 40-50tis) Teď jsem se přihlásil do autoškoly a před tím jen a pouze fichtl na poli někdy v patnácti.. Jako nejvhodnější kandidáty na nákup jsem si vybral po všemožném zkoumání a čtení recenzí suzuki SV650 a GS500 (okolo ročníku 2003-4)... Nehledám motorku vyloženě na výkon, na nějaké kolena v zatáčkách, 160 v obci atd.. Samozřejmě že někde na opuštěném letišti zkusím co z toho vymačkám, ale 99% času budu jezdit předpisově a jen tak se kochat.. Motorku chci jako dopravní prostředek místo auta (ne úplně každodenní), protože už nějakých 27 let žiju jen na dvou kolech (mám dh,xc a silniční kolo) a auta mě prostě nedávají ten správný pocit volnosti.. Počítám, že většinu času projezdím sám, ale tak sem tam v létě vezmu i přítelkyni. Takže potřebuju něco, co už trochu pojede, tak aby mě nepředjížděli běžné osobáky.. Mám do těch dvou jít, nebo zkusit něco jiného? Supersporty a cestovní endura mě neberou.. Líbilo by se mi i takové to chopper-cruiser ježdění, ale myslím, že tady ty naháče budou pro začátečnika lépe ovladtelné než nějaké položené vidlice na dlouhých motorkách a hlavně choperry jsou v trošku jiných cenových relacích .. Takže?
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?

27.5.2014 v 15:41 | Nahoru | #61
Komorerth: Mám XJ jako svou první motorku (zatím najeto jenom 200 km) a přijde mi po všech stránkách nezáludná. Měřím 180 cm a vážím asi 67 kg a na mou výšku se mi zdá ideální. Je sice o něco těžší, než ty pětistovky, ale ne nějak výrazně. Nemám moc s čím porovnávat, ale podle toho, co jsem četl, tak na pohodovou jízdu a cestování je ideální, a to i s hlediska spolehlivosti a spotřeby. Dá se jezdit na šestku 60 a i když nejvíc táhne až nad 6000 otáček, tak mi přijde, že na mírný zrychlení tam stačí mít klidně i 2500.
Zatím ale moc nevím, jak při se jízdě vyrovnat s vibracema v rozmezí 4000-5000 otáček (podle toho, co jsem četl, tak je to u XJ běžná věc, ale přijde mi, že se v této oblasti vůbec nedá pohybovat). V těchto otáčkách jedu na šestku zrovna 90-100 km/h, takže zbývá buď podřadit (což mi přijde jako blbost), nebo zkusit synchronizovat karburátory a doufat že se to zlepší.
Jinak dva kotouče vpředu mají modely už od 1999, snad i 1998.

(reakce na) Moto na kochání?

27.5.2014 v 15:50 | Nahoru | #62
nilgiri> Dva kotouče měl i můj model 1984 a brzdila parádně. Pak udělali jeden kotouč a za pár let opravdu přišli na to, že je to hovadina... Jinak s XJ600 pro začátek nikdo chybu opravdu neudělá...

(reakce na) Moto na kochání?

27.5.2014 v 18:00 | Nahoru | #63
dj_hroch> přesně tak, mám alfu která taky chce otáčky jak čtyřválec a pod 4,5 nejede.
je to krásně jemné hladké a plynulé motor a vůbec k ničemu mě nesvádí protože než se probudí tak to trvá takže si spokojeně plujem krajinou
na to mám mašinu protože když na guzzí jedenáctce otočím plynem tak vztekle tluče bez přípravy a to potom svádí a provokuje když si hraju s plynem

(reakce na) Moto na kochání?

27.5.2014 v 20:28 | Nahoru | #64
Ahoj. Též mám XJ 600 jako první mašinu, mám s ní najeto cca 10.000km, tak už si dovolím malou recenzi. Je to Diversion (polokapota) rok výroby 2001, tzn. silnější přední vidle, olejový chladič a dva kotouče. To, co o ní můžu zatím napsat je, že na cestování a kochání je super. Velmi pohodlný sedlo (pro baťoha snad ještě pohodlnější-sama mi říká, že dupka nebolí...), vzpřímenej posaz, slušná ochrana proti větru (mám 170cm) a zatím bez jediné závady (dle tacho najeto 50000km). Minulou sezonu žrala cca 1dcl oleje na 1000km (Valvoline), tuto sezonu mám Motul 3000, na něm najeto 4000km a ještě jsem nemusel dolívat. Je to osmiventil, takže táhne snad od 2000 otáček, ovšem zase nemá výkonovou špičku, ale zase tě odmění spotřebou dlouhodobě kolem 5l/100km. Pomalu opouštím klady..: mezi 4500-6000 ot. mírně vibruje (zrovna tam, kde to nejmíň potřebuješ), ona absence výkonové špičky znamená, že se nemá smysl pouštět do nejvyšších otáčkových sfér (nad 8000), protože se tam vlastně nic moc neděje (vlastně děje-když to přeženeš s rychlostí a zatáčkou, tak se dokáže zavlnit). Je to vzducháč s velkýma žebrama, který dobře přenášejí zvuky, takže se neboj jakýhosi řinčení z hlavy, to je fakt normální. Když to shrnu, tak je to velmi hodná mašina na polykání km a jde velmi dobře okufrovat, díky úzké zadní gumě je snadno ovladatelná a je velmi spolehlivá. Moc zábavy si na ní sice asi neužiješ, ale zase je to ještě kus poctivýho železa, který pořád (aspoň podle mě) dobře vypadá. Jen nevím, jestli nebude problém sehnat dobrej kus-hlavně nekoukat na stav km...

(reakce na) Moto na kochání?

27.5.2014 v 21:29 | Nahoru | #65

BlackCrow píše: To je vždy věc názoru a taky majitele, jak se o mašinu stará.
to se totiž dá říct o každý mašině..



přijeď se podívat někdy na sraz Virgulí a uvidíš samý hezký kousky
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist