globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: SV650 N vs. Hornet 600
10.4.2013 v 08:07
Zdravím vespolek.

Přidám další z klasických témat 2V vs. 4V, ale tentokrát z trochu jinýho podhledu.

Kamarád si v 33-ti dodělal velký Áčko a chtěl by začít jezdit. Jako kluci sme proháněli babety, ale mimo autoškolu, kterou dělal na 800ccm chopperu na ničem neseděl a nejel. Technicky nikdy nejel na mašině sám mimo parkoviště.

V hlavě to má celkem srovnaný, ale nechce se zabít. Navíc papíry si udělal i jeho žena a chce jezdit taky. Kouká po naháčích a v místním motobazaru se objevila tahle dvojka. SVéčko s 52kW a Hornet s 70kW. Oba kolem 40tis.Kč

SV650N a Hornet 600. Oba stejně starý (2002) se +- stejnejma kilometrama. SVčko je v parádním stavu, Hornet trošku obouchaný, ale motorově vypadá O.K.

I 52kW mu přijde hodně, natoš 70, ale zase jde o uhlazenost 4V a zlobivost 2V.

Pokud se na to podíváte z jeho pohledu, tj. nulové zkušenosti, tak je to trochu těžká volba.

Rady typu projeď to a uvidíš jsou k prdu, pááč bude pos..anej z obojeho a stejně nezjistí nic. Rady začni na 125/250-tce taky ne, protože je poněkud prostorově náročnější (180cm/110kg).

Prosím o názory a rady, ale naprosto vážně. Chujoviny si nechte do jiných vláken :)
Anketa: kterou, ale z pohledu naprostého začátečníka
SV650 N
41%
61
Hornet 600
57%
84
něco jiného, navrhnu v textu
1%
2

SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 17:14 | Nahoru | #61
SVcko neni mensi, ale UZSI a to diky konstrukci motoru. Spis bych ale doporucil Horneta, vzhledem k parametrum jezdce. Hornet pusobi masivnejc. Obe motorky nejsou zadni zaludni dravci. Jizdni vlastnosti vyplyvaji z konstrukce motoru 2V vs. R4.
SVcko bude zabavnejsi v zatackach, zalezi na jezdci, dokaze vypraskat i tezke litry, na rovinkach sice jede, ale spis na kochacku, s Hornetem se da uhanet sviznejc i na rovinkach.
Kazdymu vyhovuje neco jinyho, ja bych bral oba stroje.. na R4 se svizne dostat do Alp, pak presedlat na 2V a uzivat si zatacek a paradniho asfaltu..
Jinak naprosty souhlas s italsrot, SVkco je rozpoctovy stroj, ktery neomrzi..

Naposledy editováno 12.04.2013 08:25:15

SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 17:46 | Nahoru | #62
FauX : o 35kg má víc maximálně 9ka. H6 - 2002 - 176kg suchá

SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 18:03 | Nahoru | #63
OPRAVA: (viz pozn. nize)
http://www.motorkari...-cb-600f-hornet.html .. 198kg (pohotovostni)
http://de.wikipedia.org/wiki/Honda_Hornet Trockengewicht: Hornet: 176 kg
http://www.motorkari...i/suzuki-sv-650.html .. 165kg .. Leergewicht (kg)
http://de.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV_650 165/169 (trocken)

Veril jsem tomu udaji z motorkaru, protoze jsem pocital, ze bude jen o par kg lehci nez napr. Bandit.. http://de.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GSF_600 Leergewicht (kg) 208

Jeste by se nabizela jina varianta .. Triumph Street Triple.. i za 50let to bude motorka

Ja osobne bych sel do neceho kapotovanyho.. ER6f nebo XJ Diversion F nebo klidne neco starsiho s polokapotou.. na ty delsi presuny do Alp .. Ale pro zacatek neni spatny, kdyz uz pri 120km/h fici dost neprijemny vitr a pri 150km/h je delsi jizda silovym zazitkem

Naposledy editováno 12.04.2013 08:38:07

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 18:49 | Nahoru | #64
já moc nechápu, proč někdo říká že je jedna motorka na hovno a druhá super, že jedna je zdechlá dole a jedna nahoře.
papírový parametry mají skoro stejný co se týče zrychlení i maximálky, Hornet má možná o chlup horší to první a o chlup lepší to druhý, ale to by se krásně dorovnalo úpravou převodů.
Jestli někdo tvrdí že to v určitých otáčkách nejede, tak je trouba a neví, kdy má na které motorce řadit.
To je podobný, jako když si frajer z dieslovýho auta sedne do benzínu a řekne že to je na hovno, že v 1500 otáčkách je to mrtvý... tak je to vůl, ne ?

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 19:01 | Nahoru | #65
na jeho miste by jsem si na ne zkusil sednout, pokud by byly obe OK, bral by jsem to podle vzhledu, stavu a ceny. Rekl bych, ze na hornetu se mu bude sedet lip

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 19:18 | Nahoru | #66

CZepelin píše: já moc nechápu, proč někdo říká že je jedna motorka na hovno a druhá super, že jedna je zdechlá dole a jedna nahoře.
papírový parametry mají skoro stejný co se týče zrychlení i maximálky, Hornet má možná o chlup horší to první a o chlup lepší to druhý, ale to by se krásně dorovnalo úpravou převodů.
Jestli někdo tvrdí že to v určitých otáčkách nejede, tak je trouba a neví, kdy má na které motorce řadit.
To je podobný, jako když si frajer z dieslovýho auta sedne do benzínu a řekne že to je na hovno, že v 1500 otáčkách je to mrtvý... tak je to vůl, ne ?


Souhlas. Mám teď nějaký čas v garáži zaparkované obě. Moje SV a švagrův Hornet 07 na servis. Nevím co kdo říká o tom že SV je malé, Hornet mi připadá, když stojí vedle sebe, stejně velký. SV má sedadlo o 5 cm výš od země. Pro někoho je SV příliš hubené pro někoho je to akorát, pro někoho je Hornet akorát, pro někoho je tlustý. Někomu vyhovuje že 2V zatáhne dole a záhy zemře, někomu že R4 je dole zdechlé a nahoře tahá jak čert. Nechápu jak někomu může připadat hornet lepší na cestování, proč jako? Obě jsou to nahaté motorky, takže na dlouhé cestování není ani jedna. Ale pokud člověk chce, všechno jde, ale na obou úplně stejně. Do 150 jedou úplně stejně a rychleji se stejně s naháčem cestovat nedá. Takže stejně si to nakonec každý musí přebrat podle svého. Jestli chce silnější, tlustou, vyjící Hondu Hornet s lepšími vidlemi a hnusným praskajícím rámem, nebo trochu slabší, hubenou, burácející(s laďákem) Suzuki SV s horšími vidlemi a pěkným pevným rámem. Je to, jak už tu několikrát zaznělo, na vkusu každého soudruha!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 19:33 | Nahoru | #67

Omar_Bomba píše: na jeho miste by jsem si na ne zkusil sednout, pokud by byly obe OK, bral by jsem to podle vzhledu, stavu a ceny. Rekl bych, ze na hornetu se mu bude sedet lip


A z jakého důvodu se na něm bude sedět lépe? Mě se na obou sedí dost podobně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 19:35 | Nahoru | #68
standamz> ja jsem se treba na stare SV s nohama neposkladal. Na Hornetovi jsem se citil o dost lip

edit: a to se mi SVcko vzdycky libilo a chtel jsem ho

Naposledy editováno 11.04.2013 19:40:57

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 19:45 | Nahoru | #69

Omar_Bomba píše: standamz> ja jsem se treba na stare SV s nohama neposkladal. Na Hornetovi jsem se citil o dost lip

edit: a to se mi SVcko vzdycky libilo a chtel jsem ho


Ano, Sv má stupačky o něco výš, ale rozdíl je cca 1 cm. Nemohu porovnat se starým Hornetem, ale 07 model není o moc jiný než staré SV.

Naposledy editováno 11.04.2013 19:55:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 20:23 | Nahoru | #70
redmanXXL>
Osobní názor,bral bych sv,ale od roku 2003 a víš a nikdy ne s Itálie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 20:29 | Nahoru | #71

Karel.666 píše: redmanXXL>
Osobní názor,bral bych sv,ale od roku 2003 a víš a nikdy ne s Itálie


A proč né nikdy z Itálie? Já jí z Itálie mám, přijeď se podívat, spousta lidí si myslí že je max 2 roky stará a to už jí je 10. Takže o tom od kud je to není. No a starý/nový model už je jenom o tom který se komu víc líbí. Třeba já jsem chtěl vyloženě starý model. Na novém se mi moc nelíbí ten hranatý rám.

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 20:37 | Nahoru | #72

Karel.666 píše: redmanXXL>
Osobní názor,bral bych sv,ale od roku 2003 a víš a nikdy ne s Itálie

No vidíš a já měl 2000 z Itálie . Žádnej problém a veliká spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 20:44 | Nahoru | #73
standamz>
Jasně,každý má svoji zkušenost,můj názor je,že v Itálii málo kdo servisuje,takže 2002 je dost velkej risk,za ty peníze se dá koupit od nás od 2 majitele,původ Čr

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 22:12 | Nahoru | #74
Karel.666> 2002 z Italie, vymazlena, 30 tisic km bez problemu (az loni zacala odchazet elektrika - cidlo v nadrzi, cidlo stojanku - ale za to tezko muze spatna udrzba). "můj názor je,že v Itálii málo kdo servisuje" - bud to mas podlozene, nebo to nic neznamena. A Italii nelze hodnotit jako celek, sever je uplne neco jineho nez jih

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 22:38 | Nahoru | #75
FauX : srovnáváš pohotovostní váhu H6ky se suchou SV650. Se podívej do TP a jsem si jistej, že tam nahatý SVčko bude mít cca 193-5kg.

20kw rozdíl se projevit musí. Do naháčů třídy Fazer,H6,GSR mu prostě kousek chybí. Taky mě SV lákalo, svezl jsem se, sklamalo, toď ode mě vše.

Zvuk bych tu neřešil, mě to pod prdelí "burácelo" cca 10tkm a to mi stačilo na celý život.

Naposledy editováno 11.04.2013 22:51:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 22:47 | Nahoru | #76
..Roko..> Ne. V TP je zapsana provozni hmotnost 185 kg, schvalne jsem se podival.

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 22:58 | Nahoru | #77
Franta.> Tak to by sedělo. Vycházel jsem z toho, že mě suchej Blejd váží 168kg a napumpovanej 193kg. To bude ta sada origo nářadí nbeo co

SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 23:13 | Nahoru | #78
Jen tak pro inspiraci - takhle to vypada kdyz na malym dvouvalci jezdi nekdo, kdo to umi
(a samozrejme po upravach jsou ty ER6N a SV650S uplne jinde nez serie)

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

11.4.2013 v 23:56 | Nahoru | #79
Stary sv 650 ,pred par lety jsem to taky resil a koupil jsem sv,ma to spodek a koule ,ten dvouvalec ma proste neco do sebe:)))

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 00:23 | Nahoru | #80

Zek07 píše: Stary sv 650 ,pred par lety jsem to taky resil a koupil jsem sv,ma to spodek a koule ,ten dvouvalec ma proste neco do sebe:)))


tak tak a kdyz se ti to libi tak rychlost neresis

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 08:58 | Nahoru | #81
z dovozem ani stavem motorek z Itálie nemám absolutně žádný zkušenosti, takže moje úvahy berte z velkou rezervou, ale dovolím si je napsat:
- nejde mi do hlavy, proč zrovna národ zbožňující motocyklový závody by se měl ke strojům ve svých vlastních garážích chovat hůř než češi nebo kdokoliv jiný
- nemůže být horší pověst motorek dovežených z Itálie dána tím, že dovozci, kteří je vydávají za super stroje, je s vidinou zisku nakupují na italských vrakovištích, kde se jich určitě povalují za pakatel mraky?

SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 09:25 | Nahoru | #82

Jestli někdo tvrdí že to v určitých otáčkách nejede, tak je trouba a neví, kdy má na které motorce řadit.

SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 09:30 | Nahoru | #83
Já už jsem pár krásných motorek z Itálie viděl. Ale už jsem slyšel názor dovozce motorek, že z Itálie se hůře vybírají pěkné kusy než třeba z Německa. Jestli je to takto, tak potom je to jen o nárocích a kvalitě dovozce, co do ČR dotáhne a samozřejmně co je tady prodejné.

Někde v jiném vlákně to rozebíral někdo z kluků z freeMoto, že není problém koupit absolutní top mašinu, ale její nákupní cena a následná prodejní po dovozu, už nemusí být zajimavá pro českého vychcánka, co chce super mašinu, pokud možno zadarmo.

1 reakcí na tento příspěvek SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 13:20 | Nahoru | #84
Všechno podstatný už bylo zde bylo napsáno, ale taky si přihodím svoji trošku do mlejna, jelikož jsem měl možnost sedlat oba modely. Jak je zvykem, každý hájí to svoje, takže i můj příspěvek bude ve prospěch SV650.

Na cb600f jsem toho moc nenajel, ale jako začátečníkovi mě nejvíc vadilo, že pod 8tisíc motor netáhne, prostě nemá koule. Samozřejmě zrychluje pružně a plynule, ale pokud člověk čeká okamžité vystřelení vpřed při pootočení rukojeti, tak zjistí, že na dvojku jede 120 - to pro mně jako nováčka a vzhledem ke stavu silnic byla limitní rychlost a trojku a čtyřku jsem řadil na rovinkách a při výletním tempu. Tohle je můj názor na motor CB, který je samozřejmě jiné koncepce, a vytáčení přímo vyžaduje, ale to nebylo to co jsem hledal a zbytečně mě to nutilo jet "na hraně" (= tehdy jako posranej, proužek stachu na pneumatice 2 cm a na trenkách tři ). Mírně vyšší hmotnost hornetu oproti SV (178 vs. 165 kg papírová suchá hmotnost) asi nebude v tomto případě vadit.
Co já ovšem cítím jako podstatný rozdíl je umístění "pocitového" těžiště (způsobený asi koncepcí motoru). Můj pocit je tento: Na hornetu je masa motoru umístěna poměrně nízko před koleny jezdce a široká hlava 4válce vytváří nepříjemný pocit šířky stroje, kdežto u SV máte jednu masu hmoty pod koulema a druhá vytváří příjemné zatížení předního kola a obě hlavy jsou v podélné ose motorky a těžiště je podstatně výš, což vytváří dojem hravé motorky. Tohle je můj pocit, který asi nejvíc rozhodl proč mám SV.

Druhá věc je motor - ten sice nemá takový špičkový výkon ani krouťák, ale vyvažuje to ochotou jet v nižším otáčkovém pásmu. Tuhle známou věc nebudu rozebírat - od 5 tisíc motor vystřelí motorku na sebemenší otočení plynu a od 7 do 9 tisíc dokáže se lehkou motorkou divy. Nad 9tisíc divadlo končí, přichází omezovač. Co je asi podstatné pro začátečníka je ale nezáludnost motoru. Tolikrát avizované zablokování kola při podřazování jsem zaznamenal třikrát - jízda v průtrži mračen, jízda v horku 35°C ve stínu na rozpálené asfaltové "užovce" a při mé chybě a agresivním podřazovaní spolu se silným bržděním přední brzdou a tím pádem odlehčením zadním kolem. Jinak mě motor nikdy nezklamal. Vždycky vykouzlí usměv při zrychlování z nižších otáček zní správně "nasraně"

Jediná opravdová slabina SVčka je podvozek - tuhý příhradový rám je doplněn naprosto tragickými tlumiči, tuhost je v pořádku (vážím 70kg), ale nemožnost nastavit útlum odskoku vytváří ve vyšších rychlostech a na nekvalitním asfaltu nepříjemné odskakování zadního kola směrem ven v zatáčce nebo naopak "houpání" v tlumičích při průjezdu rychlejší pasáže. Laborování s nastavením zadního tlumiče skončilo v kompromisu "při přejezdu nerovnosti to ze mě nevymlátí duši a nevyhodí mě to ze sedla za cenu občasného zavlnění v rychlé zatáčce".
Doufám, že to pomohlo a pomůže i další, protože dilema dvouvál vs. 4vál se zdá nekonečné - ale již ne pro mne

Naposledy editováno 12.04.2013 13:27:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 14:46 | Nahoru | #85
CZepelin>
V Itálii jsem dlouho pobýval,italům záleží spíše na tom jak motorka vypadá na pohled,barva,tuning,než jestli má olej,čistý filtr,servis.Je to jen moje zkušenost,motorky z itálie mají hodně nalítáno,jezdí celoročně,někteří u moře,takže vlhko,sůl.Takže stahování km
je nasnadě.To neznamená,že se s it.nedá dovezt dobrý motocykl.Záleží na soldn.dovozce

SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 14:51 | Nahoru | #86
Myslím, že jako nováček bude stejně kamarád vyhukanej ze zátahu jak Ř4, tak i V2. V jeho případě bych prostě vybíral podle toho, co se mi líbí a až potom by se uvidělo, jestli mě vemou uječený Ř4 nebo bublavý V2.

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 15:02 | Nahoru | #87
Karel.666> Ja zil 3 roky v Bolzanu uprostred Dolomit a rozhodne bych nerek, ze se k motorkam chovaj tak jak popisujes. Proto rikam, ze Italii nelze hodnotit jako celek.

(reakce na) SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 15:51 | Nahoru | #88

Saly89 píše:
Druhá věc je motor - ten sice nemá takový špičkový výkon ani krouťák..........


SV 650 má krouťák pouze o 1Nm menší( 62 Nm při 7500 ot/min vs 63 Nm při 9500 ot/min). Takže v kroutícím momentu rozdíl skoro není, pouze ve výkonu.

SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 15:54 | Nahoru | #89
nerieste tu zase v2 vs r4 co ma vecsi vykon hore a co dole myslim ze chlapik bude stastny ci uz na sv alebo na hornete vzhladom nato ze je to jeho prva velka motorka.a pre tych co si myslia ze litrovy v2 nema hore vykon V2 nieje o vykone ale uplne o niecom inom.isiel som na kamosovej gsxr 750 a pod 9000ot.to neslo ani hov...a 135koni kde pri 12000,13000.kazdemu vyhovuje nieco ine.

SV650 N vs. Hornet 600

12.4.2013 v 17:33 | Nahoru | #90
Tady je to asi úplně jedno. Ať si koupí tu, která mu bude srdci bližší. jestli se mu líbí uječený čtyřvál, ať jde do Horneta, pokud jeho ušám lahodí bublání, ať zkusí SV. No, né...?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 6 Dnes v 14:27 Krautkopf
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 17 5.6.2024 v 20:23 pepe100
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 29 4.6.2024 v 16:46 macumba
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist