Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem
Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46
DemolitionDave píše: 1.9tydýt první octáva nám umřela na dálnici s najetýma cca 720tis. na tachu, možná byla navíc stočená. Motor koupíš za pár kaček, náhradní díly všude a jede se dál ..
Mimochodem jsem zastánce benzínu
Všechna auta jsme koupili rok stará s 20k km najeto, jsou pravidelně servisovaná.
Jízdní vlastnosti benzín/nafta jsou takové, že bysme si nejspíš všichni ve firmě zvolili benzínové auto a to je 1.6tdci docela povedený motor. Jenže výkon to má skoro stejný, ale u benzínu je mnohem delší rozsah využitelných otáček + se ten motor chová trošku lépe.
2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Coolasice píše: Klasické TD se přestalo vyrábět v roce 2006,potom se přešlo na PD až do ukončení výroby 2010
Mas pravdu v pripade jednickovy oktavky 4X2..
_monty píše: Mas pravdu v pripade jednickovy oktavky 4X2..
Já píšu jenom o jedničkové Octavce s pohonem předních kol Důležité je jednou za týden nechat vytočit motor nad 4500 ot aby nezatuhly lopatky na turbu a po každe jízdě nechat schládnout turbo Potom vydrží věky,já mám turbo ještě origo bez opravy2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
PEPAFJR píše: Na podnikání a cesty do práce atd. naftu. A na pořádný svezení benzín.
Na pořádné svezení je motorka1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Coolasice píše: Kamarád jak byl semnou v Brně pro motorku,tak domů na Kroměříž valil pořád 200max a spotřeba 7l nafty Tohle auto není dokonalé ale ve spotřebě je jednička Mám to 81kw,podle časopisu má tato verze kolem 90kw
Kamarad trosku keca, tuhle verzi maji nasi a kdyz jedu po dalnici trvale 200 (ono to trvale neda, proti vetru a do kopce to jde dolu i na 180) a leze to k deviti litrum... A v aute to neni, otec se nikdy nedostal pres sest a jezdi bezne pod 4 po okreskach... Jen proste je jet plnej a plnej
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Coolasice píše: No z Brna na Kroměříž je to celkem rovinka,samozřejmě v kopcích ta spotřeba poleze nahoru Ono také záleží na stavu motoru,jaké jsou na autě gumy,tlak gum atd...těch vlivů je mooooc Můj motor nežere ani kapku oleje
Aha ja myslel ze po dalnici, jestli je to mimo tak to jo, tam se plnej jet neda, protoze na to nema podvozek a brzdy, takze sem tam na dlouhy rovince dve kila, zbytek v hodne omezenych moznostech vozu, to by tech sedum i sedelo
assassin píše: Aha ja myslel ze po dalnici, jestli je to mimo tak to jo, tam se plnej jet neda, protoze na to nema podvozek a brzdy, takze sem tam na dlouhy rovince dve kila, zbytek v hodne omezenych moznostech vozu, to by tech sedum i sedelo
Nééééé po dálniciU starší nafty-atmosféry si myslím, že by taky nebyl problém, jen člověk občas nezná historii a může ho překvapit vyšší cena případné opravy. Stará nafta-přetlak je potenciální problém. Vzhledem k ne uplně konstantní kvalitě na pumpách, bych se trochu bál.
Když naftu, tak nový auto, když ojetý auto, tak benzín- třeba 1.8, to je ještě v nižší sazbě ručení. Apropo, když vidim, co bys najel za tejden, zvaž ten benzín.
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
Co tak koupit nějaký benzín a místo LPG tam udělat přestavbu na ethanol, benzinky už to mají celkem hodně, není to tak drahé jak LPG, nemusí se každý rok STK.
mmks píše: Co tak koupit nějaký benzín a místo LPG tam udělat přestavbu na ethanol, benzinky už to mají celkem hodně, není to tak drahé jak LPG, nemusí se každý rok STK.
Tím bych si nebyl tak jistý... mám někde schovaný svět motorů, kde je test nějekého Fordu už z výroby upraveného na E85 a tam se ukázalo, že oproti původní benzinové verzi by se "špiritus" v tomto případě vyplatil až po ujetí cca 650000km (pokud si to dobře pamatuju). Nehledě na to, jak E85 narušuje některé části palivového rozvodu. A v LPG rovněž nevidím zas tak markantní výhody, jak se na první pohled zdá. Na krátké vzdálenosti klasický benzinový motor nemá konkurenci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
J.M.K> ty máš LPG? Já v něm teda vidím markantní výhody na první i ostatní pohledy...
1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel
Takže se cena vozu se ustálí někde u třistatisícové hranice....utopie.Proto tam již dlouho nechodím a letáky hážem do kotle.Aspoň se symbolicky ohřejem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
než přestanem o nových, mrkni na astru klasik v kombajnu, 1.6 benzin, maj ted u oplika slevy. podle mě normální auto za dobrý prachy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
Coolasice píše: Nebo taková jedničková Octávia 1.8 v turbu není špatná,atmosfér 1.8 moc žere
To bych netvrdil,brácha má 1,8 turbo a pod 10L to nejezdí a kamarád má 1,8,turbo 4x4 v kombi a je to od 9,5 po 14l/100km.Každopádně k tématu.Na krátké tratě benzín,ropa patří do traktoru.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
dva_hrnce píše: Dman> tak 66 je ještě nesmrtelnější, ale i ta 81, potažmo 96 je dobrá motorizace..
ed: problém těhle aut je, že už maj všechny přes 300tis., pak může být problém s jinýma věcma..
96 kW je PD
66 nebo 81 kW jsou starý jako kráva a budou mít namotáno minimálně přes 600 (na tachu bude obligátních 130 nebo uvěřitelnějších 160)