Téma: Oprava kovaných kol a elox
25.10.2012 v 17:50
Snažil jsem se sehnat nějaké info tady na fóru i na webech ale moc toho není a hlavně bych rád nějaké doporučení z vlastní zkušenosti.
Mám celkem domlácená kovaná OZta ke svojí factorce a chtěl bych se je pokusit dát do pucu.
Bod 1) potřebuji někoho, kdo by je opravil - předek je na jednom místě trochu nakoplý a zadek dostal asi pořádnou prdu, ráfek už někdo měl v ruce ale oprava se úplně nezadařila a povrch ráfku je zvlněný a hrbolatý, prostě prasárna. Rád bych tedy nějakou firmu, nejlépe v okolí Prahy, kde mi řeknou jestli je reálné to dát dohromady, bude na to spoleh nebo ne a eventuálně to i kvalitně opraví. Radši si připlatím za slušnou práci, nepotřebuji za každou cenu ušetřit.
Bod 2) by poté byl elox. Je možné chytit takový modrý odstín, jaký ta factory origo kola mají? Komaxit nechci, mám s ním zkušenosti a i když držel, je to celkem tlustá vrstva a hlavně by to nemělo tu hloubku.
Prosím tedy o vaše názory a doporučení
Mám celkem domlácená kovaná OZta ke svojí factorce a chtěl bych se je pokusit dát do pucu.
Bod 1) potřebuji někoho, kdo by je opravil - předek je na jednom místě trochu nakoplý a zadek dostal asi pořádnou prdu, ráfek už někdo měl v ruce ale oprava se úplně nezadařila a povrch ráfku je zvlněný a hrbolatý, prostě prasárna. Rád bych tedy nějakou firmu, nejlépe v okolí Prahy, kde mi řeknou jestli je reálné to dát dohromady, bude na to spoleh nebo ne a eventuálně to i kvalitně opraví. Radši si připlatím za slušnou práci, nepotřebuji za každou cenu ušetřit.
Bod 2) by poté byl elox. Je možné chytit takový modrý odstín, jaký ta factory origo kola mají? Komaxit nechci, mám s ním zkušenosti a i když držel, je to celkem tlustá vrstva a hlavně by to nemělo tu hloubku.
Prosím tedy o vaše názory a doporučení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej> tak právě naopak... lehčí kola jdou poznat kurevsky! a Showy nejsou vůbec špatné... shit byl akorát ten zadní sachs tlumič na tuonech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Mileek> tam uz mam ten sachs z RSV a pruzinu na vahu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
dakarista> tak bych sháněl kola no... ale až po těch svodech atd., co tu mám odložené
sorry za OT...

sorry za OT...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Mileek> svody? jaký svody? Taky je nutně potřebuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej píše: Mileek> svody? jaký svody? Taky je nutně potřebuju
hele od tech ruce pryc... Stejnak jsou seriove
Gilless píše: Může mi někdo trochu vysvětlit to rovnání "za tepla"? Jestli si to dobře pamatuju,tak to znamená zahřát to nad rekrystalizační teplotu, čimž se ale ztratí veškerá pevnost získaná kováním, nebo ne? Díky
Přesně tak, taky mu to ten pan Pekař píše, že po opravě to bude v tom místě měkké. Kdyby se to rovnalo za studena, tak dislokace v tak zpevněném materiálu pravděpodobně způsobí takové pnutí, že to praskne.
1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox
nevite nekdo vahu techto kol?
1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox
jde o to jaký přesně
tady si dovolím citovat kolegu Fizzera
- Brembo pětipaprsky: 4,2/6,7kg
OZ: (všecky vypadaj napohled stejně )
- mille r 3,4/5,2
- tuono oz a některý mille 1000rr 4,9/7,5
- tuono factory 3,59/5,37
- mille factory 3,4/5,0 (kovaný)
- nera 3,1/4,3 (horčík)
- mille SP 2,3/3,6 (hořčík)
Ale nevím jak je to přesný bo dle téhle tabulky bych měl mít na factory kovaný, já mám ale hořčík kovaný. A nevím jestli to tak má být a nebo tam ty kola někdo dal pak..
Naposledy editováno 10.01.2014 15:20:09
tady si dovolím citovat kolegu Fizzera
- Brembo pětipaprsky: 4,2/6,7kg
OZ: (všecky vypadaj napohled stejně )
- mille r 3,4/5,2
- tuono oz a některý mille 1000rr 4,9/7,5
- tuono factory 3,59/5,37
- mille factory 3,4/5,0 (kovaný)
- nera 3,1/4,3 (horčík)
- mille SP 2,3/3,6 (hořčík)
Ale nevím jak je to přesný bo dle téhle tabulky bych měl mít na factory kovaný, já mám ale hořčík kovaný. A nevím jestli to tak má být a nebo tam ty kola někdo dal pak..
Naposledy editováno 10.01.2014 15:20:09
1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox
Já mám na nich ale forged magnesium vyfrézováno....
Což nepletu li se znamená kovaný hořčík.
Tak jak kurva
Což nepletu li se znamená kovaný hořčík.
Tak jak kurva

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox
Vloni jsem je dal do nového laku. Zatím se ale nedrolí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej> hoď jsem fotku toho "forged magnesium"
jinak ty hmotnosti OZ kol, kde píšeš "některé tuono, některé mille" atd., to je podle mě furt jedno a to samé, sbírka dat zvážených kol z různých fór, jen s tím rozdílem, že někdo to zvážil s ložiskama, někdo bez, někdo s ventilkama a šroubama na kotouč, někdo na váze s rozsahem 1-10kg, někdo na klasické "lidské" váze s rozsahem 1-130kg a pak to prostě pár deka hází... vesměs mají všecky +-3,5kg předek a +-5,2 zadek.
Dále nevím sice na jak moc přesno se ty OZ kola kovou, ale kdysi jsem dělal ve firmě na výrobu železničních kol a dvojkolí a v těch kolech byl rozdíl třeba i 3kg na průměru 920mm a hmotnosti okolo 320kg, a to byly rozměrově na desetiny a stovky stejné. Takže i ty OZ kola z jednoho výrobního pásu nebudou mít naprosto stejnou váhu.
Jinak pár rozdílů v ročnících je... OZ ze staré Mille 2000 vypadaly dost jinak, než ty novější, ale aby firma OZ dělala pro každý typ RSVéčka či tuona kola různých hmotností, mi přijde jako blbost

jinak ty hmotnosti OZ kol, kde píšeš "některé tuono, některé mille" atd., to je podle mě furt jedno a to samé, sbírka dat zvážených kol z různých fór, jen s tím rozdílem, že někdo to zvážil s ložiskama, někdo bez, někdo s ventilkama a šroubama na kotouč, někdo na váze s rozsahem 1-10kg, někdo na klasické "lidské" váze s rozsahem 1-130kg a pak to prostě pár deka hází... vesměs mají všecky +-3,5kg předek a +-5,2 zadek.
Dále nevím sice na jak moc přesno se ty OZ kola kovou, ale kdysi jsem dělal ve firmě na výrobu železničních kol a dvojkolí a v těch kolech byl rozdíl třeba i 3kg na průměru 920mm a hmotnosti okolo 320kg, a to byly rozměrově na desetiny a stovky stejné. Takže i ty OZ kola z jednoho výrobního pásu nebudou mít naprosto stejnou váhu.
Jinak pár rozdílů v ročnících je... OZ ze staré Mille 2000 vypadaly dost jinak, než ty novější, ale aby firma OZ dělala pro každý typ RSVéčka či tuona kola různých hmotností, mi přijde jako blbost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Mileek> jak jsem psal, cituji fizzera. Nevím odkud tyhle informace má, to by nám musel sdělit ob sám, pokud si to pamatuje.
Fotku udělám, až budu u stroje. Ale to vyfrézovaný z boku na ráfcích z jedné strany.
Fotku udělám, až budu u stroje. Ale to vyfrézovaný z boku na ráfcích z jedné strany.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej> Jak ta oprava dopadla?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
BlackSabbath> ten člověk by si ty ruce měl nechat pozlatit. Poslal jsem mu totální humus a vrátily se mi kola jak nový. Odjel jsem na tom skoro sezónu a žádnej problém nenastal, všechno ok.
Takže velká spokojenost
Takže velká spokojenost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej> Tak to je super...
Máš napsat i výsledek, když založíš téma
Určitě se to bude někomu hodit a v tomto státě najít někoho, kdo něco umí, dělá to dobře a poctivě, tak to není jednoduchá věc...
Jak jsi vyřešil povrchovou úpravu? Je nějak poznat oprava při jízdě, že byla narušena ta struktura?




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
BlackSabbath> původně jsem tam chtěl dát zase elox ale v tý galvanovně nebyli schopni sundat ten původní elox. Takže jsem to vzal k známým do auto lakovny a udělal se normální lak. Bohužel jsem chtěl zachovat původní hrubou strukturu, což se povedlo ale dost blbě se z toho teď čistí bordel.
Jinak ke kvalitě opravy - kola se ani nevyvažovala a nic nevibruje ani v malých rychlostech ani ve 270 kmh....
Jinak ke kvalitě opravy - kola se ani nevyvažovala a nic nevibruje ani v malých rychlostech ani ve 270 kmh....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
Jindrej> Tak to je pěkné...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox
BlackSabbath> Zdar, ty Jindrejovy kolesa jsem viděl před opravou a v tý opravně ráfků se museli na tom zadním sakra vyřádit, když jsem je pak viděl po opravě a laku hrubým zrnem tak jsem fakt nevěřil, že jsou to ty samý kola... Dobře odvedená práce 
Naposledy editováno 10.01.2014 20:59:49

Naposledy editováno 10.01.2014 20:59:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 22 | 9.12.2024 v 23:59 marekvjatrak |
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... | Michal.R6 | 4 | 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6 |
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... | Mates92 | 12 | 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex |
Aprilia RSV nestabilni volnobeh Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1... | krusi | 9 | 24.2.2020 v 18:09 Sculptor |
Brzdovy trmen predni Aprilia rsv 10... Aprilia RSV 1000 Factory | krusi | 5 | 10.12.2019 v 21:19 Ti_rex |