globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava kovaných kol a elox
Snažil jsem se sehnat nějaké info tady na fóru i na webech ale moc toho není a hlavně bych rád nějaké doporučení z vlastní zkušenosti.
Mám celkem domlácená kovaná OZta ke svojí factorce a chtěl bych se je pokusit dát do pucu.

Bod 1) potřebuji někoho, kdo by je opravil - předek je na jednom místě trochu nakoplý a zadek dostal asi pořádnou prdu, ráfek už někdo měl v ruce ale oprava se úplně nezadařila a povrch ráfku je zvlněný a hrbolatý, prostě prasárna. Rád bych tedy nějakou firmu, nejlépe v okolí Prahy, kde mi řeknou jestli je reálné to dát dohromady, bude na to spoleh nebo ne a eventuálně to i kvalitně opraví. Radši si připlatím za slušnou práci, nepotřebuji za každou cenu ušetřit.

Bod 2) by poté byl elox. Je možné chytit takový modrý odstín, jaký ta factory origo kola mají? Komaxit nechci, mám s ním zkušenosti a i když držel, je to celkem tlustá vrstva a hlavně by to nemělo tu hloubku.
Prosím tedy o vaše názory a doporučení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 21:16 | Nahoru | #61
Jindrej> tak právě naopak... lehčí kola jdou poznat kurevsky! a Showy nejsou vůbec špatné... shit byl akorát ten zadní sachs tlumič na tuonech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 21:19 | Nahoru | #62
Mileek> tam uz mam ten sachs z RSV a pruzinu na vahu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 22:02 | Nahoru | #63
dakarista> tak bych sháněl kola no... ale až po těch svodech atd., co tu mám odložené
sorry za OT...

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 22:48 | Nahoru | #64
Mileek> je to k veci tak proc ne

jinak jsem koukal na vahu a

OEM 4,6/7,8

kovany 3/4,8

to uz asi bude znat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

3.11.2012 v 09:47 | Nahoru | #65
Mileek> svody? jaký svody? Taky je nutně potřebuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

3.11.2012 v 09:50 | Nahoru | #66

Jindrej píše: Mileek> svody? jaký svody? Taky je nutně potřebuju



hele od tech ruce pryc... Stejnak jsou seriove

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

3.11.2012 v 09:51 | Nahoru | #67
dakarista> nee tak to nechci

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

3.11.2012 v 12:39 | Nahoru | #68

Gilless píše: Může mi někdo trochu vysvětlit to rovnání "za tepla"? Jestli si to dobře pamatuju,tak to znamená zahřát to nad rekrystalizační teplotu, čimž se ale ztratí veškerá pevnost získaná kováním, nebo ne? Díky



Přesně tak, taky mu to ten pan Pekař píše, že po opravě to bude v tom místě měkké. Kdyby se to rovnalo za studena, tak dislokace v tak zpevněném materiálu pravděpodobně způsobí takové pnutí, že to praskne.

Oprava kovaných kol a elox

9.11.2012 v 08:47 | Nahoru | #69
Jen k tomu rozhodování - podvozek, nebo raději kola
Rozhodně kola, rotující hmota má obrovský vliv na jízdní vlastnosti.
Když jsem nasadil na SV kola Marchesini Mg,je to jiná motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

7.1.2014 v 13:27 | Nahoru | #70
nevite nekdo vahu techto kol?

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

7.1.2014 v 13:45 | Nahoru | #71
honzi66> přední 3,5 kg s ložiskama a bez kotoučů, zadní 5,1 kg s ložiskama a gumama v unašeči a bez kotouče.

Naposledy editováno 07.01.2014 13:45:34

Oprava kovaných kol a elox

7.1.2014 v 14:48 | Nahoru | #72
dekuji pane

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 15:17 | Nahoru | #73
jde o to jaký přesně
tady si dovolím citovat kolegu Fizzera

- Brembo pětipaprsky: 4,2/6,7kg

OZ: (všecky vypadaj napohled stejně )
- mille r 3,4/5,2
- tuono oz a některý mille 1000rr 4,9/7,5
- tuono factory 3,59/5,37
- mille factory 3,4/5,0 (kovaný)
- nera 3,1/4,3 (horčík)
- mille SP 2,3/3,6 (hořčík)

Ale nevím jak je to přesný bo dle téhle tabulky bych měl mít na factory kovaný, já mám ale hořčík kovaný. A nevím jestli to tak má být a nebo tam ty kola někdo dal pak..

Naposledy editováno 10.01.2014 15:20:09

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 15:28 | Nahoru | #74
Jindrej> horcikovy kola jsou jen cervemy. Zadne jine neexistuji od OZ

Jinak kovany kola OEM aprilia RSV4 vazi 2,95 predek a 4,25 zadek

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 15:33 | Nahoru | #75
Já mám na nich ale forged magnesium vyfrézováno....
Což nepletu li se znamená kovaný hořčík.
Tak jak kurva

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 15:49 | Nahoru | #76

Jindrej píše: Já mám na nich ale forged magnesium vyfrézováno....
Což nepletu li se znamená kovaný hořčík.
Tak jak kurva



Tak bacha at je nemas oprejskane, jinak mas zadelano na problem

Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 16:13 | Nahoru | #77
Mám tomu rozumět tak, že už si děláš nároky i na moje kola nebo jak to mám chápat?
Radši mi řekni, co je to teda za kola, docela by mě to zajímalo.

Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 16:31 | Nahoru | #78
Horcikova kola jsou znama tim, ze starnou, pokud mas na nich odreniny, tak o to hure...

Zivotnost snad do deseti let? Uz nevim kde mam ten clanek...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 16:35 | Nahoru | #79
Vloni jsem je dal do nového laku. Zatím se ale nedrolí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:06 | Nahoru | #80
Jindrej> hoď jsem fotku toho "forged magnesium"

jinak ty hmotnosti OZ kol, kde píšeš "některé tuono, některé mille" atd., to je podle mě furt jedno a to samé, sbírka dat zvážených kol z různých fór, jen s tím rozdílem, že někdo to zvážil s ložiskama, někdo bez, někdo s ventilkama a šroubama na kotouč, někdo na váze s rozsahem 1-10kg, někdo na klasické "lidské" váze s rozsahem 1-130kg a pak to prostě pár deka hází... vesměs mají všecky +-3,5kg předek a +-5,2 zadek.

Dále nevím sice na jak moc přesno se ty OZ kola kovou, ale kdysi jsem dělal ve firmě na výrobu železničních kol a dvojkolí a v těch kolech byl rozdíl třeba i 3kg na průměru 920mm a hmotnosti okolo 320kg, a to byly rozměrově na desetiny a stovky stejné. Takže i ty OZ kola z jednoho výrobního pásu nebudou mít naprosto stejnou váhu.

Jinak pár rozdílů v ročnících je... OZ ze staré Mille 2000 vypadaly dost jinak, než ty novější, ale aby firma OZ dělala pro každý typ RSVéčka či tuona kola různých hmotností, mi přijde jako blbost

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:11 | Nahoru | #81

dakarista píše: kdyz uz se tu resi ty kovany kola na RSV (Tuono)... Je to dobra investice nebo radsi podvozek Ohlins


Když už, tak komplet, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:18 | Nahoru | #82
Mileek> jak jsem psal, cituji fizzera. Nevím odkud tyhle informace má, to by nám musel sdělit ob sám, pokud si to pamatuje.
Fotku udělám, až budu u stroje. Ale to vyfrézovaný z boku na ráfcích z jedné strany.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:21 | Nahoru | #83
Jindrej> Jak ta oprava dopadla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:28 | Nahoru | #84
BlackSabbath> ten člověk by si ty ruce měl nechat pozlatit. Poslal jsem mu totální humus a vrátily se mi kola jak nový. Odjel jsem na tom skoro sezónu a žádnej problém nenastal, všechno ok.
Takže velká spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:40 | Nahoru | #85
Jindrej> Tak to je super... Máš napsat i výsledek, když založíš téma Určitě se to bude někomu hodit a v tomto státě najít někoho, kdo něco umí, dělá to dobře a poctivě, tak to není jednoduchá věc... Jak jsi vyřešil povrchovou úpravu? Je nějak poznat oprava při jízdě, že byla narušena ta struktura?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 18:58 | Nahoru | #86
BlackSabbath> původně jsem tam chtěl dát zase elox ale v tý galvanovně nebyli schopni sundat ten původní elox. Takže jsem to vzal k známým do auto lakovny a udělal se normální lak. Bohužel jsem chtěl zachovat původní hrubou strukturu, což se povedlo ale dost blbě se z toho teď čistí bordel.
Jinak ke kvalitě opravy - kola se ani nevyvažovala a nic nevibruje ani v malých rychlostech ani ve 270 kmh....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 19:00 | Nahoru | #87
Jindrej> Tak to je pěkné...

Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 19:16 | Nahoru | #88
kdysi jsem viděl na ty hmotnosti kol aprilek pěknou tabulku, ale nějak už jí nemůžu najít, jen toto, což má nějakou vypovídací hodnotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

10.1.2014 v 20:59 | Nahoru | #89
BlackSabbath> Zdar, ty Jindrejovy kolesa jsem viděl před opravou a v tý opravně ráfků se museli na tom zadním sakra vyřádit, když jsem je pak viděl po opravě a laku hrubým zrnem tak jsem fakt nevěřil, že jsou to ty samý kola... Dobře odvedená práce

Naposledy editováno 10.01.2014 20:59:49

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

11.1.2014 v 00:24 | Nahoru | #90
dewwil> Dobré vědět...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... Michal.R6 4 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... Mates92 12 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex
Aprilia RSV nestabilni volnobeh Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1... krusi 9 24.2.2020 v 18:09 Sculptor
Brzdovy trmen predni Aprilia rsv 10... Aprilia RSV 1000 Factory krusi 5 10.12.2019 v 21:19 Ti_rex

TOPlist