1. Docela casto se mi stava ze v zatacce mam uplne narovnanou vnitrni ruku. Pravdepodobne to vychazi z toho ze pred najezdem jsem zapreny kuli brzdeni. Mam pocit ze je to hodne spatne, pac riditka/predni kolo jde do zatacky natvrdo, resp na ne tlacim velkou vahou. Tusi nekdo jak se toho zbavit? Vetsinou si to uvedomim az v dane zakrute.
2. Jak resite predbihani v tahlych zatackach? Jako priklad kde jsem si uvedomil ze je problem je viceprouda silnice, kdy v pomalejsim pruhu jede auto, ja ho chci predjet v levem, ale samozrejme kdyz za to vemu tak se motorka zacne narovnavat a zrovna moc se ji zatacet nechce. Jak na to? Je to jen o tom ji proste silou pokladat zpet do zakruty?
3. Snazim se projizdet zakruty tak, ze si do nich vic najedu, a pak odbocim coz ma za nasledek ze nejsem tak siroky na vyjezdu atd. vid. literatura. Delam to tradicne tak ze zatlacim kolenem na nadrz a zaroven na riditka. Po takovehle domluve si motorka lehne docela ochotne, nekdy na muj vkus az moc rychle. Co me zajima je to, ze diky tomuhle stylu mam pocitove dojem ze motorku vystavuju narazove docela velkym bocnim silam pri vjezdu do zakruty (navic treba jeste pri trailbrakingu) Je tohle vhodne za vsech podminek? Nebo v pripade treba mokre silnice je lepsi vjet do zakruty mene z ostra i za cenu sirsiho vyjezdu. (samozrejme ze za mokra nepocitam ze ji projedu stejne rychle) Ktery styl je lepsi z hlediska ze motorka mi da spis vedet ze jsem na hranici. (ono v realu by to mohlo byt tak ze motorku vystavim uplne stejnym maximalnim bocnim silam, jen jednou je to na vjezdu a podruhe na vyjezdu)
Prosim aby do diskuze neprispivali jedinci kteri dokazuji svou verzi jenom upornym tvrzenim
dik
Uzavřeno 15.12.2011 v 15:52 uživatelem dizzi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Stev píše: dizzi> teď jsem si uvědomil že asi nebudeš mít moc najeto jestli je fazer první motorka, no chce to praxi a neposlouchat řeči kolik se kde dá jet jako třeba ode mě, hodně to urychlí návštěva okruhu
3800km a jednou sosnova
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Bart.B24 píše: dizzi> To neni tak špatný Tohle stihnout za tři měsíce
Hehe dik, chtel sem pokorit 4k ale podelal sem to tim ze jsem neporidil vcas spravne rukavice do tohohle pocasi. I kdyz, v patek mam jeste pul dne dovolene..
3 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...
já na to koukal,kroutil hlavou nad bajkerama, co projedou zatáčku a nalistujou v knížce kapitolu, prodiskutujou, co bylo špatně......ééé??? co se kurva změnilo od dob, co jsem začínal?
opravdu skvělí jezdci z mého okolí šli obyčejně postupnou cestou od fichtla až na raketu a věřte, že v tý době (cca 15 let zpátky) ani žádný návody nebyly...
jezdit, jezdit a na větší lézt až po zvládnutí menší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Na nejakou uroven jezdeckych schopnosti se muzes dostat bud tak ze budes jezdit 10 let, stale zkouset pokus omyl a po 10 letech to trefis a si kral. Nebo to vyzkouset, precist si jak by se to melo delat (a proc to tak je) vyzkouset to a zjistit ze to trefis a umis po 2 letech.
Jaky je rozdil? Ze 8 let nekdo bude jezdit bezpecneji nez ty. Zapocitej k tomu stale houstnouci provoz. A co ja vim treba drazsi benzin.
Nikdo nikomu nic nenuti, kdyz jsou lidi dost chytri a sikovni ze to zvladnou sami (nebo si to mysli) at to delaji.
Ted je zima tak cteme teorii. Az se otepli tak pujdem pilovat
Naposledy editováno 15.12.2011 11:46:23
callowsick píše:
jezdit, jezdit a na větší lézt až po zvládnutí menší.
Právě tohle zrovna moc neplatí, protože každá motorka se chová trochu jinak a tomu je třeba přizpůsobit styl jízdy. Já jsem se po koupi velké motorky musel odnaučit zlozvyky ze skůtra.
2 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...
s tím nepohne ani Keith.
ad velká/malá - znám pár případů,kteří si vydělali a koupili velkou,silnou mášu. ok, po měsíci na ní byli schopni tak nějak zvládnutě jet a na rovině dát kotel. ale jinak si s sebou táhli dvě-tři sezóny handicap "trvalýho začátečníka",protože na silný si prostě některý věci netroufnou zkusit - což by právě na slabší bylo snazší.
jako sedět na Firebladu a pak teprve si číst o tom,že s plynem se musí plynule mi přijde nemocný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
callowsick píše: ale to hlavní je,že zkušenost je nepřenosná.
Kam to stale tlacis? Mas pocit ze tu lidi mluvi o tom ze literatura je vsespasna? Nebo si typ cloveka co skoci v zoo k lednim medvedum pac zatim nema zkusenost s tim ze by byli nebezpecni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Medvědí příklad není úplně ono.
ale ok, asi nechcete slyšet,že dovednost se musí poctivě vyjezdit.
tak se mějte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Na obliceji jsem mel ledovou masku, kdyz jsem prijel do cile.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
callowsick píše: dizzi> nikam to netlačím,dávám sem svý zkušenosti.
Medvědí příklad není úplně ono.
ale ok, asi nechcete slyšet,že dovednost se musí poctivě vyjezdit.
tak se mějte
Keith ma hlavne skolu California Superbike School. Kde proberou tu teorii. A nasledne ji procvicujou. A vetsina studentu tam za par dni o hodne poskoci. A nemusej jezdit x let sami. Aby se stali pokrocilymi. U nas je to s tou skolou horsi. Nejlepsi si je asi zaplatit si neco kde budete treba jen tri na instruktora. A ne nejakej dav.
Mozna nechcete slyset. Ze nekdo se veci na ktere jste prichazeli 15 let muze naucit treba za 5.
Naposledy editováno 15.12.2011 12:53:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
...já??..já nechci slyšet nic...já když se chci něco naučit, tak teorii neodsuzuji,ale snažím se ji ihned přévést do praxe...a vyzkoušet...a pořád se člověk musí učit a musí být "pokorný" a sebekritický...aspoň tedy u jízdy na motorce,lyžích a obecně ve sportu!
...a další věc je,co jsem si tady přečetl a dočetl,že z toho si můžeš vybrat de facto vše a přítom skoro nic..tzn. ,že můžeš být silně pomýlený a spíše ti to uškodí!
...ale možná jsi větší teoretik než praktik,tak ti to třeba pomůže...teda do té doby než sedneš na moto!
...ale to je můj názor a netvrdím,že je správný a dokonalý!..prostě si to myslím!..dle mě je základ jezdit a potom konzultovat a poučit se a zdokonalit se během ježdění!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
mira xj píše: Nadruhou stranu mě baví když jedu s někým a chlubí se jak má gumu sjetou až na hranu a sedí na tom jak pytel brambor. Marně pak vysvětluješ,že kdyby vysedával ,tak většinu zatáček projede stejně rychle s podstatně menším náklonem motorky a tím hrozícím uklouznutím zadní pneu. Na to ale taky bacha,páš pokud seš vysednutej a ta guma ti ujede,tak než se vzpamatuješ tak ležíš.
Mas pravdu ze to je marny protoze je to blbost. Pokud pojedeu dva jezdci v zatacce stejnou rychloosti pricemz jeden jak ptel na hranu pneu (ne pres) a ten druhy bude vysedavat a v naklonu bude mit rezervu uhel a velikost vyslednice tecne a gravitacni sily stejne jako riziko uklouznuti pneu budou totozne.
Naposledy editováno 15.12.2011 14:12:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
Naposledy editováno 15.12.2011 14:21:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
thor2010 píše: Bart.B24> by měl hlavně jezdit a studovat svou jízdu
Vzhledem k tomu co jsem napsal v prvnim prispevku se nad timhle da jen pousmat
dizzi píše: Vzhledem k tomu co jsem napsal v prvnim prispevku se nad timhle da jen pousmat
..už tě nebudu rušit v "hltání" teorie..jen ještě jedna připomínka..díky ABS a tomu "spojleru", co máš vzadu,až ho naplníš,tak téměř všechny teorie se mění!..ale to je jedno,ty máš svůj úsudek,a asi těžko budeš něco měnit nebo ustupovat!...přeji šťastné km a dobrou "četbu"! ..jo,a bacha na boční síly při výjezdu,ty jsou horší než na vjezdu,ale pouze s ohledem na na tu "hranici" za předpokladu "loketního" úhlu 102 st.,ale to ti dá motorka vědět..když ne "osobně" tak "písemně"!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vylepseni jizdniho stylu...
1 reakcí na tento příspěvek Vylepseni jizdniho stylu...
Ovsem po poctivem treninku se prechazi k pravidlu: "Mit to tak trochu v pyci!
Nejdulezitejsi faktor je psychicka pohoda za riditky (je o ni i vydana knizka, jen ted nevim zda i v cr). Jezdec musi byt v totalni pohode i kdyz se vam zrovna ta zatacka zavre jinak, nez jste si sami predstavovali. Jak clovek neni v klidu (nema to v pyci), nemuze nic z toho, co jste tu nekde i spravne popsali (volny ruce a to za vsech okolnostich, kontra, tahat rameno k zemi, pridat plyn....) fungovat!
Samozrejme dale plati, ze musis mit v hlave pripraveny dalsi kroky, ktere te teprve v prujezdu / pri uhybnem manevru cekaji... Counter-steering, body-steering, ale hlavne brain-steering!
Vse prijde s poctivou praxi...
GL!