globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autorizovaný servis v záruční době
7.12.2011 v 11:45
Když si koupím nový motocykl, tak mám jako majitel nějakou povinnost dodržovat výrobcem předepsané servisní úkony dle manuálu.
Jinak by zřejmě případná reklamace nemusela být úspěšná, pokud to dobře chápu.
Ale co když je to naopak?
S Guzzi mám najeto 50tis.km, serviska řádně vyplněná, vždy jsem byl během servisu u moto a viděl co vše se dělá a nedělá.
Bohužel jsem spoléhal na to, že servis ví lépe než já co a kdy má měnit, seřídít, udělat a nekontroloval je.
Pak jsem jednou z nudy koukal do manuálu a zjistil, že v př. vidlici měl být měněný olej a to několikrát.
Vzhledem k tomu že se tak zatim nestalo ani jednou, zajimalo by mě, jak situaci řešit.
Předpokládám nebo spíš doufám že vidlice toto zanedbání přežila bez úhony, ale jak to zjistit?
Nechci se na nikom nijak hojit, ale na druhou stranu mě to sere, že tam člověk nechá nemalý peníz za novou moto, další prachy za doplňky a servis a nejsou schopný udělat takový jednoduchý úkon.
Navíc jsem letos trefil vyfrézovaný schod na silnici, mám lehce cvaklý ráfek a říkám si že by to třeba dopadlo jinak kdyby tam nebyl 4 roky starý olej.
Ale chápu že jakékoli nároky na cokoliv by musely proběhnout přes soudní znalce a to asi nemá smysl.
Jen bych rád věděl jaké povinnosti má prodejce a servis a zda se jako zákazník mohu při pochybení servisu nějak teoreticky bránit.
Dík za názory.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 08:37 | Nahoru | #61
DusanHaya> Nedovedu si představit,že bych vyměnil zákaznikovi jen 2l oleje a 2 tam nechal.Toto je prasárna a jsem rád,že se toto u nás nedělá.Zkušenosti mám právě že přesně opačné,že ten Pepa Z Horní Dolní to udělá přesně tak.Kolikrát dojede zákazník a co dokáže zbastlit "neautorizovaný mechanik",tak z toho by člověk
Ale zákazník k němu pojede opět,protože je to o penězích.Ty jsou až na prvním místě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 08:39 | Nahoru | #62
mizzio> krasné přirovnání.
Jen podotknu že jídlo nestojí čtvrt mega a i kdyby mi tam někdo něco, tak to nezjistím.
Nebo se max.poseru, což už se mi taky stalo a reklamovat jsem to nešel.
Můžu vědět kolik auto (moto) mechaniků při výkonu svého povolání zahynulo nebo utrpělo úraz?
Když budu jako zákazník stát 2 m od auta abych viděl že ten olej opravdu měníte, co se mi může stát?
Tohle jsou podle mě alibistické kecy.
Ale nevim no, třeba je autodilna rizikovější pracoviště než jsem si myslel.

Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 10:20 | Nahoru | #63
Přidám taky trochu do mlýna. Mám taky servis na motorky,pár kamarádů co koupily nové mašiny jezdí na garančky ke mně,na B-Kingu se dokonce dělal i vyvažovák na záruku a vše bylo proplaceno,možná to bude jen tím že mám dobré vztahy s okolními značkovími prodejci. Nevím těžko říct. Jinak jsem z těch co se snaží dělat práci poctivě a proto nemám rád když mi někdo stojí za zády.On se člověk zakecá,něco se opomene a může být malér. Jinak když něco měním či provádím opravu,vše si nafotím a tím sem krytý,když by měl někdo námitky. Kolikrát se mi už vyplatilo si uděla někde nenápadně svoje značky a když to člověk přišel reklamovat jsem hned poznal,že už v tom byl nějaký vrtal.

Omlouvám se za pravopis

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 10:38 | Nahoru | #64

mizzio píše: DusanHaya> Nedovedu si představit,že bych vyměnil zákaznikovi jen 2l oleje a 2 tam nechal.Toto je prasárna a jsem rád,že se toto u nás nedělá.Zkušenosti mám právě že přesně opačné,že ten Pepa Z Horní Dolní to udělá přesně tak.Kolikrát dojede zákazník a co dokáže zbastlit "neautorizovaný mechanik",tak z toho by člověk
Ale zákazník k němu pojede opět,protože je to o penězích.Ty jsou až na prvním místě



aniz bych se Te chtel dotknout... pises nesmysly. anonimita autorizovaneho servisu je vec velice vsemocna. proc myslis, ze se delaji namatkove prohlidky u mechaniku a pod? kde se na aukcich bere takove mnozstvi originalnich dilu? mohl bych uvest hodne prikladu, ale skoda slov. kdyz delas sam na sebe v malem servisu, sakra moc si promyslis, jestli budes delat nejake prasarny, minimalne proto, ze jsi na zakaznikovi zavisly. v autorizaku ti to je putna. zjednodusene receno. je to proste primarne o lidech. o penezich je to i proto, ze v mensim servisu neplatis padesat sekretarek, dvacet prijimacich techniku, pet podavacek kafe, haly jako krava, geometrie za pul milionu a pod. to je cele.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 12:10 | Nahoru | #65

DusanHaya píše: Poggy> samo máš pravdu,ale!
pokud tak moc autorizáky stojí o monopol /což nelze/ a snaží se všemožně výrobce-prodejce-servis apelovat na klienta a ohánět se zárukou /případně ztrátou záruky na vůz-motku/ ,at již na opravu,zárukou kvality dílů i odvedené práce,pak nechápu proč by byl problém vymezit bezpečný prostor pro zákazníka /a o penězích to nebude/ ,potažmo to např.použít jako reklamu pro servis.Rozhodně,když něco platím,což v případě servisu není málo,bych uvítal možnost mít své úspory na 2/4kolech na očích.
Pak se již nebude moct např.stát,že výměna oleje probíhá stylem 2litry nový + 2litry stávající starý,atd.atd. A věř,že to je jen část...jak nás někteří páni servismeni v autorizáku okrádají,to ti Pepa z Horní/Dolní udělá jednou a skončil s podnikáním


Já sice chápu. Jenže dílna je rizikové pracoviště a na něm náš mít školení jak se chovat. Přítomnost chemikálií atd. Karosárna je zas rizikové pracoviště z důvodu hluku. Lakovna je zas pracoviště s vysokým rizikem exploze. Tam dokonce nesmí být vytápěná přímo nějakou saharou (kotel apod., prostě nesmí tam vzniknout jiskra). Představ si, že si zákazník na dílně začne kouřit a dojde k požáru. Kdo to bude platit? Další kapitola dílenské vybavení. Mechanik je za jeho vybavení odpovědný. Co kdyby si třeba zákazník nešťastnou náhodou shodil ze stojanu diagnostiku za 300 tisíc.
Jako nemám jako mechanik problém, když by byl balkón nebo sklo přes přijímací místnost. Stejně to majitele po 20ti minutách stání přestane bavit. Ale za zády na dílně ho taky nechci. Nejen, že je to zakázané, ale v případě úrazu to odskáču já. To s tím olejem jsem sice slyšel, ale nepřijde mi to moc možné. Kontroluje se množství oleje přijatého (nového) a množství co jde na likvidaci (použitého). To musí sedět. Tedy s nějakou malou odchylkou.

Naposledy editováno 10.12.2011 14:35:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 12:28 | Nahoru | #66

mizzio píše: DusanHaya> Nedovedu si představit,že bych vyměnil zákaznikovi jen 2l oleje a 2 tam nechal.Toto je prasárna a jsem rád,že se toto u nás nedělá.Zkušenosti mám právě že přesně opačné,že ten Pepa Z Horní Dolní to udělá přesně tak.Kolikrát dojede zákazník a co dokáže zbastlit "neautorizovaný mechanik",tak z toho by člověk
Ale zákazník k němu pojede opět,protože je to o penězích.Ty jsou až na prvním místě



chudák ten můj Pepa z Horní Dolní

opomněl jsi ale, že ten si zákazníků váží, nebývá nevrlý, snaží se komunikovat pokud narazí na nějaký nečekaný problém, snaží se vše řešit pro dobro zákazníka, neměl by se tolik vymlouvat a víš proč?
protože zákazníky potřebuje a váží si jich, jinak by šel rychle do kopru

jasně že se najdou i fušeři, sám znám jednoho ke kterýmu bych nedal ani skládací kolo, vím zcela přesně že, vůbec neřeší třeba stoupání závitu atd., prase na entou, ale ví se to a balancuje na hraně přežití

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 14:38 | Nahoru | #67
Dominik-Duka> amen...

3 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 15:54 | Nahoru | #68
Vidím,že jsem tady jak beránek na odstřel.Tak to zkusím dát zas na příkladu.Zákazník je ,sorry že to napíšu,ale trošku hloupí.Pořád si myslí,jak je autorizovaný servis drahý.Ale kolikrát je to pravý opak.
Dojel zálazník,že si nechal vyměnit topení v autě.Jen tak ze zvědavosti se ptal,kolik by to stál u nás ve značkovém servise.A pán se nestačil divit,když sem mu řekl,že norma na výměnu je 8 hodin po 550 Kč/h.Jak polkl,tak mi sdělil,že u Vašeho Franty z Horní Dolní má sice hodinovou sazbu 350 Kč,ale ten mu naúčtoval 15 hodin.Takže u Nás by dal za práci 4400 Kč a v neautorizovaném servise dal 5250 .A stačilo jen zvednout sluchátko a zeptat se za kolik to vyměníme.
A pro ty co to pořád řeší.Autorizovaný servis se musí držet norem výrobce.Takže nemůžem si upravovat normy podle toho,jak se kdo vyspí,v jakém stavu dojde a hlavně jak semu chce pracovat .
I když zaplatíte větší hodinovou sazbu,tak máte jistotu,že mechanik je na tuto práci proškolen.U soukromníka kolikrát býváte jako takový trenažer vy a Vaše auto.
Ale to je na každém,kam si zajede,
Jen mne fakt štve,jak slýchám,že do autorizovaného servusu ,bych vůz nikdy nedal:Že jsou tam zloději a neví co za tu práci by si řekli.

Naposledy editováno 10.12.2011 15:54:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:00 | Nahoru | #69

mizzio píše: Vidím,že jsem tady jak beránek na odstřel.Tak to zkusím dát zas na příkladu.Zákazník je ,sorry že to napíšu,ale trošku hloupí.Pořád si myslí,jak je autorizovaný servis drahý.Ale kolikrát je to pravý opak.
Dojel zálazník,že si nechal vyměnit topení v autě.Jen tak ze zvědavosti se ptal,kolik by to stál u nás ve značkovém servise.A pán se nestačil divit,když sem mu řekl,že norma na výměnu je 8 hodin po 550 Kč/h.Jak polkl,tak mi sdělil,že u Vašeho Franty z Horní Dolní má sice hodinovou sazbu 350 Kč,ale ten mu naúčtoval 15 hodin.Takže u Nás by dal za práci 4400 Kč a v neautorizovaném servise dal 5250 .A stačilo jen zvednout sluchátko a zeptat se za kolik to vyměníme.
A pro ty co to pořád řeší.Autorizovaný servis se musí držet norem výrobce.Takže nemůžem si upravovat normy podle toho,jak se kdo vyspí,v jakém stavu dojde a hlavně jak semu chce pracovat .
I když zaplatíte větší hodinovou sazbu,tak máte jistotu,že mechanik je na tuto práci proškolen.U soukromníka kolikrát býváte jako takový trenažer vy a Vaše auto.
Ale to je na každém,kam si zajede,
Jen mne fakt štve,jak slýchám,že do autorizovaného servusu ,bych vůz nikdy nedal:Že jsou tam zloději a neví co za tu práci by si řekli.



chceš prozradit tajemnství autorizovanej dealer vozů Ford se sídlem P-7, dříve polovina dílů pocházela z vesničky Kersko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:02 | Nahoru | #70
mizzio> prikladu bychom mohli davat oba asi opravdu prehrsel... v tom, co jsi napsal mas z casti pravdu. nekdy je to ve znackovem levnejsi diky tomu, ze vedi, jak a co presne udelat. ale znam mnoho pripadu, kdy si mechanici nauctovali ve znackovem servisu opravdu prehnane mnoho hodin navic na praci a zakaznik v klidu vesele plati :) nema smysl se tady "hadat", preju ti, at ti nadseni pro autorizovane servisy vydrzi cim to jen muze byt, ze na autorizaky 90% lidi nadava a to nevedi ani desetinu toho, jak to tam v mnoha pripadech chodi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:03 | Nahoru | #71

dva_hrnce píše: mizzio> krasné přirovnání.
Jen podotknu že jídlo nestojí čtvrt mega a i kdyby mi tam někdo něco, tak to nezjistím.
Nebo se max.poseru, což už se mi taky stalo a reklamovat jsem to nešel.
Můžu vědět kolik auto (moto) mechaniků při výkonu svého povolání zahynulo nebo utrpělo úraz?
Když budu jako zákazník stát 2 m od auta abych viděl že ten olej opravdu měníte, co se mi může stát?
Tohle jsou podle mě alibistické kecy.
Ale nevim no, třeba je autodilna rizikovější pracoviště než jsem si myslel.



Já se nebavím o jídle za čtvrt mega,ale o prohlídce auta.To je cca 4500 a to v dnešní době nejsou velké peníze.Asi tak 5 věčeří v normální restauraci pro dva
Fakt neznám žadného mechanika,co zahynul,ale přivolávat bych to nechtěl.Ale spíš jde o to,že každý chce při práci nebyt vyrušován,aby se mohl soustředit na praci.Ale jak je známo,tak pokud někdo stojí vedle mechanika,který dělá na jeho autě,tak se neustále vyptává co a jak se dělá,jestli je tato koroze ramene normální atd atd.A věř,že i s tímto sem se potkal.
Jen mne mrzí,že bydlíš tak daleko,Klidně bych ti navrhl,ať na týden dojedeša sedneš si tam vedle mne.To teprve bys kukal co zákazníci dovedou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:05 | Nahoru | #72
Dominik-Duka> No jo pražáci.To nesrovnávej s nama moravákama

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:06 | Nahoru | #73

mizzio píše: Dominik-Duka> No jo pražáci.To nesrovnávej s nama moravákama



vás je v Práglu už polovina

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:07 | Nahoru | #74

Dominik-Duka píše: vás je v Práglu už polovina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:08 | Nahoru | #75
Eso_Rimmer> JJ.Hádat se tady snad nehádáme .Nebo snad jo? .Jasně.Každý to zná z jiné strany.
Ale vždy je to jen a jen o lidech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:09 | Nahoru | #76

Dominik-Duka píše: vás je v Práglu už polovina



Nj.Kolaboranti

1 reakcí na tento příspěvek Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:09 | Nahoru | #77
mizzio> mě zase štve, že autorizovaný servis pochybil a z toho co jsem tu zatim vyčetl se děje jen to, že mám vlastně smůlu protože jsem si to měl pohlídat.
Uvidím co mi nabídnou až tam na jaře dojedu, třeba budu příjemně překvapený. Ale že z té vidlice vyteče asi pěkná sračka plná kovových částic a že ta vidle dostala zabrat víc než musela, to je asi jasné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:11 | Nahoru | #78

mizzio píše: Eso_Rimmer> JJ.Hádat se tady snad nehádáme .Nebo snad jo? .Jasně.Každý to zná z jiné strany.
Ale vždy je to jen a jen o lidech.



nehadame jen pro upresneni... znam to, myslim, ze vsech stran. delal jsem jak v autorizaku, tak v klasickem mensim servisu a skoncil ve vlastnim. a samozrejme mam info od kluku, co v autorizakach delaji a taky u me casto konci auta pote, co zakaznici se znackacem skoncili. ale souhlasim s tim, ze kolikrat to zprasi i ten Fanda z Hornidolni.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:12 | Nahoru | #79

mizzio píše: Nj.Kolaboranti



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:12 | Nahoru | #80

dva_hrnce píše: mizzio> mě zase štve, že autorizovaný servis pochybil a z toho co jsem tu zatim vyčetl se děje jen to, že mám vlastně smůlu protože jsem si to měl pohlídat.
Uvidím co mi nabídnou až tam na jaře dojedu, třeba budu příjemně překvapený. Ale že z té vidlice vyteče asi pěkná sračka plná kovových částic a že ta vidle dostala zabrat víc než musela, to je asi jasné.



Psal jsem,že servis skutečně pochybil.Ale taky,že v tuto dobu si musí člověk všechno hlídat.Taková je doba a lepší už to nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:14 | Nahoru | #81
mizzio> ale bude... az najde servis, kde si kazdeho slusneho zakaznika budou vazit. a o tom to je

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:15 | Nahoru | #82
Eso_Rimmer>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:16 | Nahoru | #83

Eso_Rimmer píše: mizzio> ale bude... az najde servis, kde si kazdeho slusneho zakaznika budou vazit. a o tom to je



V tuto dobu a šlušný člověk a zákazník? .Ale jo.Pár se jich najde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:19 | Nahoru | #84

mizzio píše: V tuto dobu a šlušný člověk a zákazník? .Ale jo.Pár se jich najde



bohuzel, slusny zakaznik a slusny mechanik neni rozhodne vec, ktera se najde na kazdem rohu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:21 | Nahoru | #85

mizzio píše: Já se nebavím o jídle za čtvrt mega,ale o prohlídce auta.To je cca 4500 a to v dnešní době nejsou velké peníze.Asi tak 5 věčeří v normální restauraci pro dva
Fakt neznám žadného mechanika,co zahynul,ale přivolávat bych to nechtěl.Ale spíš jde o to,že každý chce při práci nebyt vyrušován,aby se mohl soustředit na praci.Ale jak je známo,tak pokud někdo stojí vedle mechanika,který dělá na jeho autě,tak se neustále vyptává co a jak se dělá,jestli je tato koroze ramene normální atd atd.A věř,že i s tímto sem se potkal.
Jen mne mrzí,že bydlíš tak daleko,Klidně bych ti navrhl,ať na týden dojedeša sedneš si tam vedle mne.To teprve bys kukal co zákazníci dovedou


Čtvrt mega byla pořizovací cena motorky a vim že to bylo poprvé a naposled v životě co jsem toto udělal, pokud nevyhraju sportku. A čekal jsem trochu jiný přístup prodejce a servisu v jednom.
Se zbytkem souhlasím, vím že to s lidma není lehké. A tím že jsem mohl být pokaždé u moto, tak jsem mimo jiné viděl, že mechanik do toho zvedá telefony a řeší spoustu věcí okolo a to fakt není ideální.
Dvakrát se mi stalo že jsem dojel dom a zjistil že mám hadici na olej jen nasazenou a matka se tam volně pohybuje.
Umístění přímo pred zadním kolem, ani jsem nedomýšlel ten tanec kdyby cestou vypadla.
Mám to i vyfocené.
Takže to rozptylování mechanika není dobré, to určitě ne.
Taky se nechci hádat a nemyslim to blbě, navíc jsme odbočili od mého původního dotazu jak teď postupovat a jaká jsou moje práva.
Nebo mi opravdu řeknou že jsem si měl přečíst manuál a říct mechanikovi co má dělat?
S tímhle se pořád nějak nemohu smířit už z principu

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:21 | Nahoru | #86

Eso_Rimmer píše: bohuzel, slusny zakaznik a slusny mechanik neni rozhodne vec, ktera se najde na kazdem rohu...



11-té přikázání

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:22 | Nahoru | #87
dva_hrnce> jednoducha rada... na takovy servis se vykasli a usilovne hledej jinej.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:25 | Nahoru | #88

Eso_Rimmer píše: dva_hrnce> jednoducha rada... na takovy servis se vykasli a usilovne hledej jinej.



Tak to navrhuji taky.Pokud udělá dvakrát stejnou chybu tak to není o servise,ale konkrétně o mechanikovi.A nejhorší na tom je,že tento mechanik udělá špatné jméno servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 16:30 | Nahoru | #89

Eso_Rimmer píše: dva_hrnce> jednoducha rada... na takovy servis se vykasli a usilovne hledej jinej.


Už mám nalezeno :)
Pojedu tam na jaře naposledy dořešit jednu reklamaci a tuhle záležitost.
Navíc ten mechanik uz tam není, takže bych jim teoreticky mohl dát ještě šanci, ale popravdě už nemám moc chuť.

(reakce na) Autorizovaný servis v záruční době

10.12.2011 v 21:50 | Nahoru | #90
mizzio
poggy
-máte každý samozřejmě v lecčem pravdu i zkušenosti,ovšem já z pohledu zákazníka také.Pravdou je a bude,že je to jen a pouze o lidech.Dělám nábytek a při montáži,občas i výrobě mám za prdelí zákazníka a nemám s tím problém,ikdyž ty otázky občas nemluvě o riziku

550,- v autorizáku bych si nechal líbit ale za 1100,-/hod očekávám opravdu profesionalitu a nezajímá mne-cituji "no tak se stalo pane,mistr tesař se také občas utne" !!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 13 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 1.6.2024 v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 31.5.2024 v 13:29 ignácio
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_


TOPlist