globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrácení se po nehodě zpět do sedla
12.10.2011 v 16:54
Zdravím.
14 dní zpátky jsem měl nehodu na motorce, v zatáčce byl zřejmě nějaký bordel a ustřelilo mi na něm zadní kolo, já i motorka jsme skončili ve svodidlech, já jsem z toho vyvázl naštěstí ''jenom'' se zlomenou stehenní kostí ( mohlo to být o hodně horší, toho jsem si vědom ) a motorka dopadla taky celkem dobře.
Teď už mě ale začínám řešit otázku, jestli budu stále jezdit nebo jestli se na to vykašlu. Když si teď totiž vzpomenu na motorku, vrátí se mi celá nehoda, zlomená noha, pobyt v nemocnici atd. a mám jisté obavy, že už na motorku prostě nebudu moct sednout kvůli palici. Jestli třeba nebudu mít strach v každé zatáčce jestli se mi to nestane znovu atp.
Proto bych se chtěl zeptat vás, co už jste bourali, jaký ste potom měli pocity a co vám případně pomohlo vrátit se zpět do sedla.

Předem díky za vaše názory a zkušenosti,

Anti
Anketa: Vrátili jste se po nehodě zpět do sedla?
Ano
97%
224
Ne

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 12:18 | Nahoru | #61
Antii: Podle toho, co píšeš, to bude v pohodě.

Naposledy editováno 13.10.2011 12:20:22

2 reakcí na tento příspěvek Vrácení se po nehodě zpět do sedla

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 12:56 | Nahoru | #62

13.10.2011 v 13:00 | Nahoru | #63
Verča01> máš můj obdiv a jsem hrozně rád, že jsi to takhle rozchodila

13.10.2011 v 13:06 | Nahoru | #64

Verča01 píše: srazilo mě auto před dvěma lety, když mi v zatáčce vjel do protisměru, byla jsem na tom celkem blbě, ale když už jsem byla po 8mi měsících relativně schopná jet, nechala jsem si ji vytáhnout z garáže a řekla si, že bud se rozjedu-budu jezdit dál nebo mi to chcípne a motorku prodám...rozjela jsem se a musím říct,že bych hrozně litovala nemít ji, protože letošní sezonu jsem si fakt užila

13.10.2011 v 13:38 | Nahoru | #65
PetrL3> Mungo je fazole, voe! Řežeš nožem fazole běžně ?... zamysli se nad sebou jestli něco neděláš blbě

13.10.2011 v 13:39 | Nahoru | #66
t_freedom> však psal že neví co řezal, tak na něj nebuď hned zlej

13.10.2011 v 13:43 | Nahoru | #67
Má recht, mungo sou ty výhonky v čínskejch a veganskejch restauracích. Kdo se v tom má vyznat. Nejsem zelinář.

Skvělá odpověď, děkuji! 13.10.2011 v 14:00 | Nahoru | #68

Antii píše: Kdybych neměl zlomenou nohu a nebyl o berlích, tak to taky udělám. Jenže takhle nemůžu a tak mě napadají takovýhle myšlenky.

Jinak já cítím že chci jezdit, začínám řešit věci okolo opravy motky, hader atp., jen mě napadají myšlenky jaký to bude až na to znova sednu. ;)

13.10.2011 v 14:47 | Nahoru | #69

Motorkář Pohodář píše: tak to omluva, pane Je to dobře, že to tak cítíš, ale uvidíš až se na ní posadíš a rozjedeš se. Já to měl stejný, v nemocnici lidi jenom kroutili hlavou a já se těšil, až budu doma a opravím moto ( to jsem ještě nevěděl, že není tak nějak co opravovat ) a nakonec mi kámoši dovezli moto, ať se projedu. Sedal jsem na to s respektem, ale těšil jsem a ono to bylo v pohodě. Od té doby mám motorky ještě radší, ale ruka na plynu trochu zvolnila

13.10.2011 v 14:55 | Nahoru | #70
Osobní zkušenost nemám, ale určitě se k ježdění vrať. Máš aspoň o zkušenost, i když nepříjemnou, navíc a tím pádem budeš jezdit opatrněji a dokážeš lépe předvídat.. Je to to samý, když ses jako malý učil chodit, taky jsi padal a přesto chodíš. Je to možná blbé přirovnání, ale něco na tom bude. Takže seber odvahu a běž si pomalu pojezdit, je jasné, že to nebude hned ončo, ale časem se to všechno zpraví a vrátí do normálu

13.10.2011 v 15:24 | Nahoru | #71
Ne že bych to někomu přál. Ne nadarmo se říká " existují dva druhy motorkářů... ti co bourali a ti na který to stále čeká (někteří si to krom jednou ještě zopáknou, jinejm už nebejvá dána šance) " ...

13.10.2011 v 15:40 | Nahoru | #72

t_freedom píše: kaquao> To se to kecá... ..jen počkej až si jednou natlučeš, to budeš koukat jak tě rychle opustěj entuziastický myšlenky a začneš přemejšlet chladněji...

A to tady mám být za pesimistu a říkat, jak je blbej že se vyboural a že bude mít dalších 10 let strach, který možná nepřejde ?

13.10.2011 v 15:41 | Nahoru | #73
kaquao> ...a byl tu někdo takový ?

13.10.2011 v 15:48 | Nahoru | #74

t_freedom píše: kaquao> ...a byl tu někdo takový ?

možná bych byla první

13.10.2011 v 16:15 | Nahoru | #75
Ostřejší pravá zatáčka a v ní trochu štěrku kteryho jsem si nevšimnul, ustřelilo mi zadní kolo a už jsem se valel na zemi. Asi za 2 roky jsem koupil silnější moto a jezdim dal ale vzdy kdyz vidim ostrejsi zatacku tak hledim na zem jestli tam neni nejakej štěrk bo nejakej bordel na kterym by mi to mohlo ustřelit. Od te doby nesnašim silničáře, pač na podzim je na silnici více štěrku jak ve štěrkovnách.

13.10.2011 v 16:26 | Nahoru | #76

13.10.2011 v 16:35 | Nahoru | #77
Já si zlomil obratel, klouzlo zadní kolo a dodnes nevím proč. Jen jsem sundal korzet a šup na Horneta. Všechno bylo cajk až do jara, kdy jsem začal zase klopit a v určitém úhlu náklonu mě prostě polilo horko. Táhlá zatáčka 200km/h pohoda, ostrej vracák, větší náklon v 80km/h a už mě polejvalo. Koupil jsem fároše a šup na okruh, druhou jízdu to ze mě spadlo totálně, náklon na "ucho" a pohoda. Motorka musí bavit, kdybych se na ní měl bát, tak na to nesednu!

E: jízdu si teď užívám daleko víc než předtím, a spadl ze mě téměř všechem strach a i krizové situace řeším s chladnou hlavou. Ale respekt jsem získal neuvěřitelný a daleko víc si všímám provozu a co se kolem mě děje. Takže mě ta havárka ve finále obrovsky pomohla a posunula v před.
Tobě držím palce!

Naposledy editováno 13.10.2011 16:41:03

13.10.2011 v 16:52 | Nahoru | #78

t_freedom píše: kaquao> jsem trochu šťoura...a ty seš příliš optimisticky motivující...až to z toho srší na všchny strany ...ale při zkoumání ty fotky v tvým avataru ti to odpustím

Hahá, prej trochu přece nebudem emouši ne A sakra, jak to jen udělat, aby mi všichni odpouštěli všechno podle fotky

13.10.2011 v 17:05 | Nahoru | #79
Vjelo mi do cesty auto. Když mi vyndali dráty z ramene a sundali ortézu, jel jsem na kontrolu na motce. S maximálním respektem, ale bylo to na kámošoj motorce a relativně v klidu. Svoji mášu jsem spravil, ale furt jsem měl dost blbej pocit, tak jsem ji prodal a koupil jinou. Teďkom už je to ňáký ten rok a je to naprosto v pohodě, akorát mám stálý respekt. Pořád slyším jak praskaj plasty klouzající po asfaltu a hvízdaj gumy kamilonu co sem předjížděl....brrr

13.10.2011 v 17:10 | Nahoru | #80
2 pády (2 a 4 roky zpět) , po obou jsem hned sednul a jezdil. Prvních 14 dní - měsíc jsem byl opatrnej a pak oět jezdil jako driv. Je to jen o hlavě.

13.10.2011 v 17:13 | Nahoru | #81
Stručně se přidám, strejně jak ostatní ze začátku děs běs a časem se to jen zlepšuje. Takže se nenech odradit a hurá do sedla

13.10.2011 v 18:34 | Nahoru | #82
před 15ti lety o mě škrtnul 7baworák pár kostí šlo ven vrtulník vinohradská 4 měsíce nerez fixace noha není dodneška uplně vcajku ale po roce rehabky sem začal jezdit nejdřív sem měl chvilku blbej pocit při míjení s kárama v protisměru pak sem se párkrát jentaktak vyhnul když mi lidi zapomněli dát přednost a vod tý doby na to kašlu jezdim jen motokros v česku jeto na silnici vohubu

13.10.2011 v 19:01 | Nahoru | #83
No, ja se teda taky doznam. 10 let zpatky jsme delali koniny na fikovi. Vim ze to je jina liga nez tvoje nehoda, ale letet v sedesatce pres riditka do pole bez helmy prdel nebyla. Ten andel strazny se musel fakt nadrit, ale odchazel jsem po svych.

Dlouho jsem nechtel ani slyset, ani videt, ale nakonec jsem se odhodlal, dodelal papiry na full A a koupil masinu. Za me, asi to leci cas. U kazdeho asi jinak dlouhy, ale pokud je tam nekde ten plaminek vule vratit se k tomu, tak se k tomu urcite vratis.

13.10.2011 v 19:26 | Nahoru | #84
SkidOV> člověče já měl na kole pádů, že bych to ani nespočítal a kolikrát to taky bylo v rychlostech okolo 60km/h, bez helmy, bez chráničů.. Vždycky sedřenej jak debil, jizev mám dodnes dost a dost, ale zlomenýho nikdy nic, až letos na Guzzině

Ale tenkrát jsem uměl padat, protože jsem to trénoval prakticky od malička a dost často, teď už nejezdím na bicyklu a z motorky padám jak hruška

13.10.2011 v 19:37 | Nahoru | #85
dva_hrnce> taky jsem takhle začínal.. ucit se padat na kole Par letu pres riditka cloveka nauci jak padnout tak aby to bylo co nejhladsi pristaní.Ted když jsem spdanul z motorky nedelal jsem kde jaky premety,ale proste jsem se klouzal po brise a hlavu držel nad asfaltem.Pac na kole už jsem si takhle parkrat sedrel bradu

13.10.2011 v 19:48 | Nahoru | #86
Demon90> já jsem dřív jezdil fakt hodně, průměr 80km denně, hlavně crosscountry a v lesích se házely tlamy furt.

když se nejelo nějak extra rychle, tak už jsme měli s klukama vychytaný systém "překročit" řidítka, kolo zahodit pod sebou za sebe a pokusit se rozeběhnout na pádovou rychlost.
když se jelo rychleji než byl člověk schopnej běžet, tak samo tlamu hodil, ale nehrozilo nějaké zranění o řidítka apod.

dalo mi to hodně a dnes mě mrzí že jsem ludra líná a už na to moc často nesednu

13.10.2011 v 19:58 | Nahoru | #87
dva_hrnce> Tak každy den jsem sice nejezdil ale tak trikrat do tydne a max 60km.Ale to už je taky davno.Letos jsem dal za celou sezonu tak 1000km.A abych uplne nezlenil jezdím na kole do garaže pro moto ..To preslapnuti ridetek a prebehnout kolo se me podarilo jen jendou a to sem jeste nemel pd pedaly.Snima už si to nedovedu ani predstavit Když letím pres riditka boty mam porad zacvakle a kolo de semnou a až když kolo flakne o zem pak kufry povoli

Tož ja bych chtel zase zacit,ted jsem si koupil vypletene kola a nejak me tam nechcou pasnout

13.10.2011 v 20:02 | Nahoru | #88
Demon90> já byl z chudých poměrů, pd jsem neměl nikdy, já si musel vystačit s klipsnama a ty pustily

garáž mám za barákem, to bych toho moc nenajezdil

13.10.2011 v 20:06 | Nahoru | #89
dva_hrnce> Si kup garaz na druhem konci mesta,takto to mam ja Ale kolikrat když se vratim z projizdy apak jedu dom na kole jsem uplne mrtvej Driv když me nekdo predjel na kole tak jsem se nasral a predjel ho,ale det když me nekdo predjede tak jedu furt to sve sneci tempo ..Ja už zase nedovedu predstavit jezdit bez pd...

13.10.2011 v 20:09 | Nahoru | #90
nuže taky přihodím svůj zážitek je to 2 a půl roku zpátky, 24. dubna to bylo, pamatuju si to jak dneska. Tehdy jsem lítal na Cagivě Elefant 125. Coby začátečníka mě strašně lákalo sjet gumu až na hranu, aby bylo vidět, že sem prostě hustokrutoborec a klopím až na kolínko... A při jedné teplé dubnové neděli jsem se rozhodl, že pojedu posunout hranici zase o kousek blíž k hraně. Vyrazili jsme tedy s bratrancem na projížďku kousíček od baráku na serpentiny (pro ty kdo znají okolí Bruntálu tak Pustá rudná - Vrbno pod Pradědem). Dvě zatáčky v poho, škrtal jsem sliderem na botě. 3. byla už za hranicí. Lehnul jsem v cca 70-ti a vezl jsem se přes celý protisměr pod svodidla. Nemusím říkat, co všechno mi v ten moment letělo hlavou... Jet v protisměru cokoliv, nestihne ani sáhnout na brzdu... Měl jsem štěsí, bylo to jen vykloubené rameno, urvaný výfuk, lukovité řídítka a zkřivený podesdlový rám. Ale zkušenost pro mě obrovská, a naštěstí ani moc drahá. Nepřeju to nikomu, ale mě osobně tohle hodně dalo. Teď mám MZ a jezdím víceméně lážo, i když jsem asi týden po nehodě nevěděl, jestli ještě chci jezdit... Ale až ze mě opadl ten "šok", došlo mi o co bych přišel takže Live to ride, ride to live