Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Prakticky to dělám stejně jak u auta, akorát tam nemám pravý neutrál mezi vrknutími. Jenom falešný. Možná mi to něco prodlužuje... a životnost komponent to nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
fe650 píše: ty jsi byl dlouho na sluníčku, že? To není fichtl kde je 1 neutrál 2 ,,falešnej" neutrál 3.
už se prober a přestaň srovnávat jabka a hrušky
zatim jsou u všech motorek převodovky s ozubenými koly takže už je jedno o jaký tip motocyklu jde a fungují na stejném principu mají hnací a hnaný hřídel při podřazování se dává bez spojky meziplyn aby se kola zapadající do se příslušného rychlostního stupně točila přibližně stejnou rychlostí a nedocházelo k rázum, když se to nedělá a řadí se jako dobytek řešíte tady vypadávání rychlostí, řazení násilím, tzn rychlý přeřazování tzv machrování - následek ohnutý vidličky a poškozená kulisa, osekané hrany zubu kol, atd.... smál jsem se když jsem zjistil že honda musela platit jawě za krádež patentu poloautomatický spojky - kde se nemusí vůbec mačkat páčka a jde se bez páčky i rozjet
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
nigga píše: Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů
Jde a pak ti ustřelí zadek a máš hnědou skvrnu na kombi stalo se mi to asi dvakrát omylem
na CBR 125RRR? to musel být zážitek.
Bez spojky se dá řadit nahoru i dolu i na TLku. Když mi prasklo spojkový lanko několik desítek km od domu, tak jsem dojel bez spojky a jednou jsem byl nucenej v zatáčce v náklonu řadit z dvojky na jedna (ale to jsem se teda už docela bál ).
Skalik píše: Cekal jsem jestli to budu muset psat prvni ;)
Jeste bych dodal, ze u motorky se meziplyn dat neda (pokud neradime z 2 na 1), tohle je jen vrknuti nebo jak rikaji panove co mluvy s bramborou v puse Hoax up
U I4 temer k nicemu v normalnim pasmu otacek, no a u jednobuchu celkem prijemna zalezitost protoze motorka toliko nebrzdi prudce motorem. U V2 to bude asi nejvyraznejsi, poreferuju az se na nejakym svezu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
assassin píše: nesmysl, pri brzdeni motorem jsou urcite sily mensi nez pri max akceleraci... ale je jsou o rad mensi proti silam ktery na rtez pusobi pokud je moc napnutej a motorka propruzi, nebo treba kdyz uz maj retezovky nespravnej tvar zubu ....
Pochybuji že ma motorka tak velkz kroutak aby mohla konkurovat odporu při bzdeni, navic záběr motoru je měkčí než podřazení (bez vrknutí) takže mi větší namáhání řetězu přijde logické.
Naposledy editováno 24.03.2011 19:42:52
E: záměna pojmů :D
Naposledy editováno 24.03.2011 19:23:24
fe650 píše: jde, když tam klapneš kvlat mírně do plynu. Měl jsem husaberga 650 na motárdech a spojku jsem měl na rozjezd a zastavení. Ale takovy ježdění docela žere zadní gumu :)
vim vim jen on se ptal jestli to vůbec jde a jde a je to celkem prdel hlavně když sem to dal dvakrát omylem
dohoja píše: nevim jak na V2 (nikdy jsem na tom nejel ) ale na I4 to nemám zapotřebí pravda je že bych se to třeba i rád naučil ale nemám takovej důvod, sem tam se to zavlní ale to mi nevadí.
nigga> nahoru mi to jde v pohodě (plnej kotel rychle uberu přeřadí a zas plnej), ale dolů je to horší je to takový uskákaný, né že by to nešlo ale není to ono, ale i přesto řadím se spojkou (nebo si to aspoň myslim minimálně mě cuknou prsty )
ohledně těch převodovek se tady dohadujete docela zbytečně
1. úplně jiné konstrukce
2. úplně jiný účel použití meziplynu/vrknuti/protočení
právě jednou se mi to stalo když tam dělali silnici a bylo tam dost hrbolu..a to jsem měl namále
mscallisto píše: ja si nemuzu pomoct ale "vrkani" jsem se naucil na mojim dragstaru z jednoho jedinyho duvodu, proste ty kvalty pri podrazovani tam padaj sami nez bez vrkani a hlavne je to znat ze 2 stupne na 1, kdy bez vrknuti tu jednicku jsem tam nekdy ani nedal.
Čoveče, v tomhle s tebou musím opravdu souhlasit! Já mám na DragStaru 650 také už něco málo najeto (pár stovek Km + dělal jsem na něm autoškolu) a ta převodovka je tam opravdu jak z vejtřasky (nic ve zlém, to k tomu patří)... Co jsem na tom jezdil, tak tam je opravdu používání toho "vrkání" skoro nutností , ale né kvůli blokování kola / resp. eliminování brzdného účinku motoru / ale hlavně kvůli tomu, aby se dalo řadit čistě a bez zarachtání , ta hrubost je tam opravdu hodně znát - a to jsem tenkrát srovnával s XV500 a 535kou...
To nebyla poloautomatická spojka ale plně automatická spojka, poloautomat má každá jawka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
dva_hrnce píše: mscallisto> tak já z dvojky podřazuju na N a pak buď zastavím nebo tam tu jedničku "dodám" později dle potřeby..
na jeden zátah málokdy a když už, tak právě s klasickým meziplynem: na neutrál, pustit spojku, plynem zvednout točky, spojka a řadím za jedna..
u Suzuki to bylo skoro fuk, tady je ten skok celkem velkej a přes ten neutrál to není uplně sametový, když se snažím nacpat to tam na jedno vyspojkování..
To jako fakt? S tím jsem se teda ještě nesetkal , většinou bejvá spíš problém tam ten neutrál vůbec nalovit a trefit ho (na 916 když ho tam nedám ještě během jízdy, tak už ho většinou nenalovím - souvisí to asi se suchou spojkou a mojí slabou levačkou ), ale fakt jsem nikdy snad u žádného stroje nezaznamenal, že by to mezi jedničkou a dvojkou šlo nějak hůř?!
a třeba na Suzuki jsem řadil jak se mi zrovna zachtělo a bylo to o.k., ale guzzi má tu převodovku uplně jinou a vyžaduje trochu přemýšlení a soustředění (anebo jsem kopyto )
jinak zas nemám problém s lovením neutrálu, i když popravdě nevím jestli jsem ho někdy lovil na místě, už jsem tak nějak naučenej vyřazovat dokud jedu..
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
FishX3 píše: Pochybuji že ma motorka tak velkz kroutak aby mohla konkurovat odporu při bzdeni, navic záběr motoru je měkčí než podřazení (bez vrknutí) takže mi větší namáhání řetězu přijde logické.
Co má krouťák společného s odporem motoru bez směsi ????
Tento odpor - velikost brzdného účinku - je závislý jen a jen na velikosti
kompresního poměru a případně zařazené rychlosti, kdy čím nižší kvalt,
tím větší otáčky motoru na prázdno, tím větší brzdný účinek.
Brzdný účinek motoru jde srovnat jen se zadní brzdou, obojí spolehlivě
zablokoje zadní kolo !!!
Namáhání řetězu po dobu brždění motorem je de fakto skoro stejné,
rozdíl je jen a pouze v nástupu brzdného účinku kdy vrknutím a zvýšením otáček
před podřazením a zaklapnutím plynu, nedojde k tak výraznému rázu který je ovšem
přítomný na všech převodech a uloženích točivých komponentů a soužástek
po celé motorce.
např: Ojniční čep, čep na klice,lamely,ozubení převodovky,rozvodový řetěz, popřípadě vahadla,zdvihátka,primární kolečko, rozeta a v poslední řadě pneumatika.
Tam se všude projeví zvýšený odpor na třecí povrchy při několikanásobném
rychlém zvýšení otáček motoru bez směsi.
Jinak je zprávně jak psal - 350.632 - kdo zažil autoškolu na náklaďák na V3S
ví, že by bez meziplynu vůbec dolů nepodřadil.
A meziplyn myslím :
Zmáčknoz spojku-vyřadit-pustit spojku - MEZIPLYN, VRKNUTÍ - pak opět zmáčknout
spojku zařadit a pak teprve bez plynu brzdit motorem !!!!!!
Vše ostatní jako je jen zmáčnout spojku, VRKNOUT, podřadit a pustit
je jen na okrasu bez valného účinku....
BlackDevil píše:
Vše ostatní jako je jen zmáčnout spojku, VRKNOUT, podřadit a pustit
je jen na okrasu bez valného účinku....
S tím bych tak úplně nesouhlasil. Např.ještě v nedávně době se při silničních závodech
zvyšovaly volnoběžné otáčky právé kvůli omezení blokování zadního kola při podřazování.
Nyní to už řeší antihop. spojka. Jinak Yamaha ve WSBK používá elektronický meziplyn při podřazování ikdyž má antihop. spojku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
kutil1 píše: BlackDevil> Konečně jsi tu všem vysvětlil (v posledních čtyřech řádcích) co je vlastně správně provedenej meziplyn a velice pochybuju že přesně v tomto pořadí to někdo na motorce dělá.A tak,jak správně píšeš,vše ostatní je jen pro efekt bez valného účinku.
tak já to popisuju tady - druhý odstavec , ale u moto je to použitelný pouze z dvojky na jedničku, jinde N nenajdu a tudíž je tento postup nereálný.
ale i při podřazování z ostatních kvaltů mi pocitově připadá že to vrknutí trošku pomůže sametovějšímu přeřazení, ale může to být jen pocit..
BlackDevil píše: Vše ostatní jako je jen zmáčnout spojku, VRKNOUT, podřadit a pustit
je jen na okrasu bez valného účinku....
Tady bych jen ještě dodal že bez valného účinku na to samotné přeřazení!
I když jak u čeho, jak u koho, jak kdy... Jinak ale vliv na eliminaci nežádoucího brzného účinku motoru je samozřejmě nesporný a ani to už není třeba nijak dále rozebírat! Na sportovním dvouválu při svižnější jízdě například je to tvé "jen na okrasu" úplně ta poslední věc, kvůli které bych to dělal... Samozřejmě ale to s tím meziplynem v původním slova smyslu nemá co dělat...
Naposledy editováno 24.03.2011 23:29:02